Naši snimci saobraćajnih situacija
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Nije moj snimak, videh na fb... Kamion mislim da je u pitanju.
- kragujevac
- Postovi: 3398
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
https://www.bussgeldkatalog.org/abstand/
Evo spiska na koliko razmaka je kolika kazna. Razumeš Nemački, pa da ne prekucavam sve ovde na Srpskom.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Aj sad samo prosto upali logiku:Romanticni_Piroman je napisao: ↑21 Avg 2019, 11:41
Uh, ovo je vec dosta logicki neispravno da bih ignorisao.
"Prevelika brzina ubija UVEK - oduzimanje prvenstva uglavnom pod uslovom da je brzina prekoračena."
Vozi auto putem 200km/h, poginuces posle godinu dana jer su sanse da ce jednom da ti predje neko u levu traku i ODUZME TI PRVENSTVO.
Idi na put i oduzimaj prvenstvo ljudima, poginuces nakon 2 pokusaja, osim ako si u gradu, onda cete se samo cuknuti i psovace te.
Ajde da ne bude ni auto put, vozi gradom 80km/h, trebace dosta vremena da se nesto lose desi. Prodji jednom na crveno u centru i javi se, samo jednom.
To da kazes da brzina ubija, to je ok, ali ovo da ubija uvek, sta bre? Oduzimanje prvenstva ti je, u zavisnosti od okruzenja, skoro garant sudar. Vozis brzo? Vrlo, vrlo tesko... Maniaxx je lepo objasnio, ne znam zasto ponavljam bezveze...
Moderni saobracaj se trudi da minimalizuje greske nesposobnih vozaca, a ne da napravi dobre vozace, to je problem. Ne trebaju ti nikakvi propisi i znaci prvenstva ako je ogranicenje 30km/h, kako ces osim ako nisi totalni debil da pogines sa 30km/h? Ok krenuo si u nebezbedno preticanje sa 31km/h, nabodi brzo kocnicu i sleti s puta sa 15km/h, nista ti se nece desiti... I eto, ogranicenjem si resio sve debile i moguce situacije, ali to onda nije saobracaj, to je debilizam. Umesto da naucis dete da ne treba da stavlja prste u utikac, ti skrivaj uticnice po kuci, pa ces napraviti debila koji sa 15 godina ne zna da ne treba da gura prste u struju.
1. ideš brzo, prebrzo - neko ti oduzme prvenstvo - neko će da pogine, uglavnom nedužni putnici (to je po meni najvažnija stavka i glavni problem)
2. ideš u okviru ograničenja - neko ti oduzme prvenstvo - vrlo retko će neko da pogine.
Boringly average, but also perfect for school run mums
- bookmaker
- Pobednik Garaža - Classic lige
- Postovi: 152
- Pridružio se: 09 Maj 2019, 02:34
- Garaža: Ford Fiesta 1.1 70ks 2019.
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Ovde se generalno vrši zamena teza.
Svakako će svaki učesnik u saobraćajnoj nezgodi da odgovara srazmerno svom učinjenom prekršaju. Oduzimanje prava prvenstva se smatra prekršajem ali to ne opravdava ostale učesnike u saobraćaju da prave prekršaje prekoračenja brzine, vožnje u alkoholisanom stanju, nebezbedno preticanje, ...
Posledice saobraćajne nesreće su drastično veće, gotovo smrtonosne, sa porastom brzine kretanja vozila. Ja ne znam šta tu kome nije jasno.
Kako ste se uhvatili "prava prvenstva", zakon propisuje samo ovo:
http://www.abs.gov.rs/admin/upload/docu ... lasnik.pdf
Svakako će svaki učesnik u saobraćajnoj nezgodi da odgovara srazmerno svom učinjenom prekršaju. Oduzimanje prava prvenstva se smatra prekršajem ali to ne opravdava ostale učesnike u saobraćaju da prave prekršaje prekoračenja brzine, vožnje u alkoholisanom stanju, nebezbedno preticanje, ...
Posledice saobraćajne nesreće su drastično veće, gotovo smrtonosne, sa porastom brzine kretanja vozila. Ja ne znam šta tu kome nije jasno.
Kako ste se uhvatili "prava prvenstva", zakon propisuje samo ovo:
Sve ostalo se podvodi pod druge tačke ZOBS-a.7. Prvenstvo prolaza
Član 47
Vozač je dužan da propusti sva vozila koja se kreću putem sa savremenim kolovoznim zastorom kada se vozilom uključuje
sa zemljanog puta ili sa površine na kojoj se ne vrši javni saobraćaj.
Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom,
odnosno trakom.
Vozač je dužan da propusti vozilo koje dolazi sa njegove desne strane na raskrsnici na kojoj prvenstvo prolaza nije
regulisano na drugi način, odnosno pri susretu sa drugim vozilom (pravilo "desne strane").
Pri skretanju ulevo, vozač je dužan da na raskrsnici na kojoj prvenstvo prolaza nije regulisano na drugi način propusti vozilo
koje dolazeći iz suprotnog smera zadržava pravac kretanja ili skreće udesno (pravilo "levog skretanja").
Na raskrsnici na kojoj prvenstvo prolaza nije regulisano na drugi način, tramvaj ima prvenstvo prolaza u svim slučajevima,
osim u slučaju kada preseca biciklističku stazu ili traku. Međusobno prvenstvo prolaza tramvaja reguliše se pravilom "desne
strane" i pravilom "levog skretanja", ako prvenstvo prolaza tramvaja nije regulisano na drugi način.
Na raskrsnici na kojoj je saobraćaj regulisan saobraćajnim znakovima, odnosno oznakama na kolovozu i trotoaru,
međusobno prvenstvo prolaza vozila na putu sa prvenstvom prolaza, kao i međusobno prvenstvo prolaza vozila na putu koji
se ukršta sa putem sa prvenstvom prolaza, reguliše se pravilom "desne strane" i pravilom "levog skretanja".
Na raskrsnici na kojoj je saobraćaj regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima, međusobno prvenstvo prolaza učesnika u
saobraćaju, koji na raskrsnici svetlosnim saobraćajnim znakovima istovremeno dobijaju pravo prolaza, reguliše se pravilom
"desne strane" i pravilom "levog skretanja".
Na raskrsnici na kojoj je saobraćaj regulisan znacima, odnosno naredbama, koje daju ovlašćena lica koja vrše neposredno
regulisanje saobraćaja, međusobno prvenstvo prolaza učesnika u saobraćaju, koji na ovim raskrsnicama istovremeno
dobijaju pravo prolaza, reguliše se pravilom "desne strane" i pravilom "levog skretanja".
http://www.abs.gov.rs/admin/upload/docu ... lasnik.pdf
- Sinisa G.
- Postovi: 2429
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Kada je u pitanju dokazivanje odgovornosti za samu saobraćajnu nezgodu, uvek morate imati na umu član 3. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji glasi:
„Svaki učesnik u saobraćaju dužan je da se ponaša na način kojim neće ometati, ugroziti ili povrediti druge učesnike, kao i da preduzme sve potrebne mere radi izbegavanja ili otklanjanja opasnih situacija nastalih ponašanjem drugih učesnika u saobraćaju, ako sebe ili drugog time ne dovodi u opasnost.“
Ovaj član obavezuje sve učesnike u saobraćaju da se pridržavaju pravila i propisa, kako ne bi ugrozili ili povredili druge učesnike u saobraćaju, ali i obavezuje da učesnici u saobraćaju moraju preduzeti sve mere radi izbegavanja ili otklanjanja opasnih situacija nastalih ponašanjem drugih učesnika u saobraćaju, normalno, da sebe ili druge ne dovedu u opasnost.
U ovom članu se kriju situacije koje može da razjasni samo veštak saobraćajne struke, što ćemo pokazati na jednom primeru:
Pokušali ste u naselju da pređete preko raskrsnice u kojoj saobraćaj nije regulisan saobraćajnim znacima. Kretali ste se dozvoljenom brzinom oko 50 km/h, a sa desne strane vam je dolazilo vozilo (koje u ovakvoj raskrsnici ima prednost) i koje vas je udarilo svojom prednjom desnom stranom u zadnju desnu stranu vašeg vozila, gde je bio zahvat oko 0,40 m od vašeg zadnjeg branika. Na lice mesta je izašla uviđajna ekipa, izvršila uviđaj i sačinila zapisnik u kome se navodi da vi niste poštovali saobraćajne propise, te vas navode kao krivca koji je izazvao saobraćajnu nezgodu.
Sudski veštak saobraćajne struke je izvršio analizu događaja na osnovu zapisnika sa uviđaja i foto dokumentacije i ustanovio da je kontakt ostvaren brzinom od oko 40 km/h (iza vozila koje je udarilo u vaše vozilo ostao je trag kočenja do mesta kontakta u dužini od 6,50 m, a angažovano je usporenje od 7 m/s2, s time da je ukupno vreme reagovanja vozača i vozila 1,10 s).
U času pojave traga kočenja kod vozila koje vas je udarilo brzina je iznosila 14,64 m/s, odnosno 52.70 km/h, a u času shvatanja opasnosti brzina je iznosila 15,34 m/s, odnosno 55,24 km/h. To znači da je od mesta gde je shvaćena opasnost, pa do mesta gde je došlo do kontakta, vozilo koje je izvršilo nalet na vaše vozilo prešlo putanju od (16,83+6,50)=23,33 m, a u vremenu od (1,1+0,50)=1,60 s.
Da se to vozilo kretalo dozvoljenom brzinom kroz naselje od 50 km/h, ostvarilo bi vreme do mesta kontakta od (1,1+0,77)=1,87 s. Uočava se razlika od oko 0,27 s. U vremenu od 0,27 s vi koji ste se kretali brzinom od 50 km/h pređete putanju od oko 3,75 m, a to znači da biste izašli u celosti iz zone naleta (ne bi ni došlo do kontakta), s time da bi vozilo koje je izvršilo nalet na mestu kontakta imalo brzinu od 7,78 m/s odnosno 28 km/h.
Ovaj mali primer nam je pokazao da na obe strane postoje propusti, s time što su neki primarni, a drugi sekundarni, a te propuste će kasnije sud da ceni.
Iz gore navedenog, uvideli ste da postoje mnogi razlozi koji ukazuju da uvek treba da se konsultujete sa veštacima saobraćajne struke kada se radi o saobraćajnim nezgodama, bez obzira šta vam drugi govore.
Na kraju najvažniji savet: Poštujte saobraćajne propise i vozite pažljivo, jer je u navećem broju slučaja sudbina u vašim rukama!
Udruženje sudskih veštaka „FORENZIKA“ Novi Sad
www.forenzika-novisad.org
„Svaki učesnik u saobraćaju dužan je da se ponaša na način kojim neće ometati, ugroziti ili povrediti druge učesnike, kao i da preduzme sve potrebne mere radi izbegavanja ili otklanjanja opasnih situacija nastalih ponašanjem drugih učesnika u saobraćaju, ako sebe ili drugog time ne dovodi u opasnost.“
Ovaj član obavezuje sve učesnike u saobraćaju da se pridržavaju pravila i propisa, kako ne bi ugrozili ili povredili druge učesnike u saobraćaju, ali i obavezuje da učesnici u saobraćaju moraju preduzeti sve mere radi izbegavanja ili otklanjanja opasnih situacija nastalih ponašanjem drugih učesnika u saobraćaju, normalno, da sebe ili druge ne dovedu u opasnost.
U ovom članu se kriju situacije koje može da razjasni samo veštak saobraćajne struke, što ćemo pokazati na jednom primeru:
Pokušali ste u naselju da pređete preko raskrsnice u kojoj saobraćaj nije regulisan saobraćajnim znacima. Kretali ste se dozvoljenom brzinom oko 50 km/h, a sa desne strane vam je dolazilo vozilo (koje u ovakvoj raskrsnici ima prednost) i koje vas je udarilo svojom prednjom desnom stranom u zadnju desnu stranu vašeg vozila, gde je bio zahvat oko 0,40 m od vašeg zadnjeg branika. Na lice mesta je izašla uviđajna ekipa, izvršila uviđaj i sačinila zapisnik u kome se navodi da vi niste poštovali saobraćajne propise, te vas navode kao krivca koji je izazvao saobraćajnu nezgodu.
Sudski veštak saobraćajne struke je izvršio analizu događaja na osnovu zapisnika sa uviđaja i foto dokumentacije i ustanovio da je kontakt ostvaren brzinom od oko 40 km/h (iza vozila koje je udarilo u vaše vozilo ostao je trag kočenja do mesta kontakta u dužini od 6,50 m, a angažovano je usporenje od 7 m/s2, s time da je ukupno vreme reagovanja vozača i vozila 1,10 s).
U času pojave traga kočenja kod vozila koje vas je udarilo brzina je iznosila 14,64 m/s, odnosno 52.70 km/h, a u času shvatanja opasnosti brzina je iznosila 15,34 m/s, odnosno 55,24 km/h. To znači da je od mesta gde je shvaćena opasnost, pa do mesta gde je došlo do kontakta, vozilo koje je izvršilo nalet na vaše vozilo prešlo putanju od (16,83+6,50)=23,33 m, a u vremenu od (1,1+0,50)=1,60 s.
Da se to vozilo kretalo dozvoljenom brzinom kroz naselje od 50 km/h, ostvarilo bi vreme do mesta kontakta od (1,1+0,77)=1,87 s. Uočava se razlika od oko 0,27 s. U vremenu od 0,27 s vi koji ste se kretali brzinom od 50 km/h pređete putanju od oko 3,75 m, a to znači da biste izašli u celosti iz zone naleta (ne bi ni došlo do kontakta), s time da bi vozilo koje je izvršilo nalet na mestu kontakta imalo brzinu od 7,78 m/s odnosno 28 km/h.
Ovaj mali primer nam je pokazao da na obe strane postoje propusti, s time što su neki primarni, a drugi sekundarni, a te propuste će kasnije sud da ceni.
Iz gore navedenog, uvideli ste da postoje mnogi razlozi koji ukazuju da uvek treba da se konsultujete sa veštacima saobraćajne struke kada se radi o saobraćajnim nezgodama, bez obzira šta vam drugi govore.
Na kraju najvažniji savet: Poštujte saobraćajne propise i vozite pažljivo, jer je u navećem broju slučaja sudbina u vašim rukama!
Udruženje sudskih veštaka „FORENZIKA“ Novi Sad
www.forenzika-novisad.org
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Vatrogasci se voze bez svetala, a policija gleda
- pedja
- član 001
- Postovi: 14188
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Svaki dan razni prave budalaštine ispred policije. Ne uzrujavaju se previše.
Sada će Milicija da preuzme
T-T
Sada će Milicija da preuzme
T-T
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Ulazis u kruzni i skakuces....
Послато са Redmi Note 4 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 4 помоћу Тапатока
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Evo jednog koji je u ljubavi sa levom trakom, prosto je obožava, da ne komentarišem davanje migavca i ostalo
Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
- pedja
- član 001
- Postovi: 14188
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
To je BMW u fullu, doplatio neko i za migavac. Retko se to viđa.
T-T
T-T
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Pa nije te ni video iz prve a posle je ubrzao da obiđe kamion.
Možda je ipak trebalo da mu ablenduješ, ne oseća se ni peške kad neko ide iza tebe brže a ne na APu
Možda je ipak trebalo da mu ablenduješ, ne oseća se ni peške kad neko ide iza tebe brže a ne na APu
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Ti si taj koji mu se u startu nabio u branik dok je on jos bio u preticanju. Pa je zato uzeo malo da te troluje a iako je.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Obozavam kad mi se ovako nabiju na branik. Jos kad blicnu smekeri. Inace na AP u Srbiji 90% ljudi ne daje migavac pri prestrojavanju, isto je i u Italiji.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Ok, ok, kapiram vaš ugao gledanja. Kamera ima širok ugao pa se ne vidi dobro daljina.
BMW vozi levom trakom bez potrebe već neko vreme, iz daljine sam mu jednom blicnuo, video sam da neće desno iz nekog razloga i usporavao sam, nisam mu se nabio uz branik. Niti sam mu svirao i blicao kao blesav već jednom iz velike daljine . Išao sam iza njega na normalnom rastojanju. Niti sam ga preticao sa desne strane, što ne praktikujem.
Zanemarujete da je dao desni migavac i nije se prestrojio, čime je doveo mene i druge u zabludu da će se prestrojiti. Mogao je onaj ispred njega da krene da se prestrojava levo i šta onda?
Kao vozač i da vozim 200, ako ne pretičem, voziću desnom trakom, možda ima neko brži u levoj.
Sa 40+ godina ne praktikujem te klinačke fore iživljavanja i nabijanja u branik, guranja sa puta, trolovanja i ostalo. Pogotovo na sa autom od 86ks. Dal ste realni.
Realno, mogao je da se skloni desno opušteno, mnogo pre nego sam mu prišao, mogao je i kad sam mu prišao, al jok, komplexić neki ga muči, bezobrazluk, neznanje, šta li je, ne interesuje me.
Inače, namerno sam uključio kameru da snimi ovo, jer sam iz daljine video da se neće skloniti. Poučen iskustvom, od kad imam Modusa, kad god se preibližavam likovima u levoj traci, većom brzinom, većina daje po gasu umesto da se skloni. Vrv se uplaše crne rešo kantice da će ih pojesti pa krenu u bežanje i onda uspore nakon X metara. Drugo objašnjenje nemam.
Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
BMW vozi levom trakom bez potrebe već neko vreme, iz daljine sam mu jednom blicnuo, video sam da neće desno iz nekog razloga i usporavao sam, nisam mu se nabio uz branik. Niti sam mu svirao i blicao kao blesav već jednom iz velike daljine . Išao sam iza njega na normalnom rastojanju. Niti sam ga preticao sa desne strane, što ne praktikujem.
Zanemarujete da je dao desni migavac i nije se prestrojio, čime je doveo mene i druge u zabludu da će se prestrojiti. Mogao je onaj ispred njega da krene da se prestrojava levo i šta onda?
Kao vozač i da vozim 200, ako ne pretičem, voziću desnom trakom, možda ima neko brži u levoj.
Sa 40+ godina ne praktikujem te klinačke fore iživljavanja i nabijanja u branik, guranja sa puta, trolovanja i ostalo. Pogotovo na sa autom od 86ks. Dal ste realni.
Realno, mogao je da se skloni desno opušteno, mnogo pre nego sam mu prišao, mogao je i kad sam mu prišao, al jok, komplexić neki ga muči, bezobrazluk, neznanje, šta li je, ne interesuje me.
Inače, namerno sam uključio kameru da snimi ovo, jer sam iz daljine video da se neće skloniti. Poučen iskustvom, od kad imam Modusa, kad god se preibližavam likovima u levoj traci, većom brzinom, većina daje po gasu umesto da se skloni. Vrv se uplaše crne rešo kantice da će ih pojesti pa krenu u bežanje i onda uspore nakon X metara. Drugo objašnjenje nemam.
Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka