Polukružno okretanje
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Ti si u prednosti na prvenstvu prolaza. Ako je dozvoljeno polukruzno naravno. Traka u koju ulazis nije bitna jer zavisi od tipa vozila
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
https://www.youtube.com/watch?v=0ghu9jYOBLM#t=121Grujic je napisao:Ukucajte polukružno okretanje na gugletu, idite na slike i videćete da su sve crtane šeme nacrtane tako da auto završi polukružno u krajnjoj levoj
Gde je uopste zvanicno definisano to oko tehnike voznje i slicno, kada se daje migavac, itd.? U zakonu je sve to samo najgrublje opisano.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Mislim da nema poente citirati auto škole, jer izgleda da nisu jedinstveni po tom pitanju. Doduše, zavisi od situacije i raskrsnice, al ovi jasno pokazuju drugačijedragvorl je napisao:https://www.youtube.com/watch?v=0ghu9jYOBLM#t=121Grujic je napisao:Ukucajte polukružno okretanje na gugletu, idite na slike i videćete da su sve crtane šeme nacrtane tako da auto završi polukružno u krajnjoj levoj
Gde je uopste zvanicno definisano to oko tehnike voznje i slicno, kada se daje migavac, itd.? U zakonu je sve to samo najgrublje opisano.
Treba pogledati ZBOS, ja iskreno na brzinu nisam našao da je to sada uopšte regulisano, tj pod polukružno okretanje nije napisano ništa o ovome konkretno, a sem tu može da bude jedino u delu zakono koji se tiče raksrsnice
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Mislim da ne pise nista po tom pitanju u zobs, kao i jos dosta pojedinosti koje su mi padale na pamet. Jel postoji dokument koji to podrobnije regulise od zakona?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polukružno okretanje
U većini situacija pri polukružnom okretanju nema šanse da iz leve uđeš ponovo u krajnju levu zbog prostih fizičkih karakteristika većine automobila (radijusa zaokreta), ali i male širine saobraćajnice, odnosno ostrva između traka. To možda može samo Smart da izvede (ako i on). Veći automobili ne mogu odjednom da uđu (prođu) ni u krajnju desnu, a kamoli levu....
Re: Polukružno okretanje
Kojim to kolima može u krajnju levu? Okrećeš se koliko automobil dozvoljava.
Ne sećam se da je instruktor forsirao krajnju levu ili je čak uopšte spominjao. Na manjim raskrsnicama čak uđeš u sporednu ulicu i postaviš se tako da propustiš sve koji dolaze iz suprotnog smera, pa se uključiš kad prođu.
Tapatalk Pro
Ne sećam se da je instruktor forsirao krajnju levu ili je čak uopšte spominjao. Na manjim raskrsnicama čak uđeš u sporednu ulicu i postaviš se tako da propustiš sve koji dolaze iz suprotnog smera, pa se uključiš kad prođu.
Tapatalk Pro
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polukružno okretanje
Ma nemoguće, kažem vam. Radijus zaokreta Punta je ako se ne varam 10.5 metara, a da bih skrenuo iz leve opet u krajnju levu to bi trebalo često da bude recimo 2 metra ili manje... Dakle neće da može...
To za skretanje u krajnju levu važi pri skretanju levo iz krajnje leve trake - moraš u najbližu traku odnosno opet krajnju levu traku, pa je to neko verovatno "povezao" da tako mora biti i pri polukružnom okretanju. Ne-mo-že.
To za skretanje u krajnju levu važi pri skretanju levo iz krajnje leve trake - moraš u najbližu traku odnosno opet krajnju levu traku, pa je to neko verovatno "povezao" da tako mora biti i pri polukružnom okretanju. Ne-mo-že.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Polukružno okretanje
Mogu kola sa zadnjom vučomnidza je napisao:Kojim to kolima može u krajnju levu? Okrećeš se koliko automobil dozvoljava.
Ne sećam se da je instruktor forsirao krajnju levu ili je čak uopšte spominjao. Na manjim raskrsnicama čak uđeš u sporednu ulicu i postaviš se tako da propustiš sve koji dolaze iz suprotnog smera, pa se uključiš kad prođu.
Tapatalk Pro
Nije bitno da li auto može ili ne može, pravila moraju da budu takva da nema sudara. Ja na raskrsnici Kneza Miloša i Bulevara često radim polukružno, i naravno da se desi da u tom trenutku imaju zeleno (puno zeleno) oni koji iz Bulevara skreću desno u K Miloša, da ja zajašem desnu traku jer auto samo tako može, sudarili bi se. I ko bi bio kriv, niko ili ipak neko?
edit:
Evo klip:
http://www.youtube.com/watch?v=2FyHbTiOLYE
Nisam kao saobraćajna kamera vešt sa oblačićima ali nadam se da je jasno na šta mislim
Ako bi se ovde ušlo u krajnju desnu, ne znam šta bi bilo u slučaju sudara, ja zato begam u levu uvek
Moram da priznam da je ovo jako zanimljiva tema, a ZOBS je koliko vidim štur po tom pitanju.
Čak me buni i ova situacija broj 157.
http://vozacisrbije.com/ucenje?qcId=0&d ... ingIndex=7
Po starom znam da je zabrana skretanja u levo zabranjivala i polukružno. Ali ako se dobro sećam, na više mesta sam video da po novom nije tako, već to zabranjuje znak konkretno, tako da bez obzira na zabranu skretanja može da se radi polukružno... Međutim, ovde kažu da ne može, bem li ga sad šta je tačno
- Gaginh0
- Postovi: 8851
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Polukružno okretanje
Au al se ga zakomlikovali, mene samo interesovalo da li sam u pravu ako im *ebem mater sto mi ulecu u traku i da li mogu da se zapucam u kamion ako pozelim a da ne budem kriv
Mnogo brzo uleces iz desne u levu, sta da su isli automobili iz suprotnog smera levom trakom? Samo ostanes u desnoj kad napravis polukrunzno, pa kad skontas da nema nikog onda se prestrojis u levu...
Mnogo brzo uleces iz desne u levu, sta da su isli automobili iz suprotnog smera levom trakom? Samo ostanes u desnoj kad napravis polukrunzno, pa kad skontas da nema nikog onda se prestrojis u levu...
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Polukružno okretanje
Ako sam shvatio šta pitaš to ovde ne može da se desi jer sam ja čekao da se njima upali crveno svetlo, ako pogledaš videćeš da su i dvojica ispred mene krenula tek kada su oni iz kontra smera svi stali na semafor
- Gaginh0
- Postovi: 8851
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Polukružno okretanje
A sad zamisli da nema semafora i da je za upola manja guzva (sto "dozvoljava" i vecu brzinu kretanja)... e takva je identicna situacija kod mene, samo sto se sa bulevarom ukrsta ulica sa samo dve trake... i sad mi se budala ukljuci iz sporedne u isto vreme kad ja radim polukruzno i onda ko jarci na brvnu, a dolaze mi sa boka.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Polukružno okretanje
To je drugo, tad moraš da gledaš i na kontra smer, ali ja sam naveo ovaj primer zbog mogućeg problema ako ostaneš u desnoj traci. Šta bi bilo kada bi se na klipu dogodio sudar živo me zanima..
S obzirom da ovako ovlaš ja ipak ne nalazim pisano za tu obavezu krajnje leve trake prilikom polukružnog, oni koji dolaze sa strane moraju da puste one koji imaju prednost, to je radna verzija pravila za sada
S obzirom da ovako ovlaš ja ipak ne nalazim pisano za tu obavezu krajnje leve trake prilikom polukružnog, oni koji dolaze sa strane moraju da puste one koji imaju prednost, to je radna verzija pravila za sada
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Polukružno okretanje
Pa noje ua sada, tu nema šta da se tumači. Ako se uključuješ na put sa pravom prvenstva morašvda propustiš sva vozila pa i ona što rade polukeružno, apsolutno nema o čemu da se diskutuje. Sa semaforima ume da bude nezgodno a u principu je još prostije a problem su uglavnom saobraćajno nepismeni vozači
Jedan od zahebanih semafora tog tipa je onaj kod Beogume- Ade gde kada se upali zeleno za skretanje levo oz pravca grada, pali se i uslovno desno na pravcu Čukarica- centar i tu često nastaju problemi jer svako tumači onakp kako mu odgovara pa često dolazi do situacije da kada poštuješ pravila i staneš da propustiš vozilo sa prvenstvom prolaza jer krećeš na uslovnu strelicu, velika je verovatnoća da će da te stigne onaj od pozadi. Najgore od svega je što tu postoje tri trake i kada bi svako držao svoju nikakvih problema ne bi bilo ali i to je komplikovana radnja za većinu.
Sada,sam došao do druge dileme
Ja stvarno ne znam koji bi traku trebao da držim kad uradim polukružno ali nekako po inerciji idem u desnu jer levu uvek smatram za bržu ali mislim da no to nije toliko bitno ako paziš da ni na koji način ne ugroziš vozila iz suprotnog smera što znači, umesto da izlećem k'o sumanut računajući kako će neko da sklanja u drugu traku zbog mene ili još gore, koči jer nema pojma u koju ću traku da se posadim, jednostavno sačekam momenat da mogu bezbedno da uđem ubti desnu traku i uhvatim zalet bez ugrožavanja ili usporavanja drugih
Jedan od zahebanih semafora tog tipa je onaj kod Beogume- Ade gde kada se upali zeleno za skretanje levo oz pravca grada, pali se i uslovno desno na pravcu Čukarica- centar i tu često nastaju problemi jer svako tumači onakp kako mu odgovara pa često dolazi do situacije da kada poštuješ pravila i staneš da propustiš vozilo sa prvenstvom prolaza jer krećeš na uslovnu strelicu, velika je verovatnoća da će da te stigne onaj od pozadi. Najgore od svega je što tu postoje tri trake i kada bi svako držao svoju nikakvih problema ne bi bilo ali i to je komplikovana radnja za većinu.
Sada,sam došao do druge dileme
Ja stvarno ne znam koji bi traku trebao da držim kad uradim polukružno ali nekako po inerciji idem u desnu jer levu uvek smatram za bržu ali mislim da no to nije toliko bitno ako paziš da ni na koji način ne ugroziš vozila iz suprotnog smera što znači, umesto da izlećem k'o sumanut računajući kako će neko da sklanja u drugu traku zbog mene ili još gore, koči jer nema pojma u koju ću traku da se posadim, jednostavno sačekam momenat da mogu bezbedno da uđem ubti desnu traku i uhvatim zalet bez ugrožavanja ili usporavanja drugih
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Polukružno okretanje
E i ta je ista raskrsnica.
To je taj fazon kada u Vojislava Ilića radiš polukružno na raskrsnici pred Plavi most, zatim kada kod Ušća posle Brankovog radiš polukružno da se vratiš na Dejton... Tu tek navale ovi sa uslova jer ih ima iz dve trake pa bude haos, dobiješ napušavanje gratis Ima sigurno još takvih raskrsnica...
To je taj fazon kada u Vojislava Ilića radiš polukružno na raskrsnici pred Plavi most, zatim kada kod Ušća posle Brankovog radiš polukružno da se vratiš na Dejton... Tu tek navale ovi sa uslova jer ih ima iz dve trake pa bude haos, dobiješ napušavanje gratis Ima sigurno još takvih raskrsnica...
- Day Walker
- Postovi: 23319
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Polukružno okretanje
Ja ne bih ni dozvolio polukruzno na takvim raskrsnicama po vise traka.. Kao sto ni na autoputu nije dozvoljeno.
Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
Brzine idu u H-a !!!