Stranica 1 od 5

Polukružno okretanje

Poslato: 19 Apr 2014, 18:54
od Gaginh0
Imam jedno pitanje sto se tice jedne raskrsnice u Veterniku.
Evo slike:
Slika

Znaci ja sam crvena strelica, krecem se putem sa prvenstvom prolaza i pravim polukruzno. Iz sporedne ulice mi izlaze vozila (najcesce kamioni). Cesto se dogadja da u sred polukuznog okretanja oni mi udju u traku. Posto ja posle polukruznog idem u kranju desnu traku, a oni mi udju u tu traku.
Moje pitanje je sta bi bilo da se sudarimo, tj da li sam ja kriv i da ga namerno idarim (lupam), jer sam ja krenuo da radim polukuzno, a on nije ispostovao moje prvenstvo prolaza i krenuo da ulazi u raskrsnicu?
Nervira me ova situacija jer iz smera koji je levo na slici nadolaze vozila solidnom brzinom jer se na ovom putu vozi preko ogranicenja stalno, i onda ja ostanem u sred raskrsnice i cekam da se on ukljuci i rizikujem da mene neko udari...

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:08
od Grujic
Jako slična situacija kod Ušća, čak sam hteo da otvorim temu o tome...
Samo mi prvo reci, šta imaju oni koji izlaze iz te ulice? Uslovno zeleno, znak?

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:12
od Gaginh0
@ Grujic - Imaju znak da nemaju prednost :mrgreen: Nema semafora...

Znas koliko mi puta dodje da se namerno zakucam u njih, taman da mi plati popravku haube, znaci puknem u sekundi!

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:17
od Grujic
Dve situacije na koje ja nailazim su iste, samo što ti koji dolaze sa boka imaju uslovno zeleno za desno, a ja puno zeleno.

Moje prvo tumačenje je bilo da su oni krivi, jer oni nemaju prednost i moraju da propuste sve sa puta na koji nailaze, a tu je polukružno dozvoljeno i samim tim moraju da te propuste, bez obzira što im ti ne deluješ jednako kao oni koji idu pravo.

E jedini crv sumnje mi baca tumačenje oko traka... Naime, ti polukružno moraš da uradiš u krajnjoj levoj (bez obzira što je to u praksi skoro uvek nemoguće), a oni koji skreću moraju u krajnju desnu (ako iz nje skreću). E sada, da li situaciji zavisi od toga u kojoj traci je sudar, ili je tvoja prednost apsolutna u određivanju stepena krivice ne bih smeo da tvrdim... :)

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:18
od NexT
Ako zanemarimo prednost, ti hvatas svoju najblizu traku, on svoju, i ne bi trebalo da bude nikakvog problema. Ako ti direkt ides u krajnju desnu, ja bih rekao da si ti kriv.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:19
od Gaginh0
Skoro 100% sam siguran da polukruzno ne smes da uradis tako sto ces uci u krajnju levu, jesi ti siguran? Po meni je to neizvodljivo...

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:21
od Grujic
Jako klizav teren iskreno.

Prednost ne možeš zanemariti nikako, ja znam da su bili krivi oni koji su se uključivali jer ih je udarilo vozilo koje je preticalo. On je smeo da pretiče na tom mestu, a onaj ko nema prednost mora da se uveri da je bezbedno. Isto tako, ti imaš pravo da se prestrojiš iz trake u traku, a on mora da te pusti jer nema prednost.

Gagi, zakonski je 100% bilo tako kada smo polagali, iz krajnje leve u krajnju levu, e sada, pošto je to nemoguće, pogotovo u malim raskrsnicama, postojala je stavka da je manevrisanje dozvoljeno, u prevodu napred nazad pa iz 2-3 puta koliko treba :)

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:27
od Gaginh0
:pop:

Ja bih se zakunuo da sam ucio da se ide u krajnju desnu, ili ako ima 3 trake onda u srednju...
Pa ja se u zivotu nisam polukuruzno okrenuo tako da odem u krajnju levu :zbunjen:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:31
od dragvorl
I ja se tako secam iz auto skole. Krajnju levu sam 99% siguran da nije pominjao instruktor kod polukruznog.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:32
od Grujic
Ukucajte polukružno okretanje na gugletu, idite na slike i videćete da su sve crtane šeme nacrtane tako da auto završi polukružno u krajnjoj levoj :)

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:34
od Gaginh0
Znam, bas sam sad guglao, ali bas se secam situacije dok sam polagao da sam otisao negde izmedju, ni levu ni desnu, i onda mi je instruktor rekao da ne smem to da radim vec da uvek idem u desnu...

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:34
od Xepoj87
Mislim da nije ni moguce okrenuti se tako da budes u levoj traci...

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:41
od dragvorl
Upravo, mislim da je bas zbog toga i tako bilo. Sad je moguce da je nesto menjano.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:45
od Grujic
Po starom je upravo tako i bilo, a koliko vidim i sada je.
Bez obzira što je tehnički nemoguće (ustvari uvek je moguće smao je potreban dovoljan luk :mrgreen: ), mora da važi pravilo iz krajnje u krajnju, ali je manevrisanje dozvoljeno.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Poslato: 19 Apr 2014, 19:45
od NexT
Zavisi koliko je ostrvo. Na Nbg mozes lagano na bulevarima...