Stranica 3 od 6

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 20:35
od nidza
Xepoj87 je napisao:
tauber je napisao:Bravo!

Najveća greška početnika je panika kada se nađu na ledu. Ili stisnu gas, ili stisnu kočnicu - oboje pogoršava situaciju.
Po mišljenju mnogih u tim situacijama je (ukoliko okolo nema predmeta u koje možete udariti) je pokušati kočiti isključivo motorom i prebacivati brzine do najnižeg stepena prenosa bez korištenja gasa i kočnice - dakle nikako!
Kocenje motorom je veoma glup potez u tom trenutku.
Em ti en radi ABS tada,pa nema sta da te drzi pravo,a pogotovo kod zadnje vuce,gde bulja krece istog sekunda da baca u stranu...
Zadnja vuča je inferiorna na snegu između ostalog i zbog kočenja motorom. Sa prednjom i 4x4 itekako ima smisla.

Na kolima sa prednjom vučom bez ESP je pametno držati ruku na ručnoj po krivudavom putu, jer tako može da se vrati nos ka unutra ako je auto počeo da ispravlja krivinu. Lagano sa ručnom i ne daj bože da se zaključa u gornjem položaju.

Ja, lično, baš volim da peglam do (i preko) granice gripa po snegu i ledu. Šteta što ga nema više i nema planinskih puteva gde mogu da cepam svaki dan.

Tapatalk 4

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 20:44
od McGruja
Kad je dobar i pravi sneg, uzivanje je ici malo preko granice, jer grip postoji uvek

Po ledu je zlo

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 20:55
od Kuzmanovic
Zato se uvece ode na parking ispred Rode i Disa iza Zmaj pumpe i vezbas do mile volje. Jos su sada asfaltirali parking oko Disa pa nije toliko neravno. Jedino je razrovano tamo na prilazu same pumpe sa parkinga.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 21:00
od Xepoj87
Ne vidim kakvu bi prednost imalo kocenje motorom u odnosu na lagano kocenje? I kakvu prednost tu ima prednja vuca,kada ce da proklizava prednji deo?

Sent from my HTC One using Tapatalk

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 21:09
od sashicus
ima logike kod yuga, odnosno kd je razheban kocioni sistem pa svaki tocak vodi svoju.. :dobarvic:

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 21:23
od Martin
Vozio sam auto sa zadnjom vučom i sa prednjom - čini mi se da sam uvek više kontrole imao sa zadnjom vučom i da je lakše iskontrolisati ako se "stvari otrgnu kontroli".

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 21:24
od nidza
Xepoj87 je napisao:Ne vidim kakvu bi prednost imalo kocenje motorom u odnosu na lagano kocenje? I kakvu prednost tu ima prednja vuca,kada ce da proklizava prednji deo?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Uglavnom ne kliza, eventualno secne pa uhvati grip. ABS kad krene da secka računaj na duži trag kočenja. Najbolje je motorom plus lagano kočnicu uz upotrebu ABS samo da ti javi kad si preterao.

Oslanjati se samo na ABS je rizično.

Tapatalk 4

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 21:45
od Xepoj87
Ma kako ne moze da kliza po ledu,ako kocnicom,gde imas raspodelu i na zadnje tockove,i bolji grip,kliza?

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 22:06
od nidza
Probaj, šta drugo da ti kažem. Lakše nego da ti objašnjavam. Ne mogu da se setim nijedne situacije gde mi je kočenje motorom otežalo zaustavljanje, nego naprotiv. Sa starim kolima je bilo neophodno, a sa novim poželjno.

Pričam o prednjoj vuči.

Sa ozbiljnim 4x4 te zakuca kao da nije sneg, pogotovo ako voziš sa redukcijom. Nema potrebe kočiti, samo se treba igrati sa menjačem i gasom.

Tapatalk 4

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 27 Jan 2014, 23:00
od nuk
Na klizavim nizbrdicama se po pravilu vozi u adekvatnoj brzini i koci po potrebi, kasno ubcivanje u brzinu moze da bude zajebano kao i samo kocenje u leru

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 00:00
od Xepoj87
Ako dozvolis da se auto zaleti,dzaba ti sve,od pocetka lagano dozirati kocnicu,i nikakvih problema nema,ko ne ume lagano da drzi kocnicu,taj neka ne vozi po losem vremenu zimi.
Prosto nema nikakve logike da 2 tocka manje proklizavaju od 4.
A sto se tice 4x4,treba se setiti da takodje odnos nije idealan,ali kapiram da je najbolja solucija za kocenje motorom.
Nidzo,retko kada nesto pricam napamet,pa tako i sada,iz iskustva.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 07:28
od nidza
Takođe.

Nisam napisao da kočenje motorom menja kočnicu, ni obrnuto, nego da treba koristiti pametno obe mogućnosti. Uvek koristim obilato kočenje motorom, nikad me nije prodalo na klizavom, a kočnicu doziram pažljivo do granice ABS, a onda je puštam i ponovo tražim granicu do paljenja ABS. Naravno da znače i zadnji točkovi, ali ne previše. Kada povučeš ručnu na klizavom, vidiš koliko slabo ima efekta, ali svaka trakcija sa podlogom dobro dođe.

Tapatalk 4

Re: Одг: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 07:39
od sasa lbg
nidza je napisao:
Xepoj87 je napisao:
tauber je napisao:Bravo!



Na kolima sa prednjom vučom bez ESP je pametno držati ruku na ručnoj po krivudavom putu, jer tako može da se vrati nos ka unutra ako je auto počeo da ispravlja krivinu. Lagano sa ručnom i ne daj bože da se zaključa u gornjem položaju.



Tapatalk 4
Teoretski mozda i da ali prakticno ovo ti treba kao i trece oko.


neXus 4

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 08:15
od nidza
Zeza te Nexus. :-D Ako misliš na ručnu, samo figurativno je spominjem da ko ima dilemu koliko mu koče zadnji točkovi na klizavom neka proba.

Tapatalk 4

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 09:26
od sasa lbg
Da mislio sa na rucnu...i to ispravljanje rucnom,zaboravi.
Kako moze zezati nexus? Do mene je

neXus 4