Led na putu - kako voziti?

Primena propisa, crna hronika
ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od ljubitelj » 28 Jan 2014, 10:50

Martin je napisao:Vozio sam auto sa zadnjom vučom i sa prednjom - čini mi se da sam uvek više kontrole imao sa zadnjom vučom i da je lakše iskontrolisati ako se "stvari otrgnu kontroli".
:plusone:

Zadnji pogon se moze kontrolisati na vise nacina, prednji pogon kada jednom prokliza je gotova prica i prakticno vise nema povratka na kontrolisano upravljanje.

Dodatno kod zadnjeg pogona prokliza prednji kraj koji ima samo zadatak da upravlja tockovima sto omogucuje znatno vecu marginu gumama da prenese zelju vozaca na podlogu, to naravno gde je auto podesen da se tako ponasa.

Ja volim ovako resen zadnji pogon, uvek lagano na vreme prenese vozacu stanje podloge pre nego sto uopste moze da se dodje do faze gubljenja kontrole.

Ima i drugih varijanti zadnjih pogona gde prvo prokliza zadnji kraj pa mora da se bude vest sa pedalom gasa uz kombinaciju sa volanom.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od nidza » 28 Jan 2014, 11:02

sasa lbg je napisao:Da mislio sa na rucnu...i to ispravljanje rucnom,zaboravi.
Kako moze zezati nexus? Do mene je

neXus 4
Dokazano u praksi 1000x. :) Doduše, u pitanju je bio automobil veoma težak napred, a lagan pozadi, Fiat Stilo. Na sličnom principu radi i ESP, ali on može različitim silama da ukoči zadnje točkove, što ne može ručna, ali efekat je isti. Kada god pokušavam da izbacim Alfu preko nosa po snegu, ESP sam ukoči zadnju osovinu i uvuče nos nazad.

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od sasa lbg » 28 Jan 2014, 11:09

Znas kako kad se neko toliko preceni i udje u situaciju da izleti sa puta nece imati vremena ni da pomisli na rucnu a ne da je povuce.
Vecina ljudi ni volan ne stigne (seti) okrenuti obicno nesvesno stisnu pedalu kocnice.
Mnogo ti je nestabilna ta Alfa :)
Ja se sa Focusom nikad nisam zaneo zadnjom krajem..sta ces!

neXus 4

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od nidza » 28 Jan 2014, 11:09

ljubitelj je napisao:
Martin je napisao:Vozio sam auto sa zadnjom vučom i sa prednjom - čini mi se da sam uvek više kontrole imao sa zadnjom vučom i da je lakše iskontrolisati ako se "stvari otrgnu kontroli".
:plusone:

Zadnji pogon se moze kontrolisati na vise nacina, prednji pogon kada jednom prokliza je gotova prica i prakticno vise nema povratka na kontrolisano upravljanje.

Dodatno kod zadnjeg pogona prokliza prednji kraj koji ima samo zadatak da upravlja tockovima sto omogucuje znatno vecu marginu gumama da prenese zelju vozaca na podlogu, to naravno gde je auto podesen da se tako ponasa.

Ja volim ovako resen zadnji pogon, uvek lagano na vreme prenese vozacu stanje podloge pre nego sto uopste moze da se dodje do faze gubljenja kontrole.

Ima i drugih varijanti zadnjih pogona gde prvo prokliza zadnji kraj pa mora da se bude vest sa pedalom gasa uz kombinaciju sa volanom.
Ovo je interesantno pročitati, da je u stvari za sneg bolji zadnji pogon sa motorom napred. :bravo: Šta drugo dodati.
sasa lbg je napisao:Znas kako kad se neko toliko preceni i udje u situaciju da izleti sa puta nece imati vremena ni da pomisli na rucnu a ne da je povuce.
Vecina ljudi ni volan ne stigne (seti) okrenuti obicno nesvesno stisnu pedalu kocnice.
Mnogo ti je nestabilna ta Alfa :)
Ja se sa Focusom nikad nisam zaneo zadnjom krajem..sta ces!

neXus 4
Svaki auto sa prednjim pogonom može da se zanese preko nosa kad god hoćeš, na suvom, a pogotovo na klizavom. Ne razumem o čemu pričaš? :) Ručna služi da vrati nos u putanju. Meni je na Stildžanu uvek ruka na ručnoj kad vozim na granici niz/uz Kopaonik, tako da ne može da se desi da nema vremena da se aktivira "ručni ESP". :D
Poslednja izmena od nidza u 28 Jan 2014, 11:12, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od sasa lbg » 28 Jan 2014, 11:19

Ja sam napisao da mi se ne zanosi zadnji kraj nikad u normalnoj ili brzoj voznji zimi ..sto je jos gore nego prednji tockovi preko nosa.
Ako ti Stila moras tako voziti sa rukom na rucnoj e jbg onda i auto i voznja.

neXus 4

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od nikaragva » 28 Jan 2014, 11:23

Pa povlacenjem rucne tesko da mozes simulirati esp. Posto on blokira uvek jednu stranu, u zavisno na koju stranu auto naginje.
Tako mozes simulirati situaciju zvanu: "blokiranje zadnjih tockova" :D

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od nidza » 28 Jan 2014, 11:23

Ne razumemo se očigledno. :) Meni je uživancija vožnja po snegu i testiranje granica, a ovom prilikom sam hteo da podelim stvarno mnogo kilometara koje sam napravio na zavejanim putevima sa svim koje to interesuje. Niko ti ne brani da voziš i dalje lagano, ne ispituješ dokle može da ide tvoj auto, ali nikad nije loše znati kako se izvući iz situacije kad se malo pretera. :pivo:

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od ftj » 28 Jan 2014, 11:32

Pa ok je za zajebanciju ali ti si to povlačenje ručne predstavio kao neki potez iz bezbednosnih razloga koji će te izvući iz nekih situacija što nije baš za preporuku.

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od sasa lbg » 28 Jan 2014, 11:37

@nidza
Vozim takodje puno , ne vozim lagano , znam gde su mi granice auta na ledu ...samo mi tvoje pisanje lici na filozofiju.
Jedno je zezanje na putu a drugo izletanje.
Uzgred bilo kakvo pisanje o ledu i savetovanje mnogo zavisi od auta koji taj neko koga zelis savetovati vozi.
Razlika u stabilnosti i ponasanju auta u takvim uslovima i sta bi trebalo uraditi (teoretski) sa npr Corsom ,recimo focucom ili C klasom je nebo i zemlja.
Bez uvrede :)

neXus 4

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od nidza » 28 Jan 2014, 11:56

ftj je napisao:Pa ok je za zajebanciju ali ti si to povlačenje ručne predstavio kao neki potez iz bezbednosnih razloga koji će te izvući iz nekih situacija što nije baš za preporuku.
I stojim iza toga, zajedno sa zakonima fizike ruku pod ruku. U pitanju nije stvarno povlačenje ručne, nego je bukvalno pipneš. Ako je ne pustiš odmah okrenućeš se, što je onda druga opasna krajnost.

Prvi link u guglu koji mi je izleteo sadrži ovo što opisujem:
http://www.maccinfo.com/cat/winterdrive.html
Front-wheel Drive Skid Correction: If the rear end slides, it is fairly intuitive to correct the problem by steering into the skid, trying to keep the car pointing in the direction you want to go.
But you should also release the brakes and apply some more power, to pull the front of the car back into line, and to use weight transfer to give the rear wheels more grip.
If the front end slides under heavy braking, you must release some of the brake pressure.
An expert would also apply a dab of handbrake, but before you try this, you need to consider that there is a risk of making matters worse by spinning the car and hitting something sideways. (See "If it all goes wrong" below).
If the front end slides even when you are not braking, then lift off the accelerator a little - not abruptly - and hope that the front wheels will regain some grip before it is too late.
Razlika u stabilnosti i ponasanju auta u takvim uslovima i sta bi trebalo uraditi (teoretski) sa npr Corsom ,recimo focucom ili C klasom je nebo i zemlja.
Bez uvrede :)
Potpuno se slažem. Bože sačuvaj da se vređam, Da mi nešto smeta jednostavno ne bih ništa pisao, a ni čitao, vrlo jednostavno.
Poslednja izmena od nidza u 28 Jan 2014, 11:59, izmenjeno 1 put ukupno.

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od ftj » 28 Jan 2014, 11:59

Ah pa što ne reče odmah da si ekspert :)

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od nidza » 28 Jan 2014, 12:00

Čuj ekspert, malo je to reći. :kafa:

:rofl: :rofl: :rofl:

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11390
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od starac vujadin » 28 Jan 2014, 12:36

Ovo je interesantno pročitati, da je u stvari za sneg bolji zadnji pogon sa motorom napred. :bravo: Šta drugo dodati.
Vazda se ima nesto nauciti po forumima ;)

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od Xepoj87 » 28 Jan 2014, 13:31

Znaci nidzo,ti si uspeo da nam objasnis kako na ledu ne treba koristiti kocnicu,vec kociti motorom prednji deo,a zadnji rucnom.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Led na putu - kako voziti?

Post od ljubitelj » 28 Jan 2014, 13:46

nidza je napisao: Ovo je interesantno pročitati, da je u stvari za sneg bolji zadnji pogon sa motorom napred. :bravo: Šta drugo dodati.
Nije valjda da si sada prvi put procitao.
Za sneg je bolji auto sa sto bolje rasporedjenom masom sto daje najbolje vozne karakteristike a cesce se takva situacija u praksi srece u kombinaciji zadnjeg pogona u odnosu na prednji.

A citirao si u svojoj poruci i odlicno objasnjenje na engleskom kakva je pomoc potrebna prednjem pogonu da umanji otklizavanje prednjeg kraja.

Masa i njen raspored je faktor koji diktira osnovni nacin ponasanja vozila pri delovanju bocnih sila na tockove.

Odgovori