Stranica 5 od 6

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 13:50
od starac vujadin
Kako ti nije zao foke...

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 13:51
od Paja
Moje ne tako malo iskustvo govori da je za klizavo kombinacija motor napred - pogon pozadi najgora. Jeste kod takvih vozila uglavnom idealna raspodela masa po osovinama što utiče na dobru voznu dinamiku u redovnim uslovima, ali po snegu i ledu ne valja. Nema dovoljno opterećenja na pogonskoj osovini.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 13:58
od Martin
Nidža je u pravu - što se tiče korekcije pravca ručnom kočnicom, u slučaju proklizavanja automobila sa prednjim pogonom( preko nosa). Moguće da se ostali automobili (Fokus, Astra, Golf, Megan,....) drugačije ponašaju, ali imao sam jutros na parkingu situaciju da je auto prilikom skretanja produžio pravo - blokiranjem zadnjih točkova sam Mareu "smotao" u željeni pravac.
Siguran sam da bih sa zadnjom vučom korekciju izveo volanom i oduzimanjem/dodavanjem gasa.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 14:06
od Paja
Korišćenje ručne u vožnji je vađenje iz govana do guše. To nije normalna vožnja.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 14:26
od nidza
Xepoj87 je napisao:Znaci nidzo,ti si uspeo da nam objasnis kako na ledu ne treba koristiti kocnicu,vec kociti motorom prednji deo,a zadnji rucnom.
Ne izokreći: :uf:
paja je napisao:Korišćenje ručne u vožnji je vađenje iz govana do guše. To nije normalna vožnja.
Loša procena svakom može da se desi. E, sad, posledice mogu biti nikakve, blage ili vrlo ozbiljne, zato je bolje znati šta činiti i u tom slučaju. Tvrdim da je dobro igrati se sa kolima u kontrolisanim uslovima, jer ona znaš šta da radiš kada dođe do nepredviđene situacije.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 14:51
od starac vujadin
Siguran sam da bih sa zadnjom vučom korekciju izveo volanom i oduzimanjem/dodavanjem gasa.
Isto to, ali lakše i sa prednjim pogonom.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 15:15
od kapor
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152212865212962

Evo u praksi kako se koristi rucna. :D

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 15:49
od Xepoj87
starac vujadin je napisao:
Siguran sam da bih sa zadnjom vučom korekciju izveo volanom i oduzimanjem/dodavanjem gasa.
Isto to, ali lakše i sa prednjim pogonom.
Jeste,osim kada prokliza prednji deo.
A sto se tice neke normalne voznje,kada ne dajes gas u krivini,zaista jeste bolji RWD i za sneg,kao i za ostalo,ali sto se tice dodavanja gasa,i generalno ubrzavanja na snegu,tu ima prednost prednja vuca,naravno.
Ne mozes reci da nije bolje kada je odnos tezine najblizi 50/50...
Pa prednjoj buci ce lakse zaneti zadnji kraj na klizavoj krivini zato sto ima oko 35% tezine pozadi,i lagan je,zar ne?
Naravno,pricamo ako si normalan,pa ne dajes gas u krivini...

Naravno,ostale teorije od ljubitelja,kao sto je ta da je bolja i za kretanje zadnja,posto se masa prebacuje pozadi su smesne,jer se masa ne prebacuje vise od par procenata pri kretanju,a pri kretanju na snegu pitanje je da li je to uopste i primetno.

Ali ste takodje mene vi(mozda ne ti,ali neki ovde) ubedjivali kako nove gume uopste ne rade po principu kopanja,vec lepe sneg za gumu,te za kretanje nije bitna tezina na pogonskim tockovima...

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 16:09
od starac vujadin
Ok, ako je to tako (raspored težine) što onda vozači ubacuju dodatne tegove pozadi u rwd kola da bi im kola bolje išla po snegu? Time bi, ako je to shvatanje tačno (a nije) pokvarili već idealni raspored težine. To znači da oni u rasporedu težine "simuliraju" raspored težine fwd. No, oni to ne rade, ali dobiju bolje ponašanje. Kako? Znači, nešto nije tu idealno...a to nije raspored težine, već jedan bitniji faktor koji je posredno vezan za raspored težine - raspored sila i on ne zavisi samo od rasporeda težine. Zato jeste kočenje motorom na fwd kola delotvorno. Zato jeste prednost kada možeš te sile da raspoređuješ zakretnjem volana, a na rwd ne možeš. Zato fwd nije potrebna tolika pomoć elektronike kao kod rwd koja ispravlja koncepcijska ograničenja rwd.
Zato su Mini, Lancia Fulvia, Saab 96 sa tri puta manjo snagom drali na rleijima mnogo jače i skuplje mašine svojevremeno i osvajali titule.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 16:10
od Paja
nidza je napisao:
paja je napisao:Korišćenje ručne u vožnji je vađenje iz govana do guše. To nije normalna vožnja.
Loša procena svakom može da se desi. E, sad, posledice mogu biti nikakve, blage ili vrlo ozbiljne, zato je bolje znati šta činiti i u tom slučaju. Tvrdim da je dobro igrati se sa kolima u kontrolisanim uslovima, jer ona znaš šta da radiš kada dođe do nepredviđene situacije.
Slažem se. Za takve igre služe parkinzi i livade.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 17:42
od Xepoj87
Starce,mi se ocigledno ne razumemo... Ti konstantno pricas o prijanjanju pogonskih tockova na poslogu,sto jeste bitno kada treba da krenes,da ubrzas,ides uzbrdo,ali ako ulazis u krivinu,ne dajes gas,tako da ne vidim prednost tezine na pogonalim tockovima,bitnije je da oba kraja imaju sto manju tendenciju izletannja. Zasto inace govore da je na fwd opasnije imati letnje gume pozadi,nego na rwd? Zato sto ima vecu tendenciju bacanja bulje u krivini(bez gasa,ako se daje gas,onda pozdravi oba,rwd bezi bulja,fwd leti preko nosa),zar ne?
Za kocenje motorom se slazem,bolje je na prednjoj vuci po snegu,to jest sigurnije,ali i dalje nije bolje od kocnice.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 18:14
od ftj
Ma otkud ti to da fwd ima vecu tendendciju da baca bulju na klizavom ili bilo kakvom terenu od rwda? To sa pricom o zadnje dve losije gume nema veze a najcesci slucaj ce biti podupravljanje dok ce ti bas sa zadnjom vucom najcesce bezati dupe medjutim danas imas esp pa ni ne obracas paznju.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 18:59
od starac vujadin
Starce,mi se ocigledno ne razumemo...
Komentarisao sam isključivo tvoju (i još ponekog ovde) tezu o prednosti rwd zimi usled njegovog boljeg rasporeda mase.
Ti konstantno pricas
To mi je bio prvi ozbiljni post u ovoj temi, ovo mi je drugi, tako da ne pričam "konstatno" ;) ...više puta sam diskutovao o ovoj temi na nekim drugim forumima, čitao svašta, pa sam se malo i zasitio i smorio. Ali, eto, hajde da još jednom pokušam da svojim komentarom priča ne ode u nekom nebuloznom smeru. Svega ovog ne bi bilo da pre 20-ak godina "premium" marketing nije počeo da gura nebuloze o prednosti rwd svuda i u svakoj prilici, pa je počelo da se diskutuje i demantuje nešto što je davno utvrđeno. To što elektronika pegla mane, ne znači da su zakoni fizike promenjeni.
Zasto inace govore da je na fwd opasnije imati letnje gume pozadi,nego na rwd? Zato sto ima vecu tendenciju bacanja bulje u krivini(bez gasa,ako se daje gas,onda pozdravi oba,rwd bezi bulja,fwd leti preko nosa),zar ne?


Ma, jok. Poneki fwd voli da zabaci bulju, ali i ti ne mogu da se mere s rwd. Tome i služi elektronika da bdi nad tim kod rwd.
Za kocenje motorom se slazem,bolje je na prednjoj vuci po snegu,to jest sigurnije,ali i dalje nije bolje od kocnice.


Mislim da si u priči s Nidžom tvrdio suprotno...ako nisi, izvini.
I bolje je kočiti motorom nego s kočnicom na rwd u velikoj većini slučajeva. Naravno, sve s merom i dozirano.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 19:55
od ljubitelj
Martin je napisao:Nidža je u pravu - što se tiče korekcije pravca ručnom kočnicom, u slučaju proklizavanja automobila sa prednjim pogonom( preko nosa). Moguće da se ostali automobili (Fokus, Astra, Golf, Megan,....) drugačije ponašaju, ali imao sam jutros na parkingu situaciju da je auto prilikom skretanja produžio pravo - blokiranjem zadnjih točkova sam Mareu "smotao" u željeni pravac.
Siguran sam da bih sa zadnjom vučom korekciju izveo volanom i oduzimanjem/dodavanjem gasa.

Svi sa prednjom vucom se tako ponasaju, i sa svima bi se isto dogodilo sto i tebi.
Ja sam siguran da sa zadnjom vucom ne bi ni postojala ikakva potreba za korekcijom jer ne bi ni doslo do proklizavanja preteskog prednjeg dela vozila.
Xepoj87 je napisao:
Naravno,ostale teorije od ljubitelja,kao sto je ta da je bolja i za kretanje zadnja,posto se masa prebacuje pozadi su smesne,jer se masa ne prebacuje vise od par procenata pri kretanju,a pri kretanju na snegu pitanje je da li je to uopste i primetno.
Nesto si zaboravan. Da te podseim na usponu se tezina prebacuje automatski na zadnje pogonske tockove, masa se naravno ne menja i to je ono sto sam ja oduvek pisao a nalazi se u svakom udzbeniku koji se bavi kretanjem tela.
I to je vrlo primetna promena koja poboljsava do te mere polazak da to isto simuliraju vozaci FWD tako sto se okrenu i voze u rikverc da bi savladali uspon.
Po ravnom je svejedno koji je pogon.

Prednji pogon je uvek preupravljiv, zadnji pogon moze da bude i preupravljiv i podupravljiv u krivini zavisno od zelje proizvodjaca da podesi ostale elemente vozila.

Nema bolje kombinacije za vozaca od zadnjeg pogona uz preupravljivost, veoma lako se kontrolise putanja vozila i nema nikada iznenadjenja.
Probao mnogo puta razne kombinacije ponasanja vozila, i ovo je ona dobitna.
paja je napisao: Nema dovoljno opterećenja na pogonskoj osovini.
Misli da negde nestane opterecenje zadnje osovine, koje je inace vece nego kod varijante sve napred ?

Upravo je osobina tipicna za zadnji pogon da ima vece, ili kako kazes dovoljno, opterecenje zadnjih tockova pri poredjenju sa tipicnim prednjim pogonom a sto daje i vecu stabilnost pri prolasku kroz krivine.

Re: Led na putu - kako voziti?

Poslato: 28 Jan 2014, 20:11
od starac vujadin
I bolje je kočiti motorom nego s kočnicom na rwd u velikoj većini slučajeva. Naravno, sve s merom i dozirano.
ispravka samog sebe: ne rwd nego fwd