Ne brže od života!
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Ovde kod Virpazara sam cekao sat vremena zbog udesa. Novi Qashqai BG table jurcao, nabio nekog Passata u gepek, pa se jos i nabio na bankinu. QQ se dobrano raspao, Passat imao srece.
U povratku iz CG sam video bar 20 paklenih preticanja preko pune, uz kocenje vozila iz suprotnog smera da ne dodje do udesa.
@nidza I ja sam imao nekog sa novim Superbom (Ljubljanske tablice) koji je isto radio (doduse ne karavan). Covek ili je lud ili ne zna. Nekoliko puta je isto uradio, morali su da koce i u jednoj i u drugoj traci da se ne karambolise.
Jos jedna stvar, napolju je bilo 41 C, ljudi precene mogucnosti motora na toj temperaturi, pogotovo na usponima. Vise puta sam video da krenu na usponu da preticu i nemaju sanse da ubrzaju - nebitno koji je auto i konjaza, jednostavno ne razmisljaju ljudi ni o tim stvarima. Krenu da preticu, onda vide da nemaju snage da zavrse kad treba, pa koce pa se vracaju naglo u traku.
Ajd to sto ne mogu da procene, ali na ravnom jos gore sta rade. Jedan sa nekim X5 BMWom je za dlaku izbegao direktnu smrt svoju i putnika jer je srecom sleper uspeo da prikoci da ga ne zvizne direktno.
U povratku iz CG sam video bar 20 paklenih preticanja preko pune, uz kocenje vozila iz suprotnog smera da ne dodje do udesa.
@nidza I ja sam imao nekog sa novim Superbom (Ljubljanske tablice) koji je isto radio (doduse ne karavan). Covek ili je lud ili ne zna. Nekoliko puta je isto uradio, morali su da koce i u jednoj i u drugoj traci da se ne karambolise.
Jos jedna stvar, napolju je bilo 41 C, ljudi precene mogucnosti motora na toj temperaturi, pogotovo na usponima. Vise puta sam video da krenu na usponu da preticu i nemaju sanse da ubrzaju - nebitno koji je auto i konjaza, jednostavno ne razmisljaju ljudi ni o tim stvarima. Krenu da preticu, onda vide da nemaju snage da zavrse kad treba, pa koce pa se vracaju naglo u traku.
Ajd to sto ne mogu da procene, ali na ravnom jos gore sta rade. Jedan sa nekim X5 BMWom je za dlaku izbegao direktnu smrt svoju i putnika jer je srecom sleper uspeo da prikoci da ga ne zvizne direktno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Nije da ne mogu da procene nego nemaju blage veze da auto na vrucini vuce dosta slabije.
Vecina ljudi, ne vozaca, u danasnje vreme ne zna sraf da zavrne a da to ne bude ukrivo, da ne pricam o razumevanju funkcionisanja motora u automobilima
Vecina ljudi, ne vozaca, u danasnje vreme ne zna sraf da zavrne a da to ne bude ukrivo, da ne pricam o razumevanju funkcionisanja motora u automobilima
Re: Ne brže od života!
Uh, da li je problem koji postoji
Na vrućini auto do 150 atmosferskih ponija ima do 145 ponija. Baš je razlika koja se oseti.
Neki mali i slabiji atmo motor od 1,200-1,400 kubika svakako da oseti promenu ali takav i nije za jurcanje uzbrdo predvidjen...
A turbo poniji se ni ne menjaju, 150 ostaje 150 pa i kada je napolju vazduh +50C (a što je i dalje dovoljna razlika da interkuler odradi predvidjeni posao).
Ta zapažanja o padu snage motora su važila za karburatorske, bez regulacije povratnom spregom putem elektronike
Sve to za benzince, dizelaši ionako imaju (usisavaju) veliki višak vazduha pa pri bilo kojoj spoljnoj temperaturi, sve i da je napolju 80C, ni na papiru nemaju gubitak snage...
Na vrućini auto do 150 atmosferskih ponija ima do 145 ponija. Baš je razlika koja se oseti.
Neki mali i slabiji atmo motor od 1,200-1,400 kubika svakako da oseti promenu ali takav i nije za jurcanje uzbrdo predvidjen...
A turbo poniji se ni ne menjaju, 150 ostaje 150 pa i kada je napolju vazduh +50C (a što je i dalje dovoljna razlika da interkuler odradi predvidjeni posao).
Ta zapažanja o padu snage motora su važila za karburatorske, bez regulacije povratnom spregom putem elektronike
Sve to za benzince, dizelaši ionako imaju (usisavaju) veliki višak vazduha pa pri bilo kojoj spoljnoj temperaturi, sve i da je napolju 80C, ni na papiru nemaju gubitak snage...
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Naravno da imaju.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Šta imaju naravno ?
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Pad performansi koji nuzno ne znaci da su se konjske snage izgubile. Nesto drugo je u pitanju. Ne moras da izgbus konjske snage samo da imas pad performansi.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Leto, velika temperatura utice na snagu, plus rad klime, plus automobili su puni sa stvarima i ljudima, to sve znaci da imas manje snage na raspolaganju u odnosu na uobicajeno, moze da dovede do pogresne procene.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Utice, ne na konjske snage, vec na nesto drugo, sto dovodi do izvesnog pada performansi ne u smislu pada snage (ks) nego u smislu regulacije isporuke te snage. Obicno su te korekcije osetnije na manjim motorima, uglavnom na usponima. Takodje utice i rad klime i pun auto naravno, cak i u vecem obimu nego vrucina, ali svakako i ona dodatno utice na neke parametre kod razvoja snage.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Zadnji auto koji je gubio snagu na potapanje gasa zbog klime je neki Volvo iz 84te, možda ni on.
Danas svakom autu na potapanje gasa klima se otkači.
Danas svakom autu na potapanje gasa klima se otkači.
Re: Ne brže od života!
Sad ga malo pretera. U Srbiji je klima u autu do 2000ih bila retka. Za ovo da se klima gasi sam cuo skoro, ali nemam pojma kako radi i da li ima na svim automobilima.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Nema na svim naravno. Na Pezou ne znam, dok na Picassu sigurno se nije gasila.Taj je solidno trom i bez klime
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Volvo iz 82ge je bio dizel atmosferac i on zaista nije unmeo da otkači klimu. ALi nije ni imao nikakvu elektroniku, klasična boš pumpa kao što je ona u Golfu 2 dizelu.
Svaki sledeći Volvo koji sam imao, počevši od onog iz 1988. su bili benzinci i svi su naravno imali otkačinjanje klime kada se potopi pedala.
I svaki drugi auto koji sam vozio po bilo kom osnovu a 90+ neko je godište je imao otkačinjanje klime.
Tu funkciju imaju svi automobili sa elektronskim ubrizgavanjem, jedan od osnovnih elemenata regulacije rada motora. I podosta automobila sa klimom i karburatorom.
Recimo Golf 2 1,8 sa klimom je otkačinjao klimu, isto i Volvo 340 sa karburatorom i klimom, pa Citroen BX sa klimom, sve benzinci. I to još u 80tim godinama.
Jetta 2 TD koju sam imao nije otkačinjala klimu, a nije imala ni interkuler, 89to godište.
Da ne pričamo o autima novije konstrukcije, od 2000tih nema praktično auta sa klimom bez aktivne regulacije iste u sprezi sa pedalom gasa.
Ta priča o padu snage i da ne može da se ide uzbrdo kada je vruće može da ima smisla kod oldtajmera.
----------------
Naravno da natovaren auto sa punim gepekom i 4 (5 )osoba ima lošije perfomasne od onog auta samo sa vozačem no to nema veze ni sa temperaturom vazduha niti sa započetom temom o gubitku snage usled nje.
Re: Ne brže od života!
Stilo JTD sa manuelnom klimom sigurno nije otkačinjao klimu, jer sam koristio to dugme kao turbo boost tokom preticanja, a kudikamo je tehnički napredniji automobil bio od mnogih navedenih.
U principu im nije težak zadatak da to implementiraju na svaki auto koji tasterom pali klimu, a ima ECU.
U principu im nije težak zadatak da to implementiraju na svaki auto koji tasterom pali klimu, a ima ECU.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Nisi ti nista skapirao. Naravno da moze odlicno da ide uzbrdo svaki turbo motor na svakoj temperaturi, ali toplije vreme (preko 35C) uzrokuje promene u tome koliko ce i kad ECU dozvoliti da "punis" gas, odnosno kad potapas. Ima veze i sa NOx emisijom izduvnih gasova itd itd. Dakle, svakako ce izgubiti i DEO performansi, NE konjske snage. Nego ce odziv na pritisak papucice gasa pod ekstremnim opterecenjem biti malo drugaciji, odnosno korigovaniji. U kombinaciji sa punim autom, moze da bude faktor pri preticanju na usponima. Ukoliko postoji bas primetan pad SNAGE , onda je naravno neki kvar u pitanju i osetice se i na ravnom.ljubitelj je napisao: ↑06 Avg 2021, 09:07
Ta priča o padu snage i da ne može da se ide uzbrdo kada je vruće može da ima smisla kod oldtajmera.
----------------
Naravno da natovaren auto sa punim gepekom i 4 (5 )osoba ima lošije perfomasne od onog auta samo sa vozačem no to nema veze ni sa temperaturom vazduha niti sa započetom temom o gubitku snage usled nje.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Велике врућине лети утичу једино на коње, ал не у мотору већ оне за воланом који журе вазда негде, па и у колонама и онда направе хаварију.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока