Ne brže od života!

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj » 06 Avg 2021, 19:19

cozmo je napisao:
06 Avg 2021, 10:38

Nego ce odziv na pritisak papucice gasa pod ekstremnim opterecenjem biti malo drugaciji, odnosno korigovaniji. U kombinaciji sa punim autom, moze da bude faktor pri preticanju na usponima. Ukoliko postoji bas primetan pad SNAGE , onda je naravno neki kvar u pitanju i osetice se i na ravnom.
Naravno da je kvar u pitanju ako se pod opterećenjem stisne pedala gasa do poda, i ubaci recimo u II brzinu, a auto nema perfomanse (čitati izgubi snagu) koje treba da ima.
Nisam uopšte imao u vidu neispravne automobile.

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj » 06 Avg 2021, 20:28

Stilo 1,6 sa 16V isključuje kompresor pri punom gasu, koristi za to pin broj 16 u A konektoru Boš ECU jedinice, prema shemi koju sam našao.

Stilo 1,9 JTD sa 8V isključuje kompresor pri punom gasu, nisam našao koji pin konkretno je za to namenjen, ovo je iz opisa funkcija ECU koje vrši:
Air conditioning system start of operation check
The control unit operates the air conditioning compressor:

switching it on/off when the switch is pressed;
switching it off momentarily (about 6 secs) in the case of strong acceleration or a request for maximum power.
http://4cardata.info/elearn/192/2/20010 ... 79/3356182

Ne znam nidžo za taj tvoj primerak, ovde piše da treba da isključi kompresor pri punom gasu, a i inače ta funkcija je standardno imelementirana u EDC seriju (15,16,17) bošovih motornih računara koji se masovno koriste kod dizela mnogih proizvodjača.

Možda je bila neka neispravnost na tom Stilu, ili je Fiat izbacio neku seriju sa isključenom tom funkcjiom (mada ne vidim zašto bi isključio nešto što je standardno ugradjeno u taj ECU nevezano da li je auto ili manual uključivanje klime).

Pogotovu što je tu funkciju Fiat imao implementirano još u modelima iz 80tih godina (Lancia, Alfa modeli kao i Croma) ne vidim razlog da je nema u Stilu 15tak godina kasnije proizvoedenom, dakle puno modernije elektronske regulacije motora.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21089
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ne brže od života!

Post od nidza » 06 Avg 2021, 20:45

Moguće da nisam pritiskao pun gas, ipak je to bila ergela od 80KS? Nije isključeno da sam džabe stiskao taster, možda bi sam isključio posle sekund.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj » 07 Avg 2021, 09:03

Moguće, mislim da retko ko ikada uz turbo dizel stigne u (crvenu na obrtomeru) zonu najveće snage motora i ima potrebu za punom konjicom.

Retko sa turbo motorom imam zaista potrebu da stiskam pun gas, ja se i ne sećam kada sam tako nešto uradio (osim radi nekog testa nečega).

Klima je 3-5KS na toj klasi auta C segmenta, ja u vožnji još nisam primetio kada se aktivirao ili ne kompresor.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21089
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ne brže od života!

Post od nidza » 07 Avg 2021, 10:07

Uvek pun gas u preticanju sa tako slabim motorom. Ja ne bih to projektovao da raskačinjanje na maksimalnoj snazi, već na zahtev maksimalnog obrtnog momenta u datim obrtajima.

Pre će biti da kod mene to nije bilo primenjeno, jer je baš klot auto bio.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od Ivan » 07 Avg 2021, 12:22

Slabiji auto cesce vozim pun gas, a redje do maksimalnih obrtaja, zato sto predugo traje, samo urla, a ne ide.

Dok sa jacim autom nije problem se redje ide pun gas, ali nije problem otici do obrtaja maksimalne snage jer to brzo odradi.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8814
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Ne brže od života!

Post od Gaginh0 » 07 Avg 2021, 12:44

Meni je najjači bio Polo 1.9SDI što sam vozio pre 14 godina ( JEBOTE 14 GODINA, TAD SAM REGISTVORAO NA OVAJ (ili onaj) FORUM! ) :kezo:

No, on je imao 64ks, 1.9 atmo dizel, njemu kad uključiš klimu to je bio Igmanski marš gde god da kreneš van Vojvodine, u BG nikad reku s njim nisam prelazio :kezo: išao 17 sekundi do 100km/h, al trošio 4 litre :kezo:
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj » 07 Avg 2021, 13:35

nidza je napisao:
07 Avg 2021, 10:07
, već na zahtev maksimalnog obrtnog momenta u datim obrtajima.
Ovako je na mom 940 volvou primenjena ta funkcija. Nije bitno koji su obrtaji.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30009
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ne brže od života!

Post od trojanac » 07 Avg 2021, 14:07

Gaginh0 je napisao:Meni je najjači bio Polo 1.9SDI što sam vozio pre 14 godina ( JEBOTE 14 GODINA, TAD SAM REGISTVORAO NA OVAJ (ili onaj) FORUM! ) :kezo:

No, on je imao 64ks, 1.9 atmo dizel, njemu kad uključiš klimu to je bio Igmanski marš gde god da kreneš van Vojvodine, u BG nikad reku s njim nisam prelazio :kezo: išao 17 sekundi do 100km/h, al trošio 4 litre :kezo:
Eh. Nemoj sad da nabrajamo šta se sve vozilo poslednjih 15 godina. Još od onog doba. :kezo:

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Pulp Fiction
Postovi: 1629
Pridružio se: 19 Jul 2015, 21:52
Garaža: Astra G 1.7 dti

Re: Ne brže od života!

Post od Pulp Fiction » 07 Avg 2021, 14:09

Gaginh0 je napisao:
07 Avg 2021, 12:44
No, on je imao 64ks, 1.9 atmo dizel, njemu kad uključiš klimu to je bio Igmanski marš gde god da kreneš van Vojvodine, u BG nikad reku s njim nisam prelazio :kezo: išao 17 sekundi do 100km/h, al trošio 4 litre :kezo:
Meni je tako i sad. :D Sa troje odraslih i klima, kao da stojim..ma tačno osetim kad ukljucim da je slabije sve. Do 100 pa sigurno 15 sec :kezo:

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ne brže od života!

Post od H4wkeye » 07 Avg 2021, 14:54

Secam se onih sivih Puntica sto je MUP kupio 2011 valjda. 1.2 8v. Ukljucis im klimu i uz brdo se jedva popnes. :D

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8814
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Ne brže od života!

Post od Gaginh0 » 07 Avg 2021, 18:00

@trojanac off - dođe mi par puta da ti predložim da okačiš par desetina slika još od prvih skupova (FG, Arena, Košutnjak-Avala) do recimo 15'-16' kad je dodaj.rs prestao da radi, ali mi onda padne na pamet da si od tada dobio dvoje dece, troduple obaveze i Hondu, pa mi malo glupo, al bilo bi lepo kad bi tako nešto uradio, čisto da se smejemo :kezo:

@Pulp Fiction ja se ne razumem u klime i raskačinjanje, ali jedini automobili gde sam osetio padove performansi pri uključenju klime su bili taj Polo i tadašnji mamin Chevrolet Kalos 1.4B. Kalos se čak i malo "zaguši" kad mu leru uključiš klimu :kezo:
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5036
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od cozmo » 08 Avg 2021, 12:52

Ja nisam primetio iskljucivanje klime, ali generalno nisam ni isao preko 3500 obrtaja do CG. A i to samo pri ubrzanju kad vratis u drugu na serpentinima. Vecina voznje je bila oko 2000 obrtaja. Par puta sam stiskao pun gas do sada, cisto probe radi. U sustini je i savet pri velikim opterecenjima (pun auto) i vrucinama da se ne radi patosiranje (osim ako je bas neka nezgodna situacija).

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj » 08 Avg 2021, 14:48

ljubitelj je napisao:
06 Avg 2021, 19:19
cozmo je napisao:
06 Avg 2021, 10:38

Nego ce odziv na pritisak papucice gasa pod ekstremnim opterecenjem biti malo drugaciji, odnosno korigovaniji. U kombinaciji sa punim autom, moze da bude faktor pri preticanju na usponima. Ukoliko postoji bas primetan pad SNAGE , onda je naravno neki kvar u pitanju i osetice se i na ravnom.
Naravno da je kvar u pitanju ako se pod opterećenjem stisne pedala gasa do poda, i ubaci recimo u II brzinu, a auto nema perfomanse (čitati izgubi snagu) koje treba da ima.
Nisam uopšte imao u vidu neispravne automobile.
Evo da se korigujem, može da bude i feature a da nije kvar to što si opisao sa korigovanjem snage koju isporučuje motor.
Nisam imao pojma da Fiat 1,9JTD motor prelazi pri 105C antifriza u safe režim i obara snagu motora posledično.

Kako je ta temperatura sasvim moguća leti na 35C pod srednjim opterećenjem i uzbrdo verovatno se i dogadja to opisano drugačije ponašanje na papučćici gasa, jednostavno motor je rekao bih prenežan ili pak setovana zaštita da bude preosetljiva.

Korisnikov avatar
ChobbyNS
Postovi: 1036
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Alfa Romeo GT

Re: Ne brže od života!

Post od ChobbyNS » 09 Avg 2021, 16:21

Jel si vozio ti ikad 1.9 jtd ili se informišeš isključivo iz brošura i pdf-ova sa interneta?

Jtd ko uspe da pregreje alal mu vera, nisam u životu čuo drugu brzinu ventilatora a leti s klimom i uzbrdo ne mrda sa 90° osim ako auto nije neispravan.

Odgovori