Ne brže od života!

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
toleander
Postovi: 166
Pridružio se: 10 Apr 2015, 13:53
Garaža: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TSI 4x4 DSG
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od toleander » 23 Avg 2019, 16:49

H4wkeye je napisao:
23 Avg 2019, 16:12
Zanimljivo, bas cu da pogledam. Srbija je prema podacima iz 2018 bila na 7.4 nastradalih na milion stanovnika. EU prosek je valjda 5.5. od zemalja u regionu smo medju boljima.
Ja bih nase statisticke podatke uzeo sa ogromnom rezervom:

Kada je u pitanju saobraćajna statistika, sagovornici ukazuju da se ona "šteluje" otkako je za načelnika USP došao Nebojša Arsov, za koga tvrde da nikad nije rukovodio ozbiljnom jedinicom niti učestvovao ne samo u kontrolno-instruktivnoj delatnosti, nego ni u jednom uviđaju. "Napustio službu, vratio se kad mu odgovaralo, odmah postao načelnik odeljenja, a posle 11 meseci načelnik Uprave, kao major. Da je izmislio semafor, a nije, ne bi toliko napredovao. Pa, šta onda čudi ovo što se dešava?"
...
"Celo jedno odeljenje USP-a bavi se saobraćajnim nesrećama, a od svih njih samo jedan je radio uviđaje, ostali nikad nisu bili ni prisutni. Paradoks je da su doveli čoveka iz interventne jedinice da analizira uviđaje. Po ceo dan analiziraju saobraćajne nesreće kako bi dokazali da uzrok nije nepropisna radnja već kao zdravstveni razlozi, ili proglase da je neko umro od srca da bi smanjili broj poginulih. Ili preformulišu da nije u pitanju nezgoda već oštećenje tuđe stvari da bi smanjili broj nesreća, naročito onih sa povređenima i poginulima", objašnjava jedan od izvora.

Potvrdu te teze lako je naći ako se anketira neko ko je imao saobraćajku, pa ako se onda vozači ne dogovore, dođe policija i sastavi zapisnik, podnese prijavu, vinovnik prizna krivicu po načelu oportuniteta, plati kaznu, a nezgoda se onda ne tretira kao udes nego "oštećenje tuđe stvari". Zbog toga je i statistika o saobraćajnim nesrećama relativna stvar.

Među saobraćajcima kolaju priče koje izazivaju njihovo nezadovoljstvo, kako se neki od nadređenih izvlače kad izazovu udes. Pa nabrajaju primere kad se ide na Roštiljadu u Leskovac, a službeno vozilo se prevrne i onda se ponovi "slučaj Jočić" – izmisli se da im je pas izleteo na auto-put i od udarca su se prevrnuli. Ili kad jedan od šefova skrivi sudar na uglu Trga Nikole Pašića i Vlajkovićeve, pa se onda vrati u rikverc i lupi to drugo auto, da bi ispalo da je on njega udario otpozadi.

Izvor: Vreme, broj 1491, 01.08.2019.
Esse Quam Videri

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ne brže od života!

Post od nikaragva » 23 Avg 2019, 16:51

Po meni brzina je problem samo kada se konzumira neoprezno i na los, neadekvatan nacin.
Naravno, ako vozis pored pijace i skole 90, gde su ogranicenja 30, da je mnogo veca verovatnoca udesa, nego ako vozis 90 kroz industrijsku zonu nocu, gde je ogranicenje 50, a cesto na nekim mestima i 30.
Sto se tice naselja, nemam nista protiv ogranicenja, cak bih i neka smanjio.

Ali ako ide tranzit kroz neko mesto, onda bih povecao na 70 makar.
Nije pravo resenje staviti 30/50 tuda, usporavas drzavu i njen napredak. Resi to na drugi nacin. Obezbedi put, ogradi, napravi pesacke ispod, iznad, sta god. Napravi obilaznicu oko tog mesta, ako nije veliko.
Uvek ima resenje. A najjeftinije i najgluplje je staviti ogranicenje neko nenormalno.

Nisam zagovornik da bude 200 ogranicenje, ali sigurno van naseljenog mesta ogranicenja mogu da idu malo gore.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12302
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od shandu90 » 23 Avg 2019, 17:00

Romanticni_Piroman je napisao:Isto to sam napisao pre par dana, daj svuda 30 i da idemo pesaka lepo, nece biti zrtava... Sto se slucaja Francuske tice, vratili su se na 90km/h. Izguglajte malo, imali su problem jer preko 60% vozaca nije htelo da prati tako malo ogranicenje i nakon protesta su morali da vrate na 90.
Oni su mi kul sto se tih stvari tice. Sta god im se ne svidja, svi na ulice da Slika

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ne brže od života!

Post od H4wkeye » 23 Avg 2019, 17:19

toleander je napisao:
23 Avg 2019, 16:49
H4wkeye je napisao:
23 Avg 2019, 16:12
Zanimljivo, bas cu da pogledam. Srbija je prema podacima iz 2018 bila na 7.4 nastradalih na milion stanovnika. EU prosek je valjda 5.5. od zemalja u regionu smo medju boljima.
Ja bih nase statisticke podatke uzeo sa ogromnom rezervom:

Kada je u pitanju saobraćajna statistika, sagovornici ukazuju da se ona "šteluje" otkako je za načelnika USP došao Nebojša Arsov, za koga tvrde da nikad nije rukovodio ozbiljnom jedinicom niti učestvovao ne samo u kontrolno-instruktivnoj delatnosti, nego ni u jednom uviđaju. "Napustio službu, vratio se kad mu odgovaralo, odmah postao načelnik odeljenja, a posle 11 meseci načelnik Uprave, kao major. Da je izmislio semafor, a nije, ne bi toliko napredovao. Pa, šta onda čudi ovo što se dešava?"
...
"Celo jedno odeljenje USP-a bavi se saobraćajnim nesrećama, a od svih njih samo jedan je radio uviđaje, ostali nikad nisu bili ni prisutni. Paradoks je da su doveli čoveka iz interventne jedinice da analizira uviđaje. Po ceo dan analiziraju saobraćajne nesreće kako bi dokazali da uzrok nije nepropisna radnja već kao zdravstveni razlozi, ili proglase da je neko umro od srca da bi smanjili broj poginulih. Ili preformulišu da nije u pitanju nezgoda već oštećenje tuđe stvari da bi smanjili broj nesreća, naročito onih sa povređenima i poginulima", objašnjava jedan od izvora.

Potvrdu te teze lako je naći ako se anketira neko ko je imao saobraćajku, pa ako se onda vozači ne dogovore, dođe policija i sastavi zapisnik, podnese prijavu, vinovnik prizna krivicu po načelu oportuniteta, plati kaznu, a nezgoda se onda ne tretira kao udes nego "oštećenje tuđe stvari". Zbog toga je i statistika o saobraćajnim nesrećama relativna stvar.

Među saobraćajcima kolaju priče koje izazivaju njihovo nezadovoljstvo, kako se neki od nadređenih izvlače kad izazovu udes. Pa nabrajaju primere kad se ide na Roštiljadu u Leskovac, a službeno vozilo se prevrne i onda se ponovi "slučaj Jočić" – izmisli se da im je pas izleteo na auto-put i od udarca su se prevrnuli. Ili kad jedan od šefova skrivi sudar na uglu Trga Nikole Pašića i Vlajkovićeve, pa se onda vrati u rikverc i lupi to drugo auto, da bi ispalo da je on njega udario otpozadi.

Izvor: Vreme, broj 1491, 01.08.2019.
Ne znam odakle im ti podaci ja prvi put cujem za ovo. Sto se tice broja poginulih/povredjenih ta statistika je tacna. Za broj udesa ne znam.

@nikaragva Nisam rekao da bude 30, ali brzina je broj jedan uticajnu faktor u ~50% saobracajnih nezgoda, sto u Srbiji sto u Evropi. Zatim ide alkohol, oduzimanje prvenstva prolaza.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ne brže od života!

Post od nikaragva » 23 Avg 2019, 18:02

Pa ako neko vozi pijan brzo, ili oduzme pravo prvenstva brzo, šta je onda glavni uzrok nesreće?

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ne brže od života!

Post od H4wkeye » 23 Avg 2019, 18:36

Po novom vise ne postoji "uzrok" nesrece vec uticajni faktori. U tom slucaju bi se na uvidjaju ustanovili koji su glavni uticajni faktori za nastanak nezgode. Svakako jedan bi bio oduzimanje prvenstva. Zatim brzina. Na osnovu stanja na licu mesta i da li je neko nastradao ili ne, videlo bi se koji uticajni faktor ide kojim redom.

Ako je recimo u naselju (50kmh) nezgoda, vozilo A je proslo na stop znak, vozilo B krecuci se brzinom iznad dozvoljene (80kmh) je udarilo u bocni levi deo vozila A. Vozac je recimo nastradao. Tu znaci prvi uticajni faktor bi bila brzina, jer je doprinela tezim posledicama u trenutku nastanka nezgode. Zatim oduzimanje prvenstva prolaza od strane vozila B. Zatim bi se gledali drugi faktori, pijanstvo, umor, stanje puta.

U slucaju da se vozilo B kretalo po ogranicenju ili ispod, a recimo vozilo A je oduzelo prvenstvo i pritom je vozac bio pijan sa iznad 1.2 promila, tu bi prvi uticajni faktor bilo oduzimanje prvenstva prolaza, pa zatim alkoholisanost vozaca.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21081
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ne brže od života!

Post od nidza » 23 Avg 2019, 19:13

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3861814/

Timing errors, što bih ja preveo kao loša procena. U ovom članku je vrlo detaljno opisano. Preko 50% svih nesreća je uzrokovano time.

U američkim studijama je ubedljivo vodeći faktor nepažnja. Ispred brzine i alkohola.

Ovako paušalno kao iskusan vozač izražavam sumnju da je kod nas uopšte ispravna statistika, ako je brzina navedena kao glavni uzrok. Najčešće se spominje neprilagođena brzina uslovima na putu pri policiji, što naučno nema nikakav smisao niti je argument. Nikad nisu krivi putari, loše projektovane saobraćajnice, niska svest, neispravna vozila, itd.

Ljudski faktor u svakom slučaju izvesno prednjači.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Postovi: 160
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Honda Civic 2008 1.8 VTEC

Re: Ne brže od života!

Post od Romanticni_Piroman » 23 Avg 2019, 19:38

Nevezano za brzinu i ove uzroke, bilo kakvu statistiku u saobracaju, pre svega u Srbiji, uzimam sa velikom dozom sumnje, cisto iz iskustva, znam dosta ljudi koji su resavali nesrece bez ikakvog prijavljivanja i zvanja policije, cak i one sa tezim povredama. Cisto sumnjam da su ovo izuzeci u zemlji od 7 mil. ljudi.

maniaxxx
Postovi: 6354
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Ne brže od života!

Post od maniaxxx » 23 Avg 2019, 20:38

nidza je napisao:
23 Avg 2019, 19:13
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3861814/

Timing errors, što bih ja preveo kao loša procena. U ovom članku je vrlo detaljno opisano. Preko 50% svih nesreća je uzrokovano time.

U američkim studijama je ubedljivo vodeći faktor nepažnja. Ispred brzine i alkohola.

Ovako paušalno kao iskusan vozač izražavam sumnju da je kod nas uopšte ispravna statistika, ako je brzina navedena kao glavni uzrok. Najčešće se spominje neprilagođena brzina uslovima na putu pri policiji, što naučno nema nikakav smisao niti je argument. Nikad nisu krivi putari, loše projektovane saobraćajnice, niska svest, neispravna vozila, itd.

Ljudski faktor u svakom slučaju izvesno prednjači.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
:plusone:

maniaxxx
Postovi: 6354
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Ne brže od života!

Post od maniaxxx » 23 Avg 2019, 20:41

H4wkeye je napisao:
23 Avg 2019, 18:36
Po novom vise ne postoji "uzrok" nesrece vec uticajni faktori. U tom slucaju bi se na uvidjaju ustanovili koji su glavni uticajni faktori za nastanak nezgode. Svakako jedan bi bio oduzimanje prvenstva. Zatim brzina. Na osnovu stanja na licu mesta i da li je neko nastradao ili ne, videlo bi se koji uticajni faktor ide kojim redom.

Ako je recimo u naselju (50kmh) nezgoda, vozilo A je proslo na stop znak, vozilo B krecuci se brzinom iznad dozvoljene (80kmh) je udarilo u bocni levi deo vozila A. Vozac je recimo nastradao. Tu znaci prvi uticajni faktor bi bila brzina, jer je doprinela tezim posledicama u trenutku nastanka nezgode. Zatim oduzimanje prvenstva prolaza od strane vozila B. Zatim bi se gledali drugi faktori, pijanstvo, umor, stanje puta.

U slucaju da se vozilo B kretalo po ogranicenju ili ispod, a recimo vozilo A je oduzelo prvenstvo i pritom je vozac bio pijan sa iznad 1.2 promila, tu bi prvi uticajni faktor bilo oduzimanje prvenstva prolaza, pa zatim alkoholisanost vozaca.

Kod prvog primera brzina nije problem,.nego budala koja ne poznaje znakove. To je UZROK, brzina drugog je otezala nesrecu ali nikako nije UZROK. A napisali bi da je uzrok nepropisna brzina?

U SLO skoro uvek pisu neprilagodjena brzina, nema veze sta je, neprilagodjena brzina je razlog. Osim kad su se polupali policajci, onda je bio kriv put, i to samo tad, inace.je brzina :glavomuzid:

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ne brže od života!

Post od nikaragva » 23 Avg 2019, 20:45

Ne BiH ništa dodao.


Kod nas je sve lažirano, počev od korumpirane policije na licu mesta, pa onda i dalje ka višim instancama.

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj » 23 Avg 2019, 20:52

:klanjamse:

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ne brže od života!

Post od H4wkeye » 23 Avg 2019, 21:30

maniaxxx je napisao:
23 Avg 2019, 20:41
H4wkeye je napisao:
23 Avg 2019, 18:36
Po novom vise ne postoji "uzrok" nesrece vec uticajni faktori. U tom slucaju bi se na uvidjaju ustanovili koji su glavni uticajni faktori za nastanak nezgode. Svakako jedan bi bio oduzimanje prvenstva. Zatim brzina. Na osnovu stanja na licu mesta i da li je neko nastradao ili ne, videlo bi se koji uticajni faktor ide kojim redom.

Ako je recimo u naselju (50kmh) nezgoda, vozilo A je proslo na stop znak, vozilo B krecuci se brzinom iznad dozvoljene (80kmh) je udarilo u bocni levi deo vozila A. Vozac je recimo nastradao. Tu znaci prvi uticajni faktor bi bila brzina, jer je doprinela tezim posledicama u trenutku nastanka nezgode. Zatim oduzimanje prvenstva prolaza od strane vozila B. Zatim bi se gledali drugi faktori, pijanstvo, umor, stanje puta.

U slucaju da se vozilo B kretalo po ogranicenju ili ispod, a recimo vozilo A je oduzelo prvenstvo i pritom je vozac bio pijan sa iznad 1.2 promila, tu bi prvi uticajni faktor bilo oduzimanje prvenstva prolaza, pa zatim alkoholisanost vozaca.

Kod prvog primera brzina nije problem,.nego budala koja ne poznaje znakove. To je UZROK, brzina drugog je otezala nesrecu ali nikako nije UZROK. A napisali bi da je uzrok nepropisna brzina?

U SLO skoro uvek pisu neprilagodjena brzina, nema veze sta je, neprilagodjena brzina je razlog. Osim kad su se polupali policajci, onda je bio kriv put, i to samo tad, inace.je brzina :glavomuzid:
Nema uzroka vise. Saobracajna nezgoda je skup uticajnih faktora koji dovode do iste, ne pojedinacni uzroci. Tako da ne bi pisao da je brzina uzrok, vec bi se naveli svi uticajni faktori koji su doveli do nastanka nezgode.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ne brže od života!

Post od nikaragva » 23 Avg 2019, 21:35

UZROK STERILITETA: Steroidi imaju negativan uticaj na mušku plodnost
UZROK nesreće: alkohol ima negativan uticaj na ponašanje u saobraćaju.


Da li se ikad uzme u obzir stanje puta ili se ide obrnutom filozofijom brzina nije bila prilagođena?

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ne brže od života!

Post od H4wkeye » 23 Avg 2019, 22:58

Stanje puta je definitivno jedan od faktora koji se kod nas nazalost jako slabo uzima kao uticajni faktor, a prema nekim procenama uticaj puta je prisutan u barem 10% nezgoda.

Sent from my SM-A505FN using Tapatalk


Odgovori