Ja samo hocu da kazem da je kod nas T raskrsnica najcesce obelezena tako da dva kraka nemaju znak a da jedan krak ima znak STOP. Na osnovu cega ti znas da imas pravo prvenstva kada dolazis iz kraka koji nema znak? Ti kazes gore vozis se prioritetnom ulicom. Kako ja to da znam ako nemam znak da imam prvensto. Dakle problem je sto nema zutog romba na toj raskrsnici. Ides znaci niz Zaplanjsku u Beogradu, i odakle znas da imas prvensto na svakoj od raskrsnica gde ulice ulaze bocno. Ne znas. Ljudi jenostavno voze takvim ulicama sa osecajem da su na "glavnom" putu a onaj koji se uliva stane jer se uliva. Pritom, ja nemam nista da to bude pravilo i da se tako vozi, ali to nije ono sto se uci na tipovanju. Po pravilima koja se uce na tipovanju ide sledeci redosled definisanja ponasanja u raskrsnici:ljubitelj je napisao: ↑06 Apr 2024, 08:56Naravno da po pravilima postoji rang po gradskim ulicama, i to što si ti zamislio o premeravanju očima ne postoji u pravilima nego upravo saboraćajni znaci koji definišu rang po ulicama.nexy_sm je napisao: ↑05 Apr 2024, 20:43
Po pravilima po gradskim ulicama ne postoji rang, jer to onda znaci da ja kao vozac moram da merim ocima sirinu i utvrdjujem rang nekakve ulice sto ne bi trebalo da bude posao vozaca. Sporedna ne sporedna ponasanje na raskrsnici je definisano pravilima. Kako ti da znas da imas pravo prolaza ako dolazis na raskrsnicu a nemas znak -
Širina ulice nema veze sa rangom niti ga odredjuje. A tek nema veze sa time da li ulica sa prvenstvom prolaza ili je sporedna ulica kako to zakon ZOBS definiše.
Svim ulicama, svim putevima i gradskim i vangradskim je odredjeno da li su glavni ili sporedni.
Pravila su jedinstvena i univerzalna za celu državu.
Kako znaš se uči, tj piše u zakonu. Barem našem ovde u Srbiji je jednostavlno i jasno propisano pravilima.
Da li se krećeš ulicom sa prvenstvom prolaza i imaš prednost pri nailasku je definisano znakovima za prvenstvo prolaza.
osnovni znak za to je žuti romb, jedinstvenog oblika i veoma lako se razlikuje od svih ostalih. Važi od trenutka nailaska na njega sve do sledećeg znaka kojim prestaje da buede ulica sa prvenstvom i novim znakom postaje sporedna ulica a to je trougao ili STOP.
Kada su u raskrsnici i šinska vozila, trakvaj, imaš još nekih pravila i tada si ti kao vozač auta uvek sporedan tj tramvaj uvek ima prvenstvo pa i onda kada se ti nalaziš sa njegove desne strane i nailaziš.
To posebno teba obratiti u kružnim tokovima.
za Berlin i Nemačku ne znam kako znaš tu tvoju situaciju da dolaziš na raskrnicu i nemaš NIJEDAN znak ni u jednoj od ulica pre te raskrnice.
Toga ovde kod nas nema kao neko pravilo, ako se i nadje kao što sam napisao veoma je retko i najčešće ako je znak oštećen, ukraden, i slično a nije na vreme zamenjen.
1. Saobracajac
2. Semafor
3. Znak
4. Pravilo desne strane
Opet se vracam na Zaplanjsku, idem nizbrdo, dolazim do raskrsnice, i ne vidim saobracajca, semafor, niti znak, znaci pustam onog sa desne strane. On ima stop. Formalno, on mora da se zaustavi. On se zaustalja, ja nailazim, i posto mi je on sa desne strane i ja moram stanem da ga propustim. Dakle u listi iznad fali tacka koja kaze gledam da li on ima znak stop ili obrnuti trougao sto nema smisla.
Ovo sto sam rekao sto se tice Berlina, je da van prometnijih ulica nema znakova i najcesce je raskrsnica definisana prailom desne strane, te tako kad vozim, cim vidim da nemam znak kocim i gledam desno. I opet, to se na tipovanju i kod nas tako uci ali je obelezavanje pogresno. Tj formalno mozda ni obelezavanje nije pogresno ali je ponasanje u praksi pogresno, jer ja ne smem samo da projurim ako nemam nikakav znak.