Pre par godina moj kolega odluči da zameni stari za novi X3 ( čekalo se par meseci na isporuku novog ).
Dok je radio na konfiguraciji novog X3 i njegovom poručivanju, ode i na procenu sa starim X3 ( negde u novembru ), diler mu kaže: „Vidi, oštećena su ti oba branika, treba da se saniraju, farbaju. Mi ćemo to“. I kao pošto si naš stari klijent, sanaciju jednog branika plaćamo mi, drugi plaćaš ti, ali, kako imaš kasko, platićeš samo jedno učešće u šteti (mislim da je bilo ugovoreno najmanje 200). A to ćemo da odradimo kada ti stigne novi BMW, tada predaš ovaj stari, pa ćeš tada i da prijaviš ovu štetu što ide na tvoj teret.
Novi stiže u februaru.
Negde u januaru isticala registracija za stari. Drugar registruje i ugovori novi kasko ( na rate, kako je uvek i plaćao ). Produženje registracije i kaska bez pregleda kola (kao i uvek do tada) i bez prijave one stare štete. To će da prijavi po novom kasku.
Stigne novi X3 u februaru, preda onaj stari dileru ( uz papire za prenos vlasništva na starom ), prijavi se šteta ...
Sve u svemu. Mada prestanak vlasništva (prodajom dileru) vodi i prestanku kaska, pošto je bio u pitanju kasko na rate, prijavom štete su za osiguranika istovremeno dospele i sve ugovorene rate ... Tako je pisalo u Opštim uslovima
Pa je predloženi obračun te štete glasio:
- Kasko plaća osiguraniku na ime štete 600
- Osiguranik plaća 200 na ime učešća u toj šteti
- Osiguranik plaća još 10 preostalih rata ( oko 1.500 evra mislim da je bilo ), koje su dospele aktivacijom štete i prestankom osiguranja zbog otudjenja vozila.
Tako da posle svih „prebijanja“ na ime obeštećenja oštećeni „dodje“ svom kasko osiguranju još 1.100 evra. Ne plaćaju oni njemu, već on njima.
Sve je to takodje deo sveta kasko osiguranja, opštih uslova i sitnih slova ...