Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 05 Feb 2012, 22:15
Koridor 11: Čačak-Ljig za pola sata
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.h ... -pola-sata
Za mesec dana počinje izgradnja dela Koridora 11, u dužini od 41 kilometar. Rok tri godine. Azerbejdžanci traže 300 radnika. Zemljište 750 miliona dolara
OPASNA i prometna Ibarska magistrala postaće prošlost, a od Čačka do Ljiga automobilom će se umesto sadašnjih sat i po, stizati za manje od pola sata. Ova zamisao će postati stvarnost kroz tri godine, kada bi trebalo da budu okončani radovi na izgradnji deonice Koridora 11, od čačankog naselja Preljina do Ljiga u dužini od oko 41 kilometar.
Korak bliže ostvarenju ovog sna cele zapadne i centralne Srbije, pa i Crne Gore, dogodio se pre nekoliko dana kada je ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić sa azerbejdžanskom vladom potpisao sporazum o zajmu od 300 miliona evra, namenjenom izgradnji ovog auto-puta. Radove će izvoditi domaće, ali i azerbejdžanske firme, koje su poslednjih dana česti gosti Čačka i Gornjeg Milanovca, u potrazi za strateškim partnerima, halama, radnicima...
TRI DEONICE
U PREDUZEĆU "Koridori Srbije" kažu da se na auto-putu E 763 Beograd - Južni Jadran, osim radova između Uba i Lajkovca u dužini od 12,5 kilometara - ubrzano izrađuje i projektna dokumentacija za sve preostale deonice. Prva, Ljig-Boljkovci, dugačka je 10,72 kilometara, druga, Boljkovci-Takovo je u dužina 12,57 kilomatara i treća, Takovo-Preljina je 17,07 kilometara.
- Predstavnici kompanije "AZ virt" bili su nedavno kod mene. Tražili su prostor u kom bi mogli da budu stacionirani kada krenu radovi na izgradnji auto-puta - rekao nam je Milovan Ostojić, vlasnik firme "Milos-trans" i odbornik u Skupštini grada. - Ponudio sam poslovni prostor od 150 kvadrata i halu za održavanje mehanizacije i to za prvih šest meseci besplatno u znak zahvalnosti što su nam omogućili da konačno počnu radovi na izgradnji auto-puta.
Azerbejdžanci su, kako saznajemo, najavili raspisivanje konkursa i to u Čačku i najverovatnije u Gornjem Milanovcu, za prijem 300 radnika građevinske struke, od inženjera do armirača, putara i drugih zanimanja. Sličan konkurs nedavno su raspisali u Beogradu, ali kako su ispričali prilikom posete Čačku, nije bilo zainteresovanih. Pošto se bliži početak marta, kada radovi zvanično počinju, azerbejdžanskim firmama se žuri da što pre okupe radnu snagu.
Na deonici između Ljiga i Preljine, radovi će, kako je planirano, biti izvođeni uporedo na svim poddeonicama Ljig-Boljkovci, Boljkovci-Takovo i Takovo-Preljina. Prema projektu, predviđeno je da na ovoj trasi bude izgrađeno čak 60 mostova i pet tunela.
Do marta bi trebalo da budu završeni svi pripremni radovi, koji podrazumevaju i izradu projektne dokumentacije, kao i eksproprijaciju zemljišta na trasi.
- Projektna dokumentacija za deonicu od Ljiga do Preljine je završena, u toku je postupak formiranja parcela i sprovođenja pripremnih radnji za eksproprijaciju - rekli su nam u preduzeću "Koridori Srbije". - Eksproprijacija je započeta na delu trase od Takova do Preljine. Zato što nije okončan postupak formiranja parcela na celoj trasi, još se ne zna koliko će ukupno sredstava biti neophodno za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa. Zasad su za rešavanje imovinsko-pravnih poslova na čitavoj deonici od Ljiga do Preljine predviđena sredstva u iznosu od preko 750 miliona dinara.
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.h ... -pola-sata
Za mesec dana počinje izgradnja dela Koridora 11, u dužini od 41 kilometar. Rok tri godine. Azerbejdžanci traže 300 radnika. Zemljište 750 miliona dolara
OPASNA i prometna Ibarska magistrala postaće prošlost, a od Čačka do Ljiga automobilom će se umesto sadašnjih sat i po, stizati za manje od pola sata. Ova zamisao će postati stvarnost kroz tri godine, kada bi trebalo da budu okončani radovi na izgradnji deonice Koridora 11, od čačankog naselja Preljina do Ljiga u dužini od oko 41 kilometar.
Korak bliže ostvarenju ovog sna cele zapadne i centralne Srbije, pa i Crne Gore, dogodio se pre nekoliko dana kada je ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić sa azerbejdžanskom vladom potpisao sporazum o zajmu od 300 miliona evra, namenjenom izgradnji ovog auto-puta. Radove će izvoditi domaće, ali i azerbejdžanske firme, koje su poslednjih dana česti gosti Čačka i Gornjeg Milanovca, u potrazi za strateškim partnerima, halama, radnicima...
TRI DEONICE
U PREDUZEĆU "Koridori Srbije" kažu da se na auto-putu E 763 Beograd - Južni Jadran, osim radova između Uba i Lajkovca u dužini od 12,5 kilometara - ubrzano izrađuje i projektna dokumentacija za sve preostale deonice. Prva, Ljig-Boljkovci, dugačka je 10,72 kilometara, druga, Boljkovci-Takovo je u dužina 12,57 kilomatara i treća, Takovo-Preljina je 17,07 kilometara.
- Predstavnici kompanije "AZ virt" bili su nedavno kod mene. Tražili su prostor u kom bi mogli da budu stacionirani kada krenu radovi na izgradnji auto-puta - rekao nam je Milovan Ostojić, vlasnik firme "Milos-trans" i odbornik u Skupštini grada. - Ponudio sam poslovni prostor od 150 kvadrata i halu za održavanje mehanizacije i to za prvih šest meseci besplatno u znak zahvalnosti što su nam omogućili da konačno počnu radovi na izgradnji auto-puta.
Azerbejdžanci su, kako saznajemo, najavili raspisivanje konkursa i to u Čačku i najverovatnije u Gornjem Milanovcu, za prijem 300 radnika građevinske struke, od inženjera do armirača, putara i drugih zanimanja. Sličan konkurs nedavno su raspisali u Beogradu, ali kako su ispričali prilikom posete Čačku, nije bilo zainteresovanih. Pošto se bliži početak marta, kada radovi zvanično počinju, azerbejdžanskim firmama se žuri da što pre okupe radnu snagu.
Na deonici između Ljiga i Preljine, radovi će, kako je planirano, biti izvođeni uporedo na svim poddeonicama Ljig-Boljkovci, Boljkovci-Takovo i Takovo-Preljina. Prema projektu, predviđeno je da na ovoj trasi bude izgrađeno čak 60 mostova i pet tunela.
Do marta bi trebalo da budu završeni svi pripremni radovi, koji podrazumevaju i izradu projektne dokumentacije, kao i eksproprijaciju zemljišta na trasi.
- Projektna dokumentacija za deonicu od Ljiga do Preljine je završena, u toku je postupak formiranja parcela i sprovođenja pripremnih radnji za eksproprijaciju - rekli su nam u preduzeću "Koridori Srbije". - Eksproprijacija je započeta na delu trase od Takova do Preljine. Zato što nije okončan postupak formiranja parcela na celoj trasi, još se ne zna koliko će ukupno sredstava biti neophodno za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa. Zasad su za rešavanje imovinsko-pravnih poslova na čitavoj deonici od Ljiga do Preljine predviđena sredstva u iznosu od preko 750 miliona dinara.