Javni prevoz

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Jumbo
Postovi: 647
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:34
Garaža: Kia ceed 1,4; Renault Clio 1,2 TCe; Dacia Logan 1,4
Lokacija: Novi Beograd

Re: Javni prevoz

Post od Jumbo » 16 Okt 2012, 19:32

NexT je napisao: 2500km dnevno je nemoguce napraviti i kolima, a kamoli GSP-om :D
Apsolutno nemoguce.
2.500 km : 24 h = 104,17 km/h (bez stajanja za sipanje goriva)

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od NexT » 16 Okt 2012, 20:31

Rakhil je napisao:Samo mi pojasni zasto bi to bilo sjajno?
pa ono, tih par miliona evra bi ostalo za nasu firmu, placa se porez kod nas, radnici imaju posao, dobiju plate, radi mala privreda i ostali dobavljaci, posle oni i odrzavaju sve te autobuse dok su u garanciji... Sto ne bi?

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8335
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od Rakhil » 16 Okt 2012, 21:27

Aj da kazemo ovako, pa da se slozimo: ja mislim da bi bilo sjajno kad bi Ikarbus nudio uporediv odnos cene i kvaliteta kao i drugi proizvodjaci, pa da se takva nabavka dugorocno isplati. Cena autobusa pri kupovini je jedno, ali odrzavanje i eksploatacija drugo.
Hocu reci, ekonomski patriotizam nije bas uvek pametna stvar. Zasto kupiti inferioran proizvod samo zato sto je domaci? Zar treba zanemariti interes nekih 800.000 ljudi koji se voze gradskim prevozom da imaju kvalitetnija vozila da bi se namaklo nesto prihoda za 283 radnika Ikarbusa, preduzeca u restruktuiranju (zadnjih ko zna koliko godina)?
Ako Ikarbus ima proizvod koji parira odnosom cene i kvaliteta (ne same cene, ne samog kvaliteta) stranim ponudama, super, ajmo. Ali ako pricamo o firmi koja sprovede razvod klime kroz neizolovani servisni tunel u ivicama krova, pa razbacuje energiju na hladjenje spoljne oplate autobusa, a pri tom ne znaju da izbuse dovoljno rupa ka unutrasnjosti jer ih valjda mrzi - ne hvala, radije cu mrskom zapadu da dajem pare.
Inace, porez se svakako placa kod nas, odrzavanje svakako ostaje ovde, mala privreda opet ima posla, nije to bas sve tako crno belo na strani domaceg proizvodjaca.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Javni prevoz

Post od dragvorl » 16 Okt 2012, 21:31

+1
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Javni prevoz

Post od nuk » 16 Okt 2012, 21:31

Kad je vec pomenut, prosle godine mi je pricao mehanicar i GSP-a koliko je ocajna limarija na Ikarbusu, bukvalno se raspada posle godinu dana za razliku od onih zutih Japanaca (MAN bese?) koji su i posle toliko godina eksploatacije limarijski u zavidnom nivou.

TapaTalk

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8335
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od Rakhil » 16 Okt 2012, 21:39

Mnogo veci problem po autobuse je bagra u GSP-u, o njima da ne trosim reci: od direktora (vise njih unazad) pa do mehanicara. I Man-ove su sahranili svetski, mada su se vidno bolje drzali od Ikarbusa.
Ja se skoro svaki dan vozim u Neobusevima na 75-ici, onako laicki mi deluju sjajno za sada, a dosta su vec pregazili. Tu recimo ne vidim bitnu razliku na oko izmedju domaceg i stranog proizvoda, dok kod IB to vidis cim krocis u autobus.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od NexT » 16 Okt 2012, 21:41

Pa ja ne znam da li su bolji ili losiji... Ne znam zapravo ni cije motore koristi Ikarbus...

Znam da se MAN-ovi dobijeni od Japana servisiraju bolje od svih ostalih autobusa u GSP-u zbog inspekcija koje ih proveravaju. Inace bi i oni verovatno bili raspad...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Javni prevoz

Post od dragvorl » 16 Okt 2012, 21:44

Motore pa i sasije i celo podvozje nasi proizvodjaci najcesce kupuju od firmi koje rade to provereno, Volvo, MAN...Bar za Ikarbus i Neobus je tako.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od ljubitelj » 17 Okt 2012, 11:52

Srbija nije nikada ni proizvodila autobuse u smislu napraviti od sirovine, konstrukcije, izrade, montaze do pustanja u prodaju kao gotovog proizvoda.
Ikarbus je vrsio srafciger montazu Raba autobusa koji su se proizvodili u fabrici u Djeru.

Niska, novosadska i pribojska fabrika su imale slican princip, kupe u delovima neki strani autobus i ovde sklope uz evenutalno domacu staklariju, panele, svetla, zmigavce, sedista i slicno.

Glavno, motor, menjac, sasija je po pravilu uvozeno.

Autobusi za javni prevoz su jeftini u nabavci a obicno tokom eksploatacije se pokaze razlika u ceni.
Skopska kopija Mercedesa kao i mariborska kopija MANa su se pokazali kao ekonomicni dugorocno nekada.

Nesto se i proizvodilo nekada u SFRJ u domenu autobusa doduse uglavnom po licenci ali su fabrike zaista i pravile umesto samo montirale, Sanos na primer.

Ikarbus sa smesno malim obimom nema nikakve sanse za samostalan opstanak u globlanoj konkurenciji a tih par stotina radnika je opet slicna prica kao sa kragujevackom Zastavom. Vise kosta poreske obveznike sto uopste dolaze na fiktivno radno mesto nego sto vredi njihov rezultat rada.

Turska je velesila u oblasti komercijalnih vozila pa nije lose i na tu stranu pogledati sta se nudi.
Oni "japanci" zuti u Beogradu koliko znam su upravo iz turskih fabrika.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Javni prevoz

Post od Geza » 17 Okt 2012, 12:02

Šta fali da se GSP Beograd organizuje po principu Niš Ekspresa (Nibusa) ? Oni sami sklapaju autobuse za svoje potrebe, eliminišići tako rashode za posrednike.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8335
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od Rakhil » 17 Okt 2012, 12:18

Ne bih se usudio da udjem u autobus koji je sklopljen u GSP-u

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Javni prevoz

Post od Paja » 17 Okt 2012, 12:26

:kezo:

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Javni prevoz

Post od dragvorl » 17 Okt 2012, 12:27

Geza je napisao:Šta fali da se GSP Beograd organizuje po principu Niš Ekspresa (Nibusa) ? Oni sami sklapaju autobuse za svoje potrebe, eliminišići tako rashode za posrednike.
Radnici Neobusa su ovo predlagali za GSPNS, svi bi na drzavne jasle.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8335
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od Rakhil » 17 Okt 2012, 12:39

Vec smo jednom u istoriji napravili gresku pokusavajuci da proizvodimo sve, to je najsigurniji put u plansku privredu a videli smo kako se to pokazalo. Nema poente pookusavati da budes konkurentan u svemu, fokusiras se na ono sto ti ide od ruke i gde mozes da izvozis, ostalo kupis kod onoga ko se time bavi ozbiljnije od tebe.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Javni prevoz

Post od Geza » 17 Okt 2012, 12:53

Nema ništa loše u tome što se neko interesuje za proizvodnju. Možda može da napravi nešto kvalitetnije ili povoljnije. Logikom - ne ide mi od ruke - polako ćemo doći do čisto potrošačkog društva, umesto da razvijamo proizvodni deo.
I ne, ovo nema veze sa politikom Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori