Javni prevoz

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8335
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od Rakhil » 17 Okt 2012, 13:34

Ti si u nacelu u pravu, ali to sto ti hoces podrazumeva slobodno trziste, sto mi nemamo. Kod nas drzavno preduzece dodje na ideju da nesto proizvodi zajednickim parama, pa ako propadne nema veze, ima jos para a niko nije odgovoran.
Treba prepoznati kad da se upustas u nesto, a kad da pustis drugog da napravi bolje. Otkad sam video fotke tvog vocnjaka, ne pada mi na pamet da krenem da uzgajam svoje jabuke na terasi kad si ti evidentno bolji :D

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Javni prevoz

Post od nuk » 17 Okt 2012, 14:18

■ VESTI Neobus u stečaj, radnici na ulicu

Sreda 17.10.2012 | 13:20 | Izvor: 021.net Novi Sad --


Predstavnici Gradskog sindikata metalaca i pokrajinski sekretar za rad Miroslav Vasin, dogovorili da Neobus ide u stečaj a zaposleni na biro, saznaje Radio 021.

Stečaj će pokrenuti Razvojna banka Vojvodine, kojoj nekadašnji novosadski gigant duguje 6,2 miliona evra, i biće urađen po ubrzanom postupku.

Kako za 021 kaže predsednik Gradskog sindikata metalaca Novak Vasić, vlasnik firme, Saudijac Mohamed Al Magrabi nije više zainteresovan za poslovanje u Srbiji.

"Vlasnik iz Saudijske Arabije se više ne pojavljuje u Srbiji, a manjinski vlasnik i zastupnik firme Zoran Kijac ne želi da pregovara s radnicima. Zbog svega toga, morali smo da se dogovorimo sa Razvojnom bankom, koja je najveći poverilac 'Neobusa', o pokretanju stečaja, kako bi oduzeli imovinu Magrabiju i restrukturirali je tako da ona može i dalje da proizvodi autobuse", kaže Vasić.

Kako saznaje Radio 021, za kupovinu "Neobusa" zainteresovano je nekoliko firmi, od kojih je najviše zagrizla jedna ruska kompanija, međutim, Magrabi je za prodaju "Neobusa" odredio cenu od 12 miliona evra. S obzirom na dugovanja firme bankama, dobavljačima i zaposlenima, to je cifra koja je previsoka za zainteresovane kupce, te je Vlada Vojvodine odlučila da preko RBV oduzme imovinu Magrabiju i "utopi" je Rusima za mnogo manji iznos.

Predsednik Gradskog sindikata metalaca Novak Vasić potvrdio je da za "Neobus" nije bilo drugog rešenja nego da 200 zaposlenih završi na ulici kako bi se firma reorganizovala.

"Lakše je firmu prodati kroz stečaj, jer je ovakvu niko neće po toj ceni koju vlasnici traže", navodi Vasić.

Pre samo nekoliko nedelja, pokrajinski sekretar za rad Miroslav Vasin potvrdio je za Radio 021 da postoje pregovori sa dve kompanije oko mogućnosti kupovine "Neobusa", ali nije želeo da otkriva koje su to firme.

"Ne mogu da kažem koje su to kompanije, jer za tako nešto moram imati njihovu dozvolu, ali tačno je da pregovaramo da dve firme. Bilo bi tendenciozno da kažem da pregovori idu u dobrom pravcu, ali smo zadovoljni. U pitanju je početak pregovora, i ali budući da su ozbiljno zainteresovani za kupovinu Neobusa, mislim da će na kraju jedna od te dve firme i preuzeti fabriku", naveo je Vasin za Novosadski informativni portal.

Mohamed Al Magrabi, vlasnik autoprevozničkog preduzeća za hadži prevoz, "Neobus" je kupio na neobičan način. On je, naime, 2004. godine došao u Srbiju da naruči "Neobusove" autobuse za svoju kompaniju. Čuo je da se na aukciji Agencije za privatizaciju prodaje novosadski gigant, i, umesto da naruči autobuse, kupio je - fabriku.

Ne tako davno, taj posao su vojvođanski premijer Bojan Pajtić i bivši predsednik Srbije Boris Tadić ocenili kao "najbolju privatizaciju u Srbiji".

TapaTalk

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz

Post od ljubitelj » 17 Okt 2012, 15:12

Geza je napisao:Nema ništa loše u tome što se neko interesuje za proizvodnju. Možda može da napravi nešto kvalitetnije ili povoljnije. Logikom - ne ide mi od ruke - polako ćemo doći do čisto potrošačkog društva, umesto da razvijamo proizvodni deo.
I ne, ovo nema veze sa politikom Slika
Da ali, svojim parama.
Ko god zeli neka ulozi svoju imovinu, ili stavi hipoteku na svoje a tu mislim na radnike i ostale koji vole demagogoiju preko tudjeg novca i sve najbolje srece za uspesan projekat.

Ali nikako sa novcem poreskih obveznika pokusavati eksperimente a bez ikakve odgovornosti za rezultat.
Ovako, ulozis svoj kapital ako uspes odlicno si prosao, ako ne uspes izgubio si kapital.

Nema jaceg motiva da se dobro radi od novcanika bilo da se puni bilo da se prazni.

Nekim poslom treba da se bave oni koji su spososbni za to, probali smo da svako radi sta god pozeli kroz samoupravljanje koje je jos uvek veoma zivo u drzavnim i JKP navodno preduzecima.

Tu odavno nema ni P od preduzeca osim u nazivu.
Javna je tajna da je 95% drzavnih firmi pa cak i onih koja imaju monopolski polozaj i nemaju nikakvu konkurenciju de facto bankrot bez ikakve perspektive da ikada postanu normalne firme uz ovakve metode organizacije.

Cuveni poduhvat veka kako su prozvali mediji poduhvat sa izvozom Juga 60 u SAD je bio cuven i po tome sto je prodajna cena Zastave za Juga bila manja od proizvodjacke cene nekoliko puta.
Na svakom komadu se gubilo vise hiljada dolara, a sto je naravno placano iz budzeta preko poreskih obveznika.

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od ljubitelj » 09 Nov 2012, 17:59

Po statistici da, slazem se.
U praksi od tih koje pominjes bio sam u Becu i Cirihu i koristio javni prevoz.
Cirih je super organizovan kako javni tako i opsti saobracaj.

Za Bec vec ne bi rekao iz vise razloga.
Javni prevoz vikendom je katastrofa, konkretno trebao sam iz juznog dela koji se zove Laxenburg da odem do centra. Postoji jedan (1) autobus dnevno a stanica gde stoji je naravno neobelezena niti ima vozni red. Hteo sam da izbegnem zezanje sa privatnim autom upotrebom javnog prevoza no to je bilo toliko lose reseno da sam morao autom.

Dalje, Bec je jedini grad gde sam vozio gde su semafori iza raskrsnice, dakle prvo naidjes na raskrsnicu a onda 50 ili 100metara iza su okaceni visoko semafori. Isto tako su i oznake sa nazivima ulica jako nepregledno postavljene.
Sam saobracaj je u nekakvim nedefinisam krugovima voznje kroz jednosmerne ulice koje nemaju nikakve uobicajene logike. Ko poznaje grad verovatno i ne vidi problem ali ja kao stranac sam jako tesko pratio te jednosmerne obilaske.
Signalizacija je pri tome losa ili je uopste nema, i kao i semafori je obavezno posle raskrsnice tj nakon skretanja pa je prestrojavanje u pravu traku kao neka zagonetna slagalica narocito na raskrsnicama sa po vise traka pa treba pogoditi pravu za zeljeni cilj.

Vozi se brzo, svi na semaforu startuju kao da voze na stopericu sto znaci da je jako tesko pratiti saobracaj uz gore navedene probleme nedostajuce horizontalne signalizacije i samih znakova.

Parkiranje je posebna prica, negde moze negde ne moze a i kada moze to zavisi od doba dana. To je lepo ali nigde nije oznaceno jasno i nedvosmisleno tako da kao stranac moras da prosto zaustavis domacina i pitas gde sme a gde ne sme da se parkira. I kako da platis.

Metro je ok ali nista posebno, mnogo boljim mi se cini metro u Bukurestu koji je po mom utisku najbolji od svih gradova gde sam bio.

Prsten autoput oko Beca, solidan ali opet neobelezeni ulasci i izlasci sa njega kuda vode, signalizacija losa ili je uopste nema.

Bec uopste ne smatram primerom kako treba opsti saobracaj da funkcionise.
I da ne zaboravim, specijalna saobracajna pravila u Becu za tramvaje.

Za mene previse eksperimenata u organizaciji saobracaja, nekih lokalnih pravila sto sve zajedno formira moj los utisak o beckom saobracaju.

U Cirihu nisam vozio ali jesam bio vozen mada sam najvise isao peske i delom prevozom. Cirih je jako mali i moj utisak je jako dobar o organizaciji svega.
Nista nikoga nisam morao da pitam, sve je jasno obelezeno, sve je napisano, autoamati za prodaju karata su jasni. Jednostavno prvi dolazal i snalazim se kao kod kuce.

Rim isto ima kao Cirih dobru organizaciju javnog prevoza, po meni daleko bolje od Beca.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Taxi prevoz

Post od dragvorl » 09 Nov 2012, 21:44

ljubitelj je napisao: Dalje, Bec je jedini grad gde sam vozio gde su semafori iza raskrsnice, dakle prvo naidjes na raskrsnicu a onda 50 ili 100metara iza su okaceni visoko semafori.
To je i u Americi tako. Kada se bolje razmisli resenje uopste nije lose, jer ovaj prvi na semaforu ne mora da se saginje da bi video semafor iz nekog ugla. Samo se treba navici. Takva resenja inace sve vise vidjam i po Srbiji.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Taxi prevoz

Post od Laki021 » 09 Nov 2012, 21:50

Ne vredi porediti Cirih i Bec jer je Cirih gradic dok je Bec daleko veci.

I ja mislim da je u Becu odlican javni prevoz, jedino sto neke metro stanice nisu bas prijatna mesta.

Mene licno je odusevio prevoz u Madridu, ubedljivo najbolji metro koji sam koristio, sve je sjajno povezano a sa ulice se do metroa stize jako brzo. Recimo u Barceloni se smoris prolazeci kroz hidnike, a u Milanu sam jednom mislio da san presao celu stanicu peske dok konacno ne udjoh u metro. Generalno najgori mi je metro u Barceloni (krade se nenormalno) a najbolji a cak i najjeftiniji u Madridu.

Danas sam se bas vozao gradskim po cirihu, super radi, samo kao sto rekoh mali grad pa nije toliki problem, ali time i guse redovan saobracaj jer previse povladjuju gradskom.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Taxi prevoz

Post od Floyd » 09 Nov 2012, 22:10

dragvorl je napisao:To je i u Americi tako. Kada se bolje razmisli resenje uopste nije lose, jer ovaj prvi na semaforu ne mora da se saginje da bi video semafor iz nekog ugla.
U FR imas jedan mali semafor za prvog u koloni...

Slika
Laki021 je napisao:Mene licno je odusevio prevoz u Madridu, ubedljivo najbolji metro koji sam koristio, sve je sjajno povezano a sa ulice se do metroa stize jako brzo.
:plusone:

Vrhunski uradjen metro i za razliku od Pariza tamo u prevozu vidjas uglavnom normalne face.

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od ljubitelj » 09 Nov 2012, 23:19

Kao na toj slici iz FR tako je i u Beogradu u centralnim glavnim raskrsnicama. Zgodno resenje.

Korisnikov avatar
fq400
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Taxi prevoz

Post od fq400 » 10 Nov 2012, 03:49

Meni je Beč što se tiče saobraćaja sasvim ok grad, bio to metro (jedino što sam koristio od javnog prevoza) ili vožnja kolima. Uvek sam se snalazio bez problema (uz GPS!), nisam naletao na veće gužve i uvek sam nalazio parking, čak i u najužem centru. Parking, a ne parking garažu.

Najbolji grad za vožnju mi je Milano, svi lepo kreću istovremeno na semaforu, nema spavanja, nema zevanja, ljudi cene svoje vreme i ne žele da provode sate u saobraćaju. Odlične su im i varijante Park&Ride, za one koji iz bilo kog razloga neće u centar kolima. Jedina zamerka je nedostatak horizontalne signalizacije, ali dovoljno je pratiti ostale i nema problema.

Najgori grad za vožnju mi je bila Ženeva, uvek gužve, uvek raskopano, svi mostovi zakrčeni, sam grad je katastrofalno organizovan, otprilike kao Beograd kad padne sneg - stoji se u koloni, a nemaš pojma zašto.

Taxi sam koristio u Beču samo nekoliko puta, meni lično je bio skup, a da li je njima skup - verovatno nije. Inače ništa posebno, taksi k'o taksi.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Taxi prevoz

Post od Laki021 » 10 Nov 2012, 10:18

Zeneva je prerhodnih godina bila cirkus, tokom spiceva grad se pretvori u parking jer svi stoje...
Kao sto rece bilo je puno radova, naveliko su sredjivali, pre svega gradski prevoz, sada su zavrsili pa je situacija dosta bolja.
Jako lep grad al dzabe kad ne mozes nigde stici kad je guzva.

Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3836
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Taxi prevoz

Post od swemir » 10 Nov 2012, 10:54

ljubitelj,
ovo sto sam napisao za bech, zenevu, cirih i vankuver, su ozbiljna istrazivanja, a ne moj utisak. Mada moj utisak i jeste da je bech ok, i da dobro funkcionise za grad te velicine...

Zato i jeste u vrhu liste...

slazem se i za rimski metro, dobar je, ali ova istrazivanja potrazumevaju sve vrste saobracaja, + urbanisticka resenja...

Ako pricamo o najboljim urbanizmima bez saobracaja, opet je bec primer, sa svojim ringovima, kao jedno od najboljih resenja u svetu. Wagnerov urbanizam beca, i metroa je za primer, posebno u vrmenu kad je nastao. Prvi takav u svetu. Pariz takodje ima izuzetan urbanizam tzv osmanov pariz povezivanja repera pravcima, ali i barselona je izutetna sa serdinim jedinstvenim projektom dijagonale, i blokova. Originalni su jos samo amsterdam, raster new york, i stutgart.
drugi gradovi tipa rim, istabbul imaju tzv organski urbanizam, a to nije sad tema..

Naravno ovi savrseni urbanizmi nisu mogle da prate razvoj saobracaja, osim u bechu... prvi metro je nastao u parisu, i kao takav ima i svoje neke originalne stanice stare preko 150 godina.- ne racunam onu jednu liniju iskopanu pa zatrpanu u budimpesti...

Korisnikov avatar
Dusan
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Taxi prevoz

Post od Dusan » 10 Nov 2012, 11:56

@ljubitelj
Evo od skoro sam se preselio u Bec zbog studija i imam potpuno drugacije utiske o organizaciji i saobracajne infrastrukture i javnog prevoza. Ni u jednom trenutku nisam osetio da mi je potreban auto, tj da kazem u sebi ''eh da sad imam auto ovde''. U Beogradu sam od kada imam dozvolu bas retko koristio prevoz i mislio sam da ce mi ovde biti tesko da se navkinem, ali bas je suprotno. Mislim da ni na jednoj stanici na kojoj sam bio bilo da je autobus ili ubahn nema cekanja duzeg od 6 minuta, to je najduzi interval koji se ceka, obicno je oko 3 min. Izuzetak je jedino ubahn vikendom oko 2-3 ujutru tada moze da bude i do 10-15 minuta cekanja.
A ovo sto je swemir pisao je istrazivanje MERCER-a, jedne od najvecih consulting kompanija iz oblasti ljudskih resursa iz 2011.
Vienna has the best living standard in the world, according to the Mercer 2011 Quality of Living Survey. Zurich and Auckland follow in second and third position, respectively, and Munich is in fourth with Düsseldorf and Vancouver sharing fifth place. Frankfurt is in seventh, followed by Geneva in eighth, while Copenhagen and Bern share ninth place.
Ostatak teksta ovde.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Taxi prevoz

Post od Floyd » 10 Nov 2012, 12:16

Znaju nasi gancnovi sta valja kuuume...samo BeĆ :D

Elem, nisam bio u Becu osim dva puta u prolazu...jednom autobusom pre 10ak godina i autom pre par godina, pa ne mogu da sudim.
Ali ne vidim zbog cega je Bec po javnom prevozu toliko ispred bilo kog zapadnoevropskog grada?
Ni u Parizu, Minhenu, Stutgartu, Cirihu, Milanu, Briselu...neces osetiti potrebu za autom...u Parizu ce cak u spicevima biti presrecan jer se kreces metroom umesto da stojis u kilometarskim kolonama u autu.

Inace Pariz ima jako dobru mrezu metroa te vazi neko nepisano pravilo da ako setas po gradu i trazis metro stanicu a hodas vise od 5 minuta, 100% si promasio najblizu :)
Nema kasnjenja (osim u izuzetnim slucajevima) i ukrstanje linija je cesto.
Najnoviji i najbrzi Metro 14 ide sam bez vozaca a od prve do poslednje stanice stigne jako brzo.

Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Taxi prevoz

Post od dragvorl » 10 Nov 2012, 12:41

Floyd je napisao:u Parizu ce cak u spicevima biti presrecan jer se kreces metroom umesto da stojis u kilometarskim kolonama u autu.
U NY ista prica. U principu nemas potrebu za autom i to je grad u Americi sa najmanjim brojem automobila po stanovniku.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Javni prevoz

Post od Floyd » 10 Nov 2012, 12:59

Pa da...ista karatkteristika svake velike metropole.
Nisam bio u Njujorku ali kontam da i tamo po gradu ima vise automobila sa registracijama iz susednih drzava nego iz NY.
U Parizu po gradu najvise vidjas automobile iz predgradja (Pariz ima svoju oznaku 75 dok su pregradja podeljena u 7 departmana i svaki ima svoju reg oznaku).
Parizani koriste javni prevoz ili skutere osim onih kojima je auto neophodan.
Bilo je nekih ideja da se ljudima iz predgradja naplacuje ulaz autom u Pariz ali se od toga odustalo jer bi u zemlji kakva je Francuska to izazvalo veliko nezadovoljstvo...diskriminacija, sloboda kretanja, ovo, ono...

Odgovori