Putevi u Srbiji
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
To sto pises je klasicna demagogija.
Re: Putevi u Srbiji
Šta bio ti uradio, a da ne bude demagogija?
Uzmi u obzir da asfaltne baze ne rade zimi.
Uzmi u obzir da asfaltne baze ne rade zimi.
Re: Putevi u Srbiji
Rade i zimi asfaltne baze, blage su nam zime. Ovo je cisto otaljavanje, tj kao uradice kako bog zapoveda na prolece, ali limburga meseca.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Putevi u Srbiji
Ovo je klasično krpljenje kada imaš zadatak da odradiš nešto - a niko te ne kontroliše. Pljuni, pa zalepi...
Da postoji neka i minimalna kontrola, od koje im zavise plate na kraju meseca - drugačije bi bilo
Da postoji neka i minimalna kontrola, od koje im zavise plate na kraju meseca - drugačije bi bilo
Re: Putevi u Srbiji
Mislim da je ovo onaj patent Beogradputa.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Putevi u Srbiji
@dzonic87
Upravo postoji način krpljenja oštećenja kolovoza - udarnih rupa, na način kao što si naveo "pljuni pa zalepi". To se u struci zove danas za sutra. Znači, krpljenje može da traje i jedan dan, ako se drugačije ne može. Sve je bolje nego da na kolovozu postoji oštećenje. Postoje ekipe koje rade ove urgentne popravke. Zimi se koristi privremeni materijali "hladna asfaltna masa" koja se na proleće mora zameniti. Ovo što ti navodim važi i u USA, EU, i svugde. Poenta je što su naši kolovozi u gorem stanju i da je na većini neophodna rekonstrukcija, rehabilitacija ili gradnja novog. Pored ovoga postoje i druge privremene metode, koje životni vek kolovoza produžuju za neko vreme - najčešće od 3 do 5 godina. I sama rehabilitacija kolovoza samo produžuje vek postojećem kolovozu puta, na nekih 8 do 12 godina. I ovo je naravno u celom razvijenom svetu.
Kad vidiš "udarnu rupu" probem nije samo do asfalta, nego do donjih nosećih slojeva kolovozne konstrukcije, ili do problema koji nastaju u posteljci puta. Da bi se ovo saniralo, zahteva veće zahvate, to jeste zamenu tampona i izradu svih asfaltnih slojeva, a ne samo 1 kao kod predmetnog urgentnog krpljenja.
Problem su znači pare- i to velike pare koje nedostaju da se putevi rehabilituju. Ovo što se radi ide iz kredita EIB-a, a dok dođemo do kredita i tavršimo 1 km, propadnu nova 2km.
@Kabal
Asfaltne baze veoma retko rade zimi. A i da rade asfalt se ne ugrađuje na većim poslovima ispod 8, to jeste ispod 12 C teško je izvesti radove da nečemu vrede. Pored toga, asfalt se greje od 160 do 180 C, bitumen se drži u cisternama koje imaju sličnu temperaturu a doprema asfalta do gradilišta je skoro nemoguća da se održe zahtevane temperature iza finišera. Pored toga, asfaltna baza je jako složen sistem, i svaka se remontuje tokom zimskog perioda, to jeste remont je neophodan da bi se dočekalo proleće spremnim.
U velikim sistemima kao Bg, nekad se drži neka mala krš baza operativnom da vi se radilo urgentno krpljenje, to jeste ekipa danas ugradi 5-6t asfalta, koji se drži u specijalnim termos kontejnerima, da bi bio ugradljiv.
Ovo krpljenje što vidite je najčešće hladnom masom, koja je samo prva pomoć do proleća. Ili nekim drugim sitemima, kao privremeno rešenje.
Putevi se zato priprme za zimu, posebo se detaljno okrpe, na način da u percepciji to izdrži bar do proleća. Radovi se izvedu pre nego što se baze ugase. A to je do datuma kad vi znate da je obavezno korišćenje zimskih guma po snegu i ledu. Posle tog perioda počinje zimsko održavanje puteva, po potpuno drugačijem rasporedu i prioritetu radova od letnjeg održavanja puteva.
Upravo postoji način krpljenja oštećenja kolovoza - udarnih rupa, na način kao što si naveo "pljuni pa zalepi". To se u struci zove danas za sutra. Znači, krpljenje može da traje i jedan dan, ako se drugačije ne može. Sve je bolje nego da na kolovozu postoji oštećenje. Postoje ekipe koje rade ove urgentne popravke. Zimi se koristi privremeni materijali "hladna asfaltna masa" koja se na proleće mora zameniti. Ovo što ti navodim važi i u USA, EU, i svugde. Poenta je što su naši kolovozi u gorem stanju i da je na većini neophodna rekonstrukcija, rehabilitacija ili gradnja novog. Pored ovoga postoje i druge privremene metode, koje životni vek kolovoza produžuju za neko vreme - najčešće od 3 do 5 godina. I sama rehabilitacija kolovoza samo produžuje vek postojećem kolovozu puta, na nekih 8 do 12 godina. I ovo je naravno u celom razvijenom svetu.
Kad vidiš "udarnu rupu" probem nije samo do asfalta, nego do donjih nosećih slojeva kolovozne konstrukcije, ili do problema koji nastaju u posteljci puta. Da bi se ovo saniralo, zahteva veće zahvate, to jeste zamenu tampona i izradu svih asfaltnih slojeva, a ne samo 1 kao kod predmetnog urgentnog krpljenja.
Problem su znači pare- i to velike pare koje nedostaju da se putevi rehabilituju. Ovo što se radi ide iz kredita EIB-a, a dok dođemo do kredita i tavršimo 1 km, propadnu nova 2km.
@Kabal
Asfaltne baze veoma retko rade zimi. A i da rade asfalt se ne ugrađuje na većim poslovima ispod 8, to jeste ispod 12 C teško je izvesti radove da nečemu vrede. Pored toga, asfalt se greje od 160 do 180 C, bitumen se drži u cisternama koje imaju sličnu temperaturu a doprema asfalta do gradilišta je skoro nemoguća da se održe zahtevane temperature iza finišera. Pored toga, asfaltna baza je jako složen sistem, i svaka se remontuje tokom zimskog perioda, to jeste remont je neophodan da bi se dočekalo proleće spremnim.
U velikim sistemima kao Bg, nekad se drži neka mala krš baza operativnom da vi se radilo urgentno krpljenje, to jeste ekipa danas ugradi 5-6t asfalta, koji se drži u specijalnim termos kontejnerima, da bi bio ugradljiv.
Ovo krpljenje što vidite je najčešće hladnom masom, koja je samo prva pomoć do proleća. Ili nekim drugim sitemima, kao privremeno rešenje.
Putevi se zato priprme za zimu, posebo se detaljno okrpe, na način da u percepciji to izdrži bar do proleća. Radovi se izvedu pre nego što se baze ugase. A to je do datuma kad vi znate da je obavezno korišćenje zimskih guma po snegu i ledu. Posle tog perioda počinje zimsko održavanje puteva, po potpuno drugačijem rasporedu i prioritetu radova od letnjeg održavanja puteva.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Tako je. Kada su to "patentirali" govorili su o tome kao o nevidjenom dostignucu i kako ce se tako krpiti manje rupe jer mogu mnogo vise da urade za jedan dan i da ce to sluziti do proleca kada ce uraditi kako treba. Medjutim, od tada se na samo ovaj nacin "krpe" ulice i ne rupe nego i rupcage i leti i uvek. Vise se cak i ne trude da utabaju lopatom, sada to izgleda kao da neko isere proliv u rupu.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14178
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Od četiri rupe, koje sam prijavio, dve su zalili tim tečnim čudom, a preostale dve su odmah iskopali i sredili (ne najbolje).
Pre neki dan su sređivali i treću. Dakle, samo jedna je ostala "u tečnoj fazi".
Iako se na pojedinim mestima čini da je bolje da nisu ni zasipali, i to je bolje, nego da zjapi. Često to ne bude dobro ni kada se potrude malo.
Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka
Pre neki dan su sređivali i treću. Dakle, samo jedna je ostala "u tečnoj fazi".
Iako se na pojedinim mestima čini da je bolje da nisu ni zasipali, i to je bolje, nego da zjapi. Često to ne bude dobro ni kada se potrude malo.
Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka
- schonenk
- Postovi: 1868
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Putevi u Srbiji
Naleteh na ovaj prilog, pa mi smesno sto su deonice presli sa rumunskim lada nivama. Verovatno bi dozivljaj bio malo drugaciji sa prosecnim cetvorotockasem.
Na ruku vozacima u bg ide par dosta blagih zima, tako da drze i ovi radovi loseg kvaliteta.
Re: Putevi u Srbiji
Ovo je već peti put da se aktivira klizište. Trebala bi malo inspekcija da vršlja po projektnoj dokumentaciji i da preispita izvođače radova kao i naručioca.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Re: Putevi u Srbiji
Da li je neko išao skoro na Staru planinu? Znam da se pričalo da je jedan deo puta prilično loš, pa rekoh da vidim da l' je to popravljeno?
- zdushan
- Postovi: 1637
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Ja sam upravo tamo. Put je ok skroz, ima par kraćih deonica losijih, ali ništa dramatično..
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14178
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Odavno nema prilično loših delova, sredili su to pre neku godinu, bar kada se gleda od Kalne.
Teže mi je pao deo puta od Zaječara do Knjaževca, kojim sam prošao i letos na putu ZA-NI, ili Knjaževac - SokoBanja (mada su i tu nešto radili).
Svakako sam na SP poslednji put išao preko Niša i pristojno je rešenje.
TapaT
Teže mi je pao deo puta od Zaječara do Knjaževca, kojim sam prošao i letos na putu ZA-NI, ili Knjaževac - SokoBanja (mada su i tu nešto radili).
Svakako sam na SP poslednji put išao preko Niša i pristojno je rešenje.
TapaT
Re: Putevi u Srbiji
U avgustu su presvlačili deo baš na usponu ka hotelu, verujem da su sredili komplet.
Preko Niša, Svrljiga, Jalovik Izvora.
Preko Niša, Svrljiga, Jalovik Izvora.