Uber
Uber
B92: Nemčka ih zabranila, stižu u Srbiju http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=982734
Citam sad ovaj clanak, pa reko da vidim sta mislite.
Moje misljenje je da mi jedino nije jasno kako se to igde smatra legalnim i kako nije svugde zabranjeno... Evo vidim da su Nemci to lepo zabranili.
Drugo pitanje je sta mislite koliko ce trebati taxistima u Bg da blokiraju grad u znak protesta
Citam sad ovaj clanak, pa reko da vidim sta mislite.
Moje misljenje je da mi jedino nije jasno kako se to igde smatra legalnim i kako nije svugde zabranjeno... Evo vidim da su Nemci to lepo zabranili.
Drugo pitanje je sta mislite koliko ce trebati taxistima u Bg da blokiraju grad u znak protesta
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Uber
Pozdravljam, sjajna stvar. Ne cudi me da je Nemacka zabranila, oni imaju vrlo jaku radnu legislativu i jake sindikate, ovo je suvise liberalno za njih. Inace, Uber nigde nije ubio taksi, vec samo pruzio alternativu i konkurenciju, koja je uvek dobra stvar.
Sto se tice drugog pitanja, mislim da su vec preventivno blokirali pola grada, cisto da vide kako ce se razvijati situacija
Sto se tice drugog pitanja, mislim da su vec preventivno blokirali pola grada, cisto da vide kako ce se razvijati situacija
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Uber
Pa ne posmatram konkurenciju na taj nacin. Ako hoces precizno da se ogranicimo na nas taksi, to je leglo neustavnosti i bezakonja, i svidja mi se sve sto njima i drzavi ide na jaja, a u korist potrosaca
Nego, Uber ce mnogo vece probleme imati sa domacom legislativom nego sa konkurencijom, njihov poslovni model je kod nas parcijalno nelegalan.
Nego, Uber ce mnogo vece probleme imati sa domacom legislativom nego sa konkurencijom, njihov poslovni model je kod nas parcijalno nelegalan.
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Uber
Naravno, Laki, ali to su dve odvojene diskusije. Da li je Uber u koliziji sa domacim zakonima i nelojalna konkurencija? Jeste. Da li treba da bude? Ne treba. tui bi regulisao taksi, ja bih ga deregulisao, tu je razlika.
Meni kao korisniku odgovara sve sto ce razbucati kartel koji sad postoji. To da grad ogranici broj taksista pa onda jos i propise istu cenu je maloumno i ne vidim zasto tako nesto ne bih potkopavao na svakom koraku. Interesi potrosaca i potencijalnih vozaca Ubera (gotovo svako sa dozvolom) su mi iznad interesa 3-4000 (namerno ne navodim svih 8500) beogradskih taksista.
Meni kao korisniku odgovara sve sto ce razbucati kartel koji sad postoji. To da grad ogranici broj taksista pa onda jos i propise istu cenu je maloumno i ne vidim zasto tako nesto ne bih potkopavao na svakom koraku. Interesi potrosaca i potencijalnih vozaca Ubera (gotovo svako sa dozvolom) su mi iznad interesa 3-4000 (namerno ne navodim svih 8500) beogradskih taksista.
Re: Uber
Ne bre, ne bih ga ja regulisao, tj bih ali iskljucivo u smisli da bi svi morali da budu registrovani, placaju redovno porez i imaju ispravna kola.
Ostalo, koliko ce ih biti je iskljucivo njihov problem (a drzava bas treba da omoguci da ko god hoce moze lako i nesmetano da se ubaci u posao).
A to i jeste problem Ubera, prakticno to je postala zarada na crno, a ne postoje nikakvi standardi.
Ostalo, koliko ce ih biti je iskljucivo njihov problem (a drzava bas treba da omoguci da ko god hoce moze lako i nesmetano da se ubaci u posao).
A to i jeste problem Ubera, prakticno to je postala zarada na crno, a ne postoje nikakvi standardi.
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Uber
Pa ne vidim taj problem, mislio sam da ides u drugom smeru. Ti placas Uberu, Uber placa vozacu, vozac mora da plati porez. Kola moraju biti ispravna i registrovana i kad nisu na taksiju, pa tu nema razlike.
Koliko se secam, problem vecine drzava sa Uberom je sto korporativni porez placaju u USA, a rade svuda po svetu. Vozaci su tu najmanji i najlakse resiv problem.
Vrlo zanimljiva tema, svakako cu nastaviti razmenu samo da odvedem dete kod doktora, taman da se i drugi raspisu. Bilo bi super ako Blackshadow vidi da kaze nesto sa aspekta taksiste.
Koliko se secam, problem vecine drzava sa Uberom je sto korporativni porez placaju u USA, a rade svuda po svetu. Vozaci su tu najmanji i najlakse resiv problem.
Vrlo zanimljiva tema, svakako cu nastaviti razmenu samo da odvedem dete kod doktora, taman da se i drugi raspisu. Bilo bi super ako Blackshadow vidi da kaze nesto sa aspekta taksiste.
Re: Uber
Koncept je zanimljiv. Nisam ni znao za pomenutu firmu dok nisam pročitao ovde.
Zbog čega jedna pametna država ne iskopira koncept i napravi firmu ovde, ili tako reguliše zakon da neki tamo Uber mora da otvori kancelariju ovde i plaća poreze ovde, da posle te matematike ne ostane bogznašta za Ameriku? Mislim da ima dovoljno pametnih ljudi ovde koji bi bili u stanju da implementiraju čitavu ideju, ali na ćirilici.
Zbog čega jedna pametna država ne iskopira koncept i napravi firmu ovde, ili tako reguliše zakon da neki tamo Uber mora da otvori kancelariju ovde i plaća poreze ovde, da posle te matematike ne ostane bogznašta za Ameriku? Mislim da ima dovoljno pametnih ljudi ovde koji bi bili u stanju da implementiraju čitavu ideju, ali na ćirilici.
Re: Uber
Zato što je ovde "pametna država", oksimoron!nidza je napisao:Koncept je zanimljiv. Nisam ni znao za pomenutu firmu dok nisam pročitao ovde.
Zbog čega jedna pametna država ne iskopira koncept i napravi firmu ovde, ili tako reguliše zakon da neki tamo Uber mora da otvori kancelariju ovde i plaća poreze ovde, da posle te matematike ne ostane bogznašta za Ameriku? Mislim da ima dovoljno pametnih ljudi ovde koji bi bili u stanju da implementiraju čitavu ideju, ali na ćirilici.
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Uber
Nidzo, ti i dalje verujes da drzava treba da pravi firme? Super.
Glavna fora kod Ubera mi je sto sve radis iz aplikacije: pozoves vozilo, udjes, izadjes, pare se skidaju sa racuna, voznju pratis na GPS-u tako da nema drpanja, cena je po km...
Cujem da je i Taxyfy izrazio interesovanje, oni se uklapaju u postojeci sistem, mada bi se verovatno pokacili sa udruzenjima umesto sa taksistima. Kako god, sto vise igraca, to niza cena, bolje za nas.
Glavna fora kod Ubera mi je sto sve radis iz aplikacije: pozoves vozilo, udjes, izadjes, pare se skidaju sa racuna, voznju pratis na GPS-u tako da nema drpanja, cena je po km...
Cujem da je i Taxyfy izrazio interesovanje, oni se uklapaju u postojeci sistem, mada bi se verovatno pokacili sa udruzenjima umesto sa taksistima. Kako god, sto vise igraca, to niza cena, bolje za nas.
Re: Uber
Ako se taksisti pobune(a hoce) drzava(vučić) ce zabraniti i to je to. Drzavi(vučiću) apsolutno nije u interesu da se bori sa ovim glupostima kad ne moze da im uvede fiskalne kase i euro 3 a ne da se zaebava sa nekim uberom. Korisnike ko jebe, ionako su korisnici taxija zanemarljivo biracko telo.
Re: Uber
Ftj +1
Kad vec spominjete broj taksista, pre neki dan vidim taksi 156icu sa tablicama bg 10030 tx... Pa jel realno da ih ima preko 10k? Zar nije bila prica da ce da vracaju tablice ako prestanu sa taksiranjem? Ne pratim materiju niti koristim taksi nesto ali mi je ovo upalo u oci...
Kad vec spominjete broj taksista, pre neki dan vidim taksi 156icu sa tablicama bg 10030 tx... Pa jel realno da ih ima preko 10k? Zar nije bila prica da ce da vracaju tablice ako prestanu sa taksiranjem? Ne pratim materiju niti koristim taksi nesto ali mi je ovo upalo u oci...