Zamena motora u automobilu – procedura

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31582
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Zamena motora u automobilu – procedura

Post od Geza » 21 Jul 2017, 23:01

https://www.polovniautomobili.com/auto- ... cedura.php

Želite da stavite drugi motor u svoj automobil? Možda je stari za „generalnu“, a više se isplati da kupite isti takav polovan ili je došlo do nekog katastrofalnog kvara? Ili hoćete, na primer, da svoj 1.6 „pretvorite“ u 2.0, pošto od tjuniranja atmosferskog benzinca nema mnogo vajde? Pogledajmo šta kažu propisi – koja su ograničenja i kakva je procedura zamene motora?

Proverite da li novi motor sme da se ugradi u automobil pre nego što ga kupite

Nemojte da kupujete motor pre nego što se uverite da je taj motor istog tipa kao onaj koji menjate ili, ukoliko je drugog tipa, da je proizvođač predvideo da može da se ugradi u taj automobil.

Neophodna potvrda proizvođača

Bez obzira da li želite da ugradite isti ili drugačiji motor, obavezno morate kod ovlašćenog predstavnika proizvođača vozila te marke da nabavite potvrdu proizvođača kojom se dokazuje da je:
motor koji se ugrađuje istog tipa kao motor koji se vadi iz automobila, ili
ukoliko motor nije istog tipa, tom potvrdom se dokazuje da je proizvođač predvideo alternativnu ugradnju takvog motora

Koliko košta potvrda proizvođača?

U zavisnosti od marke, cene se kreću od samo 1.000 din kada je u pitanju Lada, preko 3.000 za Citroen, 3.600 za Suzuki, 4.000 za Peugeot, do 10.200 za Alfa Romeo, Chrysler, Fiat i Jeep, 12.000 za Renault, Nissan, Dacia i Mercedes, do 13.000 za Land Rover i Jaguar.

Međutim, kada su u pitanju BMW i Mini, ova potvrda ne može da se dobije, već može samo da se ugradi motor kod njih.

Šta ako u Srbiji taj proizvođač nema ovlašćenog predstavnika?

U slučaju kada ne postoji ovlašćeni predstavnik proizvođača vozila, možetese obratiti Agenciji za bezbednost saobraćaja. Ova Agencija može, nakon odgovarajuće provere na osnovu tehničke dokumentacije vršioca prepravke, da odobri postupak ispitivanja u skladu sa članom 5. Pravilnika o ispitivanju vozila koji se primenjuje kada nisu dostupni normativi proizvođača vozila.



Ako je motor istog tipa, ispitivanje nije potrebno

Ugradnja motora istog tipa kao motor koji se uklanja iz vozila, u skladu sa postojećim propisima ne smatra se prepravkom, pa stoga ne podleže obaveznom ispitivanju vozila.

Dakle, nakon zamene motora istim takvim motorom, ne mora da se obavlja ispitivanje.

Procedura kada je motor istog tipa
Vlasnik pronalazi motor (nov ili polovan) koji želi da ugradi u svoj automobil
Obraća se ovlašćenom predstavniku proizvođača te marke vozila i traži potvrdu/dokument kojim se potvrđuje da su postojeći motor i motor koji treba da se ugradi istog tipa
Ukoliko ovlašćeni predstavnik proizvođača potvrdi da je reč o istom tipu motora, ugradnja može da se obavi u servisu (pravno lice), koji vlasniku daje izjavu o ugradnji drugog motora (više informacija o toj izjavi u nastavku teksta)
Vlasnik odvozi automobil na tehnički pregled, gde se utvrđuje da je ugrađen novi motor. Kako su nam rekli u policiji – činjenica da li je nakon promene motora potrebno da se izvrši ispitivanje vozila utvrđuje se na tehničkom pregledu i konstatuje na registracionom listu („na vozilu promenjen motor, nije potrebno ispitivanje“).
Pošto u ovom slučaju nije neophodno ispitivanje, vlasnik vadi novu saobraćajnu dozvolu



Procedura kada motor nije istog tipa
Vlasnik pronalazi motor (nov ili polovan) koji želi ugradi u svoj automobil
Obraća se ovlašćenom predstavniku proizvođača te marke vozila i traži potvrdu/dokument kojim se potvrđuje da su postojeći motor i motor koji se ugrađuje kompatibilni, tj. da bez obzira što je reč o drugom tipu motora, on može da se ugradi u taj automobil
Ukoliko ovlašćeni predstavnik proizvođača potvrdi da je novi motor kompatibilan, tj. da može da se ugradi u automobil, obavlja se ugradnja u servisu (pravno lice), koji vlasniku daje izjavu o ugradnji drugog motora (više informacija o toj izjavi u nastavku teksta)
Vlasnik zakazuje ispitivanje vozila u ovlašćenoj organizaciji za ispitivanje (npr. Centar za motorna vozila AMSS – http://www.amss-cmv.co.rs/centar-za-motorna-vozila).Prilikom ispitivanja se utvrđuje da li vozilo ispunjava propisane uslove nakon ugradnje motora drugog tipa u odnosu na „originalni“
U slučaju pozitivnog izveštaja o ispitivanju, sledi tehnički pregled
Nakon overe tehničke ispravnosti vozila na poleđini izveštaja o ispitivanju, vlasnik vraća ovaj izveštaj ovlašćenoj organizaciji za ispitivanje vozila. Od tog dana, obrada kompletirane dokumentacije prosečno traje 2 do 3 radna dana. U većini slučajeva dokumentacija je kompletna, izveštaj ispravan, te se Uverenje izdaje od strane ovlašćenog pravnog lica za ispitivanje 2 do 3 radna dana po vraćanju navedenog obostrano overenog izveštaja

Koju prateću dokumentaciju treba da vam da servis koji obavlja zamenu motora?

U Agenciji za bezbednost saobraćaja su nam odgovorili sledeće:

„Izjava vršioca prepravke koji ugrađuje motor drugog tipa u odnosu na evidentirani u saobraćajnoj dozvoli mora biti dokument koji sadrži poslovno ime, matični broj, overu i potpis sa navedenim datumom izdavanja (i delovodnim brojem).

Sadržaj izjave podrazumeva sažet tehnički opis izvršenih radova, specifikaciju upotrebljenih originalnih rezervnih delova za vezu pogonskog agregata sa nosećom strukturom i ostalim sistemima na vozilu ukoliko nisu upotrebljeni elementi sa istim kataloškim brojem, oznake i karakteristike ugrađenog i izgrađenog motora.

U skladu sa članom 250 st. 3. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, izjava mora da sadrži i informacije o smernicama proizvođača odnosno potvrde načina izvršene prepravke od strane proizvođača vozila“.

Podnošenje zahteva za izdavanje nove saobraćajne dozvole

Nakon pribavljanja registracionog lista sa upisanim tehničkim podacima o motoru koji je ugrađen u vozilo, odnosno dokaza o tehničkoj ispravnosti vozila i uverenja o ispitivanju, vlasnik podnosi zahtev za izdavanje nove saobraćajne dozvole.

Uz zahtev se prilaže:
registracioni list koji sadrži tehničke podatke o vozilu uključujući i podatke o ugrađenom motoru, kao i uverenje o izvršenom ispitivanju (dokaz o tehničkoj ispravnosti vozila ne sme biti stariji od 30 dana);
ako je motor uvezen iz inostranstva dokaz o izmirenim carinskim i poreskim obavezama za uvoz motora;
dokaz o poreklu i vlasništvu motora ( inostrani račun ili faktura, ugovor o prodaji motora, uverenje o registraciji teritorijalno nadležne organizacione jedinice ministarstva unutrašnjih poslova ako je ugrađeni motor izgrađen iz vozila koje je registrovano u Republici Srbiji i sl.);
dokaz o uplati naknade za novu saobraćaju dozvolu (trenutno 1314,00 dinara)

Uplata ostalih troškova zavisi od činjenice da li je registraciona nalepnica izdata za vozilo u kome je promenjen motor važeća ili je istekla, odnosno da li je istekla duže od 30 dana. Ako je važnost registracione nalepnice istekla, uz zahtev za izdavanje nove saobraćajne dozvole prilaže se i dokaz o uplati naknade troškova izrade i izdavanja registracione nalepnice (trenutno 440,00 dinara).

Ako je registraciona nalepnica istekla duže od 30 dana, saglasno važećim propisima vozilo se prebacuje iz evidencije aktivnih vozila u jedinstvenom registru u evidenciju pasivnog fonda vozila, a registarske tablice se oduzimaju. U tom slučaju uz zahtev za ponovni upis vozila u jedinstveni registar aktivnih vozila sa promenjenim podacima o motoru vozila, pored navedenih dokaza prilažu se i dokazi o uplati naknade za registarske tablice, registracionu nalepnicu, poreza na upotrebu motornih vozila i komunalne takse za držanje vozila ako je propisana odlukom teritorijalno nadležne opštine.

Nije propisano da se uz zahtev za izdavanje nove saobraćajne dozvole zbog promene motora vozila prilaže i potvrda proizvođača da je motor koji je ugrađen u vozilo istog tipa kao i motor koji je izvađen iz njega. Tu činjenicu utvrđuje tehnički pregled, a potvrda služi da bi se dokazalo da nije potrebno ispitivanje.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Zamena motora u automobilu – procedura

Post od kvcali » 21 Jul 2017, 23:16

zakomplikovali su ga po obicaju bezveze, a narocito za carinjenje motora, da bi ga ocarinio moras da fingiras racune i kupoprodajne ugovore i da ga nelegalno izvedes iz zemlje okrenes se na granici i prijaviz na ulasku za carinjenje, jer realno ko ce da ide u nemacku po motor, vec odes na otpad jel.. glupost i sprdnja od drzave.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 1825
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Lokacija: Novi Sad

Re: Zamena motora u automobilu – procedura

Post od Puzo81 » 21 Jul 2017, 23:59

Majke im ga nabijem, pogotovo dzabalebarosima u agenciji za bezbednost saobracaja. Sve sam pokusao legalno i sto je u svakoj zemlji normalno kod nas nije :besan:

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Zamena motora u automobilu – procedura

Post od igor_harris » 22 Jul 2017, 00:19

Zar nije bolje napraviti jednostavniju proceduru i poostriti kontrolu. Ovako su svesni da niko nema para, vremena i zivaca da se maltretira sa ovim pa samim tim i ne kontrolisu nista.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 11070
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd, Vracar

Re: Zamena motora u automobilu – procedura

Post od Grujic » 22 Jul 2017, 08:06

Dok se nesto ne izmeni, a izmene koje imaju za cilj pojednostavljenje se tesko uvode, na zamenu motora zaboraviti...

Sent from my HTC One using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 6182
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zamena motora u automobilu – procedura

Post od ljubitelj » 22 Jul 2017, 10:50

kvcali je napisao:zakomplikovali su ga po obicaju bezveze, a narocito za carinjenje motora, da bi ga ocarinio moras da fingiras racune i kupoprodajne ugovore i da ga nelegalno izvedes iz zemlje okrenes se na granici i prijaviz na ulasku za carinjenje, jer realno ko ce da ide u nemacku po motor, vec odes na otpad jel.. glupost i sprdnja od drzave.
Pa ovako slicno je i u Nemackoj, Svedskoj i drugim zemljama. Nista nije komplikovano osim te dodatne potvrde proizvodjaca jer ta potvrda vec postoji u bazi homologovanih vozila tj vec je registrovana i odobrena mogucnost.

Odes na otpad i tamo dobijes racun / kupoprodajni ugovor za motor/deo/ sa opisom, nema carinjenja niti zasto bi ga bilo kada je vec kupljeno i bilo u prometu ovde.
Opet isto kao po Evropi sto se radi.

U praksi zadnjih 5-6 godina kada odes na otpad u svojstvu prodavca i prodas npr staru gvozdjuriju ili akumulator dobijes priznanicu- racun sa vrednosti, datumom, opisom, potpisom ovlascenog lica. Traze mi i adresu da napisu na priznanici.
Ovo funckionise kod nas, vec nekoliko puta sam tako prodavao i svaki put sam dobio priznanicu na tako da kazem fiksnim otpadima.
Kao kupac takodje trazis i dobijes racun. 2 puta sam kupovao i prvi put nisam trazio racun, drugi put jesam i dobio.

Ima onih divljih sto skupljaju sa kamionima koji nemaju niti firmu, niti ista od papira a cesto pitanje je i sam status vozila/kamioneta i to je ona tamna strana gde drzava jos slabo funkcionise.

Ako mislis na kradene motore i druge delove vozila i navodne "otpade" koji se bave origanizovano krimi aktivnostima i treba da bude maksimalno komplikovano i sta vise treba da se jos poostri do te mere da se obesmisli postojanje istih i zatvore.
Nema onda ni kradja vozila, ni kradja bakarnih kablova, ni sahti itd... kada se obesmisli sama kradja jer se ne moze prodati /uzeti novac kroz pranje papira.

Onaj auto koji se ukrade i zavrsi na nekom takvom "otpadu" uz mogucnost tog nelegalnog falsifikovanja papira znaci da je ojadjen neki legalni vlasnik.
To valjda niko nikome ne bi pozeleo, da mu ukradu auto.

Milos
Postovi: 8253
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30

Re: Zamena motora u automobilu – procedura

Post od Milos » 22 Jul 2017, 14:46

Jel i dalje vazi da ne moze veca zapremina od postojece da se ugradi ?

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 1825
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Lokacija: Novi Sad

Re: Zamena motora u automobilu – procedura

Post od Puzo81 » 22 Jul 2017, 16:08

Od 1.1.2015 ne može!

Odgovori