Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
za dve sezone je realnije.
- Darko
- Postovi: 9054
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Surcin-obrenovac verujem da ce biti za sledecu sezonu. I to je sjajno da sednem u ns u kola i autoputem idem do cacka. Kakva je situacija u cg nisam detaljno pratio. Spominjala se nesto 2020 god.
Poslednja izmena od Darko u 09 Maj 2019, 10:53, izmenjeno 3 puta ukupno.
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Kada je reč o Grdelici i klisuri mogu da kažem dosta toga jer sam odrastao i živeo u njoj do svoje 14. godine. Od tada sporadično odlazim u svoje rodno mesto i naravno, veoma sam dobro upoznat sa načinom i uslovima vožnje u njoj jer su mi prvi vozački koraci bili upravo tu.
Moja mama takođe svakog dana putuje na posao na relaciji Predejane - Vladičin Han, a poslovima i na relaciji Predejane - Leskovac. Takođe redovno krstarimo i na potezu od Predejana do granice Makedonije sa Grčkom.
Kada je reč o makedonskim putevima, tu tek o nekvalitetu može da se ispiše debeo eleborat, na šta me je za praznike podsetilo PLIVANJE na obilaznici oko Skoplja, gde je voda na auto-putu bila u sloju od 20cm. Zamislite samo ponašanje vozila nakon "iznenadnog" upada sa 130 km/h u vodu te dubine.
"Magistrala" koju smo od milošte zvali "auto-put" u zoni izlaska iz leskovačke kotline pa sve do Poloma kod Vladičinog Hana predstavljala je nezgodniju deonicu za vožnju. Pre svega zbog veoma bliskog koncentrisanja Južne Morave uz put, što je uslovljavalo stvaranje slojeva magle, a najviše poledice i leda u zimskom periodu i hladijim danima. Pored ovog problema, svakodnevni odroni koji nisu bili iskontrolisani (niti su danas) prave ceste probleme vozačima. Pored specifične klisurske "mikro klime", velika koncentracija tranzitnog teretnog sobraćaja, čini da se bezbednost umanji mnogo. Umorni vozači kamiona, vozači kamiona koji žure, nepropisno ulaze u preticanja itd.
Pored gore pomenutih, tokom praznika i letnjeg perioda, kao i na drugim potezima E75, povećano je prisustvo i stranih državljana (Turaka, Albanaca i dr. nacionalnosti), koji kreću na odmor, te je stoga faktor nebezbednosti i opterećenja dosta veliki.
Sada nekoliko evidentnih činjenica koje se vezuju za trasu koja je u izgradnji:
- Da li je ovaj projekat mogao da bude urađen bolje po: lokalno stanovništvo, građane ove zemlje, inostrane državljane, budžet naše zemlje, struku, bezbednost itd.? DA. Svakako. Ali pošto našu zemlju vode pajaci, to nije slučaj
- Da li će ovaj projekat povećati bezbednost u odnosu na dosadašnje rešenje? Da. Svakako.
- Da li je ovaj projekat nebezbedan za korišćenje i upotrebu? Ne može se reći bez ozbiljne i kompletne (objektivne) analize od strane stručnih lica koja će obaviti isto. Nažalost, upitno je da li će ta analiza biti upravo to što ja kažem - objektivna, ili će mnoge stvari otići pod tepih kao što su otišle do sada prilikom izgradnje, isto kao što su otišle i milijarde. Radovi na kritičnim deonicama biće izvođeni i nakon aktivacije pomenute deonice.
- Da li je toliko propusta bilo prilikom izgradnje? JESTE. Imam preko 20 prijatelja koji su radili na upravo toj deonici puta razne poslove, kao i 5 inženjera koji su mi bliski prijatelji. Šta su mi sve ispričali vezano za radove, naježio sam se. Ne zbog bezbednosti, koliko zbog toga na šta je sve "struka" i izvođači bila spremna zarada bisera, profita, rokova i imaginacije.
Lično sam obišao tokom prvomajskih praznika sva kritična mesta i radove iz radoznalosti i ljubavi prema inženjerstvu i struci iz koje potičem. Ono što sam video nestvarno je. Počevši od deponovanja zemlje, kvaliteta radova, načina izvođenja radova, "odrađenih radova" i još mnogo toga o čemu bih mogao da napišem deblji elaborat, ali to nije moj posao.
- Da li ćete moći da idete i dalje "starim auto-putem"? DA. Svakako. To pravo vam niko ne može oduzeti. Ni vama ni meni kao rođenom Predejančaninu, kao ni meštanima (jer će nam tako biti bliže da stignemo kući zbog petlje koja je izmeštena nekoliko kilometara od Predejana). Sa puta će biti dislociran tranzitni saobraćaj koji će ići novom trasom, te će stanje biti rasterećeno, kao i kod mnogih drugih lokalnih puteva u okolini Niša npr., kao i po Srbiji nakon izgradnje auto-puteva.
Da li će to imati smisla? Imaće, ukoliko želite da uživate efektinje u krajoliku, eventualno popijete neko piće u Motelu Predejane dok namena ne bude preinačena. Ali, nažalost moderno potrošačko i turističko telo sve više teži ka stvarnju instant ugođaja. To znači, da sednes u NS ili BG u auto i što pre budeš ispod suncobrana na Tasosu. Nekada je hedonizam bio voziti Fiću 80 km/h, stati na svakih 100 km i ohladiti ga da ne prokuva, popiti kaficu, pojesti sendvič, pa onda dalje ka Asprovalti. Danas to izgleda mnogo drugačije sa čime se moramo pomiriti.
Takođe, održavanje trenutnog puta koji je ruiniran zbog mehanizacije i konstantnog saobraćaja koji njime prolazi doživeće najverovatnije scenario uništenja, kao i kod svih drugih puteva koji su u ovoj zemlji postali sekundarni, te to neće biti zadovoljstvo već mučenje. A lokalno stanovništvo neće imati alternativu. Pardon, imaće uz trošak plaćanja putarine i duplirane kilometraže kretanja.
Oprostite zbog dugačkog posta.
Moja mama takođe svakog dana putuje na posao na relaciji Predejane - Vladičin Han, a poslovima i na relaciji Predejane - Leskovac. Takođe redovno krstarimo i na potezu od Predejana do granice Makedonije sa Grčkom.
Kada je reč o makedonskim putevima, tu tek o nekvalitetu može da se ispiše debeo eleborat, na šta me je za praznike podsetilo PLIVANJE na obilaznici oko Skoplja, gde je voda na auto-putu bila u sloju od 20cm. Zamislite samo ponašanje vozila nakon "iznenadnog" upada sa 130 km/h u vodu te dubine.
"Magistrala" koju smo od milošte zvali "auto-put" u zoni izlaska iz leskovačke kotline pa sve do Poloma kod Vladičinog Hana predstavljala je nezgodniju deonicu za vožnju. Pre svega zbog veoma bliskog koncentrisanja Južne Morave uz put, što je uslovljavalo stvaranje slojeva magle, a najviše poledice i leda u zimskom periodu i hladijim danima. Pored ovog problema, svakodnevni odroni koji nisu bili iskontrolisani (niti su danas) prave ceste probleme vozačima. Pored specifične klisurske "mikro klime", velika koncentracija tranzitnog teretnog sobraćaja, čini da se bezbednost umanji mnogo. Umorni vozači kamiona, vozači kamiona koji žure, nepropisno ulaze u preticanja itd.
Pored gore pomenutih, tokom praznika i letnjeg perioda, kao i na drugim potezima E75, povećano je prisustvo i stranih državljana (Turaka, Albanaca i dr. nacionalnosti), koji kreću na odmor, te je stoga faktor nebezbednosti i opterećenja dosta veliki.
Sada nekoliko evidentnih činjenica koje se vezuju za trasu koja je u izgradnji:
- Da li je ovaj projekat mogao da bude urađen bolje po: lokalno stanovništvo, građane ove zemlje, inostrane državljane, budžet naše zemlje, struku, bezbednost itd.? DA. Svakako. Ali pošto našu zemlju vode pajaci, to nije slučaj
- Da li će ovaj projekat povećati bezbednost u odnosu na dosadašnje rešenje? Da. Svakako.
- Da li je ovaj projekat nebezbedan za korišćenje i upotrebu? Ne može se reći bez ozbiljne i kompletne (objektivne) analize od strane stručnih lica koja će obaviti isto. Nažalost, upitno je da li će ta analiza biti upravo to što ja kažem - objektivna, ili će mnoge stvari otići pod tepih kao što su otišle do sada prilikom izgradnje, isto kao što su otišle i milijarde. Radovi na kritičnim deonicama biće izvođeni i nakon aktivacije pomenute deonice.
- Da li je toliko propusta bilo prilikom izgradnje? JESTE. Imam preko 20 prijatelja koji su radili na upravo toj deonici puta razne poslove, kao i 5 inženjera koji su mi bliski prijatelji. Šta su mi sve ispričali vezano za radove, naježio sam se. Ne zbog bezbednosti, koliko zbog toga na šta je sve "struka" i izvođači bila spremna zarada bisera, profita, rokova i imaginacije.
Lično sam obišao tokom prvomajskih praznika sva kritična mesta i radove iz radoznalosti i ljubavi prema inženjerstvu i struci iz koje potičem. Ono što sam video nestvarno je. Počevši od deponovanja zemlje, kvaliteta radova, načina izvođenja radova, "odrađenih radova" i još mnogo toga o čemu bih mogao da napišem deblji elaborat, ali to nije moj posao.
- Da li ćete moći da idete i dalje "starim auto-putem"? DA. Svakako. To pravo vam niko ne može oduzeti. Ni vama ni meni kao rođenom Predejančaninu, kao ni meštanima (jer će nam tako biti bliže da stignemo kući zbog petlje koja je izmeštena nekoliko kilometara od Predejana). Sa puta će biti dislociran tranzitni saobraćaj koji će ići novom trasom, te će stanje biti rasterećeno, kao i kod mnogih drugih lokalnih puteva u okolini Niša npr., kao i po Srbiji nakon izgradnje auto-puteva.
Da li će to imati smisla? Imaće, ukoliko želite da uživate efektinje u krajoliku, eventualno popijete neko piće u Motelu Predejane dok namena ne bude preinačena. Ali, nažalost moderno potrošačko i turističko telo sve više teži ka stvarnju instant ugođaja. To znači, da sednes u NS ili BG u auto i što pre budeš ispod suncobrana na Tasosu. Nekada je hedonizam bio voziti Fiću 80 km/h, stati na svakih 100 km i ohladiti ga da ne prokuva, popiti kaficu, pojesti sendvič, pa onda dalje ka Asprovalti. Danas to izgleda mnogo drugačije sa čime se moramo pomiriti.
Takođe, održavanje trenutnog puta koji je ruiniran zbog mehanizacije i konstantnog saobraćaja koji njime prolazi doživeće najverovatnije scenario uništenja, kao i kod svih drugih puteva koji su u ovoj zemlji postali sekundarni, te to neće biti zadovoljstvo već mučenje. A lokalno stanovništvo neće imati alternativu. Pardon, imaće uz trošak plaćanja putarine i duplirane kilometraže kretanja.
Oprostite zbog dugačkog posta.
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
@darko
Pa tesko al ajd. Al zato ce do tad otvoriti i ostale deonice pa ces imati komplet surcin-preljina.
Pa tesko al ajd. Al zato ce do tad otvoriti i ostale deonice pa ces imati komplet surcin-preljina.
- Darko
- Postovi: 9054
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Navodno i ovo do kraja godine. Spoj e75 i gp kelebija. Pretpostavljam da ce to malo da rastereti horgos.
https://pannonrtv.com/rovatok/vesti-na- ... -se-y-krak
https://pannonrtv.com/rovatok/vesti-na- ... -se-y-krak
- grujicd
- Postovi: 8365
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Prva deonica u CG bi trebala da bude do kraja 2020, kasnije od prvobitnog plana. Mateševo-Smokovac, to je približno Kolašin-Podgorica, dosta naporna deonica gde su retka mesta za preticanja pa spor kamion može baš da te uništi.
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Nemaš razloga da se izvinjavaš, svaka čast na postu i odličnoj elaboraciji trenutnog stanja. U pravu si potpuno, većina nas danas nema ni vremena ni para da mnogo "gustira" uz put, da se prave češće pauze, da se još nešto vidi, ruča/večera na par mesta i slično. Autoput u današnje vreme upravo i služi da se što brže i bezbednje prevezeš negde. Ja ga inače ne volim i ako je ikako moguće gledam da izbegnem ali je nažalost neminovnost kada ideš negde baš daleko i gledaš da stigneš što pre i što bezbednije.
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Hvala. Upravo kako si i rekao, razumemo se u potpunosti. Nemaština diktira ponašanje, aktivnosti i uživanja. Kod nas se nažalost može zbog nemaštine videti i kockanje sa bezbednošću na mnogo frontova a život nema cenu.
Neko je nekoliko postova unazad napomenuo da je pravac na Ibarskoj mnogo bio "urgentniji" od nekih delova koridora i auto-puta koji se rade. Iskomentarisao bih samo da se apsolutno i sa time slažem. Ibarska i ulazak "u srce Srbije" je trenutno najugroženiji pravac bezbednosno i trebao je svakako da bude ultimatnivni prioritet.
Neko je nekoliko postova unazad napomenuo da je pravac na Ibarskoj mnogo bio "urgentniji" od nekih delova koridora i auto-puta koji se rade. Iskomentarisao bih samo da se apsolutno i sa time slažem. Ibarska i ulazak "u srce Srbije" je trenutno najugroženiji pravac bezbednosno i trebao je svakako da bude ultimatnivni prioritet.
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Definitivno ce se brze prolaziti kroz taj deo, znaci voznja do granice traje krace.
Ali ukoliko se propusnost granice ne poveca, to znaci da ce duze da se ceka na istoj. Sto ustedis na putu, nadoknadis na granici.
A voznja magistralom i autoputem, bezbednosno je to slabo uporedivo. E sada kakav je autoput, to je drugo pitanje, ali da je bas toliko kriticno da se stalno nesto negde odrusava i sl. ne verujem da je vredno rizika magistrale i bahatih vozaca kojih nam bar ne manjka.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Ali ukoliko se propusnost granice ne poveca, to znaci da ce duze da se ceka na istoj. Sto ustedis na putu, nadoknadis na granici.
A voznja magistralom i autoputem, bezbednosno je to slabo uporedivo. E sada kakav je autoput, to je drugo pitanje, ali da je bas toliko kriticno da se stalno nesto negde odrusava i sl. ne verujem da je vredno rizika magistrale i bahatih vozaca kojih nam bar ne manjka.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Kada je reč o "propusnosti granice", ona ne može da se poveća sem da se poveća broj prijemnih kanala i ljudstva. Iskreno, propusnost je u odnosu na ulaz u zemlju iz pravca Mađarske izuzetna i u pikovima.
Pošto sam boravio u Makedoniji za praznike, prijatelji iz Skoplja mi rekoše da je u planu spajanje RS i MK granice, pardon NMK granice u jednu što će povećati fluidnost i eventualno dvostruko čekanje. Šta će biti od toga videćemo.
Pošto sam boravio u Makedoniji za praznike, prijatelji iz Skoplja mi rekoše da je u planu spajanje RS i MK granice, pardon NMK granice u jednu što će povećati fluidnost i eventualno dvostruko čekanje. Šta će biti od toga videćemo.
- grujicd
- Postovi: 8365
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Logički posmatrano, šta se uštedi sa spojenom granicom? I dalje imaš dve pasoške kontrole koje isto traju bile na 3 metra ili 300, a pregled auta ionako 90% rade oni u čiju zemlju ulaziš, ako i oni to ne preskoče. Možda nešto propuštam.
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Međuzona na Evzoniju je loše organizovana. Makedonci otvore sve rampe, i onda prolaziš kroz 2 trake do Grka koji opet imaju sve rampe otvorene.
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Ne propustas nista, samo napomena da ce kolona na zajednickoj da bude podosta duza
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Koridor 10 & 11 - Izgradnja
Upravo, loše je organizovana među zona, a i desinhronizacija između carina je neretko problem, kada neka od strana odbija da radi. Onda imaš 5 kanala na jednoj strani koja su funkcionalna, a na drugoj 2. Onda nastaje problem. Spajanjem u jedno, imaće uvek onoliko kanala koliko obe strane mogu da pokriju.
Inače, meni je na malograničnim prelazima (tipa Bački vinogradi ili Horgoš 2), super priča da čekam jedan red, obavim šta imam kod obe strane i nastavljam dalje...