Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Registracija vozila

Post od A170T » 16 Maj 2020, 01:07

Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока




Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Grujic » 16 Maj 2020, 02:57

Pa to je ok, sto vise vremena i predjenih km - kocnice su u losijem stanju.

Da se spontano poprave bilo bi vec do tehnickog.

Sent from my HTC U11 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2304
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Skipper » 16 Maj 2020, 12:57

Meni sad na tehničkom merili i neku ovalnost, kažu do 20 može, meni izmerili oko 5.

Sent from my S10e using Tapatalk Pro


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8034
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP » 16 Maj 2020, 15:23

A170T je napisao:
16 Maj 2020, 01:07
Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
nisu tebi ocigledno ni ranije bile ok nego su te pustali, ako su ranije bile slabe ali ipak prolazile dovoljno je i tih par hiljada km da ih dodano oslabe da ne mozes da prodjes. Ne trazi problem u teh. pregledu nego u sebi sto nisi to sredjivao na vreme, cim si izjavio da nisi navikao na dobre kocnice mogu misliti sta si vozio do sada :)

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Registracija vozila

Post od A170T » 16 Maj 2020, 16:03

Definitivno je da jesu oslabile zadnje kocnice, nemam predstavu da li je to ikada servisirano.
Ali postoji jedna stvar koja ume da pravi problem na tehnickim pregledima, a ona se zove peti kocioni cilindar. Ima dosta ljudi sa slicnim problemima, iako su kocnice servisirane.
Neki od gore pomenutih ljudi su te probleme resavali eliminisanjem tog kocionog cilindra. Sad ta procedura nije idealno resenje, ali je verovatno bolja od toga da uopste nemam zadnje kocnice.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Registracija vozila

Post od Ikac » 16 Maj 2020, 16:10

Ja znam da je domaći Punto iz KG zbog toga imao problem, za ostele marke i modele nisam čuo ništa slično...

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 16 Maj 2020, 17:12

Taj tzv. peti cilindar je tehnika iz 60tih godina, dakle 50godina stara i baš mi je čudno da su je stavili u jedan Mercedes tog godišta. Ako jesu.

ABS i peti cilindar su medjusobno isključivi, tako da je to otišlo u muzej sa pojavom ABSa što se uglavno dešavalo od kraja 80tih.
Čuo sam i ja za Punta i nikada mi nije bilo jasno kako je Punto sklapan, tj gde su nalazili takve delove poput petog cilindra.
Jugo, 101. Lada itd su imali rešenje sa petim cilindrom, ali to su sve modeli iz 60tih po konstrukciji, iako su se pravili i u dvehiljaditim.

Ali koji god da je fabrički sistem kočnice treba da budu ispravne, ako auto ne upali i ostane u mestu ništa strašno ali ako ne ukoči problemi se gomilaju rapidno i budu obično žestokih posledica.

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Registracija vozila

Post od A170T » 16 Maj 2020, 17:14

Da pojasnim malo kako sam dosao do toga da nisam navikao da vozim auto sa dobrim kocnicama.
Jednom prilikom sam provozao bratovog Punta nekih 5-6km, prilikom prvog kocenja sam nagazio na pedalu kocnice kao sto sam navikao na svom autu. Rezultat toga je da sam umalo udario glavom u volan auta. Kocnice na mom autu su dosta meke, "spongy brake pedal" je neka definicija toga.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Ralee
Postovi: 3478
Pridružio se: 13 Jan 2015, 22:09

Re: Registracija vozila

Post od Ralee » 16 Maj 2020, 17:18


OMP je napisao:
A170T je napisao:
16 Maj 2020, 01:07
Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
nisu tebi ocigledno ni ranije bile ok nego su te pustali, ako su ranije bile slabe ali ipak prolazile dovoljno je i tih par hiljada km da ih dodano oslabe da ne mozes da prodjes. Ne trazi problem u teh. pregledu nego u sebi sto nisi to sredjivao na vreme, cim si izjavio da nisi navikao na dobre kocnice mogu misliti sta si vozio do sada :)
Upravo tako kao sto kaze omp. Verovatno su i tad na proslom teh pregledu ili ko zna kad vec bile za zamenu. Tehnicki pregledi inace uopste nisu rigorozni i uglavnom pustaju, a vracaju samo ono sto bas nije za ulicu.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Grujic » 16 Maj 2020, 17:53

A170T je napisao:
16 Maj 2020, 17:14
Da pojasnim malo kako sam dosao do toga da nisam navikao da vozim auto sa dobrim kocnicama.
Jednom prilikom sam provozao bratovog Punta nekih 5-6km, prilikom prvog kocenja sam nagazio na pedalu kocnice kao sto sam navikao na svom autu. Rezultat toga je da sam umalo udario glavom u volan auta. Kocnice na mom autu su dosta meke, "spongy brake pedal" je neka definicija toga.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Ne možeš tako da porediš, subjektivni osećaj koliko kočnica "grize" na dva potpuno različita auta nema nikakav značaj

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Registracija vozila

Post od A170T » 16 Maj 2020, 19:20

Ralee je napisao:
OMP je napisao:
A170T je napisao:
16 Maj 2020, 01:07
Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
nisu tebi ocigledno ni ranije bile ok nego su te pustali, ako su ranije bile slabe ali ipak prolazile dovoljno je i tih par hiljada km da ih dodano oslabe da ne mozes da prodjes. Ne trazi problem u teh. pregledu nego u sebi sto nisi to sredjivao na vreme, cim si izjavio da nisi navikao na dobre kocnice mogu misliti sta si vozio do sada :)
Upravo tako kao sto kaze omp. Verovatno su i tad na proslom teh pregledu ili ko zna kad vec bile za zamenu. Tehnicki pregledi inace uopste nisu rigorozni i uglavnom pustaju, a vracaju samo ono sto bas nije za ulicu.
Uglavnom u Ponedeljak idem kod svog mehanicara i imace odresene ruke da radi i menja sta treba i da vise nemam problema sa tim. Zadnje doboš kocnice su barem prosta i relativno jeftina "tehnologija", ne bi trebalo da bude nekih komplikacija.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока




Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3153
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 » 16 Maj 2020, 21:56

Ako su pozadi doboši, onda zamena kočionih cilindara vrlo verovatno rešava problem. Umeju strašno da zapeknu ako se auto vozi malo i bez jačih kočenja jer oni tada gotovo da i ne rade.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl » 16 Maj 2020, 22:09

S obzirom na starost vozila pitanje sta je tu od obloga ostalo. Meni se na 10ak godina starom Cliu na cijim oblogama bilo jos mesa jedna od obloga dezintegrisala u voznji.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Registracija vozila

Post od A170T » 16 Maj 2020, 22:40

Dare4x4 je napisao:Ako su pozadi doboši, onda zamena kočionih cilindara vrlo verovatno rešava problem. Umeju strašno da zapeknu ako se auto vozi malo i bez jačih kočenja jer oni tada gotovo da i ne rade.
Auto se vozi malo, generalno izbegavam da uopste kocim ako to nije neophodno, ubacim u nizu brzinu i vozam se lagano uz motorno kocenje. Jacih kocenja zbog takvog nacina voznje takoreci i nemam.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 17 Maj 2020, 09:12

Kočnicama je potrebno povremeno jače kočenje a dobošima je i obavezno da bi se aktiviralo automatsko štelovanje zazora povremeno.

Takvim stilom vožnji ni nove kočnice neće dugo biti ispravne.

Osim samih kočnica treba obratiti pažnju i na kočione cevi /korozija, Mercedes/ i kočiona creva i na kraju zamena kočione tečnosti.

Ako se preskoči neka karika u kompletnom kočionom sistemu, džabe krečeno jer potencijalni rizik otkaza pri jakom panik kočenju ostaje.

Odgovori