Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
-
A170T
- Postovi: 2132
- Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47
Post
od A170T » 09 Jun 2021, 13:30
zeljkokg76 je napisao:Па шта сад, треба да удишемо канцерогене материје, то што причаш уопште нема везе са стандардом а ни са здравим разумом, немаш катализатор или дпф филтер не испуњаваш самим тим норму, ћао здраво. Што каже @ljubitelj сад смо ми магарци што одржавамо аутомобиле. Мешаш бабе и жабе. Да се разумемо, возим ауто који није нов 13 година, али испуњава еколошку норму, има катализатор, мотор исправан и одржаван, али свакако бих волео као и већина нас ако не нов ауто, барем стар до 3-4 године. Ако не можеш да одржаваш седи на бициклу, електро тротинет, на море иди аутобусом... Према стандарду такав нам је ауто парк, не баш сјајан, али барем неке основе (норме) нека се поштују.
Ako ne zelis da udises kancerogene materije jedina opcija je odlazak na selo ili jos bolje planinu. Nisu automobili bez katalizatora najveci zagadjivaci, sta se desava zimi? Dok god se loži na drva ili jos gore ugalj udisu se kancerogene materije.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
-
Darko
- Postovi: 9055
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Post
od Darko » 09 Jun 2021, 13:35
Kakvi su univerzalni katalizatori? Ima ih po prodavnicama autodelova za 7-8k dinara. Meni su ukrali na kombiju katalizator. Bila ekipa u ns i nocu su ih skidali po parkinzima.
-
ljubitelj
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
- Lokacija: Beograd
Post
od ljubitelj » 09 Jun 2021, 13:49
Isti kao i svaki drugi, biraju se prema protoku gasova tj prema kubikaži motora (uzeti u obzir atmo ili turbo).
Univerzalni se zovu zato što nemaju fabričke flanše za montažu šraf na šraf na postojeći fabrički izduvni sistem i ne mogu da se samostalno samo ušrafe na auto.
Potreban je alat da se prilagode/ zavare na postojeći, tj auspuh radionica ih ugradjuje.
Regularna cena kata za aute do 2,500ccm je do 100evra. Manja kubikaža, manja i cena.
Bez ugradnje.
-
zeljkokg76
- Postovi: 364
- Pridružio se: 19 Okt 2015, 18:49
- Garaža: Honda Civic 1.8 Executive, Mazda 2 1.3, Renault Clio IV 1.5 dci
- Lokacija: Крагујевац
Post
od zeljkokg76 » 09 Jun 2021, 14:38
A170T je napisao:Nisu automobili bez katalizatora najveci zagadjivaci, sta se desava zimi? Dok god se loži na drva ili jos gore ugalj udisu se kancerogene materije.
Нисам то ни рекао, ако си нормалан и ставиш прст на чело реци ми да ли је нормално возити без катализатора или ДПФ-а?
-
srdjanyo
- Postovi: 3258
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
-
Kontakt:
Post
od srdjanyo » 09 Jun 2021, 17:00
ljubitelj je napisao:Isti kao i svaki drugi, biraju se prema protoku gasova tj prema kubikaži motora (uzeti u obzir atmo ili turbo).
Univerzalni se zovu zato što nemaju fabričke flanše za montažu šraf na šraf na postojeći fabrički izduvni sistem i ne mogu da se samostalno samo ušrafe na auto.
Potreban je alat da se prilagode/ zavare na postojeći, tj auspuh radionica ih ugradjuje.
Regularna cena kata za aute do 2,500ccm je do 100evra. Manja kubikaža, manja i cena.
Bez ugradnje.
Kupio sam zamenski katalizator. Majstor je montirao adapter za brzu montažu i demontažu katalizatora. Sve zajedno 150 €.
Kad bude došlo vreme za tehnički pregled, montiraću ga 5 dana pre.
Послато са Mi Note 10 Lite помоћу Тапатока
-
A170T
- Postovi: 2132
- Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47
Post
od A170T » 09 Jun 2021, 17:11
zeljkokg76 je napisao:A170T je napisao:Nisu automobili bez katalizatora najveci zagadjivaci, sta se desava zimi? Dok god se loži na drva ili jos gore ugalj udisu se kancerogene materije.
Нисам то ни рекао, ако си нормалан и ставиш прст на чело реци ми да ли је нормално возити без катализатора или ДПФ-а?
Po nekim fabrickim normama nije normalno voziti bez katalizatora i Dpf-a, ali kod nas je zivotni standard takav da je bitno da se auto kotrlja, sve drugo je bonus. Pa vecina ljudi nije znala ni za postojanje katalizatora pre nego sto je pocela gungula oko tehnickih pregleda, naravno mislim na ljude koji nisu upuceni u materiju vec su cisto kupili auto za prevoz od tacke A do tacke B.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
-
ftj
- Postovi: 13028
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
- Garaža: vw golf 2.0
- Lokacija: Beograd
Post
od ftj » 09 Jun 2021, 17:48
A gde je granica dokle cemo da tolerisemo, jel smeju onda celave gume ili lose kocnice?
-
BigMazzy
- Postovi: 1638
- Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10
Post
od BigMazzy » 09 Jun 2021, 19:10
Ono što meni lično ide na živac je činjenica da stalno zakonodavci nešto prete nekim strogim zakonima vlasnicima automibila itd a po ulicama na sve strane pokretne pušnice u vidu raznih kombija, autobusa, kamiona....
I onda kad prođem kraj neke kante kome fali pola limarije, dimi kao furuna ili kao što svi znamo pokretna MadMax vozila u obliku Dajane koju šibaju kalafonci (sakupljači sekundarnih sirovina) e tada mi dođe da gurnem auto u Dunav.
Vozio sam I 20 g star automobil al je bio ispravan i za svaki sam s trudio da bude ispravan maksimalno, onako kako je fabrika propisala.
Sa druge strane, odete da kupite nov automobil, jer država stalno kuka kako nam je star vozni park, i šta dobijete kao stimulans? Ništa, ako niste taksista.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
-
A170T
- Postovi: 2132
- Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47
Post
od A170T » 09 Jun 2021, 19:30
ftj je napisao:A gde je granica dokle cemo da tolerisemo, jel smeju onda celave gume ili lose kocnice?
To vec zavisi od tehnickog pregleda. Neki su ekstremno rigorozni i strogi, neki propustaju vozila sa par osnovnih provera.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
-
ljubitelj
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
- Lokacija: Beograd
Post
od ljubitelj » 09 Jun 2021, 19:44
Ne bih se složio ni pod razno, sve to zavisi od zdravog razuma i samosvesti da sa neispravnim autom se ne ulazi u javni saobraćaj.
Kada neko nastrada, a nije pitanje da li će nego kada će, ne pomaže kukanje na bilo šta. Kada se nekome život uništi kasno je.
Katalizatori se koriste od kasnih 70tih godina u SAD i sredine 80tih u Evropi na gotovo svim modelima auta a postali obavezni uz Euro 2 normu.
To su danas sve oldtajmeri, svi od 1995. pa naovamo modeli imali su fabrički katalizator i pričati danas kako je to nešto nekome nepoznato prosto nema smisla.
Svaki auto zahteva održavanje, ne mora se imati dizel ako je problem imati ispravan auto. Tu mislim na DPF koji se danas prosto podrazumeva i evo već deceniju praktično nema auta bez istog.
Kako je DPF uveden 1998/1999. dakle pre 20tak godina isto je teško razumeti da neko još nije obavešten o tome da se koristi u voziliima.
A kao najvažnije, niti katalizator niti DPF nisu nešto što se menja često ili se kvari tek tako pa da je neki specijalan trošak koji se ne može planirati.
Država treba da ukine porez na "luksuz" tj porez na kubikažu i da uvede porez/taksu na CO2 na osnovu merenja za konkretno vozilo. Ili prema masi auta.
Ko manje zagadjuje da se stimuliše i da možda uopšte nema nikakav porez.
Ko za pogon koristi TNG/CNG da isto nema nikakav porez, da se potpuno ukine akciza.
Da se autobusi, kamioni, javne službe prebace na TNG/CNG pogotovu gradski prevoz.
Da država pokaže da je zaista čistiji vazduh cillj i svrha sistema regulisanja korišćenja vozila.
-
dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23800
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
-
Kontakt:
Post
od dragvorl » 09 Jun 2021, 19:48
ftj je napisao: ↑09 Jun 2021, 17:48
A gde je granica dokle cemo da tolerisemo, jel smeju onda celave gume ili lose kocnice?
Bas sam gledao skoro na tehnickom, pustaju vozilo sa naopako okrenutim gumama. To je nebitno izgleda.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
devit0
- Postovi: 82
- Pridružio se: 04 Apr 2021, 22:52
Post
od devit0 » 09 Jun 2021, 21:32
A170T je napisao:zeljkokg76 je napisao:Па шта сад, треба да удишемо канцерогене материје, то што причаш уопште нема везе са стандардом а ни са здравим разумом, немаш катализатор или дпф филтер не испуњаваш самим тим норму, ћао здраво. Што каже @ljubitelj сад смо ми магарци што одржавамо аутомобиле. Мешаш бабе и жабе. Да се разумемо, возим ауто који није нов 13 година, али испуњава еколошку норму, има катализатор, мотор исправан и одржаван, али свакако бих волео као и већина нас ако не нов ауто, барем стар до 3-4 године. Ако не можеш да одржаваш седи на бициклу, електро тротинет, на море иди аутобусом... Према стандарду такав нам је ауто парк, не баш сјајан, али барем неке основе (норме) нека се поштују.
Ako ne zelis da udises kancerogene materije jedina opcija je odlazak na selo ili jos bolje planinu. Nisu automobili bez katalizatora najveci zagadjivaci, sta se desava zimi? Dok god se loži na drva ili jos gore ugalj udisu se kancerogene materije.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Bravo slazem se sa tobom kola su u lancu najmanji zagadjivaci nego vam(nam) prodaju pricu i idu kao sa norme na normu pa kao hibrid pa elektrika i pazi sad ovo ti spomenu sta je zimi a ja pitam sta je svakog dana i leti pa kako se u 95% slucajeva pravi struja u Srbiji da li neko zna?
Kako tj konom strujom punis taj hibrid/elektriku odakle ta struja? Pazi ti zagadis neverovatno mnogo da bi proizveo struju da bi tom "zagadjenom" strujom punio jako male i smesne baterije na objektu koji iovak u odnosu na tu proizvedenu el energiju zagadjuje 0,0001% zar to nije paradoks?
-
grujicd
- Postovi: 8365
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Post
od grujicd » 09 Jun 2021, 21:44
Pošto vidim da si potkovan egzaktnim ciframa, ajde daj nam zvaničan podatak od čega se pravi 95% struje u Srbiji.
-
shandu90
- Postovi: 12306
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Post
od shandu90 » 09 Jun 2021, 21:47
Najvise skidaju katalizatore ovi sto teraju polovnjake od 4-5k evra. Ne bi bas rekao da su na hlebu i vodi, pre ce biti da su se malo precenili pa im i odrzavanje tesko pada.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
devit0
- Postovi: 82
- Pridružio se: 04 Apr 2021, 22:52
Post
od devit0 » 09 Jun 2021, 22:02
Od uglja nazalost 70%, posle nafta, gas koji je svakako manji zagadjivac jedno 50-60% manje ugljen dioksida nego termoelektrane na ugalj, itd...
Pa termoelektrane prave najvecu kolicinu struje u nasoj zemlji.