Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 26 Apr 2021, 21:15

Amortizer, ali na valjku nema uticaja jer miruje točak tj nema vertikalnog pomeranja i potrebe za prigušenjem.
A merenje izduvnih gasova po novom pravilniku je protivzakonito samo po sebi, uvodi nedozvoljenu diskriminaciju prema datumu uvoza/ registracije a što nije tehnilčki element niti merljivi niti ima uticaja na sastav izduvnih gasova.

Onaj čuveni deo pravilnika gde je merenje jednog istog auta od 28. februara 2014. ispravno i korektno a merenje tog istog auta ali od 02. aprila 2014. neispravno i nekorektno u smislu prolazi / ne prolazi tehnički pregled.
To je i laiku jasno da je pravno neodrživo, u svakom normalnom pravnom sistemu pa je meni logično da je nekome ipak sinulo tj da ipak postoji neko funkcionalno pismen u toj administraciji koja donosi takve pravilnike koji je skapirao i stopirao primenu.
Barem se nadam da je tako, da nije slučajnost odlaganje pa da ostane sve isto, tj nepravilnosti u pravilniku da važe i dalje.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP » 26 Apr 2021, 23:12

markoue je napisao:
26 Apr 2021, 16:40
Koliko cenis da je pouzdana ta informacija?
jutros sam terao jedan auto na teh. i kad su mu merili izduvne gasove pitam jel bi mogao da prodje i po novom, covek kaze nema po novom odlozili za godinu dana, tako da.....

Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2296
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Skipper » 26 Apr 2021, 23:13

Meni su merili izduvne gasove pre 7 dana i prošao sam merenje. E sad bolje da bude do kraja godine da se meri a da te ne obara pa da imaš fore do sledećeg pregleda da te nedostatke otkloniš.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Grujic » 26 Apr 2021, 23:36

Ma najbolje da skroz ukinu tu glupost sa datumom uvoza, i da lepo bude normalan kriterijum

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2296
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Skipper » 26 Apr 2021, 23:46

Za to se slažem da je glupost ali takođe i podržavam da se mere izduvni gasovi i da ispune normu koja je predviđena.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10382
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Registracija vozila

Post od sebekkg » 26 Apr 2021, 23:53

Ja ne znam da li je iko rekao da im je to kriterijum koji ima smisla. Punto uvezen pre i poslen datum dva različita nivoa izduvnih. Žali Bože budala koje plaćamo u onoj agenciji.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3144
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 » 27 Apr 2021, 08:31

To sa datumima je stvarno mnogo glupo.
Imam prikolicu za auto koja je 2003. godište. Zastava, kupljena nova i uredno vožena sa trećom tablicom do pojave novih tablica. I sad, oni računaju datum prve registracije ne iz 2003. kad je uvedena u evidenciju mupa, nego negde 2011. valjda, kada je prvi put dobila svoju zasebnu tablicu i saobraćajnu. Posledica toga je da mi na nekom tehničkom traže zadnju maglenku i svetlo za rikverc, koje prikolica nikada nije imala. Da bih to ugradio, morao bih da dodajem kablove, što je manji problem. Veći problem je što bih morao i na kolima da menjam modul za prikolicu, da umesto ovog sa 7 izlaza kupujem novi sa 14. Traže mi i atest ili uverenje iz Agencije, a prikolica je fabričke proizvodnje, pravljena je serijski. Kad je zatvoren tehnički gde sam je registrovao, jedva sam uspeo da nađem drugi koji hoće da je uradi, iako je potpuno ispravna. Ima čak i naletnu kočnicu ali to je još jedan razlog za probleme jer takve prikolice sme da pregleda samo tehnički koji ima pistu i opremu za merenje usporenja.

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 27 Apr 2021, 08:48

To je naša čuvena pravna retroaktivna primena, danas odlučim da juče nije bilo dobro ono što je do sada bilo i važilo.
Pa menjamo ono od juče po svaku cenu pa makar i pravilo štetu.

Ali ko je osmislio datum uvoza kao tehnički kriterijum je pravi genije logike, to ne može da smisli normalan um :)
Valjda je i njima postalo jasno da za pregled gasova može samo i jedino datum proizvodnje i tada važeća homologacija vozila da bude validan kriterijum.

markoue
Postovi: 906
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: Registracija vozila

Post od markoue » 27 Apr 2021, 09:18

OMP je napisao:
26 Apr 2021, 23:12
markoue je napisao:
26 Apr 2021, 16:40
Koliko cenis da je pouzdana ta informacija?
jutros sam terao jedan auto na teh. i kad su mu merili izduvne gasove pitam jel bi mogao da prodje i po novom, covek kaze nema po novom odlozili za godinu dana, tako da.....
Jasno, hvala na odgovoru.
Сад му није ништа...

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45739
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Registracija vozila

Post od Geza » 27 Apr 2021, 09:25

Stroži uslovi na tehničkom pregledu od 5. jula - katalizatori obavezni u pojedinim vozilima
https://www.021.rs/story/Info/Srbija/27 ... ilima.html

Od ovog leta počinje primena strožih pravila na tehničkim pregledima, a najveći problem biće merenje kvaliteta izduvnih gasova, zbog kojih mnogi automobili neće više moći da budu registrovani.


Stroži uslovi na tehničkom pregledu od 5. jula - katalizatori obavezni u pojedinim vozilimaFoto: 021.rs
Prema pravilniku o tehničkim uslovima, vozila moraju da imaju katalizator ako su sa njim proizvedena, što znači da katalizator kao i DPF ne treba naknadno ugrađivati na automobile koji ih nikada nisu imali. Polovnjaci stari i do 20 godina morali bi da imaju katalizatore i DPF filtere.

Mnogi vlasnici nisu sigurni da li je njihov automobil proizveden sa katalizatorom ili DPF-om. Zato su se pojavile prve procene prema kojima više od 100.000 vozila neće moći da prođe novi tehnički pregled od 5. jula pošto imaju problema sa izduvnim gasovima.

Profesor Dragan Knežević sa Katedre za motore Mašinskog fakulteta u Beogradu kaže za RTS da se to da li vozilo ima sistem naknadnog tretmana izduvnih gasova može proceniti na osnovu njegovog godišta.

"Euro 1 norma je uvedena u januaru 1992. godine, pa Euro 2 norma 1995, a Euro 3 2000. godine, odnosno 1998. i 1999. kod nekih proizvođača, tako da je kod nas kritična ta Euro 3 norma, gde sva vozila sa benzinskim motorima imaju katalizatore, vozila sa dizel motorima imaju oksidacione katalizatore, ali retko koje vozilo ima filter čestica odnosno DPF", objašnjava Knežević.

Kaže da je 2005. godina uvedena norma Euro 4, kod koje sva vozila sa bezinskim motorima imaju katalizatore, vozila sa dizel motorima oksidacione katalizatore i skoro svi DPF osim najslabijih verzija dizel motora.

"Euro 5 vozila od 2009. godine imaju kompletan sistem naknadnog tretmana, osim nekih najslabijih dizel motora. Euro 6 norma je uvedena 2014. godine i ta vozila imaju kompletan sistem", ističe Knežević.

Iznajmljuju katalizatore za 15 evra

Kako piše "Blic", na internetu se mogu naći oglasi na kojima se iznajmljuju katalizatori za tehnički pregled za 15 evra.

"Ne možete proći tehnički pregled zbog nedostatka katalizatora? Skupa Vam je opcija ugrađivanja novog? Iznajmite katalizator za period obavljanja tehničkog pregleda. Cena 15 evra (u cenu uračunat i period od 48h, vreme za koje se može ugraditi i otići na tehnički pregled)", glasi jedan od oglasa.

Da bi iznajmljivanje katalizatora moglo da donese dobru zaradu najbolje znaju zaposleni u auspuh servisima koji su dobro upoznati sa trenutnim stanjem katalizatora u Srbiji.

"Najmanje 100.000 vozila u Srbiji ima problema sa izduvnim gasovima. Reč je o automobilima čiji je katalizator začepljen, izvađen ili je zamenjen loncem ili cevlju. Mnogi vlasnici vozila vade katalizator kako bi uštedeli gorivo. Međutim, pitanje izduvnih gasova nije samo pitanje katalizatora", upozoravaju u jednom "auspuh servisu" u Beogradu.

Kako kažu, automobil može emitovati nepropisnu količinu izduvnih gasova čak i kada ima ispravan katalizator.

"Ako je motor loš i, na primer, troši litru ulja na 10.000 kilometara, onda katalizator tu ne može ništa da pomogne. Zato bi bilo dobro da MUP precizira šta će se konkretno raditi na tehničkom pregledu u vezi sa izduvnim gasovima od 5. jula. Da li će se tražiti da vozilo emituje propisanu količinu izduvnih gasova ili samo da ima ispravan katalizator", kažu za Blic u servisu.

Zbog toga mnogi auspuh servisi odlažu sve poslove u vezi sa katalizatorom.

"Na primer, ne mogu da garantujem vlasniku vozila da će proći tehnički pregled kada mu zamenim katalizator ako ne znamo ni šta se konkretno traži na tom pregledu", apostrofiraju u servisu.

Cena katalizatora od 50 do 1.500 evra

Raspon cena katalizatora je veoma veliki.

"Najeftiniji su univerzalni katalizatori koji koštaju od 6.000 do 12.000 dinara i mogu da traju od 50.000 do 100.000 pređenih kilometara. Zatim, imate zamenske katalizatore koji se uvoze iz inostranstva, kao što su, recimo, 'imasaf' katalizatori, čija se cena u zavisnosti od vozila kreće od 200 pa do nekoliko stotina evra. Konačno, postoje originalni katalizatori, koji mogu da koštaju i po 1.500 evra", objašnjavaju u servisu.

Zavisno od modela, katalizatori mogu stajati na različitim mestima, ali najčešće su na izduvnoj grani motora ili ispred prednjeg lonca, na sredini automobila – kažu u servisu.

Provera da li se tu kompletan katalizator nalazi je moguća vizuelno, ali i pomoću metalnog predmeta.

"Ako je zvuk tup kada se metalnim predmetom udari u katalizator, to znači da je sadržaj katalizatora pun. U slučaju da katalizator zvoni, znači da je šupalj, odnosno da ne radi", ističu u jednom od auspuh servisa i dodaju da nedostatak katalizatora može da signalizira i žuta lampica na instrument tabli, poznati "ček endžin".
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP » 27 Apr 2021, 14:45


Korisnikov avatar
petarboj
Postovi: 1310
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od petarboj » 27 Apr 2021, 16:10

Ovo će biti ludnica, sigurno će ovo sve još odložiti... Pa bar 10% auta će da popada na tehničkom ko od šale...

Sent from my Mate 20 X using Tapatalk


Korisnikov avatar
A170T
Postovi: 2131
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Registracija vozila

Post od A170T » 27 Apr 2021, 16:23

10%? Mozda u Novom Sad-u.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP » 27 Apr 2021, 19:49

ja od pocetka nisam verovao da cela ova prica moze da opstane, bio sam ubedjen da ce se nesto promeniti ako ne ukinuti jer nije bila realna od starta, a drzava bi bila glupa da se odrekne toliko para od registracija

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10382
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Registracija vozila

Post od sebekkg » 28 Apr 2021, 10:43

Možda će podići cenu registracija za onoliko koliko pootpada na izduvnim i nadomesti lagano. Oni da su fer smanjili bi i dazbine za auta preko 2000 ccm, a ne da deru kozu sa ledja. Jer bolje odmah na tacni sve nego samo kroz gorivo i ostale stvari.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Odgovori