Gde si ti na Slaviji imao semafore?Moma je napisao: ↑06 Maj 2020, 17:18Kružna raskrsica se izvodi iz dva osnovna raloga a to su veliki protok saobraćaja i povećana bezbednost saobraćaja. Imaju one i velikih nedostataka, a dva najveća su pešački i biciklistički saobraćaj, koji realno poništavaju ova prva dva pozitivna uslova. Takođe kružni tokovi zahtevaju zauzimanje većih površina.
Prava kružna raskrsica ima samo jednu saobraćajnu traku u krugu i kao takva ima samo 8 komfliktnih tačaka 4 razdvajanja i 4 udrzživanja, dok klasična četvorkokraka raskrsnica ima 32 komfliktne tačke, od čega 16 presecanja (komfliktne tačke prvog reda). Uvođenjem 2 i više traka u kružnom toku, protočnost se nešto malo povećava ali se značajno smanjuje bezbednost saobraćaja (povećava se broj komfliktnih tačaka za broj priključaka - 4 preplitanja) i narušava se saobraćajna hierarhija. Postoje moderna rešenja sa više traka, gde je precizno definisana namena traka, i fizički odvojena, kao turbo kružne raskrsnice i sl.
I ne treba mešati kružne raskrsnice i kružne tokove, jer nije isto. Kružni tokovi su raskrsnice sa kružnim kretanjem saobraćaja, ali na drugi način regulisanim saobraćajnim tokovima (regulacija semaforima, policajcima, pa čak ovi tokovi u Grčkoj koji nisu klasične kružne raskrsnice). Recimo Slavija je nekada bila kružni toka, a posle rekonstrukcije postala je kružna raskrsnica
Postoje raskrsnice sa semaforima koje imaju obicne ulice a ne kruzni tok i postoje kruzni tokovi koji postoje da ne bi postavljali semafore
ne ide jedno s drugim