Kružni tokovi
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kružni tokovi
Kao sto napisah, nama trebaju KT sa barijerama izmedju traka. Veliki stucnjaci izgleda nisu stigli do tih udaljenih destinacija da vide iste u praksi, a i njima bi odgovaralo i zbog ugradnje normalno. Za jedno 10-20 godina...
https://www.google.com/maps/@46.8705502 ... 384!8i8192
https://www.google.com/maps/@46.8705502 ... 384!8i8192
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kružni tokovi
@Momčilo, da, tako je... Hvala za sliku! To i ja misim da je super, mnoge dileme rešava.
Da, a barijere su super, to bi često moglo da posluži i kao jeftina varijanta odvojenih traka za skretanje udesno. Sve asfaltirano u komadu, i deluje da je jasno vozačima čak i kad izblede te strelice pred raskrsnicu. I tu onda nema da prolaziš kroz kružni tok istraumiran hoće li te neko preseći misleći da ima prvenstvo prolaza.
Mislim da nismo pominjali i ovu situaciju: ako se neko kreće unutrašnjom trakom, pa ima isključivanje s dve trake, onda bi on morao da se isključi u tu levu traku, a desnu da ostavi slobodnu za vozila iz spoljašnje trake kružnog toka. Baš mi se na ovoj rakrsnici što je @Momčilo slikao u petak dogodilo da je lik išao malo ispred mene unutrašnjom trakom a ja spoljašnjom, pa se isključio u pravcu Novog Sada u desnu traku umesto levu. No dobro, zato radimo očima kao kameleoni, gledamo na sve strane.
Da, a barijere su super, to bi često moglo da posluži i kao jeftina varijanta odvojenih traka za skretanje udesno. Sve asfaltirano u komadu, i deluje da je jasno vozačima čak i kad izblede te strelice pred raskrsnicu. I tu onda nema da prolaziš kroz kružni tok istraumiran hoće li te neko preseći misleći da ima prvenstvo prolaza.
Mislim da nismo pominjali i ovu situaciju: ako se neko kreće unutrašnjom trakom, pa ima isključivanje s dve trake, onda bi on morao da se isključi u tu levu traku, a desnu da ostavi slobodnu za vozila iz spoljašnje trake kružnog toka. Baš mi se na ovoj rakrsnici što je @Momčilo slikao u petak dogodilo da je lik išao malo ispred mene unutrašnjom trakom a ja spoljašnjom, pa se isključio u pravcu Novog Sada u desnu traku umesto levu. No dobro, zato radimo očima kao kameleoni, gledamo na sve strane.
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
@Heinz @Rolla , da se nadovežem na vaše poruke iz teme Naši snimci saobraćajnih situacija.
Imam i ja sad za jednu situaciju ipak nedoumicu. Ova situacija. Neka su ukrug priključci u kružni tok A, B, C i D. Ja iz A ulazim u kružni tok u unutrašnju traku. Drugi neko se uključuje u spoljašnju traku iz B, a ja hoću iz srednje trake direktno da izađem u C. I ko tu ima onda prednost: ja jer sam u kružnom toku a on se tek pokušava uključiti, ili on jer se taman uključio u kružni tok a ja sečem spoljašnju traku kojom se on kreće?
To bi sad možda zavisilo u od procene koliko je rastojanje između uključenja B i isključenja C...
Ja lično u ovakvim situacijama se u oba slučaja postavljam kao da me onaj drugi neće pustiti, pa po potrebi isporavam ili ubrzavam, ali nisam načisto. Rekao bi da tu ima prednost onaj koji je već u kružnom toku, ali i da može imati prednost taj što se uključuje ako je rastojanje između B i C poveće, pa da se može smatrati da se vozač koji ulazi u B baš nalazio u spoljašnjoj traci.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Imam i ja sad za jednu situaciju ipak nedoumicu. Ova situacija. Neka su ukrug priključci u kružni tok A, B, C i D. Ja iz A ulazim u kružni tok u unutrašnju traku. Drugi neko se uključuje u spoljašnju traku iz B, a ja hoću iz srednje trake direktno da izađem u C. I ko tu ima onda prednost: ja jer sam u kružnom toku a on se tek pokušava uključiti, ili on jer se taman uključio u kružni tok a ja sečem spoljašnju traku kojom se on kreće?
To bi sad možda zavisilo u od procene koliko je rastojanje između uključenja B i isključenja C...
Ja lično u ovakvim situacijama se u oba slučaja postavljam kao da me onaj drugi neće pustiti, pa po potrebi isporavam ili ubrzavam, ali nisam načisto. Rekao bi da tu ima prednost onaj koji je već u kružnom toku, ali i da može imati prednost taj što se uključuje ako je rastojanje između B i C poveće, pa da se može smatrati da se vozač koji ulazi u B baš nalazio u spoljašnjoj traci.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Kružni tokovi
Malo je najasno napisano. Treba nacrtati gde je ko i kakva je signalizacija.Gazu je napisao: ↑01 Maj 2022, 14:59Drugi neko se uključuje u spoljašnju traku iz B, a ja hoću iz srednje trake direktno da izađem u C. I ko tu ima onda prednost: ja jer sam u kružnom toku a on se tek pokušava uključiti, ili on jer se taman uključio u kružni tok a ja sečem spoljašnju traku kojom se on kreće?
Recimo pojasniti:
Ako "pokušava" onda najverovatnije ima trougao pre ulaska u KT, i nema prednost.
Ako se "uključio" onda je u KT isto kao i ti, s obzirom da ti hoćeš u njegovu traku tj on ti je desni, onda on ima prednost.
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kružni tokovi
Da, namerno sam tako napisao jer je baš takva zabuna u mojoj sad glavi: da li se na takvu situaciju gleda kao da se on već uključio u kružni tok, ili se gledao kao da se on uključuje u kružni tok. Možemo reći da je u pitanju obična raskrsnica s kružnim tokom, pre kružnog toka stoje trouglovi, i kružni tok je s dve trake, i sve ulazi i izlazi s kružnog toka da su sa po dve trake. Sad ću i nacrtati na šta mislim.
Evo crtež. Dakle, ko ima prednost, crveni ili plavi...
Evo crtež. Dakle, ko ima prednost, crveni ili plavi...
- Prikačeni fajlovi
-
- Screenshot 2022-05-01 222001.png (88.07 KiB) Pogledano 2436 puta
Re: Kružni tokovi
Ako plavi ima trougao nema prednost jer se tek ukljucuje u kruzni tok.
Re: Kružni tokovi
Apsolutno netacno. Morate razlikovati ulaz i izlaz iz raskrsnice. Plavi je imao trougao ali je usao u raskrsnicu jer nije nikoga ugrozio usavsi u spoljnu traku. Trenutak eventualnog kontakta bi bio na izlazu iz raskrsnice i crveni bi bio kriv jer sece putanju plavog.ftj je napisao:Ako plavi ima trougao nema prednost jer se tek ukljucuje u kruzni tok.
Re: Kružni tokovi
Da je tako bio bi haos na svakom kružnom toku. Plavi može bez zaustavljanja samo desno da ode.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tokovi
Upravo, ne gleda se to tako ko je koliko cm bio gde, on je prosto oduzeo prednost i to je to
Re: Kružni tokovi
Ok sad vidim da se crveni iskljucuje u drugu od dve trake, to bi moglo i da se uvazi da je plavi vec bio ukljucen, ali ako bi se crveni iskljucivao na prvoj traci tu vec tesko. U slucaju sudara bi se svakako gledao koji deo automobila je udaren.
- Joker
- Postovi: 495
- Pridružio se: 23 Jan 2016, 15:43
- Garaža: Kamiq Ambition 1.0 TSI DSG
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Kružni tokovi
Ako je plavi ušao u KT crveni mora da ga propusti.
Posmatraš kao put sa dve trake, gde ti iz leve trake želiš da se isključiš na sporedni put sa desne strane. Ako ima vozilo u desnoj traci moraš ga propustiti.
Posmatraš kao put sa dve trake, gde ti iz leve trake želiš da se isključiš na sporedni put sa desne strane. Ako ima vozilo u desnoj traci moraš ga propustiti.
Re: Kružni tokovi
Tako je al ovde je sporno da li je plavi vec usao ili ne.
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kružni tokovi
Da, ali ako neko ima prvestvo prolaza, onda nije bitno gde je koji automobil udaren. Ako neko preseca glavni put iz sporednog, on je duzan da ne remeti kretanje onome na glavnom putu. Može da se priča dodatno o nekim faktorima, tipa da je ovaj s glavnog puta išao neprilagođenom brzinom uslovima na putu, da je išao preko ograničenja, da je babrao po telefonu, ali hajde da te slučajeve odbacimo.
Re: Kružni tokovi
I kad se sa sporednog puta ukljucis na glavni ako te onaj sa glavnog udari potpuno od pozadi ko ce biti kriv?
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kružni tokovi
Taj sa sporednog mora da se uključi tako da ne remeti onog ko se kreće na glavnom putu. Isto kao što prilikom prestrojavanja prednost ima onaj koji se pravolinski kreće u svojoj traci. Jedini je tu možda problem dokazivanje, pa tek sa kamerama sad može da se vidi da je on tog drugog presekao, i da je on izazvao udes. Po meni, tu su propisi na strani onog ko je išao glavnim putem, ali je skoro uvek onaj koji udari otpozadi kriv zbog nemogućnosti dokazivanja suprotnog, pa je zato taj otpozadi dežurni krivac.
No, mi svi svakako vozimo tako da vadimo fleke jedni drugima, samo će buzdovani nastaviti da se zaleću ka nekome ko im se ubacio u traku. A na te pomenute kamere ne bih računao mnogo, to beše naša policija ništa ni ne uvažava.
Zato i kažem, zanimalo me je ko ovde na papiru ima prednost, plavi ili crveni. Iako ja lično, i kad sam crveni i kad sam plavi, gledam na onog drugog. I to bi kao plavi obavezno propustio crvenog, a kao crveni jako pažljivo pratim šta radi plavi i pazim da ga ne presečem.
No, mi svi svakako vozimo tako da vadimo fleke jedni drugima, samo će buzdovani nastaviti da se zaleću ka nekome ko im se ubacio u traku. A na te pomenute kamere ne bih računao mnogo, to beše naša policija ništa ni ne uvažava.
Zato i kažem, zanimalo me je ko ovde na papiru ima prednost, plavi ili crveni. Iako ja lično, i kad sam crveni i kad sam plavi, gledam na onog drugog. I to bi kao plavi obavezno propustio crvenog, a kao crveni jako pažljivo pratim šta radi plavi i pazim da ga ne presečem.