Kružni tokovi
Re: Kružni tokovi - diskusija
Ja sam skoro po drugi put polagao i mene su ucili da se desna uzima samo za prvo iskljucenje
Po velikim gradovima ja tako i radim, znaci ako se malo vozim u kruznom toku, idem prema sredini a ako odma izlazim drzim desnu stranu.
Jedan od zahebanijih kruznih tokova...
Na ovoj slici je prazan a u spicu bude prepun
Po velikim gradovima ja tako i radim, znaci ako se malo vozim u kruznom toku, idem prema sredini a ako odma izlazim drzim desnu stranu.
Jedan od zahebanijih kruznih tokova...
Na ovoj slici je prazan a u spicu bude prepun
Re: Kružni tokovi - diskusija
Po zakonu mozes iz desne da obrnes pet krugova i niko ne sme da ti presece put. U praksi to nije normalno i polupaces se ocas posla jer ce te vec prvi iseci, problem je sto bi on bio kriv iako po logici se sasvim normalno ponasao...
Dakle stvar kulture je u koju ces traku ici, zakon je malo druvaciji...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Dakle stvar kulture je u koju ces traku ici, zakon je malo druvaciji...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kruzni tok ti je raskrsnica ko i svaka druga. Kod nas 90% kruznih tokova ima trougao na ulazu u tok, sto vodi na to da moras da propustis one koji su vec u toku. Inace, da nema tog trougla ili nekog drugog znaka, prednost ima onaj ko dolazi sa desne strane. Primer - kruzni tok na Autokomandi, gde stojis usred toka dok ne prodju svi koj dolaze od pravca Slavije.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ali zato je on tako i napravljen... Zamisli to pravilo na Slaviji
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Slavija je luda sama po sebi, tamo nista ne pomaze.
Inace, po mom misljenju trebalo bi da kruzni tok sa sobom automatski nosi pravilo u propustanju kola u toku, to je samo po sebi logicno resenje. Nezgodno je kad uzmes to kao dato pravilo, a to nigde ne pise, pa naletis na kruzni tok bez trouglova i spucas se u nekog jer si siguran da imas prednost po automatizmu
Inace, po mom misljenju trebalo bi da kruzni tok sa sobom automatski nosi pravilo u propustanju kola u toku, to je samo po sebi logicno resenje. Nezgodno je kad uzmes to kao dato pravilo, a to nigde ne pise, pa naletis na kruzni tok bez trouglova i spucas se u nekog jer si siguran da imas prednost po automatizmu
- codemaker
- Postovi: 720
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Slavija je ludilo koju pamte svi koji su ikada sa strane ili iz inostranstva vozili tuda. Nema mnogo logike po meni ali tako veliki kružni tok ima svoja posebna pravila, pa bi to trebalo da se naglašava ogromnim znakovima, mnogo većim od standardnih znakova.
Pravilo da propuštaš desnog kad si već u kružnom toku, ne važi nigde koliko sam vozio po svetu. Jednom kad si u kružnom toku, niko ti ne može ništa, pa taman da staneš da menjaš gumu unutar kružnog toka
Pravilo da propuštaš desnog kad si već u kružnom toku, ne važi nigde koliko sam vozio po svetu. Jednom kad si u kružnom toku, niko ti ne može ništa, pa taman da staneš da menjaš gumu unutar kružnog toka
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
@codemaker
Nisam siguran da je to tacno. Opet na zapadu se uglavnom kruzni tokovi prave tako da ti na osnovu toga gde izlazis izaberes da li ces spoljnu ili unutrasnju i onda ne dolazi do toga da moras da propustas nekoga, sto super funkcionise ali uglavnom na manje prometnim tokovima.
Nisam siguran da je to tacno. Opet na zapadu se uglavnom kruzni tokovi prave tako da ti na osnovu toga gde izlazis izaberes da li ces spoljnu ili unutrasnju i onda ne dolazi do toga da moras da propustas nekoga, sto super funkcionise ali uglavnom na manje prometnim tokovima.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Bogami, ja se sasvim lepo sećam i kružnog toka oko Trijumfalne kapije... Nije prijatno uopšte, niko te ne yebe dva posto, a još me naplašili da ekstremno pazim da ne ljutim motocikliste jer navodno šutiraju kola i lome retrovizore ako ga ne pustiš da prođe...codemaker je napisao:Slavija je ludilo koju pamte svi koji su ikada sa strane ili iz inostranstva vozili tuda.
Pristalica sam kružnih tokova gde god je to moguće, 90% Novog Beograda bi trebalo tako rešiti.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Važi u većem delu sveta, uključujući celu kontinentalnu Evropu. Jedino u Velikoj Britaniji oni koji su u kružnom toku automatski imaju prednost. Druga je stvar što skoro svuda u Evropi imaš trougao ili stop na ulazu u kružni tok. Pričali smo o tome naširoko, ne sećam se da li na starom ili ovom forumu. Ja sam pomenuo Autokomandu, gde oni koji dolaze od Slavije nemaju trougao ili stop, pa imaju prednost nad onima koji su već u kružnom toku. Laza je pomenuo svog kolegu Iranca koji zamalo nije napravio saobraćajku jer je navikao da u Iranu nigde nema stop i trougao na ulazu, već se zaleteo i očekivao da će mu oni koji su u kružnom toku stati. Itd, itd, imaš i na Wikipediji lep članak o tome.codemaker je napisao: Pravilo da propuštaš desnog kad si već u kružnom toku, ne važi nigde koliko sam vozio po svetu. Jednom kad si u kružnom toku, niko ti ne može ništa, pa taman da staneš da menjaš gumu unutar kružnog toka
Ђенерал Јанковић
Krug
Kružni tokovi i dalje enigma, besplatna obuka za vozače
http://www.novinenovosadske.rs/39637/kr ... za-vozace/
Brojni novosadski vozači i dalje se teško snalaze na kružnim tokovima iako oni u gradu postoje već dve godine. U Auto-moto klubu “Novi Sad” kažu da vozači prave brojne, po život opasne greške i da će zbog toga organizovati besplatnu obuku za sve one koji i dalje ne znaju pravila.
Lakše saobraćajne nezgode dešavale su se kada su tek napravljeni prvi kružni tokovi u Novom Sadu. Vozači su bili zbunjeni do te mere da su čak i direktno prolazi kroz centar kružne raskrsnice. Na sreću, u poslednje vreme nezgoda je sve manje, ali mnogi vozači i dalje se ne snalaze najbolje na kružnim
raskrsnicama.
- Baš pre neki dan zamalo se nisam slupala zbog drugog vozača koji očigledno ne zna da vozi kroz kružni tok. Vozila sam kroz raskrsnicu, i mada imam prvenstvo prolaza, nije me pustio da prođem, već se zaleteo i ušao u raskrsnicu tik ispred mene. Na svu sreću, uspela sam da zakočim, inače bismo se direktno
sudarili – kaže Novosađanka Svetlana Dragić.
Neustupanje prvenstva prolaza upravo je i jedna od najčešćih grešaka koje vozači prave, kažu u Auto-moto klubu “Novi Sad”.
- Ljudi i dalje ne umeju da voze, a glavni uzrok tome je što ne paze i ne obraćaju pažnju dovoljno. Kružne raskrsnice su napravljene da ubrzaju saobraćaj i nisu nimalo komplikovane, samo treba znati osnovna pravila. Međutim, Novosađani
izgleda i dalje nisu navikli na njih – kaže Miroslav Mihajlović, predsednik Auto-moto kluba, i dodaje da vozači prave kobne greške:
- Ne ustupaju prvenstvo prolaza, ne daju migavac kada se isključuju iz kružnog toka, iz unutrašnje trake direktno izlaze iz raskrsnice… To su strašne stvari i lako se može desiti da neko strada.
Zainteresovani vozači za besplatnu obuku samo treba da se učlane u Auto-moto klub “Novi Sad” i potom će u dogovoru sa instruktorima dobiti sat vremena obuke. Auto-moto klub se nalazi na Bulevaru oslobođenja 131, a učlanjenje je takođe besplatno.
Podeljena uputstva koja niko nije pročitao
Gradska uprava za saobraćaj početkom godine je podelila 150.000 flajera sa uputstvima o vožnji u kružnom toku uz račun „Informatike“. “Retko ko da je to i pogledao, a da jeste, bilo bi im sve jasno i ne bi pravili greške. Naš moto je bezbednost i sigurnost u saobraćaju bez kompromisa i zato ćemo organizovati besplatnu obuku vožnje na kružnom toku za sve one koji imaju bilo kakvu nedoumicu”, navodi Mihajlović.
http://www.novinenovosadske.rs/39637/kr ... za-vozace/
Brojni novosadski vozači i dalje se teško snalaze na kružnim tokovima iako oni u gradu postoje već dve godine. U Auto-moto klubu “Novi Sad” kažu da vozači prave brojne, po život opasne greške i da će zbog toga organizovati besplatnu obuku za sve one koji i dalje ne znaju pravila.
Lakše saobraćajne nezgode dešavale su se kada su tek napravljeni prvi kružni tokovi u Novom Sadu. Vozači su bili zbunjeni do te mere da su čak i direktno prolazi kroz centar kružne raskrsnice. Na sreću, u poslednje vreme nezgoda je sve manje, ali mnogi vozači i dalje se ne snalaze najbolje na kružnim
raskrsnicama.
- Baš pre neki dan zamalo se nisam slupala zbog drugog vozača koji očigledno ne zna da vozi kroz kružni tok. Vozila sam kroz raskrsnicu, i mada imam prvenstvo prolaza, nije me pustio da prođem, već se zaleteo i ušao u raskrsnicu tik ispred mene. Na svu sreću, uspela sam da zakočim, inače bismo se direktno
sudarili – kaže Novosađanka Svetlana Dragić.
Neustupanje prvenstva prolaza upravo je i jedna od najčešćih grešaka koje vozači prave, kažu u Auto-moto klubu “Novi Sad”.
- Ljudi i dalje ne umeju da voze, a glavni uzrok tome je što ne paze i ne obraćaju pažnju dovoljno. Kružne raskrsnice su napravljene da ubrzaju saobraćaj i nisu nimalo komplikovane, samo treba znati osnovna pravila. Međutim, Novosađani
izgleda i dalje nisu navikli na njih – kaže Miroslav Mihajlović, predsednik Auto-moto kluba, i dodaje da vozači prave kobne greške:
- Ne ustupaju prvenstvo prolaza, ne daju migavac kada se isključuju iz kružnog toka, iz unutrašnje trake direktno izlaze iz raskrsnice… To su strašne stvari i lako se može desiti da neko strada.
Zainteresovani vozači za besplatnu obuku samo treba da se učlane u Auto-moto klub “Novi Sad” i potom će u dogovoru sa instruktorima dobiti sat vremena obuke. Auto-moto klub se nalazi na Bulevaru oslobođenja 131, a učlanjenje je takođe besplatno.
Podeljena uputstva koja niko nije pročitao
Gradska uprava za saobraćaj početkom godine je podelila 150.000 flajera sa uputstvima o vožnji u kružnom toku uz račun „Informatike“. “Retko ko da je to i pogledao, a da jeste, bilo bi im sve jasno i ne bi pravili greške. Naš moto je bezbednost i sigurnost u saobraćaju bez kompromisa i zato ćemo organizovati besplatnu obuku vožnje na kružnom toku za sve one koji imaju bilo kakvu nedoumicu”, navodi Mihajlović.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Novi Sad
Meni je mnogo opasnije sto se spoljasnja traka koristi za vrtenje u krug, iako je valja po pravilima.
Eto ja u Veterniku iz leve trake udjem u kruzni tok u unutrasnju traku, i iz nje pravo izadjem prema Futogu. Nema smisla da se prestrojavam za 10 koliko je dugacka tetiva, kada bi se zategla po tom krugu. Tim pre sto ima gomila vozila koja ulazi iz mog pravca i izlazi na ona dva izlaza desno ...
Eto ja u Veterniku iz leve trake udjem u kruzni tok u unutrasnju traku, i iz nje pravo izadjem prema Futogu. Nema smisla da se prestrojavam za 10 koliko je dugacka tetiva, kada bi se zategla po tom krugu. Tim pre sto ima gomila vozila koja ulazi iz mog pravca i izlazi na ona dva izlaza desno ...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Novi Sad
u takvim manjim kruznim tokovima je sasvim legitimno da izlazis iz unutrasnje trake uz zmigavac naravno, pogotovo kad imas kamikaze koje ulecu u isti kao sto je slucaj u NS-u
Re: Novi Sad
Nema veze da li je mali ili veliki kruzni tok, postoje pravila. U kruznom toku sa 2 trake spoljasnom se ide ukoliko se skrece desno ili ide pravo, unutrasnjom za pravo, levo i polukuruzno. Zabranjeno je praviti krugove spoljasnom jer mozes da pokupis nekog ko iz unutrasnje nastavi pravo, a ima to pravo. Nisam bas ni ja do skoro bio nacisto sa pravilima iako nikad nisam imao problem u kruznom toku, ali posle par snimaka na YT dosta su mi jasnija pravila.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Novi Sad
Pre neki dan u malom kružnom toku sa tri kraka, kod TC BIG, čovek u Puntu Classic somborskih tablica, umesto da napravi dve trećine kruga kako bi skrenuo levo u odnosu na pravac iz kog je došao, počeo je da skreće levo UZ LEVU STRANU ostrva. Još je pre nego što će napraviti glupost stao i gledao u raskrsnicu. Čovek od 50-60 godina... Znači, neverovatno! Kružni tok u Veterniku retko koristim, ali na Limanu i Detelinari koristim svakodnevno. Dobra stvar su kružni tokovi, definitivno. Koliko sam čuo, u planu ih ima još dosta, naročito na novim bulevarima.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Novi Sad
Bice da se nisam dobro izrazio ali si napisao ono sto sam mislio a nisam ja izmislioScuderia je napisao:Nema veze da li je mali ili veliki kruzni tok, postoje pravila. U kruznom toku sa 2 trake spoljasnom se ide ukoliko se skrece desno ili ide pravo, unutrasnjom za pravo, levo i polukuruzno. Zabranjeno je praviti krugove spoljasnom jer mozes da pokupis nekog ko iz unutrasnje nastavi pravo, a ima to pravo. Nisam bas ni ja do skoro bio nacisto sa pravilima iako nikad nisam imao problem u kruznom toku, ali posle par snimaka na YT dosta su mi jasnija pravila.
TapaTalk