Stranica 1 od 31

Kružni tokovi

Poslato: 04 Mar 2012, 20:59
od dragvorl
Naišao sam na ovaj letak koji se slao po Novom Sadu jer su kružne raskrsnice ovde novitet, a ljudi su prilično neobavešteni o funkcionisanju istih, pa reko da okacim ovde isti, a nasao sam i pdf o kruynim tokovima pa sam i njega okacio.


Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 21:10
od swemir
ja to nisam dobio :(

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 21:26
od Saša
Sigurno onda nisi redovan platiša objedinjenog računa Informatike... :mrgreen: :kezo:

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 21:32
od MAD MAX
Po pitanju kružnih raskrsnica kod nas morao bi da dodam jedan komentar.
Prvo kružne raskrsnice su elementi gradskih saobraćajnica a kod nas se pokušavaju uporno da guraju na vangradske puteve. Naša putna geometrija je usklađena sa nemačkim propisima, gde kružne raskrsnice nisu imale veliku primenu, osim ekspanzije u gradovima u zadnje vreme.
Postaviti na državnim vangradskim putevima kružnu raskrsnicu je prekidanje i ometanje glavnog pravca, tako da u obzir dolaze isključivo denivelisane raskrsnice, što je i rađeno decenijama u nazad.
Postala je praksa izgradnje kružnuh raskrsnica kod nas na vangradskim putevima. Prvi primer je Preljina, pa zatim Kolubara, obe na Ibarskoj, zatim u Konjevićima, Čačk i zadnji primer Zlatibor. Ovo su primeri čisto nasilnog uništavanja putne infrastrukture, nivoa usluge puteva, jer sve ove raskrsnice su planirane da budu denivelisane ali zbog većih investicija, nisu izgrađene u ova propala vremena. Ove izgrađene kružne raskrsnice, nisu imale potrebnu geometriju u planu za nivo državnih puteva i merodavno tretno vozilo Rs=12m, čime su još u toku gradnje prepravljane, pa je bilo ideja da se ukinu. Kod nas još ne postoji pravilnik o projektovanju kružnih raskrsnica.


Pored navedenog u lepo odrađenom radu (pre prezentaciji kružnih raskrsnica) nije navedena velika upotreba sekundarnih kružnih raskrsnica u zadnje vreme u okviru većih denivelisanih raskrsnica na autoputevima na sporednim pravcima .

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 22:08
od Paja
Shvatio sam da smatraš da su denivelisane raskrsnice najbolje rešenje za magistralne puteve (ostale tehnikalije mi nisu baš najjasnije) jer nema prekida saobraćaja na glavnom pravcu i to mi zvči logično, s tim što to verovatno znači i da nema prekida saobraćaja ni na "sporednom" putu. To je verovatno ideal i niko se ne bi bunio.
Međutim jasno mi je i da su takve raskrsnice ko zna koliko puta skuplje od kružnog toka.
Kružnog toka kao načina rešavanja ukrštanja dva puta sam se nagledao u Engleskoj. Tamo ja nism video ukrštanje dva puta bez kružnog toka. Jeste neprijatno kad se voziš autobusom 4 sata, a na svaka 10 kilometara želudac leti malo levo malo desno, ali je i efikasno.
U Srbiji koja ne može 100 km auto puta da izgradi 300 godina mislim da je nerealno očekvati denivelisane raskrsnice u skorijoj budućnosti tako da je pohvalno što bar prave kružne tokove.

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 22:33
od Ogi
E odlicna tema !! Imam jedan problem koji me vec dugo muci.
Ispod je prikaz kruznog toka kojim se svaki dan vracam sa posla kuci (NE ZNAM DA CRTAM !!!).
Nista necu pricati kako ja idem i sta ja mislim ali me interesuje KAKO JE PRAVILNO ici, u koju traku uci, iz koje trake i kako izaci (nacrtao sam gde ulazim i gde izlazim).

Slika

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 22:42
od Paja
Koliko ima ulaznih traka u smeru u kome ideš, koliko ima izlaznih i koliko je traka iscrtano u samom toku?

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 22:47
od pedja
Na ukljucenju drzis levu traku, kreces se unutrasnjim delom kruznog toka (suprotno od kazaljke na satu, osim ako nisu u V.Britaniji, a nisi :D )

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 23:07
od Ogi
@Paja Kruzni tok je kod Arene. Dve ulazne, dve izlazne a u toku isto dve, kao sto sam "nacrtao" .

@Pedja Nedovoljno jasno.

Molim za crtez. Hvala.

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 23:15
od pedja
Taman da pocnem sa crtanjem, kad pogledah slike postavljene u prvom postu.
Na jednoj je lepo nacrtano (primer 3).


Inace, u kruznom toku me iritira izostanak upotrebe pokazivaca pravca. Da li su toliko usredsredjeni da zivi izadju iz toka, ili je to samo navika/bahatost?

Kada bi svi postovali ista pravila, u kruznom toku bi bilo bezbedno i lako voziti, kao i bilo gde. Medjutim, ne vide svi pravila isto, a i oni koji ih znaju uvek zaziru od mogucnosti da ih drugi u toku ne znaju. Slaba je uteha kada te neko zvekne, a ti si imao prednost. Uvek treba otvoriti cetvoro ociju, ali ipak ne treba preterivati.

Slavija, kao sinonim za kruzni tok kod nas, predstavlja nocnu moru za pocetnike. Razlog? Pa nije bas idealan kruzni tok, presiroka je i vlada delimicna anarhija. Medjutim, kada se usemis sve je kao dobar dan :D

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 23:22
od Texonja
Pravilo Slavije kojeg se ja pridrzavam je - gas i samo gas... (naravno, ukoliko nije skroz upetljana situacija)
Uopste, najsigurniji nacin da me ne udari neko je da (iako prethodno proverim da je sve cisto) stisnem gas pre nego sto promenim traku ili se iskljucim iz kruznog toka ili stagod... Najcesce pazare udarac oni koji bespotrebno koce ili voze sporije nego sto treba.

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 23:29
od superboss
Ja koliko sam primetio po NS, mnogo ljudi i ne zna da su sa novim zakonom,promenjena i pravila ponasanja u kruznom toku. Otuda i stampanje ovog letka.

Da podsetim, po starom zakonu vazilo je pravilo desne strane. Po novom, prvenstvo ima onaj koji se nalzi u kruznom toku.

@ogi

Jesi li ti ikad ulazio u taj kruzni tok :mrgreen:

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 23:30
od NexT
Kada sam vozio casove, instruktor mi je rekao "kada si na Slaviji, nikada, ali nikada ne dozvoli da stanes. Ako stanes, neces vise krenuti, a mozda te neko i udari"

Slazem se sa Texom, na Slaviji samo pun gas i najkracom linijom do izlazne ulice :D Tamo samo tramvaji idu u krug :kezo:

Sto se tice Ogijevog pitanja, ja bih drzao spoljnu traku. Jednostavno, ne zelim sebe da dovedem u situaciju da treba da pustam ovog sa moje desne strane da nastavi kretanje kruznim tokom iako ja imam prednost. U takvim situacijama su mi pravila saobracaja potpuno nebitna, gledam samo da ja uz minimalan rizik po sebe i druge prodjem.

Tj, npr, pretpostavljam da dolazis iz Spanskih boraca i ides na auto-put prema Gazeli. Uvatis lepo desnu ulaznu traku, pazis da te ne isece neko ako krene prema Veru, desni migavac i ides na silaznu rampu :)

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 23:34
od superboss
Pazi, najsigurnije je da drzi spoljnu traku, ali ako vec pravi skoro pun krug, valjda je pravilno da se drzi untrasnje

Re: Kružni tokovi - diskusija

Poslato: 04 Mar 2012, 23:35
od MAD MAX
Ovo što si rekao je netačno. Od veka i pamtiveka, važi isto pravilo kretanja u kružnom toku. Bez tog pravila, da vozila u kružnom toku imaju prednost, kružni tok ne bi imao nikavu svrhu.
Prestrojavanje u kužnom toku važe ista pravila kao i van njega, to jeste, možeš menjati traku u kojoj se nalaziš samo ako tom radnjom nikoga ne ugožavaš i ometaš a posebno u traci u koju ulaziš. Znači iz centralne trake da bi skrenuo najbolje je se blagovremeno prestrojiti u krajnju desnu, a dozvoljeno je skretanje i iz centalne ili unutrašnje trake, ako nikaoga ne ometaš i ako izlaz ima više traka.