Kružni tokovi

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2114
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 19 Jun 2022, 23:22

Oživela tema.😁

Prošli put smo došli do zaključka da plavi ima prednost, a sad se došlo do zaključka da prednost ima crveni. Po meni, još jedna potvrda da nebitno od toga ko ovde ima prednost mora da se vozi ko zverka u ovakvim situacijama. Kad mi sad o tome vodimo debatu, znači da nešto tu nije OK...

Jer, koliko se sećam, razlike u zaključivanju dolaze upravo iz različitog gledanja na situaciju. Ovde se putanje plavog i crvenog ukrštaju, ali neki od nas to ukrštanje njihovih putanja gleda kao jednu raskrsnicu sa skretanjem glavnog puta, a drugi gledaju kao dve uzastopne T raskrsnice.

1. Ako je ovo skretanje glavnog puta, onda crveni ima prednost.
2. Ako su dve uzastopne T raskesnice kod kojih je kružni tok glavni put, onda prednost ima plavi. Jer on se u tom slučaju uključio na taj glavni put, i tu gde se crveni isključuje, crveni seče putanju plavog, pa zbog toga mora plavog da propusti.

E sad, da li je odgovor da je uvek opcija 1. ili je uvek opcija 2, ili ipak zavisi od rastojanja između ta dva kraka kružnog toka gde se plavi uključuje a crveni isključuje...


Inače, ovo za neprilagođenu brzinu meni ipak ima smisla. Recimo, ova moja situacija. Idem bulevarom Mihajla Pupina prema Varadinskom mostu preko puta Dunavskog desnom trakom, ispred mene se zaustavlja autobus na stanici, i ja se gledam da se prestrojim u levu traku. Međutim, buzdovan koji ide levom trakom daje pun gas, i ubrzava da me ne bi pustio, iako sam već počeo da se ubacujem. I ubacio sam se ja, al sam mu svirao, mahao, i nanu naninu.😆 Tako mrzim takve likove, pa pored njih da neko i napravi prosto lošu procenu, on ne bi usporio, već bi još i dao gas. Skoro sam i na Redditu video snimak gde se liku žena prestrojila isprd nosa, on u nekom kamiončetu ili kamionetu, i udari je bez da zakoči; počeo da koči tek kad ju je udario. I priča da je u pravu! Pa da, u pravu je, ali je stoka retardirana koju treba streljati! (Ne bukvalno, al mali kreten od 17 godina kome ćale govori da je u pravu.)

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 20 Jun 2022, 10:36

Martin Mystere je napisao:
19 Jun 2022, 22:16
Obrazloženje po meni nema smisla, naročito ako voziš u granicama dozvoljene brzine, ali eto bilo je i takvih tumačenja.
Da, kod nas ne postoji pravni sistem i zakon koji uvek i za sve jednako važi pa može slobodno (prema novčaniku) da se tumači i napiše u odlukama i ono što je potpuno suprotno zakonu, činjenicama ili bilo čemu...kod nas je dozvoljena praksa slobodnog sudijskog prava da veruje i šta god hoće (novčanik na primer) bez obaveze da odgovara za svoju odluku, kakva god da je.

Znam iz prakse upravo ono što si napisao, teorija tj zakon je jedno a praksa slobodno tumačenje.

Ja san napisao i poštao od toga kako pravila regulišu saobraćaj a sada šta bi bilo kada dodje u praksi do odredjivanja krivca za skrivanje nezgode u pravu si sve da se gubi smisao postojanja pravila kada može da ima i takvih tumačenja.

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 20 Jun 2022, 13:05

Gazu je napisao:
19 Jun 2022, 23:22
Ovde se putanje plavog i crvenog ukrštaju, ali neki od nas to ukrštanje njihovih putanja gleda kao jednu raskrsnicu sa skretanjem glavnog puta, a drugi gledaju kao dve uzastopne T raskrsnice.
Da, ukrštaju se putanje kretanja plavog i crvenog.
Plavi nailazi sporednim putem i ima znak trougao a crveni se vozi i već nalazi na glavnom putu koji ima prednost.
Nema nikakvog uticaja da li je raskrnica ovog ili onog geometrijskog oblika jer je jasno saobraćajnim znakom odredjen glavni i sporedni put.

Dakle vozilo koje ima trougao ima obavezu da propusti sva vozila na glavnom put, da li je T ili nije , da li je 2x T ili nije, da li je 3x T ili nije je potpuno irelevantno jer znak uvek znači to što je na njemu.
Plavi mora da se zaustavi i propusti crvenog je po propisu, sasvim jasna siutacija.

Korisnikov avatar
srdjanyo
Postovi: 3258
Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Kružni tokovi

Post od srdjanyo » 20 Jun 2022, 13:24

Situacija.
Dolazim na Detelinarski KT iz pravca kasarne /Rumenačkog puta.
Krećem se levom trakom.
Dajem levi pokazivač pravca. Namera je da skrenem levo u Kornelija Stankovića.
U ravni sa izlazom iz KT prema Bulevaru Evrope dajem desni pokazivač pravca i prestrojavam se u desnu traku.
Izlazim iz KT u ulici Kornelija Stankovića, u desnoj traci.
Da li je to pravilno korišćenje raskrsnice, u ovom slučaju Kružnog Toka?

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 20 Jun 2022, 13:25

@ ljubitelj

Ali imamo onda i situaciju da crveni treba da se prestroji u spoljnu traku pre iskkjučenja iz kružnog toka i da pritom propusti vozila koja su već u spoljnim trakama (postavljao sam video u kome to govori/objašnjava neki načelnik iz Uprave saobraćajne policije)...

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 20 Jun 2022, 14:18

Pa crveni nema nikoga u desnoj traci, on je sam u kružnom toku i bez problema se prestrojava u desnu i izlazi, ili nastavlja da vozi svojom trakom i izlazi direktno iz unutrašnje trake.
Plavii je koa što sam napisao stao i propustio crvenog da prodje i nalazi se iza njega, sada on postaje vozilo na glavnom putu i na njega počinje da se primenjuje pravilo da ima prvenstvo u odnosu na sledećeg, trećeg četvrtog...koji nailazi na KT i na trougao i čeka sada on da plavi prodje pored njega.

U situaciji plavi i crveni, plavi ne sme da uleti u kružni tok u kome je crveni i da nastavi da vozi prethodnom brzinom, ili ometa putanja kretanja crvenog, ili da pretiče u desnoj traci (ide brže od plavog) da bi ga "isekao" i kao brže prošao kroz KT.

Uvek treba gledati dinamički tok saobraćaja, ko se već kreće i gde se nalazi a ko stoji (plavi stoji ipsred KT u ovom primeru o kome pričamo a crveni se vozi unutar KT).

Ne postoji šansa da dodje do kontakta ili nedoumice oko prestrovjavanja ako plavi ispoštuje svoju obavezu da stane i propusti crvenog. Plavi prosto nije u desnoj traci u kružnom toku u ravni sa crvenim pa da postoji situacija da crveni propušta vozila u svojoj desnoj traci kada se prestrojava.

A pogotovu što crveni u unutrašnjoj traci ima manji put da predje od plavog za istu brzinu kretanja pa time i brže /vremenski/ prolazi kroz KT čak i kada bi se oba vozila kretala istom brzinom jer je krug u pitanju a ne pravac.

KT je odlično geometrijsko rešenje i zparavo je veoma jednostavno da se koristi i bezbedno i efikasno.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2114
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 20 Jun 2022, 16:18

ljubitelj je napisao:
20 Jun 2022, 13:05
Nema nikakvog uticaja da li je raskrnica ovog ili onog geometrijskog oblika jer je jasno saobraćajnim znakom odredjen glavni i sporedni put.
Kako da nema veze. Ovo što ti govoriš je upravo kao skretanje glavnog puta.

Sa druge strane, da imaš ravan put s dve trake u jednom smeru, pa s desne strane sporedna ulica A, pa posle nje i sporedna ulica B. I sad jedan ide glavnim putem levom trakom, a drugi izlazi iz sporedne ulice A i skreće desno. Za popočetak niko nikog ne propušta jer ovaj iz sporedne A samo ide u desnu traku, a onaj prvi vozač je u levoj traci. Ali tad vozač iz leve trake treba da se prestroji u desnu kako bi prešao u sporedni B, i u tom momentu on nema prednost - već onaj što je izašao prethodno iz sporedne A.

Među nama vozačima: da, ja mislim da skoro svi gledamo to kako ti, ali ako hoćemo da budemo sigurni ko ima prednost po propisima, onda je važno reći šta su tačno raskrsnice. Da li sa skretanjem glavnog puta, ili T raskrsnice, i to upravo zato što razni stručnjaci uvek i govore "pa kružni tok je samo niz pojedinačnih raskrsnica". I tako dolazim do zaključka: ili plavi ima prednost, ili se mora odustati od objašnjenja da je kružni tok "samo" niz raskrsnica - kako bi isključivanje iz kružnog toka funkcionisalo tako kako opisuješ.


@srdjanyo Da, to u tome nije ništa sporno, i baš i ja za time potežem otkako smo pokrenuli ovu diskusiju. Na taj način ja lepo sebi "zapljunem" prednost.😁 Ali pazim dobro i na one koji se tek uključuju tu, da ne bi bilo da neko krene da ulazi u kružni tok misleći kako ću se ja držati unutrašnje trake.

Isto, ako u kružnom toku već ima gužve, pa i ja i još neko iz spoljašnje trake idemo na isti izlaz, to je idealno - tada on definitivno ima prednost u odnosu na one što bi se uključili, i ja se provlačim s njegove leve strane - on me zaklanja. Al opet pažljivo, da ne bude taj iz spoljašnje trake hoće da produži do sledećeg izlaza.


Super je kružni tok samo zato što smo u njemu ugl. svi mnogo pažljiviji i sporije vozimo, ali nam nije svima jasno ko kad ima prednost. Kažem ja, džaba i da se mi ovde dogovorimo ko ima prednost, crveni ili plavi, to treba u delići sekunde svakom učesniku da bude jasno. A mi se ne složismo ni posle nedelju dana.😁

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 20 Jun 2022, 16:19

Ako plavi ulazi u KT u trenutku kada je crveni već u kružnom toku tj. već na pola njega onda crveni neće da nikako ugrozi plavog ali ako oba auta ulaze maltene istovremeno u kružni ali crveni vozi znatno brže nego plavi on nikako, ali nikako u situaciji ovakvog isključivanja ne može imati prednost u odnosu na plavog niti sme da ga iseče već mora da ga propusti.

Uostalom ko vozi ispravno a ko je kriv u slučaju nezgode u opisanom slučaju je najbolje objašnjeno u videu u mom komentaru #353 oko šeste minute...

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 20 Jun 2022, 23:46

Gazu je napisao:
20 Jun 2022, 16:18
ljubitelj je napisao:
20 Jun 2022, 13:05
Nema nikakvog uticaja da li je raskrnica ovog ili onog geometrijskog oblika jer je jasno saobraćajnim znakom odredjen glavni i sporedni put.
Kako da nema veze. Ovo što ti govoriš je upravo kao skretanje glavnog puta.

Sa druge strane, da imaš ravan put s dve trake u jednom smeru, pa s desne strane sporedna ulica A, pa posle nje i sporedna ulica B. I sad jedan ide glavnim putem levom trakom, a drugi izlazi iz sporedne ulice A i skreće desno. Za popočetak niko nikog ne propušta jer ovaj iz sporedne A samo ide u desnu traku, a onaj prvi vozač je u levoj traci. Ali tad vozač iz leve trake treba da se prestroji u desnu kako bi prešao u sporedni B, i u tom momentu on nema prednost - već onaj što je izašao prethodno iz sporedne A.
Eto sam si opisao kako nema veze.
Potpuno je identično da li glavni put vijuga ili je prav kao strela, u tvom opisu vozilo iz posredne ulice A ne sme da se uključi na glavni put i skrene u sporednu ulicu B po istom propisu koji sam već objasnio d avaži za odnos glavnog i uključivanje sa sporednog puta (ili parkiinga, isto je).

Dakle, taj što je izašao iz sporedne NEMA nikada prednost već je u prekršaju svih vozila koja su već na glavnom putu nevezano u kojoj saobraćajnoj traci jer je dužan da iz propusti i ne ometa njihovo kretanje.

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 20 Jun 2022, 23:53

Martin Mystere je napisao:
20 Jun 2022, 16:19
Ako plavi ulazi u KT u trenutku kada je crveni već u kružnom toku tj. već na pola njega onda crveni neće da nikako ugrozi plavog ali ako oba auta ulaze maltene istovremeno u kružni ali crveni vozi znatno brže nego plavi on nikako, ali nikako u situaciji ovakvog isključivanja ne može imati prednost u odnosu na plavog niti sme da ga iseče već mora da ga propusti.
Upravo tako, podvukao sam.

To je neka druga situacija od ove koja je do sada komentarisana.

Kada su oba vozila u kružnom toku, znači na glavnom putu sa 2 trake onda važi prednost pravila desne strane, i plavi ima prednost a crveni mora da ga propusti kada se prestrojava.,

I takva situacija je jasno definisana propisima tako da ni tu nema dileme (ne bi trebalo) koje vozilo ima prednost, a opisano je zapravo ista situacija kao kada se vozi naekim pravcem na nekom bulevaru sa više traka (4 recimo) pa se onaj iz leve prestrojava u desnu tako da uvek propušta toga sa desne strane pa se iza njega, kada prodje, prebacuje ka desnim trakama.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2114
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 21 Jun 2022, 00:02

Mislim da se nismo razumeli. Ako se ja s male uličice priključujem na bulevar, ja se ne obazirem na one što su u levoj traci bulevara. Jer ja njima ne presecam putanju. A posle tek ako taj iz leve trake hoće da se prebaci u desnu, od tog sledećeg momenta ja imam prednost - koji sam se ranije ubacio sa sporednog puta. Jer sad je ta desna traka moja traka, i on ne sme moje kretanje da poremeti.

E, al sad, da ja budem tvoj drveni advokat.😁 Ako se ja uključujem u desnu traku sa sporednog puta, a taj na glavnom putu se već prestrojava iz leve trake u desnu, ili se prosto kreće tako da će preseću desnu traku glavnog puta, ja njega moram da propustim. Bez obzira na to što on menja trake u okviru glavnog puta, on je car, a ja sam na sporednom putu.

I zato sam ja pri početku ove diskusije pomenuo kao faktor rastojanje između uključenja plavog u kružni tok i isključenja crvenog iz kružnog toka. Ako su ta dva blizu, sva mi je logika da bude kao što ti kažeš. Ali ako su ta dva relativno daleko, kao na primer kod kružnog toka koji spaja puteve u T ili tri kraka od po 120 stepeni, onda možda da bude kao ovo što sam pisao.

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 21 Jun 2022, 08:23

Ako se ja s male uličice priključujem na bulevar, ja se ne obazirem na one što su u levoj traci bulevara.
Saobračajni znk trougao je znak obaveze i ztnači kada na njega nidejše suprotno, ti MORAŠ da se obazireš na SAV saobraćaj u bulevaru i da PROPUSTIŠ sva vozila.
Uključivo i pešake ako bi tvoje uključenje ometalo njihovo kretanje.

Isto važi i kada se priključuješ sa parkinga ili privatnog dvorišta, SVE na putu sa prvenstvom prolaza moraš da propustiš.
Nema veze da li je bulevar, da li obična ulica, dali regionalni put niti koliko ima traka.
Pravilo znaka STOP i znaka trougao je univerzalno.

Dakle, tek kada je bulevar prazan u svim trakama treba da se priključuješ, jasno pravilo i nemaš greške ni dilema oko pravca prostiranja i geometrije ulica i puteva.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2114
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 21 Jun 2022, 09:30

Tako je, slažem se. Ali NAKON što se uključim u tu desnu traku, tad onaj iz leve trake više nema prednost u odnosu na mene kad hoće da se prestroji. Nema tu ima više ko je dođoš, a ko starosedelac na glavnom putu.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od Xepoj87 » 21 Jun 2022, 09:53

ljubitelj je napisao:
Martin Mystere je napisao:
20 Jun 2022, 16:19
Ako plavi ulazi u KT u trenutku kada je crveni već u kružnom toku tj. već na pola njega onda crveni neće da nikako ugrozi plavog ali ako oba auta ulaze maltene istovremeno u kružni ali crveni vozi znatno brže nego plavi on nikako, ali nikako u situaciji ovakvog isključivanja ne može imati prednost u odnosu na plavog niti sme da ga iseče već mora da ga propusti.
Upravo tako, podvukao sam.

To je neka druga situacija od ove koja je do sada komentarisana.

Kada su oba vozila u kružnom toku, znači na glavnom putu sa 2 trake onda važi prednost pravila desne strane, i plavi ima prednost a crveni mora da ga propusti kada se prestrojava.,

I takva situacija je jasno definisana propisima tako da ni tu nema dileme (ne bi trebalo) koje vozilo ima prednost, a opisano je zapravo ista situacija kao kada se vozi naekim pravcem na nekom bulevaru sa više traka (4 recimo) pa se onaj iz leve prestrojava u desnu tako da uvek propušta toga sa desne strane pa se iza njega, kada prodje, prebacuje ka desnim trakama.
Tvoja cela prica i iz prethodnih postova bi vazila da stoji da niko ne sme da se ukljuci u KT dok ima vozila u njemu...a u ovom slucaju, plavi se vec ukljucio ne oduzimajuci prednost crvenom u drugoj traci i do kontakta dolazi nakon sto su oba vozila vec u KT. Drugo da je crveni hteo da se prestroji u spoljasnju na ulazu gde plavi hoce da se ukljuci, ali na sledecem izlazu je plavi vec u kruznom toku i crveni ne sme da mu isece putanju. Brzinu svega ne mozes da znas, jer nije konstantna, niti postoji zakonski odredjeno ubrzanje, pa su tvoje pretpostavke za to takodje netacne.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk



Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 21 Jun 2022, 10:44

Ja kažem da u ovom slučaju plavi ima prednost tako da ne znam šta je tu netačno jer se poklapa sa onim što si ti napisao.

Odgovori