Kružni tokovi

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 02 Maj 2022, 14:03

Ako se plavi uključio u spoljnu traku čak i u trenutku kad je crveni bio i na pola kružnog toka u unutrašnjoj traci crveni je u ovakvoj situaciji dužan da ga propusti. U situaciji kada se plavi još nije ni uključio u kružni a kada je crveni već bio na pola kružnog toka ne bi smo ni imali to o čemu pričate jer bi crveni napustio kružni da i ne smetaju jedan drugom.
Ovde je prema važećem zakonu sve tako jasno i stvarno ne znam čemu uopšte komplikovanje - kad su u kružnom toku dva auta, na izlazu iz kružnog uvek prednost ima onaj koji ide spoljnom trakom tako da kako god okrenete plavi u ovoj situaciji pošto se već nalazi u kružnom ima prednost nad crvenim.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2107
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 02 Maj 2022, 16:06

Da, ali ispada paradoksalno: plavi nema prvenstvo prolaza u odnosu na crvenog dok je vam kružnog toka, ali ako ipak da gas, imaće prednost u odnosu na crvenog.

Mislim da odgovor na ovo pitanje može zavisi i od rastojanja priključaka gde plavi ulazi i crveni izlazi.
- Da je raskrsnica ukrštanje dva puta od po 90 stepeni, rekao bi da crveni apsolutno ima prvenstveno jer je se isključenje crvenog i uključenje plavog skoro dodiruju. - Da je ugao između tih uključenja i isključenja recimo 120, 150 ili 180 stepeni, onda bi rekao da prednost ima plavi.

Problem i u tome je da verovatno takva priča oko tako nekog ugla ili rastojanja između uključenja i prvog sledećeg isključenja nigde ne stoji u zakonu, pa kada to odstojanje postaje dovoljno dugo da bi plavi imao prednost.

Ne ide mi u glavu da na jednom istom delu puta bude "ovako on ima prednost, a onako neko drugi".

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 02 Maj 2022, 16:15

Pa i nije - UVEK ima prednost onaj koji je u spoljnoj traci bilo da se isključuje odmah prvi izlaz desno ili da produžava pravo, u ovom slučaju je to plavi.

Crveni da bi vozio u potpunosti pravilno treba da ide spoljnom trakom i tada bi plavi morao da ga propusti, u ovom slučaju kada crveni ide unutrašnjom plavi se uključuje u spoljnu čime ne ugrožava crvenog i time su oboje u kružnom toku a tu već on zbog napisanog ima prednost u odnosu na crvenog.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21042
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tokovi

Post od nidza » 02 Maj 2022, 16:26

Uprostiti kružni tok koji je obeležen trakama kao običan pravi put sa više traka. Sva pravila važe.

Ne možeš se prestrojiti u traku gde postoji drugo vozilo, to je sve što treba znati.

Jedini problem sa obeleženim kružnim tokovima je što ljudi i dalje voze kao da nema traka, kako su naučili, i onda moraš da gledaš i na one koji su desno i levo od tebe, a to nije lako na velikom KT kao što je Slavija npr.

Sent from my 2112123AG using Tapatalk


Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 02 Maj 2022, 16:35

Martin Mystere je napisao:Definitivno ne piše.

Uostalom...

Naravno da i možeš i trebaš da se prestrojiš...

Naravno možeš i da skratiš put, prođeš unutrašnjom, tako se i isključiš na izlazu etc ali kad time ne ometaš nikoga ko u kružnom ide spoljnom.

Btw ima mnogo objašnjenja na YT koji govore potpuno isto kao i ovaj video koji sam već postavljao...

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2107
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 02 Maj 2022, 16:40


Martin Mystere je napisao: Crveni da bi vozio u potpunosti pravilno treba da ide spoljnom trakom i tada bi plavi morao da ga propusti (...)
Da, baš zato sam i ja u poslednje vreme počeo da se prestrojavam ranije u spoljašnju traku. Ma taj način i sprečavam da dođe do ovakvog nesporazuma. Ali ako se od crvenog očekuje da izađe iz kružnog toka spoljašnjom trakom, zašto onda postoje isključenja ovakva sa po dve trake. Očigledno je to s namenom da se iz unutrašnje vozač direktno isključi iz kružnog toka.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 02 Maj 2022, 16:50

Možeš ti da izađeš i iz unutrašnje trake na drugom izlazu u momentu dok se vozilo iz spoljne trake isključuje na prvom izlazu - u toj situaciji ne smetate jedno drugom...

Ili da prođeš unutrašnjom kad nema gužve...

I znam da nema logike da se kad ima gužve prioritetno gleda/koristi jedna traka a kad je nema da možeš koristiti i drugu traku ali tako je...

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2107
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 02 Maj 2022, 22:27

Posle mi je palo na pamet. Ono što je u ovom slučaju meni stvaralo zabunu je što kružni tok treba gledati kao niz običnih raskrsnica, ali niz T raskrsnica. Dakle, ako je kao što ti kažeš @Martin Mystere, onda je moja greška što sam tretirao tu situaciju koju sam nacrtao kao raskrsnicu četiri puta sa skretanjem glavnog puta. Dakle, jedan sporedni put je jednismerni put kojim se plavi uključuje, jedan sporedni put je jednosmerni put kojim se crveni isključuje, i glavni put koji skreće je kružni tok. Hoću reći, čini mi se da je to razlog zašto sam se dvoumio.

No, bez obzira, nastaviću da se ponašam po starom u ovakvoj situaciji:
- ako se uključujem, propuštam i tog u unutrašnjoj traci sem ako sam siguran da se ne isključuje,
- ako se isključujem iz unutrašnje trake, pazim šta će taj što se uključuje raditi i da li me pušta, i
- kad se isključujem iz srednje trake, a nemam više nikog u spoljašnjoj pored sebe, prestrojavam se pre isključenja iz kružnog toka.

Super je kako se to ovde razjasnilo, al džaba kad mnogi to ne znaju ili nisu sigurni.

Mada i prestrojavanje unutar kružnog toka može biti rizično, jer kad se neko uključuje i vidi me u unutrašnjoj traci, može i on da krene da se uključuje u kružni tok ne očekujući da ću ja da se prestrojim.

Dobri su kružni tokovi, ali baš mislim da nisu dobro rešenje gde je preveliki broj vozila.

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 02 Maj 2022, 22:33

Ma ja sam bez obzira ne sve u tom kružnom toku uvek i više nego oprezan i često kad nisam siguran da li će onaj koji bi trebao da stane i propusti me po pravilu to i da uradi ja prikočim i lagano vozim.

Ali jedne stvari se definitivno držim - od momenta ulaska u kružni do momenta izlaska iz kružnog svetlosnom signalizacijom pokazujem gde idem tako da svako sa iole pažnje u kružnom ne može da bude u dilemi.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Kružni tokovi

Post od Geza » 21 Maj 2022, 20:17

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2107
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 21 Maj 2022, 21:02

Neee, koje besramno brukanje Novog Sada... Mada, nema šanse da je ovo Novosađanin, mora da je Rumljanin s novosadskim tablicama.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Heinz » 19 Jun 2022, 20:34


ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 19 Jun 2022, 21:50

Gazu je napisao:
01 Maj 2022, 22:21
Da, namerno sam tako napisao jer je baš takva zabuna u mojoj sad glavi: da li se na takvu situaciju gleda kao da se on već uključio u kružni tok, ili se gledao kao da se on uključuje u kružni tok. Možemo reći da je u pitanju obična raskrsnica s kružnim tokom, pre kružnog toka stoje trouglovi, i kružni tok je s dve trake, i sve ulazi i izlazi s kružnog toka da su sa po dve trake. Sad ću i nacrtati na šta mislim.

Evo crtež. Dakle, ko ima prednost, crveni ili plavi...
Bez dileme, crveni shodno opisanoj signalizaciji (koja manje više svuda važi uz retke izuzetke da je drugačije znakom odredjeno i počertnoj poziciji vozila (gde počinje linija putanje kretanja).

Dodatno, trougao znači da plavi treba da se zaustavi pre ulaska na glavni put tj KT, a crveni se podrazumeva da se kreće nekom odgovarajućom brzinom pa nema ni realne šanse da plavi tako snažno ubrza od nule da sustigne crvenog.

Ako se plavi ne zaustavi već uleti u KT onda je opet kriv, nije poštovao pravilo da mora da se zaustavi na trougao.

I kao i u svakom sudaru jedno je teorija a sasvim drugo teškoća dokazati stvarne brzine i stvarne putanje kretanja...lažni svedoci, lažni veštaci, korupcija, sudstvo, policija itd koji nisu apriori poštena lice bez svojih ličnih interesa kaoji mogu prevladati slovo pravila i zakona.
Onda je uvek moguće biti krivi u bilo kojim okolnostima, mislim na falsifikovanje činjeničnog stanja, papira, zapisnika, izjava itd.
Poslednja izmena od ljubitelj u 19 Jun 2022, 22:09, izmenjeno 1 put ukupno.

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tokovi

Post od ljubitelj » 19 Jun 2022, 22:01

ftj je napisao:
02 Maj 2022, 12:49
I kad se sa sporednog puta ukljucis na glavni ako te onaj sa glavnog udari potpuno od pozadi ko ce biti kriv?
Onaj sa sporednog koji nije propustio, poštovano prednost, vozilu koje se već kretalo glavnim putem pre njegovog (loše) procenjenog ukljuečenja na glavni put.
Vozilo sa sporednog puta ili sa parkinga apsolutno mora da propusti sva vozila koje sv već kreću putem sa prvenstvom prolaza, vlo jednostavno pravilo koje to reguliše i univerzalno važi.
Ako se ipak uključi neposredno ispred vozila na glavnom putu i zato bude odpozati naletanja opet je kriv taj sa sporednog puta jer se nije bezbedno uključio u postojeći saobraćajni tok.

Medjusobni položaj u trenutku udara/ naletanja/ pokazuje odgovornost po tom pravilu. Naravno ako je naletanje bilo recimo 300 metara posle uključenja ovog sa sporednog puta onda on nije kriv već ovaj sa kretanjem na glavnom putu. Neoodržavnje rastajoanja, neprilagodjena brzina uslovima puta jer nije mogao da se zaustavi za 300metara od prepreke na koju nailazi svojim kretanjem.

I razne varijante izmedju , ovo su opisana 2 granična slučaja sa jasnim odgovornostima.

Izuzetak od pravilu su ukrštanja sa šinskim vozilima gde je posebno regulisano ukrštanje putanja kretanja.

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 19 Jun 2022, 22:16

U teoriji si za ovo u prethodnom postu po meni 100% u pravu ali u praksi to nažalost nije uvek bio slučaj već je bilo i situacije gde su krivim proglašavani oni koji su išli pravo uz obrazloženje da nisu prilagodili brzinu uslovima puta (a kretali su se u okviru dozvoljene brzine) i da su vozili sporije izbegli bi da udare taj auto. Obrazloženje po meni nema smisla, naročito ako voziš u granicama dozvoljene brzine, ali eto bilo je i takvih tumačenja.

Odgovori