Kružni tokovi

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2110
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 12 Feb 2022, 13:49

Ovako nešto bi definitivno pomoglo. Samo da stvari budu što više foolproof. :cool!:

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19248
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Heinz » 13 Feb 2022, 01:23

To je sledeći "level". Za jedno 10-20 godina.

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kružni tokovi

Post od YUgisa » 13 Feb 2022, 10:10

Martin Mystere je napisao:
11 Feb 2022, 22:59
Vidiš to je greška koju mnogi prave i koja me konstantno izvodi iz takta, kada ja idem spoljnom trakom, dam lepo signalizaciju i onda neko skrati put direktno kroz unutrašnju traku jer piči pravo i iseče me a da ne pazim ili bi me spičio direktno ili bih ja spičio njega.

Generalno, apsolutno je nebitno koliko auta neko ima na braniku bez dileme je jasno da prednost ima onaj ko ide spoljnom trakom tako da bi onaj ko ide unutrašnjom morao da propusti sve koji idu spoljnom trakom i tek onda prođe ili da se u nekom momentu iz unutrašnje prestroji u spoljnju traku i da tako vozi do isključenja.
Mene opet izbacuje iz takta kada ulazimo sa dve trake u kruzni tok i onda se ovaj ispred mene prestroji u desnu traku pre kruznog toka i ulazimo paralelno u kruzni tok, on ide spoljnom trakom, ja unutrasnjom trakom i onda me "isece" na drugom izlazu... On ima zakonski prevenstvo prolaza, ali koja je poenta unutrasnje trake ako ces voziti spoljnom na treci ili cetvrti izlaz... Kruzni tokovi jesu super stvar, ali definitivno nismo za vise od jedne trake u njemu...
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 13 Feb 2022, 10:24

Pusti poentu - kada bi svi vozili po zakonu a ne onako kako oni misle da bi trebalo ili bilo logično bilo bi i manje sranja i nesreća.

Ili misliš da ja ako vozim kako zakon i propisi kažu svaki put treba da se štrecam da li će ova iz unutrašnje trake da i sam vozi kako je zakon propisao ili će se baviti nekom svojom logikom.

I ne, taj iz spoljašnje tebe nikako ne može da iseče jer si i sam svestan i napisao si da on ima prednost - možeš da isečeš samo ti njega ako skrećeš iz unutrašnje.

Btw ti ne moraš da voziš spoljnjom sve do četvrtog izlaza, možeš i unutrašnjom ali pre isključenja na njemu, bar kako zakon kaže, trebaš da se bezbedno prestrojiš u spoljnju i iz nje se isključiš.

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kružni tokovi

Post od YUgisa » 13 Feb 2022, 11:29

Poenta je da imamo preporuke kako se vozi u kruznom toku od istih "strucnjaka" koji su i doneli zakon koji je u fazonu nista od toga nije bitno. Ti zaglavi spoljnu traku jer tako imas prednost sto se tice zakona. Preporukama za voznju u kruznom toku se spoljnom vozi samo za prva dva izlaza. Dok se iz unutrasnje ide na drugi, treci i cetvrti izlaz (ako izlaz ima vise traka). Ako imas izlaz sa dve trake nisi duzan da se prestrojavas u spolju traku, mozes zakonski da skrenes iz unutrasnje pod uslovom da ne seces ovog iz spoljne, sto je razlog zasto sam rekao da on mene "sece" tj pod navodnike jer usustini nepropisno koristi kruzni tok iako zakonski jeste u pravu. Zato i kazem da onda unutrasnja traka nema poentu posto je lakse samo zaglaviti spoljnu, a mnogi kruzni tokovi nisu dovoljno veliki da se ti prestrojavas po trakama kad jednom udjes, barem ne za prosecnog vozaca. A ako cemo koristiti kruzni tok po trenutnom zakonu onda bolje da imaju jednu traku i ako dolaze dve ili vise traka ka njemu onda nek se sortiraju u jednu pre njega, a ne u njemu... Sto se cesto i desava pred kruznim tokovima u praksi kuda sam ja isao... Bilo je situacija da "preteknem" po 10 vozila ispred kruznog toka pa i par vozila u kruznom toku jer uletim u unutrasnju dok se svi ostali prestrojavaju u spoljnu... Bukvalno sam jedan jedini put isao spoljnom trakom, a da se nisam iskljucio na prvom izlazu.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 13 Feb 2022, 11:33

Odlično, ti vozi tako kako voziš unutrašnjom trakom, udari nekog ko te je "isekao" iz spoljne trake i vidi ko će da bude kriv i snosi posledice pa nam javi ishod.

U međuvremenu možeš da nam kažeš i šta je starije/bitnije i šta se gleda - zakon ili preporuke i ko onda vozi nepropisno onaj koji vozi po zakonu ili po preporukama...

To da li unutrašnja traka u ovakvoj situaciji ima ili nema poentu možemo apsolutno da se ovde složimo ali sve to pada kad je u pitanju praktična situacija, propisana zakonom i kad se pokrene pitanje odgovornosti i ko je pogrešio.

Ako pustimo slobodno tumačenje i "logiku" da nas vodi, dolazimo u problem jer po nečijoj logici i "pravilo desne ruke" možda neće imati smisla i da on treba ima prednost u odnosu na vozilo koje mu dolazi sa desne strane...

Da skratim priču, mnoge stvari u teoriji nemaju logiku, u praksi čak i manje ali dok su zakonski tako propisane za sve i dok ih neko pametniji ne promeni...

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2110
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tokovi

Post od Gazu » 13 Feb 2022, 12:03

Ja zato to gledam ovako. Koristi spoljašnju kao u skladu sa tim preporukama, ali onda to radiš isključivo kao šmeker - svestan da si ti tada taj koji mora mnogo više da pazi, ali i da tako ti pomažeš da svi ostali lakše prođu taj isti kružni tok. Taj što koristi spoljašnju traku za izlazak na trećem izlazu ne čini nikakav prekršaj, i ne može da ti bude kriv jer on to radi.

No, bez obzira na propise sa kružnim tokom, ima stvari koje pomažu, kao te strelice na putu koje u poslednje vreme crtaju pred sam kružni tok. Ne znam sad kakva je sa tim strelicama situacija, da li su one ipak obavezujuće kao i strelice pred običnim raskrsnicama?

Da, i u kružnom toku sa dve trake to što si opisivao prilikom izlaska nije moguće da se desi ako bi taj kružni tok imao na tom mestu i izlaz sa dve trake, a to je skoro uvek slučaj. Ako je u pitanu kružni tok koji spaja puteve sa različitim brojevima traka - neki s dve, neki s jednom, onda se prosto nemoj trpati da što duže koristiš srednju traku; što pre se prestroj u spoljašnju pre tog isključenja ili prosti ipak koristi spoljašnju. Neka drugi budu tad budu džekovi koji će smanjiti gužvu u kružnom toku. :)

Korisnikov avatar
Joker
Postovi: 495
Pridružio se: 23 Jan 2016, 15:43
Garaža: Kamiq Ambition 1.0 TSI DSG
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kružni tokovi

Post od Joker » 13 Feb 2022, 12:04

YUgisa je napisao:
13 Feb 2022, 11:29
Ako imas izlaz sa dve trake nisi duzan da se prestrojavas u spolju traku, mozes zakonski da skrenes iz unutrasnje pod uslovom da ne seces ovog iz spoljne, sto je razlog zasto sam rekao da on mene "sece" tj pod navodnike jer usustini nepropisno koristi kruzni tok iako zakonski jeste u pravu.
Po preporukama bi bilo:
dva vozila ulaze u kružni tok paralelno, jedno u spoljnoj drugo u unutrašnjoj. Vozilo iz spoljne izlazi na drugom a vozilo iz unutrašnje na trećem, Do sada je ok?
Vozilo iz spoljne kada je prošlo prvi izlaz daje desni (ž)migavac da na drugom izlazi, vozilo koje čeka na drugom izlazu da se uključi u kružni tok i želi da izađe na njegovom drugom izlazu (znači ostaje u spoljnoj traci) uključuje se, i to vozilo je sada paralelno sa tobom koji si u unutrašnjoj i želiš da se isključiš ali opet vozilo koje ne čini saobraćajni (pa ni po preporuci) prekšaj ima prednost u odnosu na tebe i moraš da ga propustiš a ne da ga isečeš, bez obzira koliko traka ima put na koji se isključuješ.

Po meni je rešenje kao što je urađeno u inostranstvu, fizičko odvajanje traka u kružnom toku, tako da te "vodi" kroz kružni tok i naravno dobra saobraćajna signalizacija pre kružnog toka da bi se prestrojio u traku kojom treba da voziš.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kružni tokovi

Post od dragvorl » 13 Feb 2022, 12:06

Kruzni tok je raskrsnica kao i svaka druga. Ako su nacrtane strelice na kolovozu jasno je na sta se odnose.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 13 Feb 2022, 12:31

Bez namere da nekog prozovem ali 90% sudara, a onda normalno i nastanka gužve u kružnom toku nastaje upravo iz razloga što umesto da se vozi kako je propisano ima ljudi koji hoće da iskoriste logiku i projure nekad skoro ipravolinijski kroz kružni da bi se isključili ispred nekog ko ide spoljnom jer će tako eto smanjiti gužvu...

E onda kad dođe do sudara, evropski često ne može da se potpiše jer onaj koji je išao unutrašnjom i skrenuo naglo da se isključi ispred onog što je išao spoljnom a što je dovelo do sudara najčešće nije ni svestan da je on napravio grešku i da je krivica isključivo njegova već krivi onog koji je išao spoljnom da ga je isekao ili udario a nije imao prednost...

Onda se čeka policija i taj pokušaj smanjenja gužve često dovede do još veće gužve... I tu "logika" gubi meč.

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kružni tokovi

Post od YUgisa » 13 Feb 2022, 12:50

Mi se bas ne razumemo, ja pisem o tome kako se kruzni tokovi koriste neefikasno i kako nemaju smisla na kraju jer zakon ne insistira da se koriste onako kako se preporucuje, a vi me ubedjujete da nisam u pravu zakonski sto sam i sam rekao jos u prvoj poruci, obrazlozio u drugoj i sad naglasavam u trecoj.

Ako cemo ici linijom manjeg otpora i budi glup da bi ti bilo lakse umesto da koristis logiku, onda ne mozemo ocekivati da ce se zakon promeniti jer ocigledno da je tako svima bolje sto nas vraca na moj komentar da bi jednsotavno mogli praviti kruzne tokove sa jednom trakom.


Izgleda je logika u Srbiji da se inteligencija kaznjava, a budalastina nagradjuje pravom prevenstva.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 13 Feb 2022, 12:59

Znači inteligencija je to što ti konstantno, po sopstvenim rečima, ideš isključivo ličnom "logikom" umesto kao što je propisano zakonom i hajde što ti rizikuješ nego dovodiš u rizik druge koji voze po propisima, makar se ti važeći propisi i kosili sa logikom...

Na stranu to što sam već napred i napisao da možemo i da se složimo šta bi bilo bolje ali je sada ipak ovako...

Izgleda da imamo i pogrešno viđenje pojmova inteligencija i budalaština...

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kružni tokovi

Post od YUgisa » 13 Feb 2022, 14:02

Ne znam cime ja ugrozavam nekoga voznjom unutrasnjom trakom ili cime ja krsim zakon vozeci svojom logikom? Da li ja propustim ljude iz spoljne trake? Da, propustim ih jer imaju zakonsko pravo. Da li su mi simpaticni, ni malo. Da li smatram budalastinom voznju onih koji se pre kruznog toka prestroje iz leve u desnu traku bez razloga (posto ocigledno moze da se prodje unutrasnjom jer ja idem sa njom na drugi izlaz i vozim paralelno sa njima) da bi zajasili spoljnom do treceg i cetvrtog izlaza, odgovor je da... Ajd da je neka ogromna guzva u spicu pa da kazes nespretan vozac i boji se da nece moci da izadje iz unutrasnje ili nije uspeo da se prestroji u unutrasnju kao taj jedan put kad sam ja izasao na drugi izlaz iz spoljne, ali desavalo se da nas ima petorica kod kruznog toka... Jedina veca budalastina sto sam video je da neko pokusava da okrene auto ispred kruznog toka da bi se vratio iz pravca odakle je dosao :kezo:

Da rezimiram za kraj mog javljanja u temi, da li imaju zakonsko pravo ljudi da voze krugove spoljnom trakom, imaju. Da li vidim da postoje neki objektivni razlozi za tako nesto, pa delimicno. Da li mislim da je budalastina da se ljudi ne trude da koriste unutrasnju traku u skladu sa preporukama kad to uslovi omogucavaju, da definitivno. Ne kazem da je svaka situacija budalastina, ali kada se 90% saobracaja krece u odredjenom pravcu (o slucajevima sto ja govorim u globalu prvi i drugi izlaz) i onda neko nadje da preseca svima putanju jer je to njegovo zakonsko pravo mi je samo primer samozivosti.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tokovi

Post od nidza » 13 Feb 2022, 14:17

Koji je razlog za polemiku u vezi nečega poprilično jasno definisanog u propisima i zakonu?

Baš mnogo vozača ne poznaje propise i zato su neke saobraćajne situacije kompeksnije nego što bi trebalo.

Korisnikov avatar
Martin Mystere
Postovi: 431
Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
Lokacija: Beograd - Voždovac

Re: Kružni tokovi

Post od Martin Mystere » 13 Feb 2022, 14:21


Izgleda da ti @YUgisha u stvari mene ne razumeš - ne kažem ja da ne sme da se vozi unutrašnjom, niti da si problem ti koji kažeš da voziš unutrašnjom ali propustiš sve koji idu spoljašnjom trakom, problem čine oni koji idu unutrašnjom i ubeđeni su da iz tog razloga prilikom isključenja imaju prednost u odnosu na one koju idu spoljašnjom te ih iz tog razloga seku i prave problem.

Zašto Idem spoljašnjom od isključenja? Zato što po važećem zakonu imam prednost i tako ću se lakše i brže isključiti na svom izlazu bez da ikog ugrozim, nego da vozim unutrašnjom i onda čekam da se pre uzlaza prestrojim u spoljnu ili još gore da isečem nekog.

Da li tvoja logika ima smisla? Sigurno da sa neke tačke gledišta ima i da bi trebalo da se zakonski uskladi da bude kao u drugim zemljama ali bi onda došli u drugu situaciju - svi bi se gurali u unutrašnju traku i niko ne bi išao spoljnom jer ne bi mogao da se isključi dok ne pusti sve iz unutrašnje da se isključe a prestrajanje iz spoljne u unutrašnju kako bi se isključili na izlazu bi u toj situaciji bilo još veća budalaština. Drugim rečima problemi ostaju, gužva ostaje samo Pera ima prednost u odnosu na Miku u odnosu na sadašnju situaciju gde je Mika u prednosti.


Odgovori