Stranica 24 od 31

Re: Kružni tokovi

Poslato: 06 Maj 2020, 18:11
od abcde
Moma je napisao:
06 Maj 2020, 17:18
Kružna raskrsica se izvodi iz dva osnovna raloga a to su veliki protok saobraćaja i povećana bezbednost saobraćaja. Imaju one i velikih nedostataka, a dva najveća su pešački i biciklistički saobraćaj, koji realno poništavaju ova prva dva pozitivna uslova. Takođe kružni tokovi zahtevaju zauzimanje većih površina.
Prava kružna raskrsica ima samo jednu saobraćajnu traku u krugu i kao takva ima samo 8 komfliktnih tačaka 4 razdvajanja i 4 udrzživanja, dok klasična četvorkokraka raskrsnica ima 32 komfliktne tačke, od čega 16 presecanja (komfliktne tačke prvog reda). Uvođenjem 2 i više traka u kružnom toku, protočnost se nešto malo povećava ali se značajno smanjuje bezbednost saobraćaja (povećava se broj komfliktnih tačaka za broj priključaka - 4 preplitanja) i narušava se saobraćajna hierarhija. Postoje moderna rešenja sa više traka, gde je precizno definisana namena traka, i fizički odvojena, kao turbo kružne raskrsnice i sl.
I ne treba mešati kružne raskrsnice i kružne tokove, jer nije isto. Kružni tokovi su raskrsnice sa kružnim kretanjem saobraćaja, ali na drugi način regulisanim saobraćajnim tokovima (regulacija semaforima, policajcima, pa čak ovi tokovi u Grčkoj koji nisu klasične kružne raskrsnice). Recimo Slavija je nekada bila kružni toka, a posle rekonstrukcije postala je kružna raskrsnica
Gde si ti na Slaviji imao semafore?
Postoje raskrsnice sa semaforima koje imaju obicne ulice a ne kruzni tok i postoje kruzni tokovi koji postoje da ne bi postavljali semafore
ne ide jedno s drugim

Re: Kružni tokovi

Poslato: 06 Maj 2020, 19:55
od zeljkokg76
abcde je napisao:
Heinz je napisao:
06 Maj 2020, 16:07
U GR se nešto drugačije vozi. Niko nema trougao na ulazu u KT.
Kod nas svi imaju trougao (osim kao što je bilo na Autokomandi pre rekonstrukcije).
znaci ovi sto su u KT moraju da propuste one koji se ukljucuju
Тако је, правило десне стране јер нема знак на улазу у кружни ток.

Re: Kružni tokovi

Poslato: 06 Maj 2020, 20:03
od Moma
abcde je napisao:
06 Maj 2020, 18:11
Moma je napisao:
06 Maj 2020, 17:18
Kružna raskrsica se izvodi iz dva osnovna raloga a to su veliki protok saobraćaja i povećana bezbednost saobraćaja. Imaju one i velikih nedostataka, a dva najveća su pešački i biciklistički saobraćaj, koji realno poništavaju ova prva dva pozitivna uslova. Takođe kružni tokovi zahtevaju zauzimanje većih površina.
Prava kružna raskrsica ima samo jednu saobraćajnu traku u krugu i kao takva ima samo 8 komfliktnih tačaka 4 razdvajanja i 4 udrzživanja, dok klasična četvorkokraka raskrsnica ima 32 komfliktne tačke, od čega 16 presecanja (komfliktne tačke prvog reda). Uvođenjem 2 i više traka u kružnom toku, protočnost se nešto malo povećava ali se značajno smanjuje bezbednost saobraćaja (povećava se broj komfliktnih tačaka za broj priključaka - 4 preplitanja) i narušava se saobraćajna hierarhija. Postoje moderna rešenja sa više traka, gde je precizno definisana namena traka, i fizički odvojena, kao turbo kružne raskrsnice i sl.
I ne treba mešati kružne raskrsnice i kružne tokove, jer nije isto. Kružni tokovi su raskrsnice sa kružnim kretanjem saobraćaja, ali na drugi način regulisanim saobraćajnim tokovima (regulacija semaforima, policajcima, pa čak ovi tokovi u Grčkoj koji nisu klasične kružne raskrsnice). Recimo Slavija je nekada bila kružni toka, a posle rekonstrukcije postala je kružna raskrsnica
Gde si ti na Slaviji imao semafore?
Postoje raskrsnice sa semaforima koje imaju obicne ulice a ne kruzni tok i postoje kruzni tokovi koji postoje da ne bi postavljali semafore
ne ide jedno s drugim
Pre rekonstrukcije kružni tok na Slaviji nije mogao da funkcioniše bez regulacije policajaca na bar dve tačke.
Evo kako izgledaju kružni tokovi (ne kružne raskrsnice) koje su regulisane i semaforima. Ima toga dosta po Evropi, London, Paris, Barcelona....

https://media.istockphoto.com/videos/ae ... d968290278

Re: Kružni tokovi

Poslato: 06 Maj 2020, 21:45
od dragvorl
Evo u Madjarskoj jedan.

Re: Kružni tokovi

Poslato: 11 Feb 2022, 21:43
od A170T
Kruzni tok isti ko na klipu, izilazim na 3 izlazu isto kao na klipu. Samo cemo zamisliti da iza ovog crvenog autica ima jos nekoliko vozila. Na vreme dajem zmigavac da se iskljucujem na 3 izlazu dok onaj iz drugog izlaza se po meni prevremeno ukljucuje u kruzni tok, ja iz unutrasnje secem njega koji je bio spoljnom trakom na sta on meni trubi. OK ja sam njemu oduzeo prvenstvo prolaza, ali kako da stanem i pustim ga kad iza sebe imam nacickano troje njih koji ne drze vise od 20 cm rastojanja i ako se budem zaustavio dobijam polupan zadnji branik?

Re: Kružni tokovi

Poslato: 11 Feb 2022, 22:59
od Martin Mystere
Vidiš to je greška koju mnogi prave i koja me konstantno izvodi iz takta, kada ja idem spoljnom trakom, dam lepo signalizaciju i onda neko skrati put direktno kroz unutrašnju traku jer piči pravo i iseče me a da ne pazim ili bi me spičio direktno ili bih ja spičio njega.

Generalno, apsolutno je nebitno koliko auta neko ima na braniku bez dileme je jasno da prednost ima onaj ko ide spoljnom trakom tako da bi onaj ko ide unutrašnjom morao da propusti sve koji idu spoljnom trakom i tek onda prođe ili da se u nekom momentu iz unutrašnje prestroji u spoljnju traku i da tako vozi do isključenja.

Što je najgore, za razliku od tebe koji znaš pravilo, mnogi uopšte ne znaju pravilo kružnog toga i misle da imaju prednost u odnosu na onog ko ide spoljnom trakom pa tako na primer vozač crvenog auta često maksimalno skrati put i ide pravo kroz kružni tok do drugog (naspramnog) izlaza i apsolutno je ubeđen da ima prednost u odnosu na onog ko ide spoljnom trakom te da ovaj mora da ga propusti. Zbog takvih se naježim svaki put kad ulazim u kružni i držim četvore oči otvorenim i pored poštovanja pravila i signalizacije koju uvek dajem...

Re: Kružni tokovi

Poslato: 11 Feb 2022, 23:11
od Gazu
Neka drugi kažu šta misle, sigurno neko zna bolje, ali zato je dobro što u novije vreme kod nas pred kružni tok crtaju strelice pred kružni tok - koje su trake za koja posle isključivanja. Bez toga mi se čini da nema nikakvih osnova da neko ko ide na treći izlaz ne koristi i spoljašnji prsten. Slika

Ali kad si već u unutrašnjem prstenu i hoćeš da se isključiš, mislim da nemaš prednost u odnosu na ove u spoljašnjem prstenu - kao i kod prestrojavanja. I ne smeš u kružnom toku da se zaustavljaš, ako ne grešim, pa ako bi se desilo tako nešto kao što kažeš, ispada da treba napraviti još jedan krug. (A isto tako ni taj u spoljašnjem prstenu ne sme da se zaustavi da bi tebe propustio.)

Sreća u celoj situaciji je da bi se retko tako nešto trebalo dogoditi, tj. samo kad ljudi ne ispoštuju strelice ispred kružnog toka, ili ako se zalome dvoje koji bi oboje na svoje druge izlaze, tj. "pravo", ali tako da si ti ušao prvi, a onda ovaj drugi s tvoje desne strane.

Ja mislim da su kružni tokovi odlična stvar, ali gde saobraćaj nije previše gust. Ima dosta mesta gde bi ljudi bez kružnog toka samo prošibali, a gde bi s kružnim tokom išlo sve fluidno. S većim brojem vozila mi se čini da je opet semafor bolji.
Martin Mystere je napisao:Zbog takvih se naježim svaki put kad ulazim u kružni i držim četvore oči otvorenim i pored poštovanja pravila i signalizacije koju uvek dajem...
Iliti, kako je to mene ćale učio, "voziš i gledaš na sve strane kao da neko hoće da ti lupi šamar".Slika Da, previše ljudi ne zna pravila, ali nažalost ima i da mi očekujemo da u kružnom toku važe neka pravila koja kod nas u Srbiji ni ne važe - jer se niko toga nije ni setio.

Baš za primer: jedan drug mi je objašnjavao da ko ide kao polukružno, tj. na treći izlaz, on mora u unutrašnju traku, ali ja mislim da to u našim zakonima baš nigde ne piše. Možda je recimo u Americi tako...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Re: Kružni tokovi

Poslato: 11 Feb 2022, 23:53
od Martin Mystere
Definitivno ne piše.

Uostalom...


Re: Kružni tokovi

Poslato: 12 Feb 2022, 00:17
od A170T
Još jedna situacija koja me nervira su zaklonjeni pešački prelazi. Obavezno se neko nađe ko parkira auto/kombi ispred pešačkog i u potpunosti zakloni osobu koja je u tom momentu već zakoračila na put. Posebno je teško primetiti decu iza takvog vozila koja su niža, koliko god da hoću ne mogu da u mestu zaustavim auto u 3 brzini i 40 km/h. Pokušavao sam da uvek pustim ljude, čak i na negodovanje saputnika koji mi sugerišu da će me neko udariti zbog naglog kočenja.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Re: Kružni tokovi

Poslato: 12 Feb 2022, 00:39
od Gazu
Zato ni ne treba prošibati pored takvih vozila koje ti zaklanja pešački prelaz, moraš usporiti. Na pešačkom očekuješ pešaka, isto kao i oko autobusa kod osnovne škole recimo.

I ne trebaš naglo kočiti, kočiš unapred i lagano, pa nema ko da te stigne.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk



Re: Kružni tokovi

Poslato: 12 Feb 2022, 00:48
od A170T
Da znam, u mom mestu su zaklonjeni pešački prelazi od prvog dana mog vozačkog staza, ali se nekad desi da mi neko izleti iza parkiranog auta. Parking se ne plaća pa radi ko šta hoće, niti policija održava bar neki osnovni red što se toga tiče.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Re: Kružni tokovi

Poslato: 12 Feb 2022, 09:35
od dragvorl
Ne znam sto se kod nas ne prave trasirani KT sa preprekama. Vrlo jednostavno resenje. Stave se kugle pored linija i onda se ne prestrojava ko kako hoce.
Screenshot_2022-02-12-09-34-27-496_com.google.android.apps.maps.png
Screenshot_2022-02-12-09-34-27-496_com.google.android.apps.maps.png (428.21 KiB) Pogledano 968 puta

Re: Kružni tokovi

Poslato: 12 Feb 2022, 09:38
od Martin Mystere
Kod nas bi pojedinci i tada to radili makar i po cenu da oštete sopstveni auto, delom iz neznanja, delom iz bahatosti.

Re: Kružni tokovi

Poslato: 12 Feb 2022, 09:42
od Grujic
Pa svugde pojedinci rade nesto, vidjamo snimke na yt odasvud ali ovako barem ne bi bilo dileme

Re: Kružni tokovi

Poslato: 12 Feb 2022, 09:44
od Martin Mystere
Tu si sasvim u pravu.