2014 Mazda 2
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: 2014 Mazda 2
Lep je, proporcije su mu lepe, samo bi trebalo slobodno da se obrate i platežnijoj klijenteli. Auto ima potencijal da ga kupuju i takvi. Nesklad između uzbudljivog dizajna i štekarenja u enterijeru i na detaljima je hronični Mazdin problem. I nadam se da će paleta motora da se proširi.
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: 2014 Mazda 2
http://www.youtube.com/watch?v=_UUiUjdfejM
http://www.youtube.com/watch?v=pRCRgo1qFGQ
http://www.youtube.com/watch?v=pRCRgo1qFGQ
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: 2014 Mazda 2
Meni je kod japanaca jedna stvar fascinantna.
Ova Mazda, koliko vidim na slikama ima samo vozacev prozor automatski. Ostali svi moraju da se drze do kraja
Ova Mazda, koliko vidim na slikama ima samo vozacev prozor automatski. Ostali svi moraju da se drze do kraja
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: 2014 Mazda 2
Prethodna generacija ima ogledalce samo sa vozaceve strane. Sigurno posledica sto je auto zamisljen sa desnim volanom, ali svejedno glupo kad otkrijes
Re: 2014 Mazda 2
Ili je startu pravljena kao vozilo namenjeno ženama.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10569
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: 2014 Mazda 2
Stednja.
Sent from my HTC One V
Sent from my HTC One V
Re: 2014 Mazda 2
Nemačka.
1.5 SKYACTIV-G 75 CV Prime Line 12.790 €
1.5 SKYACTIV-G 75 CV Center Line 75 CV 14.690 €
1.5 SKYACTIV-G 75 CV Exclusive Line 15.690 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Center Line 15.290 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Exclusive Line 16.290 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Exclusive Line AT 17.790 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Sport Line 17.390 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Sport Line AT 18.890 €
1.5 SKYACTIV-G 115 CV Sport Line i-Eloop 18.790 €
1.5 SKYACTIV-D 105 CV Center Line 17.290 €
1.5 SKYACTIV-D 105 CV Exclusive Line 18.290 €
1.5 SKYACTIV-D 105 CV Sport Line 19.390 €
1.5 SKYACTIV-G 75 CV Prime Line 12.790 €
1.5 SKYACTIV-G 75 CV Center Line 75 CV 14.690 €
1.5 SKYACTIV-G 75 CV Exclusive Line 15.690 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Center Line 15.290 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Exclusive Line 16.290 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Exclusive Line AT 17.790 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Sport Line 17.390 €
1.5 SKYACTIV-G 90 CV Sport Line AT 18.890 €
1.5 SKYACTIV-G 115 CV Sport Line i-Eloop 18.790 €
1.5 SKYACTIV-D 105 CV Center Line 17.290 €
1.5 SKYACTIV-D 105 CV Exclusive Line 18.290 €
1.5 SKYACTIV-D 105 CV Sport Line 19.390 €
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: 2014 Mazda 2
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: 2014 Mazda 2
Volim nove Mazde, ali ova sedan verzija mi je gadna. Ne može auto te klase da izgleda dobro u sedan varijanti.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: 2014 Mazda 2
Dvojka sedan se treba porediti sa konkurencijom, iako ce cenovno dvojka biti znatno skuplji auto, Aveo/Rapid izgledaju jos gore od dvojke...
Mislim da ce dvojka biti i dalje jedan od najlepsih auta u segmentu ali ce i dalje biti jedan od skupljih...
Mislim da ce dvojka biti i dalje jedan od najlepsih auta u segmentu ali ce i dalje biti jedan od skupljih...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29982
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: 2014 Mazda 2
TEST Mazda2 1.5 SKYACTIV-G90: Prethodnica
Potpuno nova Mazda2 je prvi u nizu modela kojim japanski proizvođač započinje temeljno podmađivanje svoje game u 2015. godini
Prošla 2014. je bila druga godina za redom u kojoj je Mazda bila jedan od proizvođača sa najvećim tržišnim rastom u Evropi. Tih 20% porasta možda ne govori toliko mnogo, kao kada se kaže da je prošle godine, na Starom kontintentu prodato ukupno 175.000 vozila KODO dizajna i SKYACTIV tehnologije. Praktično, reč je o najpopularnijim modelima iz game kao što su Mazda3, Mazda6 i CX-5… A, ko tu nedostaje ili je manje zastupljen? Pa, upravo predstavnik u B segmentu – Mazda2!
Zato je Mazda za 2015. godinu, kao prvi od modela u novoj gami, na tržište poslala upravo novu “Dvojku”, odnosno četvrtu generaciju popularnog modela, kojeg je do sada širom sveta prodato 2,5 miliona primeraka. Automobil koji je tzv. “globalni proizvod” i od kojeg se očekuje dosta… Recimo, da nađe put do 200.000 kupaca širom sveta, a od toga 40.000 u Evropi! Ambiciozno ili sasvim realno?! Vićećemo…
Sa modelom Mazda2 susreli smo se na evropskoj promociji i prvoj test vožnji u Barseloni. Tu smo neposredno bili u prilici da proverimo neke od glavnih postulata filozofije “Zoom-zoom”. Dakle, Mazda je, bez obzira na dimenzije, koje uzgled budi rečeno nisu više ni tako male, odlučna da novu “Dvojku” predstavi kao kombinaciju vozila veoma dobrih performansi, ekonomičnosti i bezbednosti. Tu je, u prvom redu, akcenat na SKYACTIV tehnologiji. Potom se igra na kartu atraktivnog i već proverenog KODO dizajna, spoljašnjosti i unutrašnjosti. A onda, priča odlazi na teren udobnosti u vožnji i princip “Jimba Ittai” koji simolično kaže da su konj i jahač, odnosno, u ovom slučaju, vozač i automobil, sjedinjeni…
No, krenimo redom… od dimenzija! Nova Mazda2 je od prethodne generacije duža za 140 milimetara, što znači da je “porasla” na 4.060 mm. Širina vozila je ostala ista i iznosi 1.695 mm, mada, ako se uzmu u obzir i spoljašnji retrovizori, identični kao kod nove Mazde3, onda i tu beležimo rast na 1.983 mm. U poređenju sa trećom generacijom, “Dvojka” je otišla i u visinu za 20 mm, tako da sada ima 1.495 mm. Povećano je i međuosovninsko rastojanje za 80 mm, te kod nove generacije iznosi ukupno 2.750 mm. Međutim, ono što je fascinantnije od svega toga jeste činjenica da je nova Mazda2 samo 10 kilograma teža od prethodne generacije! U vezi sa dimenzijama, postoji još jedan interesantan podatak… Točkovi od 15 cola imaju iste dimenzije pneumatika, 185/65 kao i dobro poznati model Mazda 626?!
Kada prvi put uživo ugledate novu Mazdu2, prva asocijacija sigurno će biti aktuelna Mazda3, samo u nešto manjem “paketu”. I niste se mnogo prevarili jer nova “Dvojka” ima toliko toga sličnog i zajedničkog sa starijiom i većom “rođakom”, da neupućenog čoveka može u prvi mah da zbuni. Dizajn, pa i neki delovi eksterijera i enterijera su potpuno isti, od upravljača i komandi, preko ručice menjača, pa do instrument table i centralnog displeja. No, to ne treba shvatiti kao nešto negativno, pogotovo ako ste kupac automobila iz B segmenta. To znači da se u manjem pakovanju dobija sve ono što je do sada bilo rezervisano za automobile više klase…
Pored toga, prostora ima sasvim dovoljno za gradske vožnje, mada ni odlazak na duža putovanja neće biti problem. Pozicija za upravljačem je korektna, kao i ergonomija, mada se vozač i suvozač na prednjim sedištima mogu suočiti sa jednim “problemom”. Naime, ukoliko se radi o krupnijim osobama, sa izvesnim “viškom” kilograma, onda im se prilično izražene bočne ivice sedišta baš i neće dopasti. Nekome one odlično obuhvataju telo, tako da se oseća “čvrsto u sedlu” i sjedninjen sa automobilom, ali nekome taj “zagrljaj” može da zasmeta zbog “ličnih dimenzija”. U svakom slučaju, nemoguće je svakom ugoditi. Zato je pozadi sve je uglavnom kokrektno, jer se vrata dovoljno široko otvaraju, a prostora za telo, kolena i noge ima dovoljno. Uz sve ovo, treba napomenuti da je Mazda2 zaista automobil sa kojim čovek može da se uputi i na duže putovanje. Zapremina prtljažnika je sasvim solidnih 280 litara, a može se povećati i na čitavih 950, naravno, na uštrb prostora za putnike pozadi.
Da bi komfor u vožnji, ali i jedinstvo sa automobilom bilo bolje, Mazda je četvrtu generaciju “Dvojke” veoma izdašno opremila. Čak i kada nije u pitanju model u najvišem paketu opreme, kao ovaj Revolution Top koji smo vozili, udobnost i prijatan boravak u vozilu su sasvim dobrom nivou. Uz to, bezbednost je dodatno povećana uvođenjem aktivnog sistema i-ACTIVSENSE.
Znajući da postoje tri osnovna načina odvlačenja pažnje vozača, a to su vizuelni, misaoni i manuelni, inženjeri Mazde su se temeljno posvetili ovim probemima. Najpre, akcenat je dat na preglednosti instumenata od kojih su gotovo svi, uključujući i veliki centralni displej od 7 inča, preuzeti od “Trojke”. A tu je i mogućnost da ovaj mali automobil bude opremljen i “head-up” displejem! Potom, povezivanje MZD Connect sistema sa svim “pametnim” telefonima i sličnim uređajima, a samim tim i Internetom, značajno je olakšano, tako da vozač uz jednostavne komande može da bude fokusiran na vožnju, a ne da luta kroz menije…
Tu su još i drugi sistemi aktivne bezbednosti, poput onog za detekciju vozila u “mrtvom uglu” ili upozorenje na nailazak vozila sa strane, pa “pametno kočenje” u gradskoj vožnji koje pri brzinama od 4 do 30 km/h, preventivnim usporenjem ublažava posledice frontalnog sudara. Mazda2 ima i upozorenje pri napuštanju saobraćajne trake, pametnu kontrolu visine svetlosnog snopa prednjih LED svetala, pomoć pri kretanju uzbrdo, te već dobro znane sisteme ABS, EBD, EBA i TSC. Njima svakako treba pridodati i one sisteme pasivne bezbednosti, počev od nove strukture SKYACTIV šasije, oličene u upotrebi novih, snažnijih materijala manje mase, kao i boljoj zaštiti pešaka.
Ipak, ono što je veoma značajno i u čemu je Mazda dosledna, odnosi se na pogon i performanse. Tu kompromisa nema… Nema ni “downsizinga”, odnosno smanjenja zapremine motora, toliko popularnog kod nekih proizvođača. Inženjeri Mazde kažu da postoji samo “rightsizing” i da su četvorocilindarski motori sasvim odgovarajući po svakom pitanju! U slučaju nove Mazde2, za sada su tu tri benzinska i jedan dizel agregat, svi identične zapremine od 1,5 litara. Kod SKYACTIV motora sa oznakom G, odnosno onih koje pokreće benzin, dostupne su verzije od 75, 90 i 115 KS, dok uz oznaku D, za dizel, dolazi jedinica od 105 konjskih snaga. Menjači mogu biti petostepeni i šestostepeni, manuelni ili automatski, naravno, u zavisnosti od snage motora…
Mi smo se pozabavili verzijom G90 sa petostepenim manuelnim menjačem u paketu opreme Attraction, koji funkcioniše sasvim dobro. U suštini, menjač je isti kao i kod Mazde3, tako da ga odlikuje preciznost i relativno kratki hodovi ručice. A sa tih maksimalnih 90 KS dobijenih pri 6.000 obrtaja u minuti i maksimalnim obrtnim momentom od 148 Nm pri 4.000 o/min, Mazda2 je veoma agilan automobil, ne samo u gradu, već i na otvorenom putu. Zahvaljući široko postavljenim točkovima i povećanom međuosovinskom rastojanju, stabilnost je odlična. Upravljač je precizan, sa dosta povratnih informacija, mada je trim oslanjanja nešto tvrđi nego kod “Trojke”…
Ukupna masa od svega 975 kg za ovaj motor ne predstavlja nikakav problem, tako da ubrzanje do “stotke” iznosi 9,4 sekunde. Maksimalna brzina je, respektabilnih, 183 km/h, a ni potrošnja, bar tokom ove prve vožnje, nije bila prevelika, tako da ćemo za sada, prihvatiti fabrički podatak od prosečnih 4,5 litara u kombinovanim uslovima, iako je putni račuar pokazao dve litre više. I tako, prethodnica je stigla… Nova Mazda2 je stupila na evropsko tlo, a dolazi ravno iz Meksika! Da, dobro ste pročitali, jer se verzija sa upravljačem sa leve strane proizvodi u ovoj zemlji, dok se ona druga, gde je volan desno, izrađuje u Mazdinoj fabrici na Tajlandu.
Bilo kako bilo, Mazda2 je prvi od ukupno pet modela ovog renomiranog proizvođača iz Hirošime koji će tokom 2015. stupiti na tržište. U martu stižu osvežene verzije modela Mazda6 i CX-5, pa u julu potpuno novi CX-3, a u septembru, četvrta generacija MX-5. Praktično, najstariji model u gami japanskog proizvođača biće ne tako davno predstavljena, tj. aktuelna Mazda3, ako izuzmemo model CX-7. Ovo sve dovoljno govori u kakvoj ofanzivi se nalazi Mazda…
A kakve rezultate će dati ta tržišna ofanziva, to ćemo tek videti! Za sada je moguće reći da njena “prethondnica” Mazda2 izgleda sasvim dobro. Automobil ima sve adute vozila iz viših segmenata, čak možda i više nego što je potrebno, ali to je sada neki opšti trend. S obzirom da su kupci Mazde specifični, ovakav pristup je sasvim opravdan. Početna cena od 10.990 evra za osnovni model je, takođe, korektna, čak i za naše, opustošeno tržište. Ipak, glavnu reč po pitanju prodaje imaće neke srećnije zemlje, u kojima kupci imaju više novca i gde se traže verzije sa što više dodatne opreme… A tu je Mazda2 na svom terenu!
iz Barselone, Zoran Živkov/TopSpeed
Mazda2 1.5 G90 SKYACTIV
Motor atmosferski, benzinski, redni, 4 cilindra; 1.496 ccm; 90 KS pri 6.000 o/min; 148 Nm pri 4.000 o/min
Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.060 x 1.983 x 1.495 mm, međ. rast. 2.570 mm; massa 975 kg; prtljažnik 280 litara; rezervoar 44 litre
Transmisija manuelna, petostepena; pogon napred
Pneumatici 185/60 R16
Oslanjanje napred McPherson, nazad multilink
Performanse 0-100 km/h za 9,4 s; 183 km/h; 4,5 lit/100 km; emisija CO2 112 g/km
Rejting + atraktivan izgled, agilnost i stabilnost u vožnji, ekonomičan motor - kratak sedalni deo prednjih sedišta
Utisak Nova Mazda2 ne samo da izgleda kao „Trojka“, već je jednako bogato i opremljena
Cena 13.690 evra eur
Tagovi: jinba ittai, kodo, mazda2, mazda3, skyactiv, zoom
http://topspeed.telegraf.rs/vozili-smo/ ... rethodnica
Potpuno nova Mazda2 je prvi u nizu modela kojim japanski proizvođač započinje temeljno podmađivanje svoje game u 2015. godini
Prošla 2014. je bila druga godina za redom u kojoj je Mazda bila jedan od proizvođača sa najvećim tržišnim rastom u Evropi. Tih 20% porasta možda ne govori toliko mnogo, kao kada se kaže da je prošle godine, na Starom kontintentu prodato ukupno 175.000 vozila KODO dizajna i SKYACTIV tehnologije. Praktično, reč je o najpopularnijim modelima iz game kao što su Mazda3, Mazda6 i CX-5… A, ko tu nedostaje ili je manje zastupljen? Pa, upravo predstavnik u B segmentu – Mazda2!
Zato je Mazda za 2015. godinu, kao prvi od modela u novoj gami, na tržište poslala upravo novu “Dvojku”, odnosno četvrtu generaciju popularnog modela, kojeg je do sada širom sveta prodato 2,5 miliona primeraka. Automobil koji je tzv. “globalni proizvod” i od kojeg se očekuje dosta… Recimo, da nađe put do 200.000 kupaca širom sveta, a od toga 40.000 u Evropi! Ambiciozno ili sasvim realno?! Vićećemo…
Sa modelom Mazda2 susreli smo se na evropskoj promociji i prvoj test vožnji u Barseloni. Tu smo neposredno bili u prilici da proverimo neke od glavnih postulata filozofije “Zoom-zoom”. Dakle, Mazda je, bez obzira na dimenzije, koje uzgled budi rečeno nisu više ni tako male, odlučna da novu “Dvojku” predstavi kao kombinaciju vozila veoma dobrih performansi, ekonomičnosti i bezbednosti. Tu je, u prvom redu, akcenat na SKYACTIV tehnologiji. Potom se igra na kartu atraktivnog i već proverenog KODO dizajna, spoljašnjosti i unutrašnjosti. A onda, priča odlazi na teren udobnosti u vožnji i princip “Jimba Ittai” koji simolično kaže da su konj i jahač, odnosno, u ovom slučaju, vozač i automobil, sjedinjeni…
No, krenimo redom… od dimenzija! Nova Mazda2 je od prethodne generacije duža za 140 milimetara, što znači da je “porasla” na 4.060 mm. Širina vozila je ostala ista i iznosi 1.695 mm, mada, ako se uzmu u obzir i spoljašnji retrovizori, identični kao kod nove Mazde3, onda i tu beležimo rast na 1.983 mm. U poređenju sa trećom generacijom, “Dvojka” je otišla i u visinu za 20 mm, tako da sada ima 1.495 mm. Povećano je i međuosovninsko rastojanje za 80 mm, te kod nove generacije iznosi ukupno 2.750 mm. Međutim, ono što je fascinantnije od svega toga jeste činjenica da je nova Mazda2 samo 10 kilograma teža od prethodne generacije! U vezi sa dimenzijama, postoji još jedan interesantan podatak… Točkovi od 15 cola imaju iste dimenzije pneumatika, 185/65 kao i dobro poznati model Mazda 626?!
Kada prvi put uživo ugledate novu Mazdu2, prva asocijacija sigurno će biti aktuelna Mazda3, samo u nešto manjem “paketu”. I niste se mnogo prevarili jer nova “Dvojka” ima toliko toga sličnog i zajedničkog sa starijiom i većom “rođakom”, da neupućenog čoveka može u prvi mah da zbuni. Dizajn, pa i neki delovi eksterijera i enterijera su potpuno isti, od upravljača i komandi, preko ručice menjača, pa do instrument table i centralnog displeja. No, to ne treba shvatiti kao nešto negativno, pogotovo ako ste kupac automobila iz B segmenta. To znači da se u manjem pakovanju dobija sve ono što je do sada bilo rezervisano za automobile više klase…
Pored toga, prostora ima sasvim dovoljno za gradske vožnje, mada ni odlazak na duža putovanja neće biti problem. Pozicija za upravljačem je korektna, kao i ergonomija, mada se vozač i suvozač na prednjim sedištima mogu suočiti sa jednim “problemom”. Naime, ukoliko se radi o krupnijim osobama, sa izvesnim “viškom” kilograma, onda im se prilično izražene bočne ivice sedišta baš i neće dopasti. Nekome one odlično obuhvataju telo, tako da se oseća “čvrsto u sedlu” i sjedninjen sa automobilom, ali nekome taj “zagrljaj” može da zasmeta zbog “ličnih dimenzija”. U svakom slučaju, nemoguće je svakom ugoditi. Zato je pozadi sve je uglavnom kokrektno, jer se vrata dovoljno široko otvaraju, a prostora za telo, kolena i noge ima dovoljno. Uz sve ovo, treba napomenuti da je Mazda2 zaista automobil sa kojim čovek može da se uputi i na duže putovanje. Zapremina prtljažnika je sasvim solidnih 280 litara, a može se povećati i na čitavih 950, naravno, na uštrb prostora za putnike pozadi.
Da bi komfor u vožnji, ali i jedinstvo sa automobilom bilo bolje, Mazda je četvrtu generaciju “Dvojke” veoma izdašno opremila. Čak i kada nije u pitanju model u najvišem paketu opreme, kao ovaj Revolution Top koji smo vozili, udobnost i prijatan boravak u vozilu su sasvim dobrom nivou. Uz to, bezbednost je dodatno povećana uvođenjem aktivnog sistema i-ACTIVSENSE.
Znajući da postoje tri osnovna načina odvlačenja pažnje vozača, a to su vizuelni, misaoni i manuelni, inženjeri Mazde su se temeljno posvetili ovim probemima. Najpre, akcenat je dat na preglednosti instumenata od kojih su gotovo svi, uključujući i veliki centralni displej od 7 inča, preuzeti od “Trojke”. A tu je i mogućnost da ovaj mali automobil bude opremljen i “head-up” displejem! Potom, povezivanje MZD Connect sistema sa svim “pametnim” telefonima i sličnim uređajima, a samim tim i Internetom, značajno je olakšano, tako da vozač uz jednostavne komande može da bude fokusiran na vožnju, a ne da luta kroz menije…
Tu su još i drugi sistemi aktivne bezbednosti, poput onog za detekciju vozila u “mrtvom uglu” ili upozorenje na nailazak vozila sa strane, pa “pametno kočenje” u gradskoj vožnji koje pri brzinama od 4 do 30 km/h, preventivnim usporenjem ublažava posledice frontalnog sudara. Mazda2 ima i upozorenje pri napuštanju saobraćajne trake, pametnu kontrolu visine svetlosnog snopa prednjih LED svetala, pomoć pri kretanju uzbrdo, te već dobro znane sisteme ABS, EBD, EBA i TSC. Njima svakako treba pridodati i one sisteme pasivne bezbednosti, počev od nove strukture SKYACTIV šasije, oličene u upotrebi novih, snažnijih materijala manje mase, kao i boljoj zaštiti pešaka.
Ipak, ono što je veoma značajno i u čemu je Mazda dosledna, odnosi se na pogon i performanse. Tu kompromisa nema… Nema ni “downsizinga”, odnosno smanjenja zapremine motora, toliko popularnog kod nekih proizvođača. Inženjeri Mazde kažu da postoji samo “rightsizing” i da su četvorocilindarski motori sasvim odgovarajući po svakom pitanju! U slučaju nove Mazde2, za sada su tu tri benzinska i jedan dizel agregat, svi identične zapremine od 1,5 litara. Kod SKYACTIV motora sa oznakom G, odnosno onih koje pokreće benzin, dostupne su verzije od 75, 90 i 115 KS, dok uz oznaku D, za dizel, dolazi jedinica od 105 konjskih snaga. Menjači mogu biti petostepeni i šestostepeni, manuelni ili automatski, naravno, u zavisnosti od snage motora…
Mi smo se pozabavili verzijom G90 sa petostepenim manuelnim menjačem u paketu opreme Attraction, koji funkcioniše sasvim dobro. U suštini, menjač je isti kao i kod Mazde3, tako da ga odlikuje preciznost i relativno kratki hodovi ručice. A sa tih maksimalnih 90 KS dobijenih pri 6.000 obrtaja u minuti i maksimalnim obrtnim momentom od 148 Nm pri 4.000 o/min, Mazda2 je veoma agilan automobil, ne samo u gradu, već i na otvorenom putu. Zahvaljući široko postavljenim točkovima i povećanom međuosovinskom rastojanju, stabilnost je odlična. Upravljač je precizan, sa dosta povratnih informacija, mada je trim oslanjanja nešto tvrđi nego kod “Trojke”…
Ukupna masa od svega 975 kg za ovaj motor ne predstavlja nikakav problem, tako da ubrzanje do “stotke” iznosi 9,4 sekunde. Maksimalna brzina je, respektabilnih, 183 km/h, a ni potrošnja, bar tokom ove prve vožnje, nije bila prevelika, tako da ćemo za sada, prihvatiti fabrički podatak od prosečnih 4,5 litara u kombinovanim uslovima, iako je putni račuar pokazao dve litre više. I tako, prethodnica je stigla… Nova Mazda2 je stupila na evropsko tlo, a dolazi ravno iz Meksika! Da, dobro ste pročitali, jer se verzija sa upravljačem sa leve strane proizvodi u ovoj zemlji, dok se ona druga, gde je volan desno, izrađuje u Mazdinoj fabrici na Tajlandu.
Bilo kako bilo, Mazda2 je prvi od ukupno pet modela ovog renomiranog proizvođača iz Hirošime koji će tokom 2015. stupiti na tržište. U martu stižu osvežene verzije modela Mazda6 i CX-5, pa u julu potpuno novi CX-3, a u septembru, četvrta generacija MX-5. Praktično, najstariji model u gami japanskog proizvođača biće ne tako davno predstavljena, tj. aktuelna Mazda3, ako izuzmemo model CX-7. Ovo sve dovoljno govori u kakvoj ofanzivi se nalazi Mazda…
A kakve rezultate će dati ta tržišna ofanziva, to ćemo tek videti! Za sada je moguće reći da njena “prethondnica” Mazda2 izgleda sasvim dobro. Automobil ima sve adute vozila iz viših segmenata, čak možda i više nego što je potrebno, ali to je sada neki opšti trend. S obzirom da su kupci Mazde specifični, ovakav pristup je sasvim opravdan. Početna cena od 10.990 evra za osnovni model je, takođe, korektna, čak i za naše, opustošeno tržište. Ipak, glavnu reč po pitanju prodaje imaće neke srećnije zemlje, u kojima kupci imaju više novca i gde se traže verzije sa što više dodatne opreme… A tu je Mazda2 na svom terenu!
iz Barselone, Zoran Živkov/TopSpeed
Mazda2 1.5 G90 SKYACTIV
Motor atmosferski, benzinski, redni, 4 cilindra; 1.496 ccm; 90 KS pri 6.000 o/min; 148 Nm pri 4.000 o/min
Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.060 x 1.983 x 1.495 mm, međ. rast. 2.570 mm; massa 975 kg; prtljažnik 280 litara; rezervoar 44 litre
Transmisija manuelna, petostepena; pogon napred
Pneumatici 185/60 R16
Oslanjanje napred McPherson, nazad multilink
Performanse 0-100 km/h za 9,4 s; 183 km/h; 4,5 lit/100 km; emisija CO2 112 g/km
Rejting + atraktivan izgled, agilnost i stabilnost u vožnji, ekonomičan motor - kratak sedalni deo prednjih sedišta
Utisak Nova Mazda2 ne samo da izgleda kao „Trojka“, već je jednako bogato i opremljena
Cena 13.690 evra eur
Tagovi: jinba ittai, kodo, mazda2, mazda3, skyactiv, zoom
http://topspeed.telegraf.rs/vozili-smo/ ... rethodnica
Posetite www.garaza.rs !
Re: 2014 Mazda 2
Ima međuosovinsko kao prethodna Octavia. Postade ozbiljan auto 2jka.
Re: 2014 Mazda 2
Auto je unutra cudno tesan, tj uzak. Takodje je menjac neprijatno tvrd kao i na ostalim Mazdama nove generacije. Cesto se desi da mora po 2-3x da se gura u trecu. Takodje nekada u prvu nece da upadne pa se radi isto sto i na Yugu. Ovo ostalo je OK, kvalitet dobar, lepo se vozi.
Tapatalk Post
Tapatalk Post