Audi RS4 Avant 2012
Re: Audi RS4 Avant 2012
Ma nista skuplje od klasicne zamene ulja u menjacu. To samo tako zvuci kad ti neko kaze koji slucajevi postoje, inace se do sad dsg pokazao kao veoma pouzdan cak i na tesko tjuniranim masinama. Vrlo su retki slucajevi problema a i kad se dese to je najcesce u pocetku dok je u garantnom roku. Tako da ne treba brinuti nista vise nego kad imas klasican automatik.
Re: Audi RS4 Avant 2012
Verujem da je tako jer inace VW nebi kompletno presao na dsg ali opet...valjda strah od nepoznatog.
Mada sam ja (verovatno neopravdano) i dalje za manuelni i opasno se lomim da li da probam automatik u sledecem autu
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Mada sam ja (verovatno neopravdano) i dalje za manuelni i opasno se lomim da li da probam automatik u sledecem autu
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi RS4 Avant 2012
Menjaci sa duplim kvacilom ne podnose dobro tunirane motore, pogotovu ne trpe povecan obrtni moment. No, polako se tu napreduje iz godine u godinu. Za ostru voznju bolej se pokazuju manuelni menjaci sa jednim kvacilom...ali samo za tu upotrebu (sto nije cesto), u svemu ostalom su menjaci sa dva kvacila bolji.
Re: Audi RS4 Avant 2012
To je bila prica kada je dsg izasao. Praksa je pokazala da dsg koji je na motoru od 200 ks lagano trpi i 400 ks bez ikakvih problema. Cak sa manuelnim moras da apgrejdujes kvacilo dok sa dsgom tek preko 550 ks. Mislim da je po tom pitanju obrtnog momenta najosetljiviji CVT(multitronic) menjac.
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi RS4 Avant 2012
Moze da izdrzi, a koliko ce da traje, a da se upotrebaljava bez ikakvih ogranicenja...
Generalno, imaju problem sa saltovanjima na visokim obrtajima i sa motorima koji proizvode veliki obrtni moment i onda sporije menjaju. Ok, postoji menjac od Veyrona, ali kod njega je sve isprojektovano bez ekonomske racunice.
Veliki na predak je ucinjen vec time da ti menjaci sada lepo rade u serijskim verzijama jako ozbiljnih i mocnih masina,a i tuneri su poceli da napreduju po tom pitanju
Medjutim, cinjenica je da jos uvek ne postoji ozbiljan trkacki auto sa menjacem sa dva kvacila. Testirani su i ne mogu da izdrze takva opterecenja.
Slicna stvar kao i sa 4ws sistemom koji nije za ozbiljnu sportsku upotrebu.
Ovo sto pricam vazi za ekstremnu upotrebu, a i to ce biti reseno. Menjac sa dva kvacila je sadasnjost, a i buducnost i ne treba ga se plasiti.
CVT je divna ideja, ali praksa je nazalost losa jer su spori i kvare se.
Ono sto sam ja licno spoznao kroz upotrebu takvog menjaca je da sam malu iluziju oko upotrebe DSG jer prvi put kada sam imao priliku da ga probam dosao sam napaljen da cu ja sad tu nesto da menjam, "ja necu automatiku", "ja cu da izigravam Sumahera", ali posle nekog vremena shvatio sam da je manuelni mod namenjen za retke momente voznje kad hocete da cujete zvuk, medjugas, da provucete par krivina tako, a da u realnom zivotu smara, a da posle nekog vremena sve prepustite automatici jer je to pametnije i prakticnije.
Generalno, imaju problem sa saltovanjima na visokim obrtajima i sa motorima koji proizvode veliki obrtni moment i onda sporije menjaju. Ok, postoji menjac od Veyrona, ali kod njega je sve isprojektovano bez ekonomske racunice.
Veliki na predak je ucinjen vec time da ti menjaci sada lepo rade u serijskim verzijama jako ozbiljnih i mocnih masina,a i tuneri su poceli da napreduju po tom pitanju
Medjutim, cinjenica je da jos uvek ne postoji ozbiljan trkacki auto sa menjacem sa dva kvacila. Testirani su i ne mogu da izdrze takva opterecenja.
Slicna stvar kao i sa 4ws sistemom koji nije za ozbiljnu sportsku upotrebu.
Ovo sto pricam vazi za ekstremnu upotrebu, a i to ce biti reseno. Menjac sa dva kvacila je sadasnjost, a i buducnost i ne treba ga se plasiti.
CVT je divna ideja, ali praksa je nazalost losa jer su spori i kvare se.
Ono sto sam ja licno spoznao kroz upotrebu takvog menjaca je da sam malu iluziju oko upotrebe DSG jer prvi put kada sam imao priliku da ga probam dosao sam napaljen da cu ja sad tu nesto da menjam, "ja necu automatiku", "ja cu da izigravam Sumahera", ali posle nekog vremena shvatio sam da je manuelni mod namenjen za retke momente voznje kad hocete da cujete zvuk, medjugas, da provucete par krivina tako, a da u realnom zivotu smara, a da posle nekog vremena sve prepustite automatici jer je to pametnije i prakticnije.
Re: Audi RS4 Avant 2012
U principu sam manje-vise slicno misljenje cuo od svih ljudi koji voze automatik sa manuelnim modom. Svima je to do jaja a niko ga ne korististarac vujadin je napisao:...ali posle nekog vremena shvatio sam da je manuelni mod namenjen za retke momente voznje kad hocete da cujete zvuk, medjugas, da provucete par krivina tako, a da u realnom zivotu smara, a da posle nekog vremena sve prepustite automatici jer je to pametnije i prakticnije.
Za pravi dozivljaj voznje ce manuelni biti jos dugo vremena nezamenljiv ali stoji primedba da su jako retke situacije gde manuelac uzima prednost od automatika.
Manuelni u svakodnevnoj voznji ume i da smori ali eto za nas koji smo navikli da stalno drndamo rucicu menjaca u voznji i to smaranje postane normalno
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Re: Audi RS4 Avant 2012
S tim da je manualni mod na klasicnom automatiku teska glupost(iskljucujem ovaj najnoviji bmwov) dok na dsgu stvarno jeste zabavno koristiti kada vozis brzo, kako na volanu tako i na rucici.
Re: Audi RS4 Avant 2012
Pa i taj novi bmwov je sa dva kvacila valjda?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Re: Audi RS4 Avant 2012
Onaj sto je u klipu sa 328i je klasican automatik i stvarno je dobar. bmwov DCT(dvostruko kvacilo) je u m3ojci i m5ici, ne znam da li je u jos nekom modelu.
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi RS4 Avant 2012
Ima i u Z4, tu sam ga probao.
Re: Audi RS4 Avant 2012
Da, na DCT sam mislio
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Re: Audi RS4 Avant 2012
Ne bih se bas slozio sa ovim...ftj je napisao:Ma nista skuplje od klasicne zamene ulja u menjacu. To samo tako zvuci kad ti neko kaze koji slucajevi postoje,
Da bi zamenio ulje u menjacu kod manuelaca treba ti oko 2 lit. ulja i zamena ne zahteva nikakav poseban alat i to sve kosta 50ak EUR, dok kod DSG-a treba mnogo vise ulja, i dosta je skuplje. Menja se i neki filter i sama zamena je dosta komplikovanija. Po mojoj informaciji treba ti oko 350 EUR kod neovlascenih, a dobrih servisa, ili oko 500 u Porsche-u recimo... Ispravi me ako gresim (ako si kod sebe menjao).
Re: Audi RS4 Avant 2012
Mislio sam klasicne zamene ulja u automatskom menjacu. Kolko se secam 6x2 litra od oko 2,000 din i filter 4 ili 5 hiljada. Sama zamena 50ak eur.
Primera radi u bmwu 5ici staje cini mi se 12 litara ulja i filter koji kosta 7-8 hiljada tako da zamena ispadne mnogo skuplje nego kod dsg-a.
Primera radi u bmwu 5ici staje cini mi se 12 litara ulja i filter koji kosta 7-8 hiljada tako da zamena ispadne mnogo skuplje nego kod dsg-a.
Re: Audi RS4 Avant 2012
Pogresno smo se razumeli, t.j. ja sam tebe pogresno razumeo, mislio sam da uporedjujes sa manuelnim...