Stranica 2 od 3

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 16 Feb 2012, 09:05
od Markoni
DSG je po konstrukciji mehanicki menjac, ali ne i manuelni jer ima svoju jedinicu koja vrsi promene stepena prenosa umesto nas. Kao i kod ostalih novih automatskih menjaca daje mogucnost manuelne promene, ali tek kada proracuna da obrtaji nece otici u crveno, ili nisu preniski...

Dakle postoje automatski menjaci koji su po konstrukciji mehanicki, i automatski koji su po konstrukciji hidraulicni...

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 16 Feb 2012, 09:16
od Paja
Markoni je napisao:
Dakle postoje automatski menjaci koji su po konstrukciji mehanicki
Ja ih zovem robotizovani manuelni. Suština je da su konstrukciono manuelni, ali da umesto da vozač pritiska kvačilo i šalta to umesto njega radi komp.

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 16 Feb 2012, 09:23
od starac vujadin
Ok, ako uzmemo da pod mehanickim mislim manuelno (ja koristim stranu terminologiju a tamo se ne spominje 'mehanicki" menjac), onda se razumemo.

Ali, ne mogu postojati automatski menjaci koji su po svojoj konstrukciji mehanicki jer je to kontadiktorno.

Da ponovim - bitna je konstrukcija menjaca. Postoje automatski menjaci koji podrzavaju rad manuelnih (mehanickih) i manuelni koji imaju automatski mod. Ako bi gledali po nacinu kako se oni upotrebljavaju onda tu neke razlike i nema, pa i a i brzina im moze biti relativno slicna jer su neki automatski menjaci kao kod Lexusa IS-F ili kod Mercedesa SL63 po svojoj brzini dosta blizu mehanickim menjacima.

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 16 Feb 2012, 09:25
od Markoni
@paja Menjac ne moze da bude konstrukciono manuelni... Moze da bude mehanicki, hidraulicni ili kontinualni.

To o cemu pricas opet nema veze sa DSG-om, jer DSG nema taj "robot" koji otpusta i pusta kvacilo umesto nas i imaju drugacije resenje jer DSG ima 2 kvacila... To o cemu pricas ima Alfin Selespeed, Citroen-ov Sensodrive, Opel-ov Easytronic i oni su opet neka podvrsta mehanickog menjaca... Robotizovani, bas kako si rekao...

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 16 Feb 2012, 09:27
od Xepoj87
Hmm,zanimljivo...
Znao sam za sve to,posto sam slucajno jednom citao o DSG-u i 2 kvacila kada sam trazio kada je izasao,ali nikada nisam zbog kvacila mislio da je manuelni,posto ima automatski mod...
Po meni je poluautomatik ,kada moras ti da menjas,ali bez kvacila,dok sam menjac nema automatsku promenu brzina...
Kao R-tronic ili Selespeed kod Fiata recimo...
Ne gledam tu podelu kroz konstrukciju,vec kroz upotrebu.
Da li koriste kvacilo,konverter ili nesto trece,svi se prodaju kao automatski menjaci :)
To sto program menja umesto tebe,stiska kvacilo,iskreno nema neke veze... Po meni samo drugacije resenje automatika.
Mozda ja pogresno gledam,ali iz mog ugla gledista je to tako :)

Naravno,vi to gledate bukvalno i konstrukcijski,ali mislim da je to,osim za strukovnu pricu,pogresan ugao gledanja :)

I posto se ne razumem,a mrzi me da se lomim po netu sat vremena,Selespeed i slicni,poluautomatici,rade isto kao automatik sa kvacilom(DSG na primer),samo sto DSG ima automatizovanu promenu brzina?

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 16 Feb 2012, 09:34
od Markoni
Pa znas kako, ako gledas iz kabine postoje samo manuelni i automatski menjaci (i automatski sa mogucnoscu manuelne promene)...
A ako gledas iz motornog prostora onda je sve to malo drugacije... Onda taj manuelni "iz kabine" moze biti samo mehanicki po konstrukciji, a automatski gledano "iz kabine" moze biti i mehanicki, i hidraulicni i kontinualni...

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 16 Feb 2012, 09:41
od Xepoj87
O tome sam pricao,ipak je za nas smrtnike najvazniji krajnji rezultat :)
Zato sam i pricao o uglu gledanja :)
A ako vozis Scirocco 2.0T DSG,sigurno neces reci da vozis sa manuelnim menjacem :)
Mislim,mozda ces reci drugaru sa Masinskog ili serviseru :)

I dalje me zanima da li poluautomatici i mehanicki automatici(manuelni sa automatskim modom kako ih vi strucnjaci zovete :) ),rade po istom principu,samo sto na drugom komp stiska kvacilo kada je programiran,a na prvom samo kada mu ti kazes?
To mi je nekako logicno,ali nemam pojma zasigurno :)

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 00:15
od ftj
Postoji narodna izreka koja kaze 'znas da vozis dsg ako redovno objasnjavas ljudima kako to nije automatski menjac nego manuelni sa mogucnoscu automatskog prebacivanja brzina' :)

xepoj: razlika je sto sekvencijalni menjac(r-tronic kod audija) ima jedno kvacilo sa kojim robot menja brzine dok dsg(s-tronic) ima dva kvacila pa je menjanje brzina mnogo brze i ugladjenije. Klasican automatic(tiptronic kod audija) poseduje torque konverter preko koga se menjaju brzine sto je veoma glatko ali i sporo i ima najmanje veze sa voznjom manualnog. Jedina prednost klasicnog automatika je sto je kretanje iz mesta malo ugladjenije nego kod dsg-a ali je u svemu ostalom dsg neuporedivo bolji.

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 00:22
od Floyd
ftj je napisao:Jedina prednost klasicnog automatika je sto je kretanje iz mesta malo ugladjenije nego kod dsg-a ali je u svemu ostalom dsg neuporedivo bolji.
E ovo me zanima...
Sta znaci ugladjenije kretanje iz mesta.
Kako je kod dsg-a?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 00:35
od ftj
Teze je iz mesta krenuti a da te malo ne cimne, moras lagano drzati nogu na gasu ali to je i logicno jer je tu u pitanju obicno kvacilo dok torque konverter to ublazi i ne moras toliko lagano pritiskati gas. Mada to su jako sitne stvari koje vecina ljudi ne bi ni primetila.

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 00:48
od Floyd
Aha to je to :)
Nisam nikad vozio dsg ali citao sam na par mesta da je kretanje malo grublje od obicnog automatika i da se na semaforu izbacuje iz brzine kao manuelni.
Ako je tako kao sto kazes onda nije problem. Ja sam shvatio da to lici na kretanje neiskusnog vozaca sa manuelnim :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 00:52
od NexT
aaa, jel ta dva kvacila imaju svoj period zamene kao na klasinom manuelnom, pa pocne da proklizava, cima itd, ili je drugacije reseno?

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 00:54
od ftj
Redovna zamena nije predvidjena ali ima slucajeva gde su ljudi morali da menjaju(uglavnom u garanciji) i zamena kosta par hiljada evra. Jedino redovno odrzavanje je promena ulja na 70,000 km.

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 01:01
od NexT
znaci DSG se kupuje nov...

Re: Audi RS4 Avant 2012

Poslato: 17 Feb 2012, 01:05
od Floyd
Iskreno meni ovo ne uliva poverenje, posebno jer se ne zna kako se dsg ponasa na duze staze (kod merca i BMW-a menjaci obicno traju kao i motor). Cuo sam da su i servisi na 70kkm prilicno skupi.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk