Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 1484
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Gazu » 19 Nov 2022, 22:29

Velik font.😁

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 4658
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od cozmo » 19 Nov 2022, 22:37

:mrgreen: Steta sto kumara nije sacuvao ova uputstva za DC-9, ima samo jedno negde, debele stranice, pola metra visine jedan bukvalno, tesko 10 kila :mrgreen:

Kakvo li je tek uputstvo za plin bog te... a?
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 149
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 29 Nov 2022, 21:20

Evo me sa nekim novim momentima - verujem da su se pojedinci ovde bas uzeleli novih postova . U medjuvremenu je doslo vreme da se menja akumulator. Bio sam kod autoelektricara koga su mi preporucili u Nisu da proveri da li postoji mozda neki problem sa strujom jer su mi za kratko vreme riknule 2 sijalice na farovima. Trazio sam i da mi proveri akumulator.

Majstor kaze posle provere stanja sa naponima da je auto u odlicnom stanju, ali da je akumulator zreo za zamenu. Trenutni akumulator koji imam je Energizer 45Ah, 400A, 12V, D+. Prosli mesec mu je isteklo 30 meseci garancije i vec je geknuo, mada je i pre toga, ali to mi ne bi svakako zamenili i da sam reklamirao u garantnom roku iako imam i racun. Taj akumulator je kupio prethodni vlasnik.

Raspitivao sam se ovih dana sto se akumulatora tice i nasao prodavnicu koja iskljucivo to prodaje i do kraja nedelje planiram do njih jer rade zamenu stari za novi, gde stari otkupljuju za neke sitne novce i za tu svotu umanje cenu + ugrade novi akumulator i provere sve na licu mesta. To mi je skroz ok i oni preporucuju Topla akumulator sa 3 god. garancije. Ako neko ovde ima neki predlog sto se tice akumulatora, pogotovo ako je iz Nisa neka javi.

Sto se sijalica tice, majstor kaze da su nekvalitetne sijalice i relativno brzo crkavaju i da ne brinem jer nema nikakvih nus pojava sto se tice struje u autu. Dodao je da je sa Japancima i Korejcima imao najmanje slucajeva opravki i da su ta vozila bar sto se struje tice skroz zahvalna jer se retko kvari elektronika. Ono sto se kvari i sto su cak u oficijanom Hyundai servisu u Nisu ljudi dosta menjali za nove automobile u garanciji je bila instrument tabla, ali to samo dok je auto u garanciji posle se ne isplati menjati to, jedino da skroz rikne.

Kada sam pitao majstora da li preporucuje neki model akumulatora rekao mi je ono sto i vecina ljudi kaze - vise gledas da je sto duza garancija nego marka ili sam model. Dodao je samo da mogu da kupim i od 50Ah ili 55Ah, ali da je 45Ah sasvim regularan za i30, bitno je samo da nije slabiji...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 2876
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 29 Nov 2022, 21:38

I meni su sijalice crkavale na svakih 6 meseci i onda sam ugradio xenon svetla. Sedam osam godina nije pregorela sijalica, sad su za zamenu jer su promenile boju.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


canibal86
Postovi: 19
Pridružio se: 22 Okt 2022, 23:30

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od canibal86 » 29 Nov 2022, 21:39

Ako je fabricka prekoruka 45Ah uzimaj takav ono sto mozes da gledas je da ima sto vise Ampera startne snage ili CCA.Pre kupovine trazi da ti na licu mesta provere taj nov aku sa DHC testerom da se uveris u ispravnost istog.Cesto stoje dugo na lageru i stradaju zbog samopraznjenja.Vecina servisa ima taj tester i moze da ti odstampa rezultat na licu mesta kao fiskalni racun.

Sent from my M2101K7AG using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 149
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 29 Nov 2022, 21:50

@havijer Koji ti akumulator imas (sto se modela i performansi tice) posto imamo isti auto? Vezano za svetla, koliko kosta zamena za xenon svetla? Ali, ako su tako trajna onda vedi iskesirari i vecu sumu...

@canibal86 Hvala na savetima. Pa, ovaj akumulator shop u Nisu mi je prema modelu auta i godistu preporucio Topla akumulator cija je udarna struja 430A sto je bolje od ovog Energizer koji imam. U Kemoimpexu sa druge strane imaju Energizer sa udarnom strujom od 330A sto je solidno slabije od onoga sto vec imam. Oni daju sad popust za glupavi "crni petak" i razmisljao sam o toj opciji, ali bolje da doplatim za Topla sa jacom strujom. Tako da cu ipak da odem do ovih prvih da mi zamene stari za novi. Oni su sami rekli da na licu mesta proveravaju, ali sto kazes bolje da ja to ispratim. Znam za taj instrument, tako su mi premerili ovaj akumulator koji imam i na tom stampanom papiru koji je kao fiskalni racun pise bukvalno da treba zameniti akumulator jer su mu performanse opale za 50%...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk







Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 2876
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 29 Nov 2022, 21:56

Ne znam napamet koji mi je akumulator, mislim da je varta 45ah
Meni je crkavao jer se auto ne vozi a onda sam kupio u Lidlu punjač za akumulator i od tad je sve ok.

Zamena za xenon svetla je nelegalna odnosno mogu da te zezaju na tehničkom. Ja sam tad plaćao 50ak evra., verujem da je sada bar 100.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 149
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 29 Nov 2022, 22:27

To je taj akumulator, osnovne karakteristike su 12V, 45Ah i desna klema, a udarna struja varira od modela. Svakako cu na licu mesta sa majstorom koji bude menjao stari za novi akumulator da proverim da li je sve ok i trazicu da mi to potvrde i odstampaju dokaz u vidu tog isecka.

Imam cak i racun od akumulatora koji je koriscen pre ovog koji imam u autu i on je bio istih karakteristika i to je bio bas Topla neki model, kao sto planiram zdravlje da pazarim u toku nedelje.

Za xenon svetla sam se u medjuvremenu informisao, praktično se za nadogradjena takva svetla svodi na raspolozenje kontrolera koji to i radi tehnicki. Moze da te pusti iki obori kad god, jer moras da imas i pratecu opremu uz xenon svetla. To mo je vec komplikacija iako sam video da je zivotni vek daleko veci od bilo koje druge sijalice, pogotovo ovih koje kostaju 200-300 kinti. Nista, meni ne gine povremena zamena, nadam se sto redja...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 9358
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 30 Nov 2022, 23:19

Topla (skuplji brend) je ok, kao i Vesna (jeftiniji brend),
Isti proizvodjač za klasične verzije akumulatora (ista proizvodna linija, samo druga nalepnica )
Kupiš Vesnu za manje para :)

ps. ima više linija tih akumulatora, preporučujem one sa čepovima za dolivanje vode.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 149
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 01 Dec 2022, 06:50

Rado bih te poslusao, ali si se javio nakon kupovine - uvalise mi skuplji brend naravno. Nisam se informisao na vreme, ali eto znacu za naredni put. Uzeo sam Topla Top akumulator, pozurio sam da uhvatim "crni petak" akciju i kao neki manji popust u jednoj prodavnici. Isao sam na sto duzu garanciju, ovaj ima 40 meseci i nahvalise ga samo tako, a verujem da bi mi i ta Vesna zavrsila posao, ali pazi - sta da kazem zeni posle da imam posla sa nekom tamo Vesnom?

Zezam se, ovaj je sve suprotno sto si mi preporucio, nema dolivanja vode jer kao opasno stedi vodu, a potpuno je zatvorenog tipa i kao nema odrzavanja. Ima "magicno oko" koje je kako sam citao sve samo ne magicno, jer je to prakticno indikator napunjenosti jedne celije i sigurno ne moze biti tacan pokazatelj stanja celog akumulatora. Ja sam iskreno najvose gledao vecu udarnu struju i vise meseci garancije.

Ali, ono sto su premerili kad su ga montirali mi se svidja, jaca udarna struja od svih ostalih koje sam gledao i to mi je to za sad, pa se nadam da ce da potraje bar do isteka garancije i bicu zadovoljan. Lik koji ga je ugradio mi kaze da je alternator i odlicnom stanju jer je merio pre i posle paljenja.

Autoelektricar mi kaze da je inace akumulatore izuzetno tesko reklamirati i da prodavnice sve daju 2,3,4 god., a zapravo su to garancije na "fabricke greske" i kad odes u garantnom roku da reklamiras jer je geknuo akumulator, oni ti kazu da si ga mnogo arcio startovanjem, korišćenjem raznih uredjaja u autu i ne priznaju garanciju, pozdrave te i ponovo kupujes novi akumulator...

Interesuje me sledece - u autu mi je stalno prikljucena USB flesh-ka i do juce sam imao stalno prikljucen adapter za punjenje mobilnog koji se napaja iz upaljaca u autu. To verovatno vecina ljudi danas ima u kolima. Da li ova 2 uredjaja trose akumulator i kada motor ne radi? Mada odgovor moze da mi da prosto merenje instrumentom, ali ajde prvo da pitam ovde sta ljudi misle i da li su vec obavili ovakve testove?

Autoelektricar mi kaze da ne trose, jer recimo je tu veci problem punjac za mobilni, a kod mene postoji indikator na punjacu koji pokazuje kada se punjac napaja jer tada svetli, a kada ne i ne svetli jer se to desava kada iskljucim motor, tj. dakle kad nema kontakta. Pitanje je da li ipak ovi uredjaji trose cak i kada je motor iskljucen, recimo preko noci? Verovatno ima nekog sitnog praznjenja, ali je to zanemarljivo za akumulator, jedino ukoliko se ne puni, tj. auto ne pali lupam sad 100 dana, pa da ovo znacajno utice na njega.

Da li ipak izvlaciti ove stvari iz prikljucaka ili je to nepotrebno, cisto ovako kao preporuka? Ja sam se ubacio od juce i izvukoh punjac za mobilni iz priključka, kao ja sad stedim nov akumulator, ali glupo je da ubacujem/izbacujem svaki put kad hocu da punim mobilni, mada ga punim mozda 2x nedeljno max., obicno kada putujem duze pa mi je mobilni i navigacija uglavnom.

Vec se vidi razlika sa novim akumulatorom u pogledu intenziteta farova recimo i narocito u brzini podizanja i spustanja stakala, na prethodnom sam jedva podizao stakla na gore i to mi je bio neki pokazatelj da je akumulator na izdisaju.

Generalno gledam da akumulator zastitim tako sto uvek palim auto kada je radio, svetla, klima brisaci, znaci sve to isključeno i naravno vodim racuna da ne zaboravim svetla sto se verovatno svakom vozacu ili vecini desilo bar jednom. Danas mislim da nema akumulatora koji ce kao nekad da teraju tipa 8 god. Danas 3-5 god. plafon i onda zamena, zato mahom i traju do isteka "garancije"...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 149
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 01 Dec 2022, 09:15

Ispravka samo, punjac za telefon nije prikljicen na upaljac u autu, vec na poseban izvor napajanja od 12V i 120W koji je pored upaljaca.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 9835
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Bax » 01 Dec 2022, 10:20

Evo moja Varta na polovnom Puntu, niti ga ko gleda, niti cuva, aku sam dobio sa polovnim autom pre skoro 4 godina. I dalje najnormalnije auto krese....
Jedino sto mu ti mozes pomoci, je da ga napunis na punjacu pre i posle zime....

KAd je auto bez kljuca, upalljac ne bi trebao da ima napajanje, bar je tak ona mojim automobilima....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 2876
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 01 Dec 2022, 11:09

A na fabiji npr ima napajanja na upaljaču i bez kontakta.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 149
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 01 Dec 2022, 11:25

Tako je, na nekim automobilima postoji napajanje sve vreme i tipa ako na upaljacu imas neki adapter, on trosi akumulator svakako iako trenutno ne radi u smislu da puni telefon ili koja god da mu je funkcija.

Evo sta kazu neki koji su bajagi to testirali:

"USB punjač za upaljač za auto troši samo u stanju pripravnosti 14,2 miliampera (mA) ... Mislite li da je to dovoljno da brinete o tome da će uređaj ostati bez baterije dok je u stanju mirovanja? U većini slučajeva ne. Evo dokaza.

Tipični automobilski akumulator obično sadrži oko 40 ampera na sat... Ova vrijednost označava da takva baterija može opskrbljivati ​​1 amper električne energije tijekom 40 sati. Tako smo saznali da USB auto punjač troši 14,2 mA, a da bi potpuno ispraznio automobilsku bateriju od 40 ampera / h, trebat će vam2817 sati ili 117 dana... Dakle, ako svoj automobil koristite svaki dan, ne morate brinuti da će punjač ugrađen u upaljač za cigarete u stanju pripravnosti vrlo brzo isprazniti akumulator automobila.

Važno je napomenuti da čak i ako parkirate automobil na tjedan ili čak dva i ne isključite punjač iz upaljača, ne riskirate da će isprazniti bateriju.

Ali, naravno, bolje je odspojiti punjač iz električne mreže stroja, jer čak i niska razina potrošnje električne energije prijenosnog punjača tijekom duljeg rada još uvijek može isprazniti bateriju stroja."

Evo i linka do celog teksta:

https://ilyarm.ru/hr/pravda-li-chto-zar ... vatel.html

Kod nas je dobra stvar sto izvor napajanja od 12V koji je pored upaljaca nije aktivan kada nema kontakta, a svakako po uputstvu proizvodjaca kaze da ipak treba izvuci uredjaje za napajanje i iz njega radi zastite akumulatora.

Ja upaljac koristim samo kada je motor startovan i to za potreve usisavanja unutrasnjosti auta jer imam usisavac za auto bas, ali za punjenje telefona koristim punjac koji se prikljicuje u izvor napajanja od 12V koji je za takve nekd potrebe i to nije upaljac. Svakako imam indikator na punjacu telefona da nema napona kada nema kontakta, pa ne bi trebalo da se trosi bilo sta cak i kada je auto ugasen...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 9358
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 01 Dec 2022, 19:40

Taj teorijski pristup potrožnji akumuliorane energije ne pije baš vodu u praksi.
Aku sa 40% napunjenosti, znači taj od 40Ah koji ima još preostalih recimo 16-18Ah ne može ni da zavergla auto a kamoli da ga upali. Leti možda a sada ni pod razno.

Tako da ne može tako prosto da se posmatra, računa.

Svakako nije 12,6 mA velika potrošnja ali to je više nego što troši glavni kompjuter auta (u mirovanju) pa u poredjeju sa tim je značajan potrošač.

Suština je da bi trebalo da je sve isključeno sa aku kada je motor isključen, tada aku najmanje strada.

Inače, svi ti bez održavanja akumulatori upravo traju koliko imaju zalihe vode u sebi, i kada ona ispari (a hoće pre ili kasnije jer je to neminovno) gotova im je karijera.

Kada aku ima čepove može da se dolije destilovana voda i time nadoknadi pa aku nastavlja i dalje život...još koju godinu preko garancije.
I ti sa čepovima su isto zatvoreni, bez održavanja ali eto imaju tu "sitnicu" kao razliku u mogućnosti održavanja.

A vode imaju zamenski akumulatori za oko 3 godine, taman koliko je garancija.

Fabrički akumulatori su nešto dublji, imaju više vode u sebi i time duži radni vek, tipa 8-12 godina uobičajeno.

Odgovori