Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 01 Dec 2022, 21:58

Malo vise, kazu na hrvatskom sajtu, 14.2 mA, ne 12.6mA ali nebitno je, to je vec solidna potrosnja i to bezvezna. Medjutim, ja hocu ovde da naglasim da je to slucaj sa punjacem koji se napaja iz upaljaca u autu. Kod nas u i30 postoji i poseban izvor napajanja od 12V koji su ubacili upravo za ovakve neke adaptere za punjenje telefona i sl. i to cak pise i u uputstvu. Upravo gledam uputstvo i pise da ovaj izvor napajanja ne smeju da koriste uredjaji koji vuku vise struje od 10A i dodatno da bi uredjaji poput punjaca telefona trebali da se napajaju iskljicivo dok je motor upaljen.

Dodatno kaze da tipa kada se puni telefon iz ovog izvora ne bi trebala da se klima ukljucuje na maximum i sve su to naravno mere predostroznosti. Ono sto je mene zanimalo je to da li zaista ima potrebe vaditi punjac za telefon iz ovog izvora posto sam izvor pa i punjač koji se preko izvora napaja svetle samo kada se da kontakt? U suprotnom ne svetle i ako uopste trose struju ona je zanemarljiva, verovatno dosta manja nego ovih pominjanih 14.2mA.

U svakom slucaju posto sad makar u prvo vreme hocu da vodim racuna o akumulatoru, ja cu svakako samo po potrebi prikljucivati punjac u izvor jer rekoh da kad sam vec dao novac, hocu i da probam da izguram tih 40-ak meseci garancije.

Ovo sto si pricao za dodavanje destilovane vode znam da se radila u starim akumulatorima, ali takvih prakticno vise nema na trzistu. Sada uvaljuju i jace akumulatore svakom pod izgovorom da su vozila starija od 10 god. vec u takvom stanju da treba da se kupuju akumulatori solidno jaci od fabricki propisanih i meni su nudili aku od 55Ah i 560A bukvalno za dizelase maltene. Kazu od viska snage ne boli glava, stari automobili, treba uvek ici na vecu snagu jer tu sem manjka para u dzepu nema nus pojava, a nije bas tako. Jednostavno njima je do toga samo da prodaju, pa nebitno da li taj akumulator posle pre propadne jer tipa ne moze ljudski ni da se napuni, jer komponente ne mogu nikad ni pri kracim, ni pri duzim relacijama da ga napune.

Prodavac ce uvaliti i aku za kamion ako moze, to je njegov posao...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 01 Dec 2022, 22:48

Loš prodavac da, dobar prodavac neće varati klijente mada takvih je sve manje i manje.
Ali da, poenta ja da postoji optimalan akumulator, ni premali ni preveliki nisu dobro rešenje dugoročno.

canibal86
Postovi: 19
Pridružio se: 22 Okt 2022, 23:30

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od canibal86 » 01 Dec 2022, 23:53

Potrosnja modula u stanju mirovanja kod vecine automobila koji su ispravni je oko 50mA na to dodaj potrosnju tog uredjaja i imas ukupnu potrosnju u stanju mirovanja.Sve to mozes izmeriti unimerom ako imas osnovno poznavanje rada unimera.

Sent from my M2101K7AG using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 02 Dec 2022, 06:07

Bas me to zanimalo - da li je neko ovde izmerio ili procitao negde kolika je potrosnja izvora napajanja od 12V ili samog upaljaca u stanju mirovanja?

Sto se unimera tice, za toliko znam i ovaj posao ce zavrsiti i najprostiji digitalni koji moze da se nadje i za manje od crvene, a svakako mi treba neki kucni instrument. Kvalitetan analogni je vec 3k+ RSD koliko sam video i to je vec investicija ali za kucnu upotrebu nema potrebe za tim.

Svakako sam hteo najpre da cujem iskustva drugih i verujem na rec da je potrosnja zaista takva tako da sve to dodaje potrosnju aku kao velike baterije (na engleskom se bukvalno zove "battery"), a on se kao i svaka druga baterija prazni u stanju mirovanja, cak i da nema nijednog modula koji napaja. Aku je prosta hemija elektrolita i vode i malo fizike pride, ali bukvalno znanje iz osnovne kao i za svaku drugu bateriju.

Evo interesantnog linka majstora koji je opleo i po proizvodjacima i po "magicnom oku", ispljuvao ih je sve samo tako i izneo neke potpuno logicne stvari o tome kako ono radi, a podvukao bih to da danas gotovo da nema aku u masovnoj proizvodnji a da pritom nisu kalcijumski i da gotovo i da vise nema antimonskih koje pominje @ljubitelj i kojima je svako mogao da dodaje destilovanu vodu(kakav je moj matori imao u Jetti 1 '86 godiste Slika):

http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... e.html?m=1

Jednostavno se na osnovu perioda zamene koji se skratio na 2-3-max. 4 godine vidi kako su proizvodjaci uticali na to da iznova stancaju, a ljudi menjaju svako malo, tehnologiju izrade su prilagodili tome da aku danas u proseku krace traje nego pre 20-ak god., jer je to odlican biznis posto se u medjuvremenu ko zna koliko puta uvecala proizvodnja automobila. To ne znaci da ne moze da potraje duze od 4 god., ali je to veoma retko, pogotovo sto sam proizvodjac svoj aku hvali kako je napravljen upravo sa namerom da ne trosi destilovanu vodu i zato je CaCa tehnologija, da ima ogromnu udarnu struju i da moze da opsluzi veliki broj uredjaja u autu, a da se pritom ne isprazni cak i u stanju mirovanja...

Evo i karakteristika Topla Top programa ko mozda ovde razmislja o kupovini:

https://tabbaterije.rs/?avada_portfolio ... kumulatori

Mada sam i ja vec dobio savet da ipak pazarim Vesnu jer je isto samo nesto jeftinije, ali ne povezah na vreme da je to isti proizvodjac. I neka izadje neko svojoj zeni na crtu sa Vesnom pod miskom ako sme, pa neka objasni zasto se odlucio za tu marku :).

I kad sam proizvodjac kaze:

"Zahvaljujući izuzetno niskoj potrošnji destilovane vode i specijalnom dvostruko lavirintnom poklopcu, kako i specijalnoj konstrukciji kutije, održavanje nije potrebno, odnosno moguće"

Upravo iz ovoga i vidimo da je zatvoren sistem i traje u proseku kao i garancija od 40 meseci, a ovaj je jos premium klasa, pa vi onda vidite sto se tice onih koji imaju 2 god. garancije i takodje su ista CaCa tehnologija.... Nego da smo zdravo, pa za 3-4 god. plafon opet zamena, samo da nije ranije i zato se i raspitujem vec sada i informisem o preporukama za duzi zivotni vek aku-a.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk






Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 03 Dec 2022, 17:25

Za vlasnike i30, fora koju sam skoro provalio je da u slucaju da vam neki bambus od vozaca zabije duga svetla i centralni retrovizor vas oslepi, samo pritisnite donji deo na centralnom retrovizoru ka napred cime se prelamanjem svetlosti dolazi do efekta da se vozilo koje je iza u retrovizoru i uperilo je zaslepljujice svetlo odlicno vidi kao i sve iza vas, jer ga ovako pomeren retrovizor "zamraci" i stiti oci od bljeska.

Ovo sam procitao u uputsvu i morao sam da probam, mozda dobar deo ljudi vec zna za ovo, ali za one koje ne znaju, veoma prakticna caka, pogotovo sada kada je maltene mrak od 16h je ovo itekako korisna stvar koju su nam ubacili Korejci/Česi .

Verovatno ovo postoji i u drugim automobilima, ali makar ja to nisam provalio ni u jednom koji sam vozio do sada i koristim je gotovo svakodnevno jer se vrlo lako retrovizor vraca u normalni polozaj ka nazad.



Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Dare4x4 » 03 Dec 2022, 17:53


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 03 Dec 2022, 18:05

To je taj rad, mnogo dobra i prakticna stvar za nesavesne vozace iza vas, pogotovo u ovom periodu izuzetno kratkog dana - neka verzija nightvision moda, ali me je odusevilo kako prostim trikom su se posluzili da ovo postignu...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 03 Dec 2022, 19:05

Pa to ima svaki auto od 60tih godina prošlog veka, od prvih Lada i Peglica pa preko Juga.. a ovi iz ovog veka imaju to automatski. Senzor prati osvetljenje okoline i onda sam retrovizor se zatamni. Tako mi je na Pugu307, npr a i kod drugih auta je isto ili vrlo slično rešena automatika.
Neki auti imaju i zatamnjivanje spoljnih retrovizora.

Korisno svakako i ja to redovno koristim jer svaki drugi auto bije u plafon tj u oči odpozadi. Nije baš svaki drugi ali dosta ih ima sa vrljavim snopom svetlosti

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 03 Dec 2022, 20:37

Pretpostavio sam da to ima gomila automobila, ali sam siguran da ogroman broj ljudi ne zna za tu caku, kako balavci za volanom, tako i oni koji voze ceo zivot...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 04 Dec 2022, 07:21

Šta znam, ono podesiti sedište, retrovizore i volan (gde može) je valjda prva radnja po sedanju u auto svih vozača, ja to smatram opšte poznatim delom rukovanja /upravljanja automobilom. A u to spada i prilagodjavanje za dan ili noć kakva je već situacija sa svetlom tokom vožnje, ono kao paljenje svetala za noćnu vožnju / po potrebi.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 04 Dec 2022, 08:13

Veruj mi da instruktori danas ne otvaraju haubu bar polaznicima da pokazu u 2 min. osnovne pokretacke delove auta, tecnosti, a kamo li da kazu nekom nesto sto varovatno ni sami ne znaju, poput podesavanja retrovizora za zastitu od dugih svetala tutubana koji su iza tebe. To je vec napredno poznavanje automobila, evo i ja od skoro to saznah.

Dakle, najosnovnije stvari ti retko ko pokaze za inace nikad skuplje polaganje koje je u proseku preko 100k RSD trenutno, a ima auto skola koje vec odrapljuju i 1000+ evrica za to iskustvo jer im je banana drzava to dozvolila.

Kako onda ocekujes da ce se sutradan kada taj polaznik dobije dozvolu i izadje u saobracaj znati da se ponasa? Iako su bajagi znatno postrozili zakon pa sad svako 3. vozilo ima "P" oznaku jer mora tako, a to obuhvata i dosta stroga pravila kada voziti, kojom maksimalnom brzinom itd. dakle sve daleko strozije nego ranije kada smo mi polagali i kao balavci sedali u auto.

Paradoks je to sto su stare skole instruktora mnogo vise objasnjavale kada nazovi Zakon o saobracaju gotovo da nije ni postojao, odnosno nije se primenjivao, a danas kada je daleko stroziji instruktore bukvalno dovode sa ulica u fazonu "imas polozeno, aj ti da budeš instruktor", a polaganje nikad skuplje ponavljam. Oni zavrsavaju svoje privatne biznise, telefoniraju, dopisuju se dok se klinci za vreme voznje cesto i cukaju jer o njima niko i ne vodi racuna...

Sve u svemu saobracaj nam je raspad sistema, svaka šuša danas moze da priusti auto i vozi ga i sto je vise automobila to je veca verovatnoca da ce dolaziti do nezgoda svakako, zakon je stroziji nego ranije, ali ne vidim da je to donelo neki benefit u odnosu na ranije kada se vozacka 90-ih sredjivala u najblizoj kafani recimo i to ovde svi dobro znamo kako je islo.

Tako da se slazem da se sve to podrazumeva, ali podrazumevanje je u svakom poslu glavna zezancija jer to sto podrazumevas ti i ja, cesto ne podrazumevaju i oni ispred ili iza nas i prakticno kada se mlad i neiskusan vozac oslobodi straha i prestane da razmislja o saltanju brzina, onda se voznja svodi iskljicivo na to da reagujes na vreme na razne ispade ostalih ucesnika u saobracaju koji recimo zastanu u kruzni tok sa 4 zmigavca i trknu do obliznje prodavnice samo caskom nesto da kupe i pritom naprave totalni haos...i eto i takvi pajseri imaju dozvolu, voze godinama i smatraju se ucesnicima u saobracaju i ne cudi to sto kazes da stalno neko šiba duga svetla i zaslepljuje te, neko to radi sa namerom, a drugi verovao ti ili ne ni ne zna sta je dugo svetlo... Da ne pominjemo podesavanje ugla snopa svetlosti koje ima gotovo svaki relativno noviji auto, to je vec misaona imenica.

Sve u svemu, dobro je znati za ovaj nightvision mod i koristiti ga po potrebi.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 07 Dec 2022, 12:29

Koliko se trenutno krece cena malog servisa za nas auto? Znam da je okvirna cena 100+ evra sto se tice malog servisa uopste.

Na koje stvari treba obratiti paznju tipa da majstori ne zabusavaju i sta dodatno treba odraditi sem zamene ulja i filtera?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Bax » 07 Dec 2022, 12:58

Ja sam radim, za Punta servis izadje 3500 rsd.
Za Toyotu oko, 6000
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 07 Dec 2022, 13:05

^^Kada dođeš kući odmah proveriš da li su ti stvarno zamenili ulje - videćeš po boji ulja na šipci (ovo je moguće ustanoviti samo kod benzinaca, dizelima je ulje crno posle 5 minuta rada kao da nije ni menjano, pa nema svrhe).

Proveriš takođe da li je zamenjen i filter ulja (ako stavljaju identičan kao što je već bio - zagrebeš negde malo svoj pre odlaska na servis pa proveriš ima li novi tu ogrebotinu ili ne).

Proveriš takođe i filter klime da li je menjan (da li je sada čist), da li je stavljen pravilno, itd. Filter plina ti je kod isparivača u motornom prostoru i po njegovom izgledu možeš takođe ustanoviti da li je zamenjen ili ne (ako ti i njega uopšte menjaju na malom servisu?).

Pošto je zima tu, nije loše da proveriš antifriz - nivo i do koje tačke mrzne (ako nisi siguran kada je tačno menjan). Rok trajanja mu je inače 5 godina. Takođe, zameni i letnju tečnost za pranja stakala zimskom, namaži glicerinom malo kedere vrata, štrcni malo WD-40 u brave vrata, itd, itd... :)

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 07 Dec 2022, 13:44

Hvala na detaljima. Ma, ja cu biti u garazi sa majstorom dol bude menjao stvari nego samo hteo da proverim kakva iskustva imaju drugi pogotovo vlasnici i30 pribliznog godista.

Prethodni vlasnik mi je rekao da je on placao preko 100e, a majstor mi je kada s ga pitao koliko okvirno izadje malo servis napisao ovo:

"707+1120+1540+6200+4000"

To je nekih 13500 RSD i po meni je ovo mnogo, pretpostavljam da je 4k ono sto on planira da naplati, pa cu svakako da se konsulutujem sa jos nekim majstorima

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Odgovori