Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 9482
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 17 Jan 2023, 18:53

Pumpa je uvek potopljena u benzinu, pa i kada svetli crvena lampica i uopšte nije bitan nivo benzina u rezertvoaru što se tiče pumpe kao pumpe. Usis benzina je sa samog dna retervoara.
A pumpa benzina se ne gasi jer ona omogućuje da benzin kruži kroz magistralu sa diznama, i time omogućava hladjenje benzinskih dizni.
Da nema toga na diznama se stvaraju lakovi, odnosno ubrzano prljaju a to može da znači i da je potrebna zamena onda..

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 176
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 21 Jan 2023, 15:45

Hvala obojici na dodatnim informacijama. Do sada sam uvek terao do 1/4 rezervoara benzina i kada padne ispod te crte to mi je do sada bio znak da sipam sa tipa 2k benzin i tako u krug.

Posle nekih stotinak km voznje na plinu, obicno izvozim jedno 20-30km na benzin ili tipa jedan ceo dan nedeljno teram samo na benzinu, to mi je neka nedeljna rutina jer vozim svaki dan.

E, sad gledam i situaciju sa tecnoscu za kocnice/kvacilo. U uputstvu na srpskom pise da ovu tecnost treba menjati svake druge godine ili na 40k predjenih km-a, a na engleskom pise na svakih 30k km, takodje na 2 godine.

Iskreno, svakog koga sam pitao od drugara kada su zadnji put menjali ovu tecnost su me naravno bledo gledali. Kakva su vasa iskustva i preporuke, kako vlasnika ovog modela, tako i drugih modela?

Sto se TNG sistema tice, sta preporucujete da treba odraditi u terminu kada se obavlja mali servis recimo, tj. sta je ono sto najcesce treba proveravati kod TNG sistema?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 10037
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Bax » 21 Jan 2023, 17:25

Menjas na 3,4 godine, ako te mrzi ima senzor kvaliteta, da se uzme u Lidlu, pa proveris.
Inace trebalo bo da gledaju ma tehnickom.

Propisano je bas za sva kola na 2 godine.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10756
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Honda CMX500 Rebel | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Uroš S. » 21 Jan 2023, 19:19

Kočnu tečnost menjam svake godine obavezno, na motoru, na autu na 2-3 godine. Imam dobra iskustva sa Nisotecom već nekoliko godina, u smislu da sve radi normalno na svim vozilima.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 176
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 22 Jan 2023, 06:50

Hvala obojici na preporukama. U autu uvek imam bar po pola litara/litar motornog ulja, antifriza i kocione tecnosti. Kada sam kupio auto, matori je seo sa mnom i terao me da vozim do Delmaxa i tamo kupim ove 3 stvari jer je rekao da to vozac mora da ima kod sebe uvek. Ali, to je samo za potrebe dolivanja. On je letos bas imao situaciju propadanja kocnice jer je doslo do curenja kocione tecnosti (iako je redovno proverava i najjace od svega neposredno posle malog servisa) i samo iskustvom i prisebnoscu u takvom trenutku je hvala Bogu sve proslo kako treba, posto mu se ovo desilo na auto putu, pa mogu samo da zamislim takvo preznojavanje...

Tako da cu svakako da zamenim kocionu tecnost vec naredne nedelje zdravlje jer iako je ovaj auto redovno isao na servis po dokumentaciji koju imam, to uopste ne znaci da je svaka tecnost na vreme menjana.

Citao sam na ovom forumu diskusiju bas na temu kocione tecnosti i iako su misljenja razlicita, definitivno sa ovim nema zezanja jer su kocnice prakticno najbitnija stvar na autu, dzaba sve ostalo radi ako kocnice ne rade valjano.

Ako imate jos neku preporuku sto se tice kocione tecnosti bas za ovaj model javite, mislim da u gepeku imam 500ml tecnosti proizvodjaca koga je preporucio @Uroš S. Ne znam samo da li ima jos neke dodatne oznake koju treba da ispostujem pri kupovini jer cu naravno naruciti ovu tecnost preko net-a ili kupiti u Delmaxu posto imaju najveci izbor, vece pakovanje od 1L i posle mogu i u ovlasceni na zamenu ili negde drugde...

Svakako cu ovo menjati na max. 2 godine, a posto svaki dan koristim auto, mozda i cesce jer nije nikakav izdatak i ne zelim uopste da razmisljam o mogucim posledicama ciji je uzrok neredovna zamena ove jeftine tecnosti.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10756
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Honda CMX500 Rebel | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Uroš S. » 22 Jan 2023, 11:31

Tu kočnu tečnost iz gepeka možeš da baciš vrlo brzo ako je otvorena pa ti je ostalo, i nosiš sa sobom da ima da se nadje.

Ja to ne bih nikad kupio online, već upravo na pumpi, jer tako kogu da proberem i kupim svežu. Pre mesec dana sam na Nisu kupio tecnost punjenu dve nedelje pre kupovine.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 176
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 22 Jan 2023, 11:59

Nije otvorena, to je samo za extremne situacije, slucaj curenja i sl., zato sam uzeo manju od 500ml. Ipak imam drugo u gepeku, nemacko:

https://lavauto.rs/product/kociono-ulje ... 0-50/8428/

Shvatam tvoju poentu jer svi samo gledaju da ti nesto uvale, ali online prodaja ti makar omogucava da nesto vratis ako uvidis da je nesto "bajato", istina placas postarinu u tom slucaju, ali uvek imas pravo 2 nedelje na nezadovoljstvo i refundiranje, ali svakako treba birati i online prodavnicu jer svaki tutuban danas nesto prodaje online cak i u Srbistanu...

Delmax je nekako sigurica po tom pitanju, sa njima do sada nisam imao problema sto se tice opreme za auto ovako da odes na licu mesta i pazaris nesto.

Tako da sibni tacan naziv te tecnosti koju preporucujes pa taman sutra zdravlje da pitam da li je imaju, mada pretpostavljam da je Nisotec K4 jer je to DOT4 koliko sam video, a te DOT-ove ne treba mesati jer i ovo neotvoreno koje imam kao backup varijantu je takodje DOT4 (ali je ono od pola litara)... Ono koje je u autu nemam pojma niti koje je niti koliko je staro i zato ga menjam u toku naredne nedelje kako bih mogao da pratim nadalje.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 10037
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Bax » 22 Jan 2023, 12:30

500ml, nije manja kolocina, obicno toliko i bude u sistemu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10756
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Honda CMX500 Rebel | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Uroš S. » 22 Jan 2023, 14:49

Meni je sad stalo nepun litar u Fabiju. Ali izmenili smo sve iz instalacija sva 4 točka, ne samo posudu, pa se verovatno prosulo i nešto nove tečnosti.

Nis ima samo taj jedan dot4, nema posebnog naziva.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 176
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 22 Jan 2023, 15:02

Negde sam citao da u celom sistemu kod mene stane oko 0.7-0.8l pa zato kazem da je boca tecnosti od 0.5l nedovoljna, ali ne mogu da tvrdim sve ovo jer cu je u toku naredne nedelje promeniti prvi put.

Kod mene je stvar u tome sto imam papirologiju i auto je redovno odrzavan prema njoj, ali meni to nije nikakva garancija da je nesto od recimo ovih tecnosti ili filtera zaista zamenjeno iako pise u okviru racuna o malom servisu da jeste. Tako da sada hocu jedno po jedno, ove stvari koje su najbitnije i najucestalije se menjaju da odradim i onda znam na cemu sam za nadalje.

Na pumpama sam sem goriva samo jednom kupio tečnost za vetrobranska stakla kada je pred kraj godine bila ona akcija na NIS-ovim pumpama sa SNNP karticom koju verujem da svi ovde imaju...

Ok mi je logika da neko kupuje na pumpama kocionu tecnost jer cak i na pumpi je to ok cena iako se oni uvek ugradjuju, ali ovo je medju najjeftinijim stvarima u autu, a cenis da ce se na pumpama tako nesto stalno prodavati i nece biti bajato kao na nekin drugim mestima. U principu bilo koja kociona tecnost DOT 4 ce zavrsiti posao, pa proizvodjac nije ni toliko bitan, pitacu u prodavnici da mi preporuce neko i to je to.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 176
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 22 Jan 2023, 15:12

Namerno pisem kao odvojeni post da se ne zagubi pitanje - da li je neko menjao plinsku bocu u skorije vreme i koliko ga je to zadovoljstvo iskostalo?

Isto tako me zanima da li je neko skoro skidao TNG sistem sa auta i koliko ga je to iskostalo?

Vec sam pominjao da za koji mesec imam tu vecu investiciju i iako bi vecina na mom mestu verovatno potpuno izbacila TNG sistem, ja cu ga najverovatnije zadrzati.

Cena zamene plinske boce kod jednog plinadzije u Nisu + atest iznosi trenutno oko 200e. Cena skidanja svega gde je skidanje najmanji izdatak, ali zato ima sjajset administrativnih nebuloza je nekih 120-130e.

Zato me zanima iskustvo drugih, ukoliko se neko u skorije vreme mačevao sa ovim. Investicija od 200 evrica ce mi se vratiti kroz potrosnju plina, ali pitanje je kakva ce biti njegova cena nadalje jer nasa lopovska drzava ne da ne daje subvencije na ovo "ekološki prihvatljivije gorivo" vec te jos i ubija u pojam i formira cenu gde je oko 40% prakticno harač kako bi se punila drzavna kasa jer treba prehraniti ogroman broj parazita koje hranimo tako sto izmedju ostalog placamo prakticno najskuplje gorivo u regionu...Da ne pominjem "dupli tehnicki" gde mogu da te vozaju kako zbog benzina tako i zbog plina + registraciju koja je u zadnja 2-3 meseca poskupela u dva navrata.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5478
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od dunx81 » 22 Jan 2023, 22:54

Pozovi pa pitaj,kod svakog krštenog tng servisera dolaze ispitivači pa možeš dobiti najpribližniji info za sve što ti treba.

Kakav dupli tehnički? Nedavno sam uradio atest i tehnički pa isti iskoristio 20 i neki dan kasnije za registraciju, namestiš kako ti odgovara.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 11735
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 23 Jan 2023, 09:56

Plin se uvek isplati i biće naravno isplativ i dalje, samo je pitanje koliki je procenat uštede (svaki procenat je dobro došao, koliki god da je) i koliko nameravaš da još zadržiš auto kod sebe. Sam to najbolje znaš. Inače, ja sam prošle godine menjao bocu i radio novi atest na Puntu (izašlo me slično), imaš sve u mojoj temi. Nemoj da radiš dva puta tehnički već to sve uradi malo pre sledeće registracije auta, dakle o jednom trošku.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 176
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 23 Jan 2023, 14:29

Jasno, isplati se ukoliko se redovno sve odrzava kao i sve ostalo, nego kod mene je glavna zezancija ovaj Tartarini sistem koji dominira u Hrvatskoj, a ovde jedva nalazim majstora za to. Da nemam ove redovne troskove, zamenio bih sistem za neki poput Staga gde plinadzija imas na svakom koraku, za Tartarini ipak moraju da placaju licencu.

Zvao sam jos jednog plinadziju koji kaze da je za i30 zamena boce i stelovanje svega toga 150-160 EUR za i30, a atest je svakako 6600 RSD u celoj zemlji. Tako da im je to neka zajednicka ustanovljena cena, posto je i ovaj kod koga sam isao tako rekao.

To mi je prihvatljivo iako je velika investicija za ovu godinu jer imam posle par meseci i registraciju sto je jos veca investicija. Ali, dugorocno gledano posto ne nameravam da menjam auto u skorije vreme ovo bi trebalo da mi se kroz koju godinu vrati...

Ono sto mi je plinadzija objasnio je ono sto nisam znao za sigurno - samo prvi put pri ugradnji plina se radi tehnicki, a pri zameni plinske boce nakon 10 godina se radi samo atest tako da se tu ne radi ponovo tehnicki, jer naravno niko ne zeli dva puta da plati tehnicki u roku od 3 meseca, pa sam samo hteo da mi to neko potvrdi.

Tako da za sada ostajem pri tome da zadrzim ipak TNG posto vec postoji u autu, a ovako da ga nema ga sigurno ne bih po ovim cenama ubacivao jer i same plinadzije kazu da je ovo trenutna cena, a naravno niko ne moze da garantuje da ce za koji mesec biti neka sasvim druga prica...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 176
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 25 Jan 2023, 08:07

Dodatno sam se informisao pp pitanju zamene kočine tecnosti i ulja za menjac jer ne verujem da su ikada menjane na mom autu, a i da jesu ja ga sada odrzavam i vodim evidenciju za svaku stvar koju menjam.

Sto se tice kocione tecnosti, samu zamenu u posudi mogu da obavim i ja, bukvalno mi treba špric za to, na zalost tako radi i vecina majstora, cak i zvanicni servisi. Ono sto retko ko radi jeste ozracivanje celog sistema za kocenje kroz koje ulje struji, jer dzaba sam promenio samo kociono ulje, ako je u sistemu svakako ostalo staro ulje koje je vec izgubilo svoja svojstva, tj. ovlazilo je i vec je odavno za zamenu...

Znam da postoji masina pomocu koje se komplet vrsi ozracivanje sistema i podesavanje pritisaka i da je to najbolji i ujedno najskuplji nacin, ali postoje i majstori koji to rade rucno, tj. praktično to moraju da rade 2 coveka jer jedan stalno mora da pritiska kocnicu. Ove informacije sam dobio od Hyundai servisera iz drugog grada koji mi je bukvalno rekao da je kod zamene kocione tecnosti, ako se ona ne radi koriscenjem posebne masine, najbitnije da sve vreme pratis sta majstor radi, jer najcesce on samo odradi puku zamenu u delu gde se doliva ulje i to je to i naplati ti kao da je zavrsio ceo proces.

Sto se tice ulja za rucni menjac koje se menja tek na oko 120.000 km za moj auto, kod mene pašu ulja oznaka 75W-90 ili 75W-85, skuplja su od kocionog ali se retko menjaju i svakako je u planu i zamena toga jer ovo prakticno moze da odradi bilo koji majstor.

Sve u svemu u planu je zamena oba ulja, svakako ih kupujem ovih dana, ulje za menjac cu zameniti prvo, a kociono tek kada nadjem nekog ko ce ovo da odradi valjano jer kao sto rekoh cak i u ovlascenim servisima odrade ono sto moze bukvalno bilo ko da uradi i iako je i to bolje nego staro ulje, kad se vec menja najpre treba naci nekog da to odradi pravilno, a ako takvih nema onda sledi "uradi sam" fazon

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Odgovori