Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10885
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Uroš S. » 25 Jan 2023, 10:25

Ne treba specijalni alat ni bilo šta. Skines točak, staviš providno crevo na pipak na kočionim kljestima tog jednog točka, otvoris posudu za dolivanje u motornom prostoru. Pritisnes kočnicu nekoliko puta, dolijes u posudu, pritisnes kočnicu, dolijes, pritisnes, dolijes, dok na kljestima ne krene nova tečnost. Isto to ponoviš na svakom točku.

Jedino treba paziti da posuda ne ostane bez tečnosti, tj da ne udje vazduh u vodove.

Inače u sistemu kocenja se ne nalazi nikakvo ulje.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 25 Jan 2023, 18:35

Svaka cast na detaljnom uputstvu! Sutra pre posla idem u Hyundai servis jer sam se cuo sa njima danas i lik koji radi me je ubedio da ipak najpre proverim vlagu u kocionoj tecnosti pa rekoh da iskoristim priliku i dodatno se raspitam za jos neke stvari tamo.

Sto se kocione tecnosti tice, izgleda je potrebno nekih 0.8L, a za zamenu ulja u menjacu skoro celih 2L ulja. Ulje u menjacu kod mene naravno nikada ranije nije menjano, u Hyundai servisu kazu da nema potrebe pre predjenih 150k km, moj auto je na preko 170k trenutno. Videcu koja ce ulja oni da mi preporuce za obe stvari, mada okvirno sam vec nasao sta cu uzeti jer sam i ovde dobio preporuke prethodnih dana.

Interesantno je da u Hyundai servisu kazu da kociono ulje ne treba menjati uopste dok aparat za merenje vlage ne kaze drugacije, pa makar to bilo i posle 5 ili vise god. Jedan od poznanika koji je kupio novi i30 pre 15 god. u salonu bukvalno do sada nikada nije menjao kocionu tecnost jer su mu svake godine merili vlagu i pricali da nema potrebe da se tecnost menja...I za sada nije imao problema sa kocnicama kako kaze

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 26 Jan 2023, 23:36

Za vlasnike ovog auta (dakle i30 proizvedeni 2007-2011, benzinci), ulje za menjac je 75w-85 ili 75w-90 (drugo potpuno sinteticko i skuplje), narucio sam Selenia:

https://ulja.rs/product/selenia-tutela- ... -75w85-1l/

samo po nizoj ceni od ove za litar jer sam narucio u Delmaxu u Nisu. Treba oko 1.9l, znaci dve ovakve boce kako stoje stvari za zamenu ulja u menjacu koje reeetko ko menja, iako je prema uputstvu o servisiranju ovo potrebno odraditi na 120k km, u zvanicnom Hyundai servisu kazu moze i na 150k km, a kod mene je auto presao i solidno preko toga i naravno da to nikada nije ranije menjano, a bar nije nikakva komplikacija jer postoji jedan ventil gde se ispusti staro i drugi gde se naspe novo ulje. Postoje skuplja i jeftinija ulja od ovog naravno, ali posto se retko menja, uzeh ovo koje spada medju kvalitetnije jer ce zavrsavati posao na duze staze.

Sto se tice kocione tecnosti, narucicu i litar ove tecnosti jer za nas auto ide oko 0.8-0.9l, ali necu je menjati jos uvek kako stvari stoje jer su mi jutros u Hyundai servisu izmerili vlagu od 1%, a sve dok je manja od 3% je ok. Merac koji imaju je proizveden pre vise od 20 god. jer sam ga drzao u ruci i proverio ovo na kutiji i iskreno ne verujem bas da je 100% pouzdan tako da cu svakako izmeriti vlagu na jos jednom mestu, iako su me u servisu ispostovali sto se toga tice. Pominjao sam poznanika koji odrzava auto kod njih i kome za 15 god. servisiranja nikada nisu promenili kociono ulje, pa me i ovo dodatno motivise da svakako proverim situaciju sa vlagom i na drugom mestu, jer nema potrebe jos i merac da kupujem, jednostavno pratim kada budem zamenio naredni interval zamene i to je to. Bitno je samo da je DOT 4 i naravno posto je jeftino ovde se moze uzeti i neko iz top klase jer su ipak kocnice u pitanju.

Posto nisam dobio informaciju kada je zadnji put kociona tecnost promenjena kod mene, prolongiracu samo ovu zamenu na neko vreme, ali definitivno je i ovo u planu za neko vreme...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 27 Jan 2023, 05:57

Top klasa kočione tečnosti je ona sveža, a zamena na svakih 24 meseca prosečne upotrebe auta ili na 12 meseci ako se auto koristi pri otežanim uslovima.
Tačka.
Bajke za malu decu kako se kočiona tečnost ne menja ne širiti po auto forumu, a koliko vidim i taj Hjundai servis bi trebalo zaobilaziti kako se sve više saznaju njihove "preporuke".

ps. kočiona tečnost je higroskopna, a to znači da UVEK u sebi ima protokom vremena vode a voda je sve samo ne poželjna u kočnicama. Samo jednom je dovoljno da prokuvaju kočnice, i tada se gine u tom autu. Da ne pominjem koroziju elemenata kočionog sistema usled vode, a tih stalnih makar i 1% ne sprečava koroziju već naprotiv omogućava ubrzano propadanje cevi, klipova, klješta, ABS ventila i pumpe....i posle zaribavanje istih.

I zašto, zarad 500 dinara u 2 godine materijala i sat vremena posla. Ne tzreba nikakva specijalna mašina, samo poklopac posude sa ventilom za pumpanje gume ili vakuum ručna pumpica.
A sve može i bez ičega, i samo se prate uputstva kojih ima na milion mesta.

Moje mišljenje je da sam šokiran tim servisom. I tom pričom da se fingira zamena tečnosti tako što se samo u posudi dolije nova bez ispuštanja stare i neophodnog ispiranja sistema a što je OBAVEZNO radi pravilne funkcije ABS i ESP sistema.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 27 Jan 2023, 06:56

Svaka cast na tom stavu, sve se slazem, bezbednost na prvom mestu. Za ljude koji poput mene traze koja tecnost, kada, sta, kako, sem uputstva mogu da se koriste i strani sajtovi sa katalozima automobila do kojih se lako dolazi, a ima i "domacih" koji mogu da posluze poput ovog:

https://vozilalizov.com/kociona-tecnost ... i/i30.html

Bitna NAPOMENA - ne uzimati ovo kao 100% pouzdano vec kao neki vid smernica. Voditi racuna o modelu iz odgovarajuce godine proizvodnje jer svuda ima preklapanja i nekada covek moze da se predje.

Samo uputstvo za Hyundai i30 je jasno, menjati kocionu tecnost svake druge godine ili ako se toliko cesto vozi auto pa se za cak i krace vreme predje nekih 30-35k km. Nemam ja problem sa tim, cak i da je skuplje daleko sve to, jer zivot nema cenu. Zato rekoh da ovu tecnost dokupljujem svakako i menjam je, samo najverovatnije ne ovaj vikend. Zamenicu i ulje za menjac sto je misaona imenica kod vecine vozaca, to ce me izneti preko 2500 RSD, taman posla da ne promenim daleko bitniju kocionu tecnost. Ovo prvo mogu i sam, stvarno je za amatere, a ovo drugo ne zelim da radim sam iako sam i ovde dobio uputstva kako i sta okvirno, na Youtube-u gledao kako ljudi rade i snalaze se, ali ipak hocu da to uradi neki profesionalac i da ja budem pored njega i pratim, malo "kradem zanat", a vise da sam siguran da je to odradjeno valjano i spreman sam da platim to. Pricao sam sa kolegom koji je izvukao deblji kraj i kome je zarad lose zamene ove tecnosti potpuno bio poremecen sistem kocenja, verovatno je negde usao vazduh i jednostavno neke stvari ako nisi siguran, ne umes ljudski da odradis, nemoj ni da pokusavas. Muka je samo naci normalnog majstora na kraju krajeva... Dzaba sam promenio tecnost, ako sam pokarabasio ono sto je dobro radilo i opet rizikujem pri voznji.

Ono sto su po meni najbitnije tecnosti u autu su upravo kociona tecnost, ulje za motor i antifriz i ja ako ne proveravam nivoe ovih tecnosti svaki dan, proveravam svaki drugi ili pred bilo koji duzi put. To mogu da savetujem svima, jer to moze bilo ko, nebitno da li se nesto razume ili ne, prosto su to 3 dostupne stvari cim se otvori hauba, na dohvat ruke cak i manje bitna tecnost za vetrobranska stakla.


P.S. (koji je sve samo ne P.S.)

Nema namernog sirenja dezinformacija, pisem o svojim iskustvima jer bukvalno od kada vozim auto najpre nisam nasao 2 majstora ili servisa koji kazu isto, svako se drzi nekih svojih pravila, ima svoje misljenje i generalno se najvise koristi neznanje ljudi zarad neke lake zarade, a ko zna koliko puta je to dovelo i do saobracajnih nezgoda, povreda, mozda cak i pogibije jer eto u servisu kome ti verujes da radi posao kazu da nema potrebe menjati kocionu tecnost dok god vlaga nije presla famoznih 3-4%... Mene interesuje samo kada je ova tecnost zamenjena, a posto nemam tu informaciju znaci da je menjam ja sada po prvi put i nadalje pratim. U servis sam isao da mi oni izmere i bas da vidim sta ce reci, bukvalno su mi rekli "sve radi odlicno i samo vozi" kao i obicno.

Zelim da istaknem cinjenicu da ljudi voze i po 10-15 godina automobile bez zamene recimo kocione tecnosti, misleci da su im ispravna vozila, da se ova tecnost samo dopunjuje, ta vozila u Srbistanu prolaze tehnicki, dobijaju zeleno svetlo sto se tice servisa u kojima se odrzavaju i samo potvrduju stvar da je kod nas čist amaterizam, neznanje ili poverenje u servis cesto i uzrocnik kakve nezgode.

Ja sam prvi za to da menjam sve prema uputstvu, a tecnosti koje su najbitnije i cesce poput ove kocione, ulja za motor, zato ovde i preporucim ono na sta sam naisao, sta sam kupio i probao. Jedna stvar je ovde samo interesantna - sta mislis kako prolaze ljudi koji pa tek nemaju vremena da se bakcu sa autom ili ih ne zanima to, a to ti je prakticno vecina vozaca ne samo kod nas nego bilo gde u svetu? Na ovom ili drugom auto forumu je uvek manjina onih koji znaju ili se interesuju, ogromna vecina vozaca je potpuno nezainteresovana za bilo sta i voze potpuno neispravna vozila, ljudi ginu svakodnevno.

Vise puta sam rekao da mene jednostavno nikada ranije automobili nisu zanimali, vidi se iz mog neznanja i mozda za nekog glupih pitanja i konstatacija, ali mene to ne obeshrabruje i naravno da cu makar da udjem u oblast koliko mogu kako bih skapirao odredjene stvari, koje cu rado preneti ljudima koje poznajem, a nekom ce cak i ovde znaciti tudje dobro ili lose iskustvo da se greska ne ponovi...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk







Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 28 Jan 2023, 14:40

Danas zamenjeni ulje menjaca (Selenia koje sam prethodno postovao) i kociona tecnost Comma DOT 4.

Obe stvari mi je zamenio bivsi Hyundai serviser u drugom gradu koji sada ima svoju radnju. Dakle, za Hyundai i30 2007-2011 je pri zameni ulja za menjac potrebno nesto manje od 2l, a kocione tecnosti definitivno manje od litre, nekih 0.7l jer mi je serviser vratio ostatak.

Decko je odradio sve po PS-u, gledao sam sve vreme sta, kako i usput mi je objasnio neke stvari. Stara kociona tecnost je zaista u rezervoaru gde se dopunjuje imala 1% vlage kao sto su mu izmerili u Nisu, ali je deo te tecnosti koju je ispustao iz tockova pomocu aparature merila 2%. Svakako sam imao nameru da je zamenim jer nadalje pratim i menjam na vreme, ko zna sta je sve zapravo bilo ranije menjano, ja imam racune ali mi niko ne garantuje da je bilo sta od toga prethodni vlasnik menjao, tj. on samo da kljuc serviseru, a oni verovatno naplate i ono što odrade i ovako pride kada sutradan dodje po auto.

Ovaj serviser je pedantan, ove zamene je odradio valjano i pricali smo usput i covek kaze da sam mu ja tek 3. mušterija za preko 10 godina servisiranja Hyundai automobila koja je menjala ulje menjača.


Takodje i sam kaze da je veoma opasno to sto i na tehnickom i pri servisiranju kocnica obicno samo izmere vlagu kao da je to jedina stvar zbog koje treba menjati redovno kocionu tecnost. Kaze da i ovu tecnost izuzetno retko ljudi menjaju kod njega, prakticno se svodi na to da ako je vlaga manja od 3% nema potrebe menjati to i posle se desavaju razne havarije. Bukvalno rizikuju svoje i tudje zivote za litar tecnosti koja kosta tipa 800 kinti i to ova Comma koja je uvezena iz UK.

Decko mi je dodatno izmerio i temperaturu antifriza sa uredjajem koji sam prvi put video. Komplet sam snimio auto ispod jer ga je popeo na dizalicu dok je menjao kocionu tečnost i ulje za menjac i komentarisali smo delove sta, kako gde i cemu sluzi, na koliko se menja, sta najcesce odlazi. Iako zamena kocione tecnosti moze da se izvede i jednostavnije, pn koristi aparatiru za to i ne dozvoljava nikako da bilo gde prodre vazduh, a onda proverava kocenje nakon zamene naravno.

Preventivno je pregledao stanje kaiša i dizni i posto nema nikakvih losih simptoma zavrsili smo ovo sto sam planirao. Sve u svemu nakon ne znam koliko razlicitih majstora u Nisu, nasao sam majstora koji ima vreme da ti objasni, preporuci nesto i koji radi po principu "kljuc u ruke", ali te ne izbacuje iz garaze vec mozes sve vreme da gledas sta zaista menja i sta se tu desava sto je za svaku pohvalu danas, kada je dobar majstor endemska vrsta.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 28 Jan 2023, 15:28

sta mislis kako prolaze ljudi koji pa tek nemaju vremena da se bakcu sa autom ili ih ne zanima to,
Kao i u svemu ostalom, neobavešteni prolaze loš(ij)e nego što je potrebno a to obično znači da imaju dodatne probleme i da dodatno plaćaju.

Moj stav sa kojim znam da je malo konzervativan je da nije glavna stvar u vremenu nego u opštoj tehničkoj kulturi koja se stiče od malih nogu, od osnovne škole polagano da postoji interesovanje kako stvari rade... informacijama koje se podrazumevaju da svako zna jer je odavno usvojeno kao opte poznato i sastavi deo tehničke kulture.
Nije samo auto, tu je i održavanje frižidera ili šporeta ili zamena sijalice ili gumice (nekada) na česmi itd...

Danas ima ljudi koji ne umeju da vežu pertle, koji ne umeju da pročitaju sa skazaljki koliko je sati, koji ne umeju čekić da drže u ruci, koji ne umeju recimo čak ni gumu/točak na autu da zamene.
Najlakše je (misli se da sve može) novcem platiti i čekati da drugi rešavaju dok se ne dodje u stvarni problem koji treba rešiti sada i odmah na licu mesta.

Nisu ništa bili pametnije starije generacije od nas a sve su to umele i bez interneta i posebnih navodjenja tj uputstava. :)

Moje mišljenje je da mnogo toga postaje "komplikovano" danas mnogima.

Što se tiče menjanja ulja u menjaču, da sasvim je malo ljudi koji to rade.
I da, sasvim je malo vozila gde se uopšte menja ulje u menjaču, zadnjih 40tak godina su u upotrebi uglavnom menjači (klasični, manuelni) gde je radni vek ulja 20+godina ili 500,000+km pa se smatra da je for life, tj da nema periodične zamene.
Primer, Mercedes, Pežo, Citroen, Ford, Volvo....itd a ima i onih koji zahtevaju eksplicitno navedeno redovnu zamenu ulja poput Hondi a evo i Hjundaija.

Stvar je konstrukcije i kvaliteta materijala, i treba se prema uputstvu proizvodjača odnositi u pogledu održavanja, ako je potrebno.

Što se Hju tiče super je što je zamenjeno šta je trebalo, sada si miran jer je auto dobio tretman koji zaslužuje.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 01 Feb 2023, 07:07

Da se vratim na temu TNG-a - ovih dana idem kod plinadzije u prigradskom naselju kako bi on sagledao ovaj famozni Tartarini kod mene. U sustini hocu da mi nakon pregleda stanja komponenti kaze koliko bi me izasla modifikacija postojeceg na neki TNG sistem poput AC Stag-a jer se odrzavanje Tartarinija u Srbistanu ocigledno ne isplati, mozda nekada jeste...

Ovde sam vec dobio okvirne cifre, ali eto da mi i "strucno lice" kaze sta i kako jer sigurno ima komponenti koje su u dobrom stanju poput isparivaca.

Dva puta do sada mi se desilo da nece da mi prebaci na plin, oba puta pri voznji na auto putu gde iako su sigurno zadovoljena oba uslova za ro (najcesce, ali zavisi od toga kako je podeseno temp. isparivaca od oko 40 stepeni i broj obrtaja 2000-3000). Ovo mi se desilo jednom ovaj mesec i tipa pre 2 meseca, plava lampica samo blinka i nikako da se ustali, imam sasvim dovoljno plina. Ono sto sam zadnji put uradio je to da sam stao na prvu pumpu, izbacii iz brzine i turirao u prvoj na 2000-3500 obrtaja i posto je motor vec zagrejan bukvalno prebaci na plin u roku od pola minuta iako sam prethodno vozio tipa 30km auto puta, a plava lampica samo sporo blinka...

Posto je najverovatnije u pitanju senzor koji je zadnji plinadzija pozicionirao tako da olabavi malo vreme prebacivanja jer je prema njemu kod mene prebrzo prebacivao na plin, sada pre odlaska ujutru na posao prvo zagrejem auto i radim slicnu stvar, gruvam gas u leru jedno minut-dva i posle par minuta vec u leru mi prebaci na plin i tako teram, a ukoliko odmah krenem da vozim prebaci nakon i 3-4 min. voznje i posle recimo 2km sto je i ok za zimske uslove kako sam citao.

U svakom slucaju, iako verujem da senzor radi samo je lose postavljen ili tipa sistem ne dobija sa akumulatora adekvatan signal, ako rikne senzor za Tartarini takav vid opravke mi se ne isplati jer opet se vracamo na to da imam jednog majstora u celom gradu da to sredi.

Ovako cu nakon rezimea ovog plinadzije definitivno odluciti da li vredi ulagati solidno za zamenu plinske boce i modifikaciju na AC Stag ili jednostavno izbaciti celu stvar. Plinadzija ce naravno biti za prvu opciju u sta ne sumnjam, a ja cu odraditi svoju kalkulaciju jer ne planiram da menjam auto recimo narednih 4-5 god. i to navodi da je ulaganje u TNG isplativo za taj period, pod uslovom da se to zaista valjano uradi sto je kljucna stvar...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Geza » 01 Feb 2023, 08:12

Nemoj gruvati gas na hladnom motoru. Nije 2 km na kraj sveta.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12276
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od shandu90 » 01 Feb 2023, 08:40

Nema potrebe turirati motor da bi se brze prebacio na plin. Ja kad sam imao plin u korsi, relativno brzo je prebacivao osim kad zahladi zimi, tad mu je trebalo puno vremena.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 01 Feb 2023, 14:16

Slazem se skroz i hvala na savetu. Ovo sam radio unazad 2-3 dana jer mi se u skorije vreme 2x desilo da ne prebacuje na plin iako je auto zagrejan, ili otkazuje senzor ili nije dobro pozicioniran, ali pre ce biti da je ovo prvo.

I svakom slucaju, za sutra zdravlje zakazan plinadzija koji ce da sagleda ceo TNG sistem i videcemo sta ce reci sto se tice potencijalne modifikacije. Ukoliko je to moguce opraviti da radi na duze staze uz redovno odrazanje, vredi sada puci vece pare za normalan i otvoren TNG sistem daleko laksi za odrzavanje u svakom pogledu...ili izbacivanje i factory reset u krajnjem slucaju, ali na ovo gledam kao na poslednju opciju

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 02 Feb 2023, 17:41

Ko prati temu, bio sam danas kod plinadzije van grada koji je pogledao TNG sistem kod mene i diskutovali smo o varijantama i sta najbolje odraditi. Iako ima Tartarini softver, nije uspeo da se poveze jer kako kaze kljuc koji on ima nije prosao, ali je sagledao komponente sistema. Kaze da je postojeci sistem sasvim ok, iako nemam originalni Tartarini isparivac vec je on zamenjen za Atikerov. Generalno on kaze da je Tartarini medju najdugotrajnijim TNG sistemima i da ima kvalitetne komponente poput plinskih dizni koji premase duplo vek trajanja neki konkurenata, ali su naravno skupe i tesko ih je nabaviti.

U principu je rekao da ukoliko odlucim da zadrzim TNG sistem, za par meseci samo zamenim plinsku bocu i odradi se ono sto prati sve to i jednostavno koristim postojeci sistem. Ovo sto mi se 2 puta u 2 meseca desilo da ne prebaci na plin kaze da nije nista alarmantno jer se to (veoma retko) desava i na potpuno novim sistemima posle par hiljada predjenih km, negde gekne senzor, drugde je prljav plin uzrok, zapusene dizne i razne druge stvari. Znaci, iako nije dobro kada nekad ne prebaci na plin, ok je situacija da se desi da ponekad ne prebaci.

Ako postojece komponente krenu da riknjavaju i da se ne isplati krpiti to, onda moze da se odradi modifikacija na AC Stag kao najbolji odnos cena/kvalitet. Cena zamene plinske boce je trenutno 150-160e + 6600 RSD reatest.
Cena modifikacije gde ostaje postojeci isparivac recimo, a menja se elektronika je oko 220-230e. I svodi se na ono sto smo ovde komentarisali vec.

Ono sto je nezgodno je tipa podesavanje mape i generalno dijagnostika koju u Nisu za Tartarini mogu da odradim samo kod jednog lika i to mi se nikako ne svidja. Dobro cu razmisliti oko svega ovoga, ima vise opcije, uvek moze da se skine TNG, a eto bar sam od covek koji je bio raspolozen za razgovor dobio i neke nove informacine. Izgleda je ovaj plinadzija na glasu jer je u garazi bio jedan od niskih taxi hibrida, a cim on servisira taxiste, to bi trebalo da znaci da valjano radi posao, mada nema nikada garancije...

Plinadzija zakljucuje da je najbolje danas ugradjivati AC Stag, on ugradjuje jos dosta drugih, ali kaze Stag se ustalio, mozes da nadjes majsotora i delove svuda za njega, cena svega toga ok i da je jednostavno najisplativiji u ovom trenutku.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




SlavišaM
Postovi: 5
Pridružio se: 29 Mar 2023, 17:06
Garaža: Hyundai I30 1.4 benz. tng 2008 god.
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od SlavišaM » 29 Mar 2023, 20:49

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 28 Jan 2023, 14:40
Danas zamenjeni ulje menjaca (Selenia koje sam prethodno postovao) i kociona tecnost Comma DOT 4.

Gde se nalazi taj servis ?
Pozdrav !

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 29 Mar 2023, 22:01

Zamenu ulja za kocnice i menjac sam odradio u drugom gradu, dakle nije Niš u pitanju. Sto se tice zamane ulja za menjac, mnogo je rasprava o tome da li ga uopste treba menjati. Drugar ga je zamenio preventive radi i nakon toga imao sjaset problema duze vreme.

Jedni kazu da treba pratiti uputstva proizvodjaca i redovno menjati na vecoj kilometrazi, drugi kazu da ne treba menjati nista sto ne pravi problem, jer se obicno nakon zamene nesto pokarabasi...

Sto se tice kvalitetnih servisa u Nisu, mogu za sada da preporucim jedan, dosta se ceka, ali ljudi znaju i rade posao valjano. Nema nadobudnih, priučenih majstora koji misle da su popili svu pamet ovog sveta, ljudi koji ovde rade su normalni, usluzni i profesionalni. Rec je o servisu Bubi (u Duvanistu), pa ko zeli moze da proba sa njima.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 04 Apr 2023, 16:05

Iako sam se dosta dvoumio, na kraju sam ipak resio da nastavim sa TNG-om u autu, tj. odradicu u narednih 10 dana zamenu plinske boce i reatest TNG sistema. Za one koji imaju tako nesto u planu, zamena plinske boce sa pratecim stvarima je oko 150 EUR, dok su mi iz AMSS-a javili da je cena reatesta 6600 RSD.

Sa plinadzijom koji ima Tartarini dijagnostiku sam dogovorio zamenu plinske boce, a potom na Masinskom faxu u Nisu resavam i reatest. Sluzba koja radi reatest inace ima radno vreme od 8-13h iskljucivo radnim danima, tako da je nemoguce ovo odraditi bez izlaska sa posla, ali srecom se ovo radi na svakih 5 godina...

Javljam se kako sam prosao sa drzavnim sluzbama i kakva su iskustva sa nesto prinovljenim TNG sistemom :)

Odgovori