Vožnja na gas - vaša iskustva
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 22931
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Svuda pise samo jedan procenat za efikasnost. SUS motor radi na razlicitim rezimima i jednostavno nije efikasnost na svim rezimima ista, samo na jednom rezimu je ta koju ti navodis, xy procenata. To je mozda jedan % nase prosecne dnevne voznje. U ostalih 99% je efikasnost niza. Auto ubrzava i koci, ide uzbrdo i nizbrdo, opterecen, neopterecen, milion parametara i to sve utice drasticno na efikasnost. To ti je na onom dijagramu koji sam postavio.
https://en.wikipedia.org/wiki/Consumption_map
EDIT:
Evo i konkretnih podataka za motore. Sto je vece opterecenje i relativno mali obrtaji to je bolja efikasnost. SUS motor ima na vecem opterecenju vecu efikasnost. A ove voznje sto mi uglavnom vozimo sa minimalnim opterecenjem su najmanje efikasne.
https://www.epa.gov/sites/default/files ... 018-04.pdf
https://en.wikipedia.org/wiki/Consumption_map
EDIT:
Evo i konkretnih podataka za motore. Sto je vece opterecenje i relativno mali obrtaji to je bolja efikasnost. SUS motor ima na vecem opterecenju vecu efikasnost. A ove voznje sto mi uglavnom vozimo sa minimalnim opterecenjem su najmanje efikasne.
https://www.epa.gov/sites/default/files ... 018-04.pdf

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Mazda je treća po efikasnosti 37%, Toyota druga po efikasnosti 39%, i fali broj 1 Geely sa motorom iz 2022/2023 godine.
Hvala za trud da se nadju dijagrami.
Treba naći dijagram za Gelly, koji je sada (naglasak na sada) podigao lestvicu. Napisao sam već da sam pročitao (nije bilo grafikona) da je dostignuto 43-44%.
Svakako da SUS motor prolazi kroz različite radne režime i auti se različiuto koriste, zato je bitno da isti kriterijum bude pri poredjenju.
Ovi što rade ta merenja valjda znaju kako treba i valjda se drže nekih standarda...
Hvala za trud da se nadju dijagrami.
Treba naći dijagram za Gelly, koji je sada (naglasak na sada) podigao lestvicu. Napisao sam već da sam pročitao (nije bilo grafikona) da je dostignuto 43-44%.
Svakako da SUS motor prolazi kroz različite radne režime i auti se različiuto koriste, zato je bitno da isti kriterijum bude pri poredjenju.
Ovi što rade ta merenja valjda znaju kako treba i valjda se drže nekih standarda...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 22931
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Kao sto sam rekao, podaci koje proizvodjaci navode su samo max efikasnost, na kojoj motor provede jako malo vremena. Kako vecina nas vozi efikasnost je oko 10-20%, kod dizela nesto vise. Tu je elektromotor mnogo bolji.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- hyundai_i30
- Postovi: 262
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Moram da se vratim na temu cene goriva jer sam to vec komentarisao i na specijalizovanoj temi vezanoj bas za to na ovom forumu. Ovde samo 2 stvari:
1. Cena TNG-a kod nas (dakle podvlacimo "kod nas" jer smo specificni) NE zavisi od cene benzina i ne postoji pravilo po koje prati istu. To je mozda logicno, mozda ne, ali se cena i TNG-a i benzina steluje zarad nekih visih ili nama nedokucivih interesa. Pogledajte samo cenu benzina i TNG-a u zadnje 2 nedelje kada su bile 2 korekcije - oba puta je benzin poskupeo, a TNG pojeftinio...
2. Drzava, opet hteli mi to ili ne, stalno cinculira sa cenama preko NIS-a i NIS je jedina kompanija kod nas koja je danas i javno iznela podatke o rekordnom profitu u 2022. godini:
https://momentum.rs/vesti/rekordni-rezu ... -dostigla/
Dakle, ovo su javne brojke, a mozemo da zamislimo samo realni profit koji je daleko, daleko veci. Kako neko preduzece moze uz nedeljnu korekciju cene goriva (sto je strategija koja treba da onemoguci velike oscilacije i time stiti gradjane od spoljnog uticaja) ovoliko da profitira, a da pritom proizvodnja nafte i gasa padne za nekih 2% u odnosu na 2021. recimo kako oni sami tvrde u finansijskom izvestaju? NIS proizvodi manje nafte jer od Rusa dobijamo sirovu naftu po mininalnoj ceni, ali je na domacem trzistu prodajemo nakon prerade po znatno vecoj i time NIS direktno profitira, sto je samo jedan od faktora koji na to uticu.
Sve u svemu, nema teorija zavere vec je stvar jako prosta, menjanjem cene goriva bukvalno se utice na zivot svakog od nas jer od te cene krecu sva poskupljenja, a kada se udari crta kao u ovom izvestaju, vidi se ko ubira najvise profita u "kriznim situacijama" - NIS koji obara sve rekordne tj. oni koji njime upravljaju. Cak i Shell je globalnom nivou udvostrucio svoj profit, ali samo NIS je gotovo upetostrucio...
Necu vise da smaram sa ovim, samo sam hteo da podelim i ove informacije i generalno stavim tacku na ovo sto se mog stava tice, posto smo se vec slozili da se oko politike ne slazemo na ovoj temi
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
1. Cena TNG-a kod nas (dakle podvlacimo "kod nas" jer smo specificni) NE zavisi od cene benzina i ne postoji pravilo po koje prati istu. To je mozda logicno, mozda ne, ali se cena i TNG-a i benzina steluje zarad nekih visih ili nama nedokucivih interesa. Pogledajte samo cenu benzina i TNG-a u zadnje 2 nedelje kada su bile 2 korekcije - oba puta je benzin poskupeo, a TNG pojeftinio...
2. Drzava, opet hteli mi to ili ne, stalno cinculira sa cenama preko NIS-a i NIS je jedina kompanija kod nas koja je danas i javno iznela podatke o rekordnom profitu u 2022. godini:
https://momentum.rs/vesti/rekordni-rezu ... -dostigla/
Dakle, ovo su javne brojke, a mozemo da zamislimo samo realni profit koji je daleko, daleko veci. Kako neko preduzece moze uz nedeljnu korekciju cene goriva (sto je strategija koja treba da onemoguci velike oscilacije i time stiti gradjane od spoljnog uticaja) ovoliko da profitira, a da pritom proizvodnja nafte i gasa padne za nekih 2% u odnosu na 2021. recimo kako oni sami tvrde u finansijskom izvestaju? NIS proizvodi manje nafte jer od Rusa dobijamo sirovu naftu po mininalnoj ceni, ali je na domacem trzistu prodajemo nakon prerade po znatno vecoj i time NIS direktno profitira, sto je samo jedan od faktora koji na to uticu.
Sve u svemu, nema teorija zavere vec je stvar jako prosta, menjanjem cene goriva bukvalno se utice na zivot svakog od nas jer od te cene krecu sva poskupljenja, a kada se udari crta kao u ovom izvestaju, vidi se ko ubira najvise profita u "kriznim situacijama" - NIS koji obara sve rekordne tj. oni koji njime upravljaju. Cak i Shell je globalnom nivou udvostrucio svoj profit, ali samo NIS je gotovo upetostrucio...
Necu vise da smaram sa ovim, samo sam hteo da podelim i ove informacije i generalno stavim tacku na ovo sto se mog stava tice, posto smo se vec slozili da se oko politike ne slazemo na ovoj temi

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 262
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Da li neko od kolega forumasa ovde vozi ili je skoro vozio neki od automobila sa fabrickim TNG-om (sem Punta, posto smo ta pozitivna iskustva vec culi i postoji zasebna tema o tome)?
Da ne bude zabune, nemam nista protiv Fiata, niti Punta konkretno, bas naprotiv, samo me interesuju iskustva ljudi sa fabrickim TNG-om na modelima proizvodjaca poput Opela, Dacia, mozda Hyundai...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Da ne bude zabune, nemam nista protiv Fiata, niti Punta konkretno, bas naprotiv, samo me interesuju iskustva ljudi sa fabrickim TNG-om na modelima proizvodjaca poput Opela, Dacia, mozda Hyundai...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Mislim da ima i jedan Logan na forumi noviji.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Martinov.
viewtopic.php?f=2&t=6926
viewtopic.php?f=2&t=6926
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- hyundai_i30
- Postovi: 262
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
@Bax @Geza Hvala na hintu sto se tice Logana, iscitao sam dobar deo teme. Prosto mi je neverovatno da motor te kubikaze moze da vuce onoliku karoseriju, ali ne pratim uopste te novije motore, pa je verovatno ovo vec provala laika.
Iskreno sam gledao ovih dana Dacia Stepway jer ranije nisam znao da postoji ovaj model sa ugradjenim TNG-om. Steta sto na ovoj temi nema jos ljudi koji imaju automobile sa fabrickim plinom, ali koliko vidim Dacia modeli se u ovoj kategoriji veoma dobro kotiraju...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Iskreno sam gledao ovih dana Dacia Stepway jer ranije nisam znao da postoji ovaj model sa ugradjenim TNG-om. Steta sto na ovoj temi nema jos ljudi koji imaju automobile sa fabrickim plinom, ali koliko vidim Dacia modeli se u ovoj kategoriji veoma dobro kotiraju...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 11883
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Fabrički ugrađen je definitivno najbolja varijanta, pogotovo kada je kao kod ovih novih Dacia i još nekih modela/proizvođača gde je to baš integrisano u autu 100% od samog početka u smislu da na instrument tabli vidiš i potrošnju plina, nivo u boci i sve ostalo, plus je i motor prilagođen maksimalno radu na plin. Pomenute Dacie sada na plin recimo imaju 10 konja više nego na benzin, što je prava stvar. Nikako da dočekamo da konačno pojeftine i plinski sistemi za turbo motore sa direktnim ubrizgavanjem goriva - e to je tek ono pravo. No izgleda pre ćemo voziti na struju nego to dočekati... 

- Martin
- Postovi: 2759
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Logan, od oktobra 2021 do danas napravio 36k km, plin radi odlično, prosek između 6.5 i 7 litara na 100. odlično ide, lepo se vozi, ne oseća brdo. Prezadovoljan sam.hyundai_i30 je napisao: ↑22 Feb 2023, 22:27Da li neko od kolega forumasa ovde vozi ili je skoro vozio neki od automobila sa fabrickim TNG-om (sem Punta, posto smo ta pozitivna iskustva vec culi i postoji zasebna tema o tome)?
Da ne bude zabune, nemam nista protiv Fiata, niti Punta konkretno, bas naprotiv, samo me interesuju iskustva ljudi sa fabrickim TNG-om na modelima proizvodjaca poput Opela, Dacia, mozda Hyundai...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 22931
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Nastavak diskusije o elektro vozilima na novoj temi. viewtopic.php?f=7&t=7447&p=1065589#p1065589

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money