Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
- AleksandarAca
- Postovi: 465
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: Volkswagen Passat B8 2.0TDI DSG Highline
- Lokacija: Beograd
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Zna li neko kakva su iskustva sa novijim VW i Audi gtron modelima na CNG? Najvise me interesuje mogucnost popravke ukoliko nesto otkaze, da li postojeci servisi za ugradnju CNG uredjaja mogu i hoce da otklone kvar na necemu sto oni nisu radili?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 12052
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Teško će ti to neko moći reći sa sigurnošću. No uvek ti ostaje opcija klasičnih ovlašćenih servisa tih brendova jer to spada pod njihove delatnosti takođe.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Martin
- Postovi: 2765
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Daleko pouzdaniji sistem nego tng.
Pre će crći motor i propasti opruge na zadnjem trapu nego što će se pokvariti CNG sistem.
Pre će crći motor i propasti opruge na zadnjem trapu nego što će se pokvariti CNG sistem.
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Prilično dobri G motori, za klasu pouzdaniji i kvalitetniji od benzinaca.
Nije nadogradnja CNG na benzinca.
Imaju dosta internih izmena u konstrukciji.
U Nemačkoj se servisiraju samo u VW ovlašćenim, prilično su "blokirani" i softverski i veoma je integrisam CNG sistem u auto tj motor. Ovde ne znam kakvo je stanje, pogotovu sa ovim 2015+ godište i EUro 6.
Skorije imam kao korisnik iskustava sa Caddy EcoFuel ali je to 2,0 CNG motor.
Inače TNG i CNG su praktično isti sistemi, ista je elektronika, iste su dizne, isti senzori, ista priprema motora a razlika je u boci(bocama) i reduktoru pritiska (TNG je jednostepeni a CNG je dvostepeni).
Pouzdanost im je slična ili bi trebala biti bez bitnih razlika.
Nije nadogradnja CNG na benzinca.
Imaju dosta internih izmena u konstrukciji.
U Nemačkoj se servisiraju samo u VW ovlašćenim, prilično su "blokirani" i softverski i veoma je integrisam CNG sistem u auto tj motor. Ovde ne znam kakvo je stanje, pogotovu sa ovim 2015+ godište i EUro 6.
Skorije imam kao korisnik iskustava sa Caddy EcoFuel ali je to 2,0 CNG motor.
Inače TNG i CNG su praktično isti sistemi, ista je elektronika, iste su dizne, isti senzori, ista priprema motora a razlika je u boci(bocama) i reduktoru pritiska (TNG je jednostepeni a CNG je dvostepeni).
Pouzdanost im je slična ili bi trebala biti bez bitnih razlika.
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Ima li neko iskustva sa VW Caddy 2.0 ecofuel ? Interesuje me ima li motor nekih velikih mana, dali je lenj na gasu.. Hvala unapred na odgovoru
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Da se ne lazemo svi su ti auti za preteznu voznju van brdskih predela jer em su automobili teski, em je i instalacija teska jos kad se potrpaju ljudi i prtljag unutra onda bude i te kako kilavo. Takodje treba uzeti u obzir da su ti automobili kupovani da se dosta voze, pa sada tu treba i redovno odrzavanje ili zamena delova usled zamora materijala.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Još je kratko iskustvo, za sada bez problema sa motorom.
Korektan je, nije lenj jer je to ipak 2,000 kubika a zbog težine je nešto kraći prenos u menjaču. Svih 5 brzina su kratke tako da pri 100 km/h je već na 3,000 obrtaja u petoj.
Motor je dobro izolovan i ima fini zvuk, jedva se primećuje.
Vibracija nema. Dobro vuče sa 5 odraslih i jedno 300kg u gepeku i pri 4% uspona ne oseća se napor.
Zadnji trap je na ovom zreo za remont, težina boca očigledno ima uticaja. Nekih 55mm je prenisko pa očas posla zapne za najmanju prepreku ili neki kamen i slično na putu a preko ležećeg mora skoro da se stane.
Ovaj primerak je takav, istorija nepoznata, godište 2007.. Stanje kilometara na satu nije merodavno pa i ne pominjem.
Korektan je, nije lenj jer je to ipak 2,000 kubika a zbog težine je nešto kraći prenos u menjaču. Svih 5 brzina su kratke tako da pri 100 km/h je već na 3,000 obrtaja u petoj.
Motor je dobro izolovan i ima fini zvuk, jedva se primećuje.
Vibracija nema. Dobro vuče sa 5 odraslih i jedno 300kg u gepeku i pri 4% uspona ne oseća se napor.
Zadnji trap je na ovom zreo za remont, težina boca očigledno ima uticaja. Nekih 55mm je prenisko pa očas posla zapne za najmanju prepreku ili neki kamen i slično na putu a preko ležećeg mora skoro da se stane.
Ovaj primerak je takav, istorija nepoznata, godište 2007.. Stanje kilometara na satu nije merodavno pa i ne pominjem.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23065
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Koji je to model i motor da je na 3000rpm u petoj na 100kmh?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Pomenuti Caddy Eco fuel 2,0 (CNG pogon) sa 24kg i 13litara za benzin.
Mogu da obratim pažnju sledeći put na tačno koliko je pri 100, ako je bitna preciznost.
Mogu da obratim pažnju sledeći put na tačno koliko je pri 100, ako je bitna preciznost.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23065
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Ima 5 ili 6 brzina menjac?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
5 brzina. Koliko u proseku predjes km sa punim rezervoarom? Ja sam u malom mestu tako da neverujem da ce biti strasno a 90 voznje mi je grad i okolina do 50km.Po BG je dosta vise predpostavlajm zbog guzvi, kreni-stani itd...
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Ne čeka se baš da stane na metan ali otprilike oko 300-350km dok skazaljka ne dodje na nulu, mada još može da se vozi u toj nekoj rezervi.
5 brzina je menjač, ali bi isto bilo i da je 6 brzina jer je ista jačina motora nevezano za broj prenosa u menjaču.
5 brzina je menjač, ali bi isto bilo i da je 6 brzina jer je ista jačina motora nevezano za broj prenosa u menjaču.
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Super, jos samo da se skupe parice i da trazimo primerak 

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Imaj u vidu da se vozi u najvećem bgd špicu, i ta je tada prosečna brzina oko 10-15km/ pola sata kreni stani vožnje.
Sada je 1kg metana 122din i opet izadje najjeftinij pogon za vozilo takve veličipne, težine i tovarenja svaki dan.
Neki utisak je da je VW lepo odradio auto, sedišta su solidna, ergonomija je dobra, ali je kabina pozadi goli lim bez ikakvih obloga i ima pomalo čudnovate šiber prozore.
Onako, oseća kratke neravnine i nije baš udoban, nekako je tvrd i kao da nije baš dobro naštimovano vešanje.
I da, osetljiv je na vetar, nisu se dovoljno potrudili u fabrici oko aerodinamike, naročito na bočni vetar je problematičan.
Vrata se dobro i široko otvaraju napred, pozadi su klizna i ok su iako nemaju servo pa se teže otvaraju i nešto lakše zatvaraju. To se lepo primeti kada je auto parkiran na nagibu bilo uzbdici ili nizbrdici pa treba iz kabine da se otvore vrata i izadje.
Pojasevi i napred i nazad su dobro postavljeni i lako se koriste, sve pohvale.
Mana je što nema nikakvu pregradu niti zaštitu izmedju tovarnog dela i putničkog dela, tako da pri ne daj bože udesu verujem da bi bio prilično nebezbedan auto.
Konzola iznad prednjih sedišta je otvorena, fina je za korišćenje ali isto tako nebezbedna/ neobezbedjena od ispadanja stvari.
Kasetu ispred suvozača nema.
U principu radna mazga i dobro radi taj posao.
Vidi se po detaljima da je VW ipak neka donja kategorija proizovodjača, da ne ulazim u detalje obrade kabine i naročito gepeka.
Sada je 1kg metana 122din i opet izadje najjeftinij pogon za vozilo takve veličipne, težine i tovarenja svaki dan.
Neki utisak je da je VW lepo odradio auto, sedišta su solidna, ergonomija je dobra, ali je kabina pozadi goli lim bez ikakvih obloga i ima pomalo čudnovate šiber prozore.
Onako, oseća kratke neravnine i nije baš udoban, nekako je tvrd i kao da nije baš dobro naštimovano vešanje.
I da, osetljiv je na vetar, nisu se dovoljno potrudili u fabrici oko aerodinamike, naročito na bočni vetar je problematičan.
Vrata se dobro i široko otvaraju napred, pozadi su klizna i ok su iako nemaju servo pa se teže otvaraju i nešto lakše zatvaraju. To se lepo primeti kada je auto parkiran na nagibu bilo uzbdici ili nizbrdici pa treba iz kabine da se otvore vrata i izadje.
Pojasevi i napred i nazad su dobro postavljeni i lako se koriste, sve pohvale.
Mana je što nema nikakvu pregradu niti zaštitu izmedju tovarnog dela i putničkog dela, tako da pri ne daj bože udesu verujem da bi bio prilično nebezbedan auto.
Konzola iznad prednjih sedišta je otvorena, fina je za korišćenje ali isto tako nebezbedna/ neobezbedjena od ispadanja stvari.
Kasetu ispred suvozača nema.
U principu radna mazga i dobro radi taj posao.
Vidi se po detaljima da je VW ipak neka donja kategorija proizovodjača, da ne ulazim u detalje obrade kabine i naročito gepeka.
Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva
Predpostavljam da imas Caddy Combi.. Life verzija bi trebalo da je ususkanija vise kao putnicki auto.. kakva je situacija sa delovima oko CNG sistema ako se uopste kvari sta?