*KompjuterDulez je napisao: ↑10 Jul 2024, 07:44Zdravo svima,
Vozim Forda Focusa 2.0 107kw. Imam fabrički BRC metan, međutim pokvario se, kompijuter najverovatnije. Nigde ne mogu da nađem nekog majstora koji bi bar pogledao kompijuter. Imam opciju da prebacim na STAG sistem za 230e, da li mislite da je to dobro?
Vožnja na gas - vaša iskustva
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Imaju ovo momci kod studenjaka sto rade elektroniku na tosinom bunaru, pozovi njih.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Stag je bolji, i pošto ne znamo o kom se autu tačno radi ako može uzeti opciju kompjutera sa automatskim dinamičkim setovanjem mapa preko OBD.
Ali, osim kompjutera treba promeniti verovatno i ostalo od pratećih senzora i žičane instalacije.
Ili prilagodjavati- prepravljati jer svaki proizvodjač ima svoj prateći set tzv, prednji kit koji su medjusobno različiti.
Ali, osim kompjutera treba promeniti verovatno i ostalo od pratećih senzora i žičane instalacije.
Ili prilagodjavati- prepravljati jer svaki proizvodjač ima svoj prateći set tzv, prednji kit koji su medjusobno različiti.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
U pitanju je Ford Focus mk2 2.0 107 kw. Odradio sam zamenu, zamenjene su dizne, kompjuter,map senzor, rapsršivač i creva koliko ja mogu da vidim. Mnogo brže prebacuje na metan, gotovo instant i nemam problema sa gašenjem u toku vožnje za sad (sa BRCom imao je običaj da kada treba da stanem spusti obrtaje skoro na 500 pa ih vrati ili da se isključi) Ali imam problem sa seckanjem u toku vožnje, cimanjem kad se pritisne gas ili kad se pusti. Stavio sam NGK svećice koje su navodno po katalogu,ali prethodne su bile Denso. Da li je neko imao sličnih iskustava?ljubitelj je napisao: ↑11 Jul 2024, 09:28Stag je bolji, i pošto ne znamo o kom se autu tačno radi ako može uzeti opciju kompjutera sa automatskim dinamičkim setovanjem mapa preko OBD.
Ali, osim kompjutera treba promeniti verovatno i ostalo od pratećih senzora i žičane instalacije.
Ili prilagodjavati- prepravljati jer svaki proizvodjač ima svoj prateći set tzv, prednji kit koji su medjusobno različiti.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ako si sam radio prepravku dovrši kalibraciju kako treba, ako si bio kod nekoga vrati se da to isto urade.
Koji je uredjaj stavljen, sa automatikom štelovanja ili mora da se mapira?
Ispravan ne cima, ne trza, ne gasi se, isto vuče.. nema apsolutno nikakve razlike tj ne primeti se koje je pogonsko gorivo.
Koji je uredjaj stavljen, sa automatikom štelovanja ili mora da se mapira?
Ispravan ne cima, ne trza, ne gasi se, isto vuče.. nema apsolutno nikakve razlike tj ne primeti se koje je pogonsko gorivo.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Nisam radio sam, ne razumem se previše u automobile. Razlika je itekako osetna u odnosu na benzin, isto kao što je bilo dok sam vozio na BRC. U pitanju je Stag Go Fast 200. Da li je moguće da svećice nisu u redu? Kupio sam NGK svećice za metan pre par meseci, pre toga su bile Denso ali autoelektričar koji mi održava auto kaže da su te po katalogu.ljubitelj je napisao: ↑13 Jul 2024, 17:45Ako si sam radio prepravku dovrši kalibraciju kako treba, ako si bio kod nekoga vrati se da to isto urade.
Koji je uredjaj stavljen, sa automatikom štelovanja ili mora da se mapira?
Ispravan ne cima, ne trza, ne gasi se, isto vuče.. nema apsolutno nikakve razlike tj ne primeti se koje je pogonsko gorivo.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Izvinjavam se, zaboravih da sam ovo za svećice već pomenuo u prethodnom komentaru.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Kada je već stavljen taj kompjuter kao što sam napisao, treba ga podesiti/ dovršiti ugradnju po uputstvu proizvodjača i pravilima.
To je prvo, svećice nemaju veze, i stare i nove su nebitne dok se to ne reši.
Šteta što nije uzet savremeniji kompjuter kada je već komplet menjano.
To je prvo, svećice nemaju veze, i stare i nove su nebitne dok se to ne reši.
Šteta što nije uzet savremeniji kompjuter kada je već komplet menjano.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7263
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Opelov 1.4 turbo od 120 ks. Ima naknadno ugradjen plin (ne znam tačno koji uredjaj) i interesuje me kakvu pouzdanost mogu da očekujem. Iskreno, nisam ni znao da plin ide i uz turbo motore. Da li u Novom Sadu ima dobrih majstora za plinske uredjaje? Ako je održavanje i štelovanje njakanje, onda nisam siguran da ga želim.
Isto tako, sledeće godine ističe atest, pa me zanima koja je dalja procedura i koliko košta obnova?
Da li je komplikacija izbaciti plin iz kola u slučaju da ga ne želim?
Eto, za sad…
Isto tako, sledeće godine ističe atest, pa me zanima koja je dalja procedura i koliko košta obnova?
Da li je komplikacija izbaciti plin iz kola u slučaju da ga ne želim?
Eto, za sad…
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
U NS, tako kažu, je jedan od najboljih majstora za plin Dora, admin sa CBS foruma, sigurno ćeš ga naći na google.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13516
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Vožnja na gas - vaša iskustva
Ako je plinski uređaj ugrađen kako treba - sem što sipaš plin - 95% vremena nećeš ni znati da ga imaš autu. Održavanje se svodi na zamenu dva dodatna filtera, jedan na svakom malom redovnom servisu i drugi na svakom četvrtom ili petom (filter na isparivaču). Eventualno povremeno treba proveriti dijagnostikom podešenost plinske mape - dakle ništa posebno komplikovano niti skupo. Kod boljih servisa se sve to često radi na jednom/istom mestu a kod ostalih za servis plinskog uređaja ideš kod specijalizovanog majstora za tvoj sistem.
Atest kada istekne samo ga produžiš u nekoj od ovlašćenih institucija - AMSS recimo (ističe na svakih 5 godina) i to je to. I prilikom svake registracije prilažeš i taj dokument. Ako je pritom istekao i rok trajanja plinske boce (10 godina) - onda je potrebno zameniti i nju (cca 100-120 evra troška na svakih 10 god). I to je uglavnom sve.
Ako želiš da izvadiš plin - moraš otići kod nekog majstora koji će ti ga izvaditi i izdati potvrdu o tim radovima i posle toga ideš u AMSS kao na redovan atest, s tim što oni ustanovljavaju da više nema plina i izdaju ti dokument sa kojim ti prilikom registracije brišu plin iz saobraćajne dozvole (posle toga je potrebna i nova saobraćajna). Ukratko.
Za konkretan Opel motor ne znam kakav je (sličan 1.4 turbo sa plinom i 120 konja ima i Fiat i taj je odličan. Koriste ga recimo u Doblu, Tipu u drugim modelima).
Atest kada istekne samo ga produžiš u nekoj od ovlašćenih institucija - AMSS recimo (ističe na svakih 5 godina) i to je to. I prilikom svake registracije prilažeš i taj dokument. Ako je pritom istekao i rok trajanja plinske boce (10 godina) - onda je potrebno zameniti i nju (cca 100-120 evra troška na svakih 10 god). I to je uglavnom sve.
Ako želiš da izvadiš plin - moraš otići kod nekog majstora koji će ti ga izvaditi i izdati potvrdu o tim radovima i posle toga ideš u AMSS kao na redovan atest, s tim što oni ustanovljavaju da više nema plina i izdaju ti dokument sa kojim ti prilikom registracije brišu plin iz saobraćajne dozvole (posle toga je potrebna i nova saobraćajna). Ukratko.
Za konkretan Opel motor ne znam kakav je (sličan 1.4 turbo sa plinom i 120 konja ima i Fiat i taj je odličan. Koriste ga recimo u Doblu, Tipu u drugim modelima).
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7263
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Hvala na odgovorima!
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30683
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ja sam ga ugradio u Hondu davne 2012. godine i prešao sa njim preko 150k km. Za 12 godina bilo je par vanrednih odlazaka kod majstora ali ništa nerešivo i ništa skupo. STAG je uređaj, ne znam koji model. Dizne su još uvek originalne i to ni majstor ne veruje da su toliko izdržale. Menjan je isparivač posle nekih 8-9 godina. I menjao sam deo instalacije ispod vozila, creva koja su popustila posle 10 godina. Tad je zamenjena i boca i urađen atest na 10 godina. Filtere sam menjao kad se setim, nisam se vezivao za kilometražu.
Vozi se auto uredno i dalje na plin.
Nekom grubom računicom sam vožnjom na plin uštedeo vrednost auta koliko je koštao tad kad sam ga uzeo. Tako da se višestruko isplatilo. Samo dobar majstor i dobar uređaj. To je sad sve usavršeno tako da nema brige. Bilo da je turbo pa čak i na turbo dizel se ugrađuje.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Vozi se auto uredno i dalje na plin.
Nekom grubom računicom sam vožnjom na plin uštedeo vrednost auta koliko je koštao tad kad sam ga uzeo. Tako da se višestruko isplatilo. Samo dobar majstor i dobar uređaj. To je sad sve usavršeno tako da nema brige. Bilo da je turbo pa čak i na turbo dizel se ugrađuje.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Kod mene je na turbu Stag od 2006.te, remontovao i menjao dizne, menjao MAP, popravljao termo davač, čistio isparivač više puta, menjao bocu... uglavnom verovatno isto otplatio uredjaj auto. Za ovih 18 godina nijednom me nije ostavio na putu TNG sistem.
Uredjaj je prva Stag 300 generacija a ugradnja i sva održavanja-popravke je mojih ruku delo.
Uredjaj je prva Stag 300 generacija a ugradnja i sva održavanja-popravke je mojih ruku delo.