Vožnja na gas - vaša iskustva

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 01 Apr 2020, 11:14

U mojoj užoj familiji nas trojica smo godinama vozili na plin. Otac i brat odustali (otac vozi sada na benzin a brat dizel). To dovoljno govori. :(

ljubitelj
Postovi: 6751
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Apr 2020, 11:58

Pa da, mnogi su odustali a nove ugradnje su ionako dosta komplikovanije/skuplje za benzince sa direktnim ubrizgavanjem koji konstrukciono preovladjuju zadnjih 10tak godina i koji troše uz plin istovremeno i benzin u odredjenim radnim režimima.

Država je sprovela svoju politiku gušenja i kažnjavanja ekološki povoljnih energenata, rezultati su tu i očigledni su. Vožnja na gas nije atraktivna i zamenjena je vožnjom dizela pretežno.
I naravno. puna usta nadležnog ministra o ekologiji kao želji.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 15241
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Heinz » 01 Apr 2020, 13:05

Martin je napisao:
01 Apr 2020, 09:25
Paradoksalno je to što je i vožnja na plin skupa - skup plin (u odnosu na okruženje), skupa ugradnja, atesti....i drkyyy usput dok sve to organizuješ, pa dok nađeš majstora koji će da ušteluje benzin i plin - lakše srediti dizelaša, "euro 4" leša, nego sve gore odraditi. :mrgreen:
Varaš se, i taj dizel je "jeftin" dok ne odeš kod majstora i podigneš haubu.
Benzin zakon :)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 01 Apr 2020, 13:12

Samo da ovo sranje prođe i vratimo se normalnim životima. Budem li kupovao opet novi auto (ili kupio još jedan) uložiću opet u plinski uređaj koliko god da košta. Prelazim godišnje 20.000+ km, ne menjam auto često... meni se isplati koliko god da košta. A i stvar je principa. :)

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 15241
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Heinz » 01 Apr 2020, 13:22

Ja sam ga stavljao u tri auta, i više ne bih, ako baš ne bude moralo.
Dizel 2.0 mi je trošio godišnje 7.3 lit/100 km (~1100 din na 100 km po nekim sadašnjim cenama), benzin 1.8 mi sad troši 8.1 na godišnjem nivou (~1150 din na 100 km), a pre toga mi je 2.0 benzin trošio u nepovoljnijim uslovima 11 litara TNG + 2 litra benzina (neka bude ~1000 din na 100 km).
Sve zajedno na 15k godišnje koliko je to vredno nerviranja, 200€ godišnje bruto? Odbij ugradnju, atest, servis, seču creva, bušenja auta, smaranje s točenjem...

I evo priloga SAT i AMSS CMV podacima, ne gađaju se nešto?
https://www.glpautogas.info/documentos/ ... arison.pdf
By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for:
  • CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle,
  • HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle,
  • NOx by 41% in urban cycle and by 77% in extra urban cycle and
  • CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.

ljubitelj
Postovi: 6751
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Apr 2020, 14:24

A ti procenti se ne slažu sa podacima na grafikonima.
Kako je moguće da je drastično veće zagadjenje po pitanju CO u vangradskoj vožnji, u odnosu na gradsku?
I to skoro 9 puta na benzin i skoro 6 puta na LPG?

I kako je umanjena količina NOx na LPG ako je povišena temperatura sagorevanja na LPG i time jača oksidacija?
Ja te njihove podatke ne razumem.

Naveli su i da je povećana trajnost izduvnog sistema na LPG. Moje iskustvo iz prakse je totalno suprotno, i svi koje znam da voze duže na LPG je isto suprotno. Auspuh brže strada, mnogo više ima kondenzacije vode i brža je korozija lonca.


Ja sam stavljao na 5 svojih auta, i ni sa jednim nisam imao problema na godišnjem nivou kako opisuješ.
Jeste bilo problema prilikom ugradnje tj prvog štelovanja i puštanja svega u rad, nešto zbog improvizacije sa neoriginalnim (nije ih bilo baš namenski za taj motor) delovima a nešto zbog neznanja/ neiskustva što mene što radionice/servisera koji je ugradjivao.

Uglavnom, to je prvih 2-3 meseca rešavano i posle toga samo redovno održavanje, zamena filtera i čišćenje. Imam negde oko 280,000km prevezeno na TNG.

Atesti jesu nezgodacija, bespotrebna administracija koja samo kod nas postoji na takav način i u tom obimu ali tako je u mnogo čemu kod nas, i tu nije ništa kriv sam TNG sistem.
Sipanje goriva mene nije smaralo, jeste češće ali ionako to sve odradi radnik na pumpi, Nikad nisam uprljao ruke.

Ja bi rado i sledeći auto na TNG ali ono što se meni svidja ima 5 cilindara i 2520ccm a to opet naša država kažnjava svojom poreskom politikom tako da to do daljeg otpada.

Računica ti je potpuno ok, sada se TNG ne isplati sa ovako naduvanim cenama, i posledica toga jeste prelazak na dizele masovnije što se vidi iz podataka o uvozu i registraciji.
Pitanje za državu je šta želi, ekologiju tj TNG ili zagadjenje. Sadašnja politika je očigledno protvi ekološki povoljnih rešenja, ne samo kod automobila već generalno za goriva.

Nije vezano za TNG ali je slična tema politike cena.

To isto su uradili pre par godina i sa prirodnim gasom za domaćinstva /grejanje/ koji su bespotrebno napumpali cenom i ljudi prešli na ugalj i drva masovno. Sada se teško vraćaju na gas, izgubljeno je poverenjeu stabilnost i održivost upotrebe gasa. Sada se kao čude za privatne kotlarnice.

Meni je doveden gas do kuće jesenas, ulični glavni razvod. Iz priče sa izvodjačem rečeno je da će moći ko hoće da plati priključak a pominjala se cena (administracija tj papiri) od 700evra za isti.
Ja prvi naravno da neću tako ekstremno skupo da platim nešto što realno košta oko 60 evra (isti izvor, izvodjač razvoda) jer em je bezobrazno da uopšte ja finansiram priključak koji je tudje vlasništvno kasnije a drugo izračunao sam da bi po sadašnjoj ceni kubika gasa trebalo oko 45 godina da se otplati ulaganje u priključak uz pretpostavku da svih 45 godina cena kubika gasa i cena kWh struje budu u današnjem paritetu.

tek posle 45 godina bi mi nešto manji godišnji račun za grejanje na gas u odnosu na grejanje na struju vratio uloženo u priključak i tek 46. godine bi započeo da novčano štedim.
A da ne računam kamatu na tih 45 godina....

Da budem tačan do kraja, struju trošim na toplotnu pumpu pa je i računica takva.

A saznao sam i iz izvora direktno iz Srbijagasa da cena može da ide dole glatko još 40%, toliko se otprilike sada uzima ekstra na distribuciju, na ono koliko zapravo košta pri uvozu.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19769
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od dragvorl » 01 Apr 2020, 15:12

Heinz je napisao:
01 Apr 2020, 13:22
Ja sam ga stavljao u tri auta, i više ne bih, ako baš ne bude moralo.
Dizel 2.0 mi je trošio godišnje 7.3 lit/100 km (~1100 din na 100 km po nekim sadašnjim cenama), benzin 1.8 mi sad troši 8.1 na godišnjem nivou (~1150 din na 100 km), a pre toga mi je 2.0 benzin trošio u nepovoljnijim uslovima 11 litara TNG + 2 litra benzina (neka bude ~1000 din na 100 km).
Sve zajedno na 15k godišnje koliko je to vredno nerviranja, 200€ godišnje bruto? Odbij ugradnju, atest, servis, seču creva, bušenja auta, smaranje s točenjem...

I evo priloga SAT i AMSS CMV podacima, ne gađaju se nešto?
https://www.glpautogas.info/documentos/ ... arison.pdf
By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for:
  • CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle,
  • HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle,
  • NOx by 41% in urban cycle and by 77% in extra urban cycle and
  • CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.
Da krenemo od toga da je SAT merio bez opterecenja, sto se u realnim uslovima ne desava, sem u leru.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 6751
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Apr 2020, 15:15

Kako je izmerena maksimalna snaga i maksimalni moment, tj obe krive bez opterećenja?

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2450
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: Fiat Croma 1.9 mjet 16v
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Martin » 01 Apr 2020, 15:26

Heinz je napisao:
01 Apr 2020, 13:05
Martin je napisao:
01 Apr 2020, 09:25
Paradoksalno je to što je i vožnja na plin skupa - skup plin (u odnosu na okruženje), skupa ugradnja, atesti....i drkyyy usput dok sve to organizuješ, pa dok nađeš majstora koji će da ušteluje benzin i plin - lakše srediti dizelaša, "euro 4" leša, nego sve gore odraditi. :mrgreen:
Varaš se, i taj dizel je "jeftin" dok ne odeš kod majstora i podigneš haubu.
Benzin zakon :)
Za ovih 11 godina, koliko imam automobile u svom ličnom vlasništvu, nisam imao takvih dilema. Ne računam redovno održavanje i zamenu potošniih delova. Možda sam imao "sreće" pa nisam kupovao leševe. ;)

Voleo bih da sledeći auto bude benzin-plin ili CNG, ali....smatram da to u Srbiji nije baš isplativo.
Slika

Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1379
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Ikac » 01 Apr 2020, 15:35

Ja se sećam da je moj otac 2002.-2003. ugradio tada plinski uređaj i da ga je ugradnja sa sve atestom izašla 300-350 evra, možda ni toliko. U pitanju je bila Fiat Tempra sa karburatorom, znači ugrađen najobičniji venturi sistem. On se seća da je tada za oko 1000 dinara punio bocu od 60 litara, što znači da je litar bio 20ak dinara. Realno, tada se isplatila ugradnja i ljudima koji ne prelaza mnogo km godišnje. Inače ta Tempra se i dalje vozi u selu i mislim da poslednjih bar 10 godina radi isključivo na plin.

ljubitelj
Postovi: 6751
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Apr 2020, 15:38

Ja se sećam da je krajem 2001. plin bio 17 dinara.
I bili su redovi ispred retkih pumpi, čekalo se po 40 minuta da se napuni.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 15241
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Heinz » 01 Apr 2020, 15:41

Martin je napisao:
01 Apr 2020, 15:26
Za ovih 11 godina, koliko imam automobile u svom ličnom vlasništvu, nisam imao takvih dilema. Ne računam redovno održavanje i zamenu potošniih delova. Možda sam imao "sreće" pa nisam kupovao leševe. ;)
Od limarije do plivajućeg zamajca, sve računaj.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19769
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od dragvorl » 01 Apr 2020, 16:48

ljubitelj je napisao:
01 Apr 2020, 15:15
Kako je izmerena maksimalna snaga i maksimalni moment, tj obe krive bez opterećenja?
To je odvojeno mereno na valjcima. Evo ti ovde kada ga pita.
Prva vrednos je ler, dakle nema sanse da je na valjcima, a meri se po standardu za tehnicki pregled, dakle sigurno ne na dinamometru.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 6751
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Apr 2020, 17:02

Aha, to je potrebno merenje za homologaciju pre puštanja vozila u prodaju.

Nema to veze sa merenjem izduvnih gasova na tehničkom pregledu pri registraciji koje ima svoju proceduru merenja a što je bila tema vezano za postupak od leta sledeće godine.

Neće se ni raditi homologacija na svakom pojedinačnom primerku vozila koji dodje na godišnju registraciju.

Kako god, TNG je u prednosti što se ekologije tiče o takva vozila sa lakoćom prelaze sve dosadašnje euro norme prema svom godištu.

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2450
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: Fiat Croma 1.9 mjet 16v
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Martin » 01 Apr 2020, 17:12

Heinz je napisao:
01 Apr 2020, 15:41
Martin je napisao:
01 Apr 2020, 15:26
Za ovih 11 godina, koliko imam automobile u svom ličnom vlasništvu, nisam imao takvih dilema. Ne računam redovno održavanje i zamenu potošniih delova. Možda sam imao "sreće" pa nisam kupovao leševe. ;)
Od limarije do plivajućeg zamajca, sve računaj.
Naravno da sam plivajući sam uzeo u obzir kad sam spominjao potrošne delove. :D
Limarija se ne važi - može da se desi svugde, bez obzira na pogonsko gorivo!!! :kezo:
Slika

Odgovori