Vožnja na gas - vaša iskustva

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19742
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od dragvorl » 31 Mar 2020, 21:29

Saša je napisao:
31 Mar 2020, 20:41
Konačno da neko pokrene pitanja ekološkog aspekta vožnje na TNG, smanjenja akciza, oslobađanja troškova atesta/reatesta i ostalog, odnosno stimulacije vožnje na ovo zaista ekološko gorivo:



Žao mi je samo što nisu uporedili izduvne gasove benzinca koji se vozi na TNG i nekog dizelaša, tu bi se tek pokazale prave brojke i vrednosti. Daj Bože da ovo neko od idiota u vlasti vidi i konačno uradi nešto, pa da se broj vozila na ovo gorivo ponovo počne povećavati, umesto trovača dizelaša. :)
Ako uporedis nekog 2007+ (sa dpf i scr) dizelasa kome sve od uredjaja za kontrolu emisije radi iznenadio bi se koliko malo zagadjuju, izbacuju CO2, azot i kiseonik u najvecem delu. Ko vozi noviji dizel moze da vidi da je manje cadji na auspuhu nego kod benzinca. To sto tehnicki ne radi kako treba sa sve merenjem gasova zna se ko je odgovoran ali to je zadnja rupa na svirali. Ovo sto je ovde ispitano je samo mali deo emisije, 2 komponente CO i nesagoreli ugljovodonici ako se dobro secam, tu je TNG i najvise u prednosti i trebalo bi ga popularisati, ali eto...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10080
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 31 Mar 2020, 21:29

Martin je napisao:
31 Mar 2020, 21:07
Svedoci smo proteklih dana da vozila u jako malom procentu doprinose zagađenju vazduha. Bili benzin, dizel, TNG ili CNG.
Ma pusti ti te procente, kud ćeš gore zagađenje nego kada voziš iza nekog dizelaša a on potopi gas i sukne crnu dimčinu, pa moraš to da udišeš... Čudim se kako mi klapna recirkulacije nije već odavno otpala, koliko svakodnevno radim sa njom. Svaki takav auto koji pušta crnu dimčinu bih momentalno isključio iz saobraćaja. TNG je zato iz raja izašao, ima izuzetno čiste izduvne gasove, praktično samo CO2 i vodena para. :)
dragvorl je napisao:
31 Mar 2020, 21:29
Ako uporedis nekog 2007+ (sa dpf i scr) dizelasa kome sve od uredjaja za kontrolu emisije radi iznenadio bi se koliko malo zagadjuju, izbacuju CO2, azot i kiseonik u najvecem delu. Ko vozi noviji dizel moze da vidi da je manje cadji na auspuhu nego kod benzinca. To sto tehnicki ne radi kako treba sa sve merenjem gasova zna se ko je odgovoran ali to je zadnja rupa na svirali. Ovo sto je ovde ispitano je samo mali deo emisije, 2 komponente CO i nesagoreli ugljovodonici ako se dobro secam, tu je TNG i najvise u prednosti i trebalo bi ga popularisati, ali eto...
Koliko je takvih od 13 (ili još češće 15+ godina) automobila zaista ispravno? Da imaju sve te ispravne filtere (da nisu skinuti) - rekao bih jako mali broj. U tome je najveći problem, odnosno u kontroli i sankcionisanju istih. Lično bih svaki automobil stariji od 5 godina rigorozno proveravao i ako nije sve ispravno - ne može biti registrovan, ćao/zdravo. Pa nek se vlasnik češka ili vozi bicikl. A država je tu debelo zakazala jer je stimulisala kupovinu takvih matorih dizel kršina, umesto da stimuliše vožnju na TNG. A čak i veoma star auto sa benzinskim motorom može zadovoljiti vrlo rigorozne standarde emisije izduvnih gasova ako je pogon na TNG (što nije slučaj sa matorim dizelom).

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5212
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Golf4 gti 180
Lokacija: Zrenjanin

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od dunx81 » 31 Mar 2020, 22:14

Ako sam dobro razumeo dok sam gledao u nedelju,na tehničkom će kontrolisati emisiju gasova dok radi na benzin iako posesuje ugrađen tng.
Tako da pada u vodu fora da će stojadin na plin bolje proći nego, g4 tdi,Stilo jtd i sl.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10080
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 31 Mar 2020, 22:24

Da bi sistem na TNG radio kako treba - mora i sve ostalo biti ispravno. Nema benzinca sa TNG-om koji je neispravan na benzin pa se vlasnik eto zbog toga vozi na TNG i na taj način vara sistem. To jednostavno ne postoji. I tu nema nikakvih problema. Benefiti po sve nas i društvo u celini su u smanjenom zagađivanju vazduha, a vlasniku u jeftinijoj vožnji. No itekako ima onih koji su poskidali katalizatore, DPF i EGR filtere i tu najviše prednjače matori dizelaši sa zapada koji su prešli boga oca i na kojima ti sistemi jednostavno nisu isplativi za popravku pa ih vlasnici skidaju, premošćavaju i na taj način varaju sistem. Tu treba biti nemilosrdan i ne dozvoljavati im više da idu u saobraćaj.

TT

ljubitelj
Postovi: 6736
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 31 Mar 2020, 22:45

Emisija je iznenadjujuće oštra i konkretna.
Interesantan je i predlog da se ukine naplata poreza na upotrebu/ luksuz za TNG vozila.
Ako je tačno što kažu da je sa 200,000 godišnje spao broj na 5,000 giodišnje atestiranih vozila onda je još vidljivija glupost državne politike.

Ne znam samo zašto nisu uradili test nekog straijeg turbo motora kada su već pomenuli, tek tu bi se videla razlika u korist TNG prema benzinu.

Merenja su potvrdila opšte poznato,
TNG nema uopšte CO u merljivim količinama tj potpuno sagoreva bez ostatka. Gasovita goriva čistija su od svakog tečnog po definiciji

Na tehničkom se proveravaju i benzin i TNG, nanravno ako je TNG legalan i upisan u saobraćajnu.
Stojadin će svakako bolje proći od Golfa ili Stila dizel, ko bio realno bio dovoljno blesav da vozi na skuplje i lošije gorivo kada i,ma već ugradjen TNG i lako dostupne pumpe.

Druga je stvar što recimo motori na dizel da bi se upristojili imaju čitav niz dodatnih prerada izduvnih gasova a što je postalo obavezno od 2018. ( i oksidacija i redukcija kao oba procesa obrade u izduvu).

Kada bi ista obrada bila primenjena i na TNG naravno da bi opet TNG bio čistiji.

Nema nikakve dileme da je CNG pa zatim TNG kao i motori na vodonik spadaju u najčistije SUS motore.

Svi znaju u državi da je TNG ekološko rešenje ali cilj države nije ekologija već kako da se namlati što više para u budžet, Isto rade i u energetici, iako se zna da su toplotne pumpe, foto paneli i termo paneli (tj Sunce kao izvor) čisti oni se žestoko oporezuju i izmišljaju se razni "atesti" i dozvole za korišćenje a stimuliše se ugalj (čak se i uvozi kao da nemamo dovoljno domaćeg prljavog) pa čak još uvek koristi i mazut.
A oba goriva su izrazito štetna po pitanju sumpornih produkata. Opet je isti razlog da se napumpa što više u budžet.


saša, to što si opisao crni gusti dim iz auspuha dizela je crknuti motor, tj neispravan auto sa falš sagorevanjem. Ispravan dizel nema vidljivih izduvnih gasova samo da bi bio ispravan mora da se pošteno održava (menjaju dizne, menja DPF filter, doliva urea itd) redovno i bez preskakanja to što ima od opreme za preradu.
Poslednja izmena od ljubitelj u 31 Mar 2020, 22:51, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10080
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 31 Mar 2020, 22:49

Opisao sam dim koji se javlja na svako oštrije dodavanje gasa. Kod lagane vožnje i normalnog ubrzavanja nema takvog dima, pa zato ne bih rekao da je to crknut motor već motor kome su uklonjeni ti razni "filteri", motor kome je sistem ubrizgavanja u lošem stanju - motor koji je jednostavno prešao previše i nije isplativ za normalno održavanje. Takva je većina dizelaša koja se vozi kod nas, nažalost.

TT






ljubitelj
Postovi: 6736
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 31 Mar 2020, 22:54

I na taj opis sam konstotovao da se to dešava kod neispravnih motora/ izduvnih sistema.
Na ispravnim nema dima pri ošttom dodavanju gasa.

Da je večina dizelaša van norme i nije održavana prema propisima jeste, dizeli su jako zahtevni za održavanje sistema prerade gasova i ne baš jefitni pa je jasno i otkuda takvo stanje.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 1277
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Dare4x4 » 01 Apr 2020, 00:04

Saša je napisao:
31 Mar 2020, 21:29
Čudim se kako mi klapna recirkulacije nije već odavno otpala, koliko svakodnevno radim sa njom.
Imamo istu naviku ali moja klapna je počela da krcka, što i nije tako loše. :) Uvek čujem kad klima prebaci sa recirkulacije na usisavanje spolja. To sama uradi po nekom algoritmu i uvek me zezne da uvuče smrad pre nego što primetim da je prebacila. Ovako sa krckanjem ona otvori, ja zatvorim :D Samo van naselja je otvorena, u gradu retko.

Što se tiče neispravnih benzinskih sistema, na velikom broju starih vozila sa plinom uopšte ne radi benzinski sistem. Kod karburatorskih motora pogotovo jer svi pale i voze na plin odmah, pa onda ili crkne benzinska pumpa ili membrane u karburatoru izgube svojstva jer su suve i od toplote.

Korisnikov avatar
A170T
Postovi: 962
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od A170T » 01 Apr 2020, 00:25

Na sta vi obracate paznju....

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10080
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 01 Apr 2020, 00:34


Dare4x4 je napisao:Što se tiče neispravnih benzinskih sistema, na velikom broju starih vozila sa plinom uopšte ne radi benzinski sistem. Kod karburatorskih motora pogotovo jer svi pale i voze na plin odmah, pa onda ili crkne benzinska pumpa ili membrane u karburatoru izgube svojstva jer su suve i od toplote.
Ma daj... :) Pa takvi su odavno parkirani pa zatim istrulili na parkinzima ili su im vlasnici počupali TNG uređaje ili prešli na matore dizele. Ova država je sistematski "pobila" taj najsiromašniji sloj koji je nekad vozio te karburatorske benzince sa venturi sistemima (Jugiće, Stojadine, Lade). Pa atest/reatest vrede više od celog takvog auta.
Za ove što i sada i dalje voze na plin (poput mene) ruku stavljam u vatru da voze tehnički najispravnije polovne automobile u ovoj nesrećnoj zemlji. To su poslednji Mohikanci vožnje na plin, veruj mi. :)



TT




Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 1277
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Dare4x4 » 01 Apr 2020, 00:57

U pravu si ali ovde kod mene ima puno starih auta koja se voze iako su u lošem stanju. Još uvek se voze npr vojne Kampanjole, Samare, Audi jaje, Kadeti, Nive 1.6 stare, Golfovi 1 i 2 koliko hoćeš...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10080
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 01 Apr 2020, 01:31

Da, ali koliko njih je i dalje na plin? Moj matori je recimo vozio Stojadina 1.3 sa plinom i kada mu je istekao atest prodao ga za neke sitne pare (mislim nekim Romima) a sebi kupio opet za male pare matorog Pola 6N 1.4 čistog benzinca (a koji je kod prethodnog vlasnika isto vožen na plin pa mu ovaj počupao uređaj i na kraju ga takvog prodao). I sad ga matori evo vozi tog Pola na benzin. Masa je takvih, ova država se maksimalno trudi da zgadi svima vožnju na plin umesto da je stimuliše. :(

TT




ljubitelj
Postovi: 6736
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Apr 2020, 08:33

Dosta njih, 50% rekao bih odokoativno je takvih širom Srbije.
Doduše takvi se i manje voze, godišnje su im kilometraže skromne i najviše se koriste za vožnju u lokalu pa se slabije vide na autoputevima i slično gde se ti možda najviše krećeš.

Evo kod mene ima još Fića, tj Zastava 750 da vidjaš.
Ponedeljkom kada je pijačni dan, recimo da je 80% takvih karburatroskih benzinaca ili starih dizel kombija bilo TAmića bilo VW Karavela, bilo VW Pasata Mk2 ili Mk3.

Novih auta iz ovog veka jedva da nadješ koji komad. Novih novih, ove tipa 2015+ nema ni u tragovima.

Kako god, ti stari se pale i voze na plin pa nije ni bitno stanje benzinskog osim za to buduće testiranje na tehničkom.

Van BG i NS, koji dobrrano iskrivljuju sliku opšteg stanja u zemlji.

ps. i ja imam još uvek jedan takav karburatorski iako ga ne koristim više.

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2450
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: Fiat Croma 1.9 mjet 16v
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Martin » 01 Apr 2020, 09:25

Paradoksalno je to što je i vožnja na plin skupa - skup plin (u odnosu na okruženje), skupa ugradnja, atesti....i drkyyy usput dok sve to organizuješ, pa dok nađeš majstora koji će da ušteluje benzin i plin - lakše srediti dizelaša, "euro 4" leša, nego sve gore odraditi. :mrgreen:
Slika

ljubitelj
Postovi: 6736
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Apr 2020, 10:27

Pa da,
Jedna od osobina dizela je da i kada je neispravan i ima loše sagorevanje ide sasvim dobro i može da se vozi bez velikih smetnji.
Kod benzinaca a posebno kod plinaša kada je neispravan to se dosta oseti a često i jedva se vozi (gasi, trza, gubi snagu), i pri relativno sitnim neispravnostima.
Oni jako zavise od perfektne zaptivenosti komplet usisa i kvalitetne varnice.

Svega toga kod dizela nema, čak iako uvlači falš vazduh ide sasvim normalno, dizel ionako uvek radi sa viškom vazduha. Jedino se upali lampica ali to je baš "velika" briga takvih vlasnika. Sve dok ima koliko toliko kompresiju dizel ide, ide, ide....uz manje ili više dimljenja ali ide od A do B.

Odgovori