Vožnja na gas - vaša iskustva
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Isključivo NIS i nikad problem..
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
+1, poslesnjih 5 god.
Filtere menjam na 12.000-13.000km i budu prilično čisti.
Filtere menjam na 12.000-13.000km i budu prilično čisti.
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Drago mi je da ljudi imaju pozitivna iskustva sa NIS-ovim TNG-om. U domacinstvu koristim plin preko 20 godina i jedno je kada sipas u auto i treperi ti Check Engine mozda ili se javi neki kvar nakon par meseci koji ni ne povezes sa kvalitetom plina, a sasvim druga stvar kada ocima vidis kako to sagoreva. Najpre nepravilno sagoreva, a potom ono sto ostaje nakon sagorevanja dovoljno govori o trenutnom kvalitetu plina.
Da li se plin u Nišu na NIS-ovoj pumpi razlikuje od drugih gradova zaista ne znam, ali znam ono sto vidim i sto osecam bukvalno jer cela kuca smrdi kao da je sagorevala nafta, a ne plin. Takodje znam da cu povucen ovim iskustvom najverovatnije narednih nekoliko nedelja voziti samo na benzin, a onda sipati TNG na recimo MOL-ovoj cisto da vidim razliku.
Samo u Srbistanu te primoravaju da batalis plin zbog ovih nebuloza, ceo svet to subvencionise i bolji i gori od nas. Kapiram ja da njima nije do ekologije, ali su toliko drcni i hoce novac sad i odmah, da ne zele da uloze nesto malo na bar 5-10 god. i to ce im se vratiti visestruko.
Za okvirno 6 meseci treba da menjam plinsku bocu i bukvalno me sve ovo navodi na razmisljanje da izbacim ceo TNG sistem koji je pre skoro 10 god. ugradjen u auto. Jer em nemas gotovo nikakve koristi, em ce jos da me izadje skuplje sve to kako cena plina bude rasla, a kvalitet se srozavao. Jer i cena administracije ce rasti i protokola, zezaju te na tehnickom dvostruko zbog ugradjenog plina itd.
Sta mi znaci sto ja hocu da ulozim novac da bih manje zagadjivao prirodu kad me drzava primorava na to da se vratim iskljucivo na benzin...? Bar glupave reateste da izbace na svakih 5 god. pa bismo imali neki benefit voznje na plin, ali ne mora ni to, daj makar da bude cist jer tacno po koriscenju u domacinstvu moze da se vidi kada mesaju ko zna sta i kada je plin kontrolisan i cist.
Znaci to sto pricaju na televiziji je jedno, a ono sto vidis kada ga koristis u domacinstvu je nesto sasvim drugo i tu ne mogu da ti pricaju bajke razne, u gore pomenutih 20 god. je bilo nekoliko zescih fail-ova poput ovog sa zadnjim punjenjem TNG-a na NIS-ovoj pumpi koji biras bajagi jer treba da ima najstrozije kontrole kvaliteta...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Da li se plin u Nišu na NIS-ovoj pumpi razlikuje od drugih gradova zaista ne znam, ali znam ono sto vidim i sto osecam bukvalno jer cela kuca smrdi kao da je sagorevala nafta, a ne plin. Takodje znam da cu povucen ovim iskustvom najverovatnije narednih nekoliko nedelja voziti samo na benzin, a onda sipati TNG na recimo MOL-ovoj cisto da vidim razliku.
Samo u Srbistanu te primoravaju da batalis plin zbog ovih nebuloza, ceo svet to subvencionise i bolji i gori od nas. Kapiram ja da njima nije do ekologije, ali su toliko drcni i hoce novac sad i odmah, da ne zele da uloze nesto malo na bar 5-10 god. i to ce im se vratiti visestruko.
Za okvirno 6 meseci treba da menjam plinsku bocu i bukvalno me sve ovo navodi na razmisljanje da izbacim ceo TNG sistem koji je pre skoro 10 god. ugradjen u auto. Jer em nemas gotovo nikakve koristi, em ce jos da me izadje skuplje sve to kako cena plina bude rasla, a kvalitet se srozavao. Jer i cena administracije ce rasti i protokola, zezaju te na tehnickom dvostruko zbog ugradjenog plina itd.
Sta mi znaci sto ja hocu da ulozim novac da bih manje zagadjivao prirodu kad me drzava primorava na to da se vratim iskljucivo na benzin...? Bar glupave reateste da izbace na svakih 5 god. pa bismo imali neki benefit voznje na plin, ali ne mora ni to, daj makar da bude cist jer tacno po koriscenju u domacinstvu moze da se vidi kada mesaju ko zna sta i kada je plin kontrolisan i cist.
Znaci to sto pricaju na televiziji je jedno, a ono sto vidis kada ga koristis u domacinstvu je nesto sasvim drugo i tu ne mogu da ti pricaju bajke razne, u gore pomenutih 20 god. je bilo nekoliko zescih fail-ova poput ovog sa zadnjim punjenjem TNG-a na NIS-ovoj pumpi koji biras bajagi jer treba da ima najstrozije kontrole kvaliteta...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Plin je bez boje boje i mirisa. Ako je tako, da ostavlja garež i da smrdi jako ukazuje da postoji problem sa dihtovanjem na samom gorioniku, tj šporetu.
Nema dovoljno vazduha za sagorevanje- tada je tipično takva pojava.
Možda neka trunka upala, ili puno češće prosulo se nešto po gorioniku i obično samo treba dobro očistiti odnosno produvati kanale.
Plin kada je loš je crvenkasti plamen, i nije stabilan, gorionik tj šporet kada se posmatra.
Nema dovoljno vazduha za sagorevanje- tada je tipično takva pojava.
Možda neka trunka upala, ili puno češće prosulo se nešto po gorioniku i obično samo treba dobro očistiti odnosno produvati kanale.
Plin kada je loš je crvenkasti plamen, i nije stabilan, gorionik tj šporet kada se posmatra.
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Kapiram ja da je plin cista organska hemija, ali se vidi po nepravilnom sagorevanju da nije kako valja. To sto ostavlja posle sagorevanja ne znam odakle dolazi, ali je sporet nov, kupljen pre 2 meseca i nema sanse da je vec doslo do problema sa gorionikom jer sa prethodnom plinskom bocom nije bilo nikakvih problema.
Razumem sve sto si rekao i to stoji, ali ovo bi morao da vidis svojim ocima, a trenutno nisam kod kuce, niti u gradu pa ne mogu da snimim i pokazem ljudima ovde kako plin sagoreva normalno, a kako sagoreva ovo sto ne bih rekao da je plin...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Razumem sve sto si rekao i to stoji, ali ovo bi morao da vidis svojim ocima, a trenutno nisam kod kuce, niti u gradu pa ne mogu da snimim i pokazem ljudima ovde kako plin sagoreva normalno, a kako sagoreva ovo sto ne bih rekao da je plin...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Plinsku bocu moram da menjam maja sledece godine jer prolazi 10 god. od kada je ugradjena u Hyundai i30, 1.4 2011. Raspitao sam se koliko bi me izaslo to zadovoljstvo sa svim pratecim administrativnim nebulozama, kao i koliko bi me izaslo da potpuno izbacim TNG sistem iz auta.
Ako TNG vec nije ugradjen u auto mislim da bi retko ko u auto ubacio isti zbog ekonomskih razloga, jer budimo realni malo ko razmislja o ekologiji.
Ako cena ugradnje ili jos nekih dodatnih nebuloznih taksi poraste, kao i sama cena plina, on je maltene neisplativ onome ko pretezno vozi po gradu i godisnje ne prelazi neku ozbiljnu kilometrazu...
Kakvo je vase misljenje?
Drzava ne da nam ne olaksava ni po jednom osnovu, nego nas jos i maltretira sto pored ekonomog benefita na duze staze manje zagadjujemo ono sto svi udisemo. To nigde na svetu nema sem kod nas, pa eto i pored tupave ideje da izbacim plin i pritom placam gluposti da auto izgleda kao iz fabrike, nema rupa + razne dodatne takse, moram da razmisljam i o ovoj ideji jer niko ne zna sta ce biti za tipa pola godine, ali ono sto se zna je da TNG sigirno nece biti jeftiniji, a i odrzavanje celog sistema ce verovatno biti jos skuplje, zamena boce, reatesti, dupla provera na tehnickom ili jos neka dodatna procedura koju ce izmisliti usput kako bi dopinili drzavnu kasu. Fora je samo i tome sto plinasa ima sve manje, pa ce u jednom momentu valjda da skapiraju da vise nema leba od svih tih harača...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Ako TNG vec nije ugradjen u auto mislim da bi retko ko u auto ubacio isti zbog ekonomskih razloga, jer budimo realni malo ko razmislja o ekologiji.
Ako cena ugradnje ili jos nekih dodatnih nebuloznih taksi poraste, kao i sama cena plina, on je maltene neisplativ onome ko pretezno vozi po gradu i godisnje ne prelazi neku ozbiljnu kilometrazu...
Kakvo je vase misljenje?
Drzava ne da nam ne olaksava ni po jednom osnovu, nego nas jos i maltretira sto pored ekonomog benefita na duze staze manje zagadjujemo ono sto svi udisemo. To nigde na svetu nema sem kod nas, pa eto i pored tupave ideje da izbacim plin i pritom placam gluposti da auto izgleda kao iz fabrike, nema rupa + razne dodatne takse, moram da razmisljam i o ovoj ideji jer niko ne zna sta ce biti za tipa pola godine, ali ono sto se zna je da TNG sigirno nece biti jeftiniji, a i odrzavanje celog sistema ce verovatno biti jos skuplje, zamena boce, reatesti, dupla provera na tehnickom ili jos neka dodatna procedura koju ce izmisliti usput kako bi dopinili drzavnu kasu. Fora je samo i tome sto plinasa ima sve manje, pa ce u jednom momentu valjda da skapiraju da vise nema leba od svih tih harača...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Da li je neko od forumasa ovde razmisljao o izbacivanju TNG sistema iz auta? Pitanje je jos koliko ce se isplatiti kako nam drzava namece nebuloze od administracije, potpuno nepotrebne zamene plinske boce na 10 god., reatest na svakih 5 god., tehnicki daleko rigorozniji nego ranije i pitanje je koliko ce se vremenom plin priblizavati ceni benzina kod nas kao ni u jednoj drugoj zemlji.
Ne znam nikog, a da pritom nema veze sa taxi firmom ili auto-skolom ko je u zadnje vreme ugradio TNG. TNG toče samo oni koji ga vec imaju ugradjenog u automobile, ali tesko da neko sada razmislja o ugradnji TNG-a ili tek CNG-a...
Da li je neko ovde vec izbacio TNG sistem i kakva su iskustva sto se toga tice?
Ja cu placati gluposti i odrzavati i benzinski i TNG sistem dok se god odrzava ovo neko stanje, ali ako nam jos vise otezaju, bicu primoran da izbacim TNG pre zamene plinske boce sledeceg maja...
P.S. Inace los plin je bio fail sa jednom od NIS-ovih pumpi u Nisu na kojoj sam prvi put napunio kako bocu u autu, tako i za domacinstvo, kada sam ove nedelje sipao ponovo plin na drugoj NIS-ovoj pumpi, auto se potpuno drugacije, tj. normalno ponasa.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Ne znam nikog, a da pritom nema veze sa taxi firmom ili auto-skolom ko je u zadnje vreme ugradio TNG. TNG toče samo oni koji ga vec imaju ugradjenog u automobile, ali tesko da neko sada razmislja o ugradnji TNG-a ili tek CNG-a...
Da li je neko ovde vec izbacio TNG sistem i kakva su iskustva sto se toga tice?
Ja cu placati gluposti i odrzavati i benzinski i TNG sistem dok se god odrzava ovo neko stanje, ali ako nam jos vise otezaju, bicu primoran da izbacim TNG pre zamene plinske boce sledeceg maja...
P.S. Inace los plin je bio fail sa jednom od NIS-ovih pumpi u Nisu na kojoj sam prvi put napunio kako bocu u autu, tako i za domacinstvo, kada sam ove nedelje sipao ponovo plin na drugoj NIS-ovoj pumpi, auto se potpuno drugacije, tj. normalno ponasa.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ugradio sam ja pre 2 nedelje i to još u Hondu,greh za grehom :-D
Ne znam koje održavanje, oba filtera koštaju zajedno 400-500 din
Matematika je jasna,ako ti se ne daje cca 25.000 za novu bocu,ventil i papire ili ne prelaziš puno,platiš "izgradnju" i (ne)voziš dalje.
Ne znam koje održavanje, oba filtera koštaju zajedno 400-500 din
Matematika je jasna,ako ti se ne daje cca 25.000 za novu bocu,ventil i papire ili ne prelaziš puno,platiš "izgradnju" i (ne)voziš dalje.
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Drago mi je da cujem da ljudi jos uvek ugradju TNG, pa cak tamo i gde verovatno nije preporucljivo . Ja stvarno ne znam nikog ko ne vozi cist benzin ili cist dizel, cak su po Nisu krenuli dosta da se uvoze i hibridi, pogotovo zadnje 3-4 godine.
230e mi je plinadzija rekao da bi bila zamena boce i atest u ovom trenutku(on kaze da ce to biti bas bezveze jer je boca iako stara skoro 10 god. kao nova i da ocuvaniju do sada nije video), ali ne zna se kako ce biti maja meseca. Prvi mi je auto sa TNG-om, a prelazim manje od 20k km godisnje.
E, sad plinadzija mi kaze da bi me izbacivanje TNG-a izaslo bar 150e, a mozda i vise jer niko ne zna koja je sve neophodna papirologija da se prakticno auto vrati na "fabricka podesavanja" i plate te pratece takse. Plinadzija naravno nece da prica protiv onog sto ga hlebom hrani, a rekoh ja cu cak i samo radi ekologije drzati TNG dok god se trenutno stanje sto se tice cena ne pogorsa.
Ako naglo poskupi zamena plinske boce ili cena TNG-a ili izmisle jos neku glupost sto se administracije i procedura tice, izbacivanje ne gine pre same zamene boce, za sada sam naravno vise za to da ipak TNG ostane...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
230e mi je plinadzija rekao da bi bila zamena boce i atest u ovom trenutku(on kaze da ce to biti bas bezveze jer je boca iako stara skoro 10 god. kao nova i da ocuvaniju do sada nije video), ali ne zna se kako ce biti maja meseca. Prvi mi je auto sa TNG-om, a prelazim manje od 20k km godisnje.
E, sad plinadzija mi kaze da bi me izbacivanje TNG-a izaslo bar 150e, a mozda i vise jer niko ne zna koja je sve neophodna papirologija da se prakticno auto vrati na "fabricka podesavanja" i plate te pratece takse. Plinadzija naravno nece da prica protiv onog sto ga hlebom hrani, a rekoh ja cu cak i samo radi ekologije drzati TNG dok god se trenutno stanje sto se tice cena ne pogorsa.
Ako naglo poskupi zamena plinske boce ili cena TNG-a ili izmisle jos neku glupost sto se administracije i procedura tice, izbacivanje ne gine pre same zamene boce, za sada sam naravno vise za to da ipak TNG ostane...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ako niko ne zna, odeš na auto pijacu u AMSS i oni će sigurno znati. Koliko ja znam, potrebna je izjava servisa kojom potvrđuje da je izgradio tj skinuo plin i vratio auto u stanje pre ugradnje. Plaća se i atest i to je to. Nisam siguran da li auto posle ugradnje ili izgradnje plina mora da ide i na tehnički ali moguće je i to. Na kraju ti treba i nova saobraćajna gde umesto benzin-gas piše samo benzin.
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Tako mi je okvirno i plinadžija rekao, hvala na predlogu da se u slučaju nužde raspitam u AMSS-u.
Rekoh ja ću čak i po ceni da se pogorša TNG situacija i dalje ostati verni TNG-ovac, ali ako dodatno pogoršaju uslove političari koji ne znaju više na koji način da dopune budžet i izmišljaju toplu vodu bukvalno, ići ću i ja linijom manjeg otpora, tj. ne gine mi "factory reset"
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Rekoh ja ću čak i po ceni da se pogorša TNG situacija i dalje ostati verni TNG-ovac, ali ako dodatno pogoršaju uslove političari koji ne znaju više na koji način da dopune budžet i izmišljaju toplu vodu bukvalno, ići ću i ja linijom manjeg otpora, tj. ne gine mi "factory reset"
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Pa cena svih goriva će ići gore, ovo je sada privremeno ovako. Ja mislim da će bajs u budućnosti biti najisplativiji
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ne radi se o grehu, nego o dva potpuna suprotna koncepta.
U nešto pouzdano se ugrađuje nešto nepotrebno. Seku žice, creva, buši grana, patos, gubi gepek...
A nećeš voziti 10 godina pa da budeš u ne znam kakvom plusu.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Zvuči strašno al u praksi ne boli.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Imao na 3 auta.