Stranica 48 od 49

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 18 Feb 2023, 21:09
od dragvorl
Svuda pise samo jedan procenat za efikasnost. SUS motor radi na razlicitim rezimima i jednostavno nije efikasnost na svim rezimima ista, samo na jednom rezimu je ta koju ti navodis, xy procenata. To je mozda jedan % nase prosecne dnevne voznje. U ostalih 99% je efikasnost niza. Auto ubrzava i koci, ide uzbrdo i nizbrdo, opterecen, neopterecen, milion parametara i to sve utice drasticno na efikasnost. To ti je na onom dijagramu koji sam postavio.

https://en.wikipedia.org/wiki/Consumption_map


EDIT:
Evo i konkretnih podataka za motore. Sto je vece opterecenje i relativno mali obrtaji to je bolja efikasnost. SUS motor ima na vecem opterecenju vecu efikasnost. A ove voznje sto mi uglavnom vozimo sa minimalnim opterecenjem su najmanje efikasne.

https://www.epa.gov/sites/default/files ... 018-04.pdf
Untitled.jpg

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 19 Feb 2023, 21:13
od ljubitelj
Mazda je treća po efikasnosti 37%, Toyota druga po efikasnosti 39%, i fali broj 1 Geely sa motorom iz 2022/2023 godine.
Hvala za trud da se nadju dijagrami.

Treba naći dijagram za Gelly, koji je sada (naglasak na sada) podigao lestvicu. Napisao sam već da sam pročitao (nije bilo grafikona) da je dostignuto 43-44%.
Svakako da SUS motor prolazi kroz različite radne režime i auti se različiuto koriste, zato je bitno da isti kriterijum bude pri poredjenju.
Ovi što rade ta merenja valjda znaju kako treba i valjda se drže nekih standarda...

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 19 Feb 2023, 21:24
od dragvorl
Kao sto sam rekao, podaci koje proizvodjaci navode su samo max efikasnost, na kojoj motor provede jako malo vremena. Kako vecina nas vozi efikasnost je oko 10-20%, kod dizela nesto vise. Tu je elektromotor mnogo bolji.

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 21 Feb 2023, 23:35
od hyundai_i30
Moram da se vratim na temu cene goriva jer sam to vec komentarisao i na specijalizovanoj temi vezanoj bas za to na ovom forumu. Ovde samo 2 stvari:

1. Cena TNG-a kod nas (dakle podvlacimo "kod nas" jer smo specificni) NE zavisi od cene benzina i ne postoji pravilo po koje prati istu. To je mozda logicno, mozda ne, ali se cena i TNG-a i benzina steluje zarad nekih visih ili nama nedokucivih interesa. Pogledajte samo cenu benzina i TNG-a u zadnje 2 nedelje kada su bile 2 korekcije - oba puta je benzin poskupeo, a TNG pojeftinio...

2. Drzava, opet hteli mi to ili ne, stalno cinculira sa cenama preko NIS-a i NIS je jedina kompanija kod nas koja je danas i javno iznela podatke o rekordnom profitu u 2022. godini:

https://momentum.rs/vesti/rekordni-rezu ... -dostigla/

Dakle, ovo su javne brojke, a mozemo da zamislimo samo realni profit koji je daleko, daleko veci. Kako neko preduzece moze uz nedeljnu korekciju cene goriva (sto je strategija koja treba da onemoguci velike oscilacije i time stiti gradjane od spoljnog uticaja) ovoliko da profitira, a da pritom proizvodnja nafte i gasa padne za nekih 2% u odnosu na 2021. recimo kako oni sami tvrde u finansijskom izvestaju? NIS proizvodi manje nafte jer od Rusa dobijamo sirovu naftu po mininalnoj ceni, ali je na domacem trzistu prodajemo nakon prerade po znatno vecoj i time NIS direktno profitira, sto je samo jedan od faktora koji na to uticu.

Sve u svemu, nema teorija zavere vec je stvar jako prosta, menjanjem cene goriva bukvalno se utice na zivot svakog od nas jer od te cene krecu sva poskupljenja, a kada se udari crta kao u ovom izvestaju, vidi se ko ubira najvise profita u "kriznim situacijama" - NIS koji obara sve rekordne tj. oni koji njime upravljaju. Cak i Shell je globalnom nivou udvostrucio svoj profit, ali samo NIS je gotovo upetostrucio...

Necu vise da smaram sa ovim, samo sam hteo da podelim i ove informacije i generalno stavim tacku na ovo sto se mog stava tice, posto smo se vec slozili da se oko politike ne slazemo na ovoj temi Slika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 22 Feb 2023, 22:27
od hyundai_i30
Da li neko od kolega forumasa ovde vozi ili je skoro vozio neki od automobila sa fabrickim TNG-om (sem Punta, posto smo ta pozitivna iskustva vec culi i postoji zasebna tema o tome)?

Da ne bude zabune, nemam nista protiv Fiata, niti Punta konkretno, bas naprotiv, samo me interesuju iskustva ljudi sa fabrickim TNG-om na modelima proizvodjaca poput Opela, Dacia, mozda Hyundai...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 22 Feb 2023, 23:01
od Bax
Mislim da ima i jedan Logan na forumi noviji.

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 22 Feb 2023, 23:08
od Geza

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 23 Feb 2023, 20:12
od hyundai_i30
@Bax @Geza Hvala na hintu sto se tice Logana, iscitao sam dobar deo teme. Prosto mi je neverovatno da motor te kubikaze moze da vuce onoliku karoseriju, ali ne pratim uopste te novije motore, pa je verovatno ovo vec provala laika.

Iskreno sam gledao ovih dana Dacia Stepway jer ranije nisam znao da postoji ovaj model sa ugradjenim TNG-om. Steta sto na ovoj temi nema jos ljudi koji imaju automobile sa fabrickim plinom, ali koliko vidim Dacia modeli se u ovoj kategoriji veoma dobro kotiraju...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 23 Feb 2023, 20:16
od Saša
Fabrički ugrađen je definitivno najbolja varijanta, pogotovo kada je kao kod ovih novih Dacia i još nekih modela/proizvođača gde je to baš integrisano u autu 100% od samog početka u smislu da na instrument tabli vidiš i potrošnju plina, nivo u boci i sve ostalo, plus je i motor prilagođen maksimalno radu na plin. Pomenute Dacie sada na plin recimo imaju 10 konja više nego na benzin, što je prava stvar. Nikako da dočekamo da konačno pojeftine i plinski sistemi za turbo motore sa direktnim ubrizgavanjem goriva - e to je tek ono pravo. No izgleda pre ćemo voziti na struju nego to dočekati... :(

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 23 Feb 2023, 21:33
od Martin
hyundai_i30 je napisao:
22 Feb 2023, 22:27
Da li neko od kolega forumasa ovde vozi ili je skoro vozio neki od automobila sa fabrickim TNG-om (sem Punta, posto smo ta pozitivna iskustva vec culi i postoji zasebna tema o tome)?

Da ne bude zabune, nemam nista protiv Fiata, niti Punta konkretno, bas naprotiv, samo me interesuju iskustva ljudi sa fabrickim TNG-om na modelima proizvodjaca poput Opela, Dacia, mozda Hyundai...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Logan, od oktobra 2021 do danas napravio 36k km, plin radi odlično, prosek između 6.5 i 7 litara na 100. odlično ide, lepo se vozi, ne oseća brdo. Prezadovoljan sam.

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 25 Feb 2023, 14:48
od dragvorl
Nastavak diskusije o elektro vozilima na novoj temi. viewtopic.php?f=7&t=7447&p=1065589#p1065589

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 21 Jun 2023, 22:06
od Geza
Poljak. 09.2020 Corolla hybrid, taxi with LPG.


Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 22 Jun 2023, 08:43
od Saša
Po Nišu masa taksista takođe vozi Priuse hibride pa još imaju i plin. Mogu misliti koliko je to tek jeftina vožnja... :)

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 22 Jun 2023, 09:37
od hyundai_i30
Bas tako, upravo je na ovoj temi o tome pisano u detalje, nakon cega je zapoceta i prica o elektro pogonu i otvorena nova tema za to. Ocigledno kolega nije pratio, a Poljaci su mala deca za nas po ovom pitanju (ugradnja TNG u hibride) .

Sve jace taxi sluzbe u Nisu imaju hibride kojima je ugradjen TNG i bas smo pominjali kako plinadzije sa jedne strane trljaju ruke jer imaju na desetine vozila za ugradnju i servis i istovremeno psuju vlasnike taxi sluzbi jer hoce da ugradjuju TNG u hibride naknadno posto im ocigledno sam hibrid previse trosi i hteli bi jos vecu ekonomiju, a vec se razbijaju od para.

Tako da plinadzije po Nisu kukaju i psuju, ali kinta kaplje zadnjih godina vise nego ikad jer taman sto je vecina njih krenula da se prekvalifikuje na servis klime u autu ili auto perionice, eto dobre prilike za TNG renesansu u gradu .

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Poslato: 22 Jun 2023, 09:43
od Saša
Ljudi nisu svesni uopšte koliko je vožnja na TNG dobra stvar, em je dosta jeftinije, em čuva motor jer je sagorevanje vrlo kvalitetno i temeljno a izduv čist. Nema sumpora, nema čađi, nema skoro ničega sem vodene pare i CO2. Moderni turbo-benzinci takođe jako gotive TNG (jedino što su sistemi za njih i dalje vrlo skupi, nažalost) jer im u cilindre stiže ohlađeno gorivo u gasovitom stanju (plus ima značajno više oktana nego kada je benzin u pitanju), a takvo gorivo se idealno meša sa vazduhom... Kamo sreće da se svi benzinci pa i dizelaši prebace na TNG (ili metan, što da ne), vazduh bi nam u u urbanim sredinama bio puno čistiji a novčanici puniji... :(