Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Hajde i to čudo da vidimo. Imaju monopol, i sami sebi smanjuju prihode?
Možda je fora u tome da je prošao glavni nalet reatesta (svi koji su dobili ranije na 10 godina, pa su posle morali na 5 da rade reatest).
Sada se ubijaju od para za onu kontrolu kod uvoza polovnjaka.
Možda je fora u tome da je prošao glavni nalet reatesta (svi koji su dobili ranije na 10 godina, pa su posle morali na 5 da rade reatest).
Sada se ubijaju od para za onu kontrolu kod uvoza polovnjaka.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
To je tek kriminak kako je osmisljeno i na sta se svodi...
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
A direktor te ABS je bio onaj dupeglavac Stojadin J.
Ni dve recenice nije znao da sastavi
Ni dve recenice nije znao da sastavi
- cozmo
- Postovi: 5044
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=926754
SRBIJA | PETAK 21.11.2014. | 15:11
TNG nestaje sa tržišta Srbije?
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Zbog sve većih cena tečnog naftnog gasa u Srbiji, taj energent bi mogao da nestane sa našeg tržišta, upozorava CEFTA.
Predstavnici regionalne CEFTA asocijacije za tečni naftni gas izrazili su danas, na kraju trodnevne konferencije u Beogradu, zabrinutost zbog velikih i sve većih cena tog energenta u Srbiji, zbog čega preti opasnost da on uskoro poptuno nestane sa tržišta.
Predsednik Asocijacije Josip Kelemen je naveo da je na dan 12. novembra cena litra TNG-a u Srbiji iznosila 0,74 evra a u Hrvatskoj 0,56 evra, da bi se do danas cena u Srbiji povećala na 0,80 evra a u Hrvatskoj smanjila na 0,41 evro.
Na konferenciji je ocenjeno da je to zbog toga što se Srbija našla među pet evropskih zemalja sa najvećiom akcizom i dažbinama.
Kelemen kaže da su akcize za TNG povećane sa 30 dinara po kilogramu u 2012. godini, na 40 dinara u 2014, a od Nove godine biće povećane za još pet dinara, zbog administrativne naknade Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Istovremeno PDV na to gorivo iznosi 20 odsto, dok je na druga goriva 10 odsto, što je, kako ocenjuje, nelogično s obzirom na to da je reč o ekološkom gorivu koje ne zagađuju životnu sredinu i koje EU podstiče svojim propisima. Tako u nekim zemljama EU uošte ne postoje akcize na auto-gas.
Kelemen je podsetio da je Srbija nekada bila lider na zapadnom Balkanu sa više od 400.000 vozila koje su koristile TNG i potrošnjom od 380.000 tona, ali da potrošnja svakim danom opada kako cena raste i približava se ceni dizela i benzina.
Za osam meseci ove godine, prema njegovim rečima, potrošnja tog goriva je smanjena za 12 odsto, a za 10 mesci 19 odsto u odnosu na isti period lani, pa će verovatno početi i gašenje više od 1.500 servisa u zemlji.
Predstavnici Alijanse su naveli i da je cena TNG-a opterećena još nekim dažbinama, kao što je izdvajanje za robne rezerve i obavezna etiketa pri ulasku u zemlju i apelovali na nadležne organe da razmotre mogućnost raterećenja te cene.
SRBIJA | PETAK 21.11.2014. | 15:11
TNG nestaje sa tržišta Srbije?
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Zbog sve većih cena tečnog naftnog gasa u Srbiji, taj energent bi mogao da nestane sa našeg tržišta, upozorava CEFTA.
Predstavnici regionalne CEFTA asocijacije za tečni naftni gas izrazili su danas, na kraju trodnevne konferencije u Beogradu, zabrinutost zbog velikih i sve većih cena tog energenta u Srbiji, zbog čega preti opasnost da on uskoro poptuno nestane sa tržišta.
Predsednik Asocijacije Josip Kelemen je naveo da je na dan 12. novembra cena litra TNG-a u Srbiji iznosila 0,74 evra a u Hrvatskoj 0,56 evra, da bi se do danas cena u Srbiji povećala na 0,80 evra a u Hrvatskoj smanjila na 0,41 evro.
Na konferenciji je ocenjeno da je to zbog toga što se Srbija našla među pet evropskih zemalja sa najvećiom akcizom i dažbinama.
Kelemen kaže da su akcize za TNG povećane sa 30 dinara po kilogramu u 2012. godini, na 40 dinara u 2014, a od Nove godine biće povećane za još pet dinara, zbog administrativne naknade Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Istovremeno PDV na to gorivo iznosi 20 odsto, dok je na druga goriva 10 odsto, što je, kako ocenjuje, nelogično s obzirom na to da je reč o ekološkom gorivu koje ne zagađuju životnu sredinu i koje EU podstiče svojim propisima. Tako u nekim zemljama EU uošte ne postoje akcize na auto-gas.
Kelemen je podsetio da je Srbija nekada bila lider na zapadnom Balkanu sa više od 400.000 vozila koje su koristile TNG i potrošnjom od 380.000 tona, ali da potrošnja svakim danom opada kako cena raste i približava se ceni dizela i benzina.
Za osam meseci ove godine, prema njegovim rečima, potrošnja tog goriva je smanjena za 12 odsto, a za 10 mesci 19 odsto u odnosu na isti period lani, pa će verovatno početi i gašenje više od 1.500 servisa u zemlji.
Predstavnici Alijanse su naveli i da je cena TNG-a opterećena još nekim dažbinama, kao što je izdvajanje za robne rezerve i obavezna etiketa pri ulasku u zemlju i apelovali na nadležne organe da razmotre mogućnost raterećenja te cene.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Imam pitanje u vezi atesta, naime boca navršava 10 godina 2024. pa je auto dotle atestiran.
Šta se onda radi? Da li se menja boca i radi ponovni atest. Instalacija je BRC boca je turska samcelik.
Koliko to moze da izađe para i koliko je veliko drkanje? Motor je Suzukijev 1.3 VVT, već 6 godina ide na gas.
Šta se onda radi? Da li se menja boca i radi ponovni atest. Instalacija je BRC boca je turska samcelik.
Koliko to moze da izađe para i koliko je veliko drkanje? Motor je Suzukijev 1.3 VVT, već 6 godina ide na gas.
- Saša
- Postovi: 13120
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Da, radi se novi atest. Boca ima rok trajanja od 10 godina tako da se menja obavezno ona a često i multiventil na njoj (ako nije sa elektroventilom i po aktuelnim propisima). Ceo plinski uređaj treba pregledati i videti da li je i sve ostalo u skladu sa važećim propisima. Neki majstori takođe imaju običaj da zamene i isparivač/reduktor (ako nije do tada nikad menjan ili remontovan) jer se i njegov broj unosi u novi atest, pa ako se desi da posle toga crkne i ne može se remontovati - moraće se ponovo raditi atest sa novim isparivačem jer se, jelte, neće slagati brojevi što poništava atest. Od majstora dobijaš izjavu o zameni delova/odnosno svim ovim radovima i sa ostalom dokumentacijom koju već imaš ideš na novi atest.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
@Saša Znas li mozda koja je procedura oko reatesta? Sad u martu se navrsava 5 godina od kako sam ugradio TNG. Jel se isto vrsi pregled, jel treba to uraditi pre tehnickog itd?
Сад му није ништа...
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Hvala! Na koliko para obično, plus minus, odokativno izađe ta operacija?Saša je napisao: ↑21 Jan 2021, 13:57Da, radi se novi atest. Boca ima rok trajanja od 10 godina tako da se menja obavezno ona a često i multiventil na njoj (ako nije sa elektroventilom i po aktuelnim propisima). Ceo plinski uređaj treba pregledati i videti da li je i sve ostalo u skladu sa važećim propisima. Neki majstori takođe imaju običaj da zamene i isparivač/reduktor (ako nije do tada nikad menjan ili remontovan) jer se i njegov broj unosi u novi atest, pa ako se desi da posle toga crkne i ne može se remontovati - moraće se ponovo raditi atest sa novim isparivačem jer se, jelte, neće slagati brojevi što poništava atest. Od majstora dobijaš izjavu o zameni delova/odnosno svim ovim radovima i sa ostalom dokumentacijom koju već imaš ideš na novi atest.
-
- Postovi: 325
- Pridružio se: 19 Apr 2012, 16:28
- Garaža: škoda octavia 1.9 tdi
- Lokacija: Sremski Karlovci
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Znam ja ideš u AMSS pre isteka atesta i daješ papire urade ti pregled da nije šta menjano i da nema curenja gasa po spojevima i crevima. Slikanje i čeka se 10 dana na novi papir. I naravno uplata oko 5000 ne sećam se više.
Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka
Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
A boca, isparivač, majstor?
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Imaš servise koji sarađuju sa AMSS, npr. AC Rašić svojevremeno. Dolaze kod njih i tamo se radi atest. Pre toga ti srede šta treba.
- Saša
- Postovi: 13120
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Meni je takođe istekao atest od 10 godina a pošto mi se približava registracija sredinom marta, moraću to ponovo odraditi. Dobra svar je što se to sada izgleda tretira ponovo kao reatest (jer imam uređaj u autu koji je već bio atestiran i zaveden u "sistem") tako da mislim da će koštati isto 5.500 din.
Ne znam kako se kreću cene boca i ostalih delova, ali računam da će mi prepravka izbiti jedno 100 evrića (recimo da je boca 60-tak + ruke majstora), plus reatest 5.500 - sve zajedno jedno 150 evrića, recimo. Isparivač neću dirati, skoro sam ga remontovao i lepo radi. Rizikovaću sa njim i dalje, tim pre što je fabrički Landirenzo pa mi se ne vadi iz auta.
Ne znam kako se kreću cene boca i ostalih delova, ali računam da će mi prepravka izbiti jedno 100 evrića (recimo da je boca 60-tak + ruke majstora), plus reatest 5.500 - sve zajedno jedno 150 evrića, recimo. Isparivač neću dirati, skoro sam ga remontovao i lepo radi. Rizikovaću sa njim i dalje, tim pre što je fabrički Landirenzo pa mi se ne vadi iz auta.
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Saša, tebe ako zaustavi policija i potraže atest, skinuće ti tablice i platićeš kaznu. Možda je bolje da ne rizikuješ i da to rešiš što pre.
Zamena boce i ceo taj proces na deset godina vodi se kao reatest.
Zamena boce i ceo taj proces na deset godina vodi se kao reatest.
- Saša
- Postovi: 13120
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Znam, no pošto su jako male šanse za tako nešto rizikujem svesno do sledeće registracije.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Izmene Pravilnika o instalaciji i atestu TNG uređaja
Vise od 10 godina sam vozio dva auta na tng, niko me nikada nije zaustavljao i proveravao bilo sta, tako da Saša bez brige.
Kod mene je naravno sve bilo po PS-u, iskreno zbog odnosa države, rasta cena, komplikacija sa atestom, prodao sam auto sa gasom pre isteka atesta ja 10 god.
Zamenio sam ga dizelom, nisam ponosan ali u ovoj državi ne vredi biti ekološki nastrojen.
Ovo što je Cozmo naveo je prava je šteta, imamo kompletnu infrastrukturu za gas, skoro sve pumpe kod nas imaju plin, isplati se možda samo taksistima, firmama za komercijaliste i ko prelazi baš mnogo kilometara.
U drugom autu koji je još uvek u mom vlasništvu i dalje stoji plin koji je u decembru reatestiran posle 10 godina.
Menjana je boca i špulna kako je majstor zove, tj elektro ventil, tefovan servis-filteti, sve to sa atestom me je koštalo 23000 din
Apsurd svega je da se zbog slabog korišćenja auta trenutno on vozi 100% na benzin.
Razmišljao sam i da uklonim uredjaj i koliko sam dobio info to bi koštalo 14000 jer opet se radi neki atest ...
Kod mene je naravno sve bilo po PS-u, iskreno zbog odnosa države, rasta cena, komplikacija sa atestom, prodao sam auto sa gasom pre isteka atesta ja 10 god.
Zamenio sam ga dizelom, nisam ponosan ali u ovoj državi ne vredi biti ekološki nastrojen.
Ovo što je Cozmo naveo je prava je šteta, imamo kompletnu infrastrukturu za gas, skoro sve pumpe kod nas imaju plin, isplati se možda samo taksistima, firmama za komercijaliste i ko prelazi baš mnogo kilometara.
U drugom autu koji je još uvek u mom vlasništvu i dalje stoji plin koji je u decembru reatestiran posle 10 godina.
Menjana je boca i špulna kako je majstor zove, tj elektro ventil, tefovan servis-filteti, sve to sa atestom me je koštalo 23000 din
Apsurd svega je da se zbog slabog korišćenja auta trenutno on vozi 100% na benzin.
Razmišljao sam i da uklonim uredjaj i koliko sam dobio info to bi koštalo 14000 jer opet se radi neki atest ...