Čekaju dva meseca na atest za gasni uređaj
http://vesti.mojauto.rs/Istrazujemo/378 ... ni-uredjaj
Vlasnici automobila sa gasnim uređajem čekaju na atest i po dva meseca, pa za to vreme ne mogu da obave tehnički pregled i voze automobile. Razlog je prebukiranost ovlašćenih ustanova posle odluke da svi uređaji za gas na automobilima, čiji je atest stariji od pet godina, moraju ponovo da prođu proveru.
Svi gasni uređaji stariji od pet godina ponovo moraju na kontrolu
Stanoje M. iz Zaječara u naredna dva meseca neće smeti da vozi svoj automobil, jer nije prošao tehnički pregled, pošto mu traže novi atest TNG uređaja, iako ima stari koji mu je u skladu sa ranijim propisima izdat na 10 godina.
- Registracija mi ističe sutra, a oni mi kažu da dođem za dva meseca, jer zbog nedostatka osoblja nemaju mogućnosti da rade terenska ispitivanja - kaže ovaj Zaječarac.
Iako je provera TNG uređaja na pet godina predviđena Zakonom o bezbednosti saobraćaja koji je u primeni od decembra 2009. godine, problem je nastao tek kada je počela primena ove odredbe, donošenjem Pravilnika o ispitivanju vozila februara 2013. godine.
Cene
6.000 dinara - pregled TNG uređaja za vlasnike vozila koji imaju već ugrađene i ranije ispitane uređaje
500 dinara - takse za podnošenje zahteva za pregled uređaja ugrađenih posle 12. 2. 2013. (ili su ugrađeni ranije, a nemaju atest)
3.000 dinara - uverenje o ispravnosti TNG uređaja ugrađenih posle 12. 2. 2013.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ocenjuje da su gužve nastale pre svega što vozači nisu blagovremeno obavešteni o novoj obavezi, ali i zbog suviše komplikovane birokratske procedure, koja podrazumeva da se pri kontroli svi podaci koji se upisuju istovremeno onlajn prikazuju u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
- Taj softver, međutim, često ne funkcioniše, pa ceo sistem pada, zbog čega se stvaraju gužve - kaže Okanović i podseća da je Komitet predložio da se sa primenom ovih odredbi počne tek od decembra 2014. godine.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja, međutim, tvrde da se nije požurilo sa primenom Pravilnika i dodaju da je bilo dovoljno vremena da se vozači upoznaju sa novim propisima.
- Problem je nastao zbog onih koji su imali atest izdat na 10 godina, koji su sada pohrlili na preglede. Zato smo MUP-u predložili da se ova vozila izuzmu iz kontrole koju predviđa novi Zakon, kako se ne bi primenjivao retroaktivno, odnosno da njihovi atesti važe na period na koji su i izdati. Odgovor, međutim, još nismo dobili - kaže Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.
Komentarišući cenu od 6.000 dinara, koliko košta pregled TNG uređaja, Jovanović kaže da cenu ne određuje Agencija koja je ovlašćenim laboratorijama sugerisala da pri određivanju cene imaju u vidu ekonomsku situaciju u zemlji, kao i činjenicu da vozila na TNG uglavnom voze ljudi koji na taj način žele da uštede. Polovina od tih 6.000, međutim, ide Agenciji, za usluge korišćenja softvera, izradu uverenja o atestu...
- Tako je odredila Vlada - kaže Jovanović.