Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Poslato: 16 Jan 2012, 22:54
Evo nekoliko slicica sa ugradnje gasne instalacije u SPORET zvani Fiat Albea 1.2 16V EE:
Posto je izbor boce bio da stoji umesto rezervnog tocka, tocak se vadi napolje:
Drzac rezervnog tocka mora da se skine sto je i uradjeno razbusivanjem fabrickih punktova i na njegovom mestu se busi rupa kroz koju prolazi instalacija, cev koja vozi gas ka isparivacu, druga cev koja dovodi gas u bocu i kablovi za multiventil:
Inace evo kako izgleda set za ugradnju gasne instalacje koju isporucuje LANDI, sve uredno spakovano u kutiju sa sve selnicama, diznama, racunarom i vezicama, filter tecne i gasne faze, sve do poslednje sitnice sto je potrebno za ugradnju. Samo nedostaju bakarne cevi koje idu posebno.
Isparivac, velicine jedne solje za caj. Samo kada se setim kako su nekada bili veliki isparivaci, prosto se divim koliko je sve napredovalo po tom pitanju.
E sada se selimo u motorni prostor. Akumulator se skida jer se ispod njega montira isparivac.
Isparivac je bas lepo smesten, kada se pogleda motorni prostor samo vesto oko moze da ga otkrije.
Inace kada se na isparivac montiraju creva, da se ne bi ispustao antifriz, creva se stezu sa specijalnim alaton nalik na klesta.
Sa motora se skida zastitni poklopac i onda se pristupa operaciji:
Skidaju se dzekovi sa dizni i sve ostalo sto smeta:
Usisna grana se razbusuje i montiraju se sisice za dovod gasa:
Taj posao se vrlo brzo zavrsi i onda se pristupa montazi dizni:
Na kraju kada se dizne montiraju, povezuju se kablovima sa racunarom, sa lambda sonde se uzima informacija kao i sa MAP senzora.
Instalacija je skoro komplet dzek na dzek, gasni racunar je nasao mesto koje ne moze da bude bolje, sakrio se iza akumulatora:
Postavlja se filter tecne i gasne faze, ispod poda se provlaci bakarna cev, u mom slucaju je isla pored fabricke benzinske instalacije i posao je gotov.
Posto nema mesta za postavljanje uticnice za gas pored cepa za sipanje benzina, odlucio sam da bude ispod branika a da se ne sece sama obloga branika:
Prebacivanje sa benzina na gas se vrsi kada se postigne odgovarajuca temperatura gasa a ne motora i kada obrtaju motora predju 2200 o/min i krenu da padaju. Jednom recju prilikom promene brzine.
To se u voznji nista ne oseti tako da samo pogled na prekidac koji ujedno daje okvirnu informaciju o kolicini gasa u rezervoaru moze da se zna koje je gorivo u upotrebi.
Takodje nema ni neke razlike u gubitku snage motora prilikom normalne voznje, kod sekvent sistema ona nije uopste izrazena.
Eto ukratko u par slika objasnjeno sta se sve radi prilikom ugradnje gasne instalacije u vozilo, posle samo sleduje odlazak na atest i upisivanje u saobacajnu dozvolu.
Posto je izbor boce bio da stoji umesto rezervnog tocka, tocak se vadi napolje:
Drzac rezervnog tocka mora da se skine sto je i uradjeno razbusivanjem fabrickih punktova i na njegovom mestu se busi rupa kroz koju prolazi instalacija, cev koja vozi gas ka isparivacu, druga cev koja dovodi gas u bocu i kablovi za multiventil:
Inace evo kako izgleda set za ugradnju gasne instalacje koju isporucuje LANDI, sve uredno spakovano u kutiju sa sve selnicama, diznama, racunarom i vezicama, filter tecne i gasne faze, sve do poslednje sitnice sto je potrebno za ugradnju. Samo nedostaju bakarne cevi koje idu posebno.
Isparivac, velicine jedne solje za caj. Samo kada se setim kako su nekada bili veliki isparivaci, prosto se divim koliko je sve napredovalo po tom pitanju.
E sada se selimo u motorni prostor. Akumulator se skida jer se ispod njega montira isparivac.
Isparivac je bas lepo smesten, kada se pogleda motorni prostor samo vesto oko moze da ga otkrije.
Inace kada se na isparivac montiraju creva, da se ne bi ispustao antifriz, creva se stezu sa specijalnim alaton nalik na klesta.
Sa motora se skida zastitni poklopac i onda se pristupa operaciji:
Skidaju se dzekovi sa dizni i sve ostalo sto smeta:
Usisna grana se razbusuje i montiraju se sisice za dovod gasa:
Taj posao se vrlo brzo zavrsi i onda se pristupa montazi dizni:
Na kraju kada se dizne montiraju, povezuju se kablovima sa racunarom, sa lambda sonde se uzima informacija kao i sa MAP senzora.
Instalacija je skoro komplet dzek na dzek, gasni racunar je nasao mesto koje ne moze da bude bolje, sakrio se iza akumulatora:
Postavlja se filter tecne i gasne faze, ispod poda se provlaci bakarna cev, u mom slucaju je isla pored fabricke benzinske instalacije i posao je gotov.
Posto nema mesta za postavljanje uticnice za gas pored cepa za sipanje benzina, odlucio sam da bude ispod branika a da se ne sece sama obloga branika:
Prebacivanje sa benzina na gas se vrsi kada se postigne odgovarajuca temperatura gasa a ne motora i kada obrtaju motora predju 2200 o/min i krenu da padaju. Jednom recju prilikom promene brzine.
To se u voznji nista ne oseti tako da samo pogled na prekidac koji ujedno daje okvirnu informaciju o kolicini gasa u rezervoaru moze da se zna koje je gorivo u upotrebi.
Takodje nema ni neke razlike u gubitku snage motora prilikom normalne voznje, kod sekvent sistema ona nije uopste izrazena.
Eto ukratko u par slika objasnjeno sta se sve radi prilikom ugradnje gasne instalacije u vozilo, posle samo sleduje odlazak na atest i upisivanje u saobacajnu dozvolu.