Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Evo nekoliko slicica sa ugradnje gasne instalacije u SPORET zvani Fiat Albea 1.2 16V EE:
Posto je izbor boce bio da stoji umesto rezervnog tocka, tocak se vadi napolje:
Drzac rezervnog tocka mora da se skine sto je i uradjeno razbusivanjem fabrickih punktova i na njegovom mestu se busi rupa kroz koju prolazi instalacija, cev koja vozi gas ka isparivacu, druga cev koja dovodi gas u bocu i kablovi za multiventil:
Inace evo kako izgleda set za ugradnju gasne instalacje koju isporucuje LANDI, sve uredno spakovano u kutiju sa sve selnicama, diznama, racunarom i vezicama, filter tecne i gasne faze, sve do poslednje sitnice sto je potrebno za ugradnju. Samo nedostaju bakarne cevi koje idu posebno.
Isparivac, velicine jedne solje za caj. Samo kada se setim kako su nekada bili veliki isparivaci, prosto se divim koliko je sve napredovalo po tom pitanju.
E sada se selimo u motorni prostor. Akumulator se skida jer se ispod njega montira isparivac.
Isparivac je bas lepo smesten, kada se pogleda motorni prostor samo vesto oko moze da ga otkrije.
Inace kada se na isparivac montiraju creva, da se ne bi ispustao antifriz, creva se stezu sa specijalnim alaton nalik na klesta.
Sa motora se skida zastitni poklopac i onda se pristupa operaciji:
Skidaju se dzekovi sa dizni i sve ostalo sto smeta:
Usisna grana se razbusuje i montiraju se sisice za dovod gasa:
Taj posao se vrlo brzo zavrsi i onda se pristupa montazi dizni:
Na kraju kada se dizne montiraju, povezuju se kablovima sa racunarom, sa lambda sonde se uzima informacija kao i sa MAP senzora.
Instalacija je skoro komplet dzek na dzek, gasni racunar je nasao mesto koje ne moze da bude bolje, sakrio se iza akumulatora:
Postavlja se filter tecne i gasne faze, ispod poda se provlaci bakarna cev, u mom slucaju je isla pored fabricke benzinske instalacije i posao je gotov.
Posto nema mesta za postavljanje uticnice za gas pored cepa za sipanje benzina, odlucio sam da bude ispod branika a da se ne sece sama obloga branika:
Prebacivanje sa benzina na gas se vrsi kada se postigne odgovarajuca temperatura gasa a ne motora i kada obrtaju motora predju 2200 o/min i krenu da padaju. Jednom recju prilikom promene brzine.
To se u voznji nista ne oseti tako da samo pogled na prekidac koji ujedno daje okvirnu informaciju o kolicini gasa u rezervoaru moze da se zna koje je gorivo u upotrebi.
Takodje nema ni neke razlike u gubitku snage motora prilikom normalne voznje, kod sekvent sistema ona nije uopste izrazena.
Eto ukratko u par slika objasnjeno sta se sve radi prilikom ugradnje gasne instalacije u vozilo, posle samo sleduje odlazak na atest i upisivanje u saobacajnu dozvolu.
Posto je izbor boce bio da stoji umesto rezervnog tocka, tocak se vadi napolje:
Drzac rezervnog tocka mora da se skine sto je i uradjeno razbusivanjem fabrickih punktova i na njegovom mestu se busi rupa kroz koju prolazi instalacija, cev koja vozi gas ka isparivacu, druga cev koja dovodi gas u bocu i kablovi za multiventil:
Inace evo kako izgleda set za ugradnju gasne instalacje koju isporucuje LANDI, sve uredno spakovano u kutiju sa sve selnicama, diznama, racunarom i vezicama, filter tecne i gasne faze, sve do poslednje sitnice sto je potrebno za ugradnju. Samo nedostaju bakarne cevi koje idu posebno.
Isparivac, velicine jedne solje za caj. Samo kada se setim kako su nekada bili veliki isparivaci, prosto se divim koliko je sve napredovalo po tom pitanju.
E sada se selimo u motorni prostor. Akumulator se skida jer se ispod njega montira isparivac.
Isparivac je bas lepo smesten, kada se pogleda motorni prostor samo vesto oko moze da ga otkrije.
Inace kada se na isparivac montiraju creva, da se ne bi ispustao antifriz, creva se stezu sa specijalnim alaton nalik na klesta.
Sa motora se skida zastitni poklopac i onda se pristupa operaciji:
Skidaju se dzekovi sa dizni i sve ostalo sto smeta:
Usisna grana se razbusuje i montiraju se sisice za dovod gasa:
Taj posao se vrlo brzo zavrsi i onda se pristupa montazi dizni:
Na kraju kada se dizne montiraju, povezuju se kablovima sa racunarom, sa lambda sonde se uzima informacija kao i sa MAP senzora.
Instalacija je skoro komplet dzek na dzek, gasni racunar je nasao mesto koje ne moze da bude bolje, sakrio se iza akumulatora:
Postavlja se filter tecne i gasne faze, ispod poda se provlaci bakarna cev, u mom slucaju je isla pored fabricke benzinske instalacije i posao je gotov.
Posto nema mesta za postavljanje uticnice za gas pored cepa za sipanje benzina, odlucio sam da bude ispod branika a da se ne sece sama obloga branika:
Prebacivanje sa benzina na gas se vrsi kada se postigne odgovarajuca temperatura gasa a ne motora i kada obrtaju motora predju 2200 o/min i krenu da padaju. Jednom recju prilikom promene brzine.
To se u voznji nista ne oseti tako da samo pogled na prekidac koji ujedno daje okvirnu informaciju o kolicini gasa u rezervoaru moze da se zna koje je gorivo u upotrebi.
Takodje nema ni neke razlike u gubitku snage motora prilikom normalne voznje, kod sekvent sistema ona nije uopste izrazena.
Eto ukratko u par slika objasnjeno sta se sve radi prilikom ugradnje gasne instalacije u vozilo, posle samo sleduje odlazak na atest i upisivanje u saobacajnu dozvolu.
- dag81
- Postovi: 7277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Svaka cast na tekstu, lepo odradjeno.
Jedino sto mi se ne svidja je prikljucak za punjenje, ali razumem razlog zbog cega je tu.
Jedino sto mi se ne svidja je prikljucak za punjenje, ali razumem razlog zbog cega je tu.
- Saša
- Postovi: 13124
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Jako fino predstavljeno, svaka čast... Još da ti je uliv gasa smešten pored onoga za benzin, odnosno ispod poklopca, bilo bi skoro pa savršeno...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Fino predstavljanje, nema sta.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30112
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Bravo Dušane. Više ovako kvalitetnog materijala je potrebno svakom forumu ove tematike.
Svaka čast.
Svaka čast.
Posetite www.garaza.rs !
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10582
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Gledam slike tog auta i vidim da ima limeni poklopac rezervoara ispod koga je verovatno klasičan čep, pa pretpostavljam da je razlog što ulivni ventil nije tamo stavljen to što nije bilo dovoljno mesta.
Tu gde je stavljen je najgore rešenje, ali tako je verovatno zahtevala mušterija.
Tu gde je stavljen je najgore rešenje, ali tako je verovatno zahtevala mušterija.
- Saša
- Postovi: 13124
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Bude uvek dovoljno mesta, uliv je u tom slučaju širine tek običnog šrafa, a dobiješ adapter/produžetak koji ušrafiš kada točiš i onda na njega ide pištolj za gas... :mig:
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10582
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Imam taj adapter na Suzukiju, no mislio sam nešto drugo. Unutrašnji lim oko čepa rezervoara može biti tesan ili nezgodno profilisan pa da to bude razlog zašto tu nije postavljen ventil. Ili mu je možda teško prići crevom iznutra. Kod mene je bilo mesta za više komada, a na Albei možda ni za jedan.
- Saša
- Postovi: 13124
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
O.K, moguće... Mada znam iz iskustva da majstore obično mrzi da to tu postavljaju jer nije lako provući/zavući cevi... Još kad bi autor teme slikao taj detalj kao i ti...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Na Puntu mi je interesantno i resenje da se uliv stavi iza tablice na braniku, s tim da se tablica stavi na sarke, naravno, otvara se na gore.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Nije bilo moguce smestiti cep za sipanje gasa pored cepa za gorivo iz jednostavnog razloga sto nema mesta. Slikacu pa cete da procenite sami. Inace to je dobro resenje za vozila koja je moguce uraditi.
Predstavljanje ugradnje gasne instalacije je na mom autu, privatnom i ja sam hteo da uticno mesto bude ispod branika da nebi busio isti jer treca varijanta nije postojala.
Uskoro ce biti slika sa ugradnje gasne instalacije u BMW 525 iz 2001. godine.
Predstavljanje ugradnje gasne instalacije je na mom autu, privatnom i ja sam hteo da uticno mesto bude ispod branika da nebi busio isti jer treca varijanta nije postojala.
Uskoro ce biti slika sa ugradnje gasne instalacije u BMW 525 iz 2001. godine.
Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Da li je moguca ugradnja gasnog uredjaja u Mercedes E200 Kompressor w211 i koliko to kosta otprilike ?
Info mi treba za prijatelja.
Info mi treba za prijatelja.
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Cuo sam da su jednom coveku za w 210 trazili 1.500-2.000 evra pre par godina, sad je verovatno pala cena, a dal treba isto tako skup uredjaj za w 211, verovatno da treba.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Ma sada su te cifre preterane, treba se raspitati na par mesta
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Ma da sad jesu nize cene, to svakako. Ako sad ima dobar uredjaj za oko 400-500 evra, za Mecku je valjda bar duplo skuplji ili tu negde.