Stranica 38 od 44

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Poslato: 29 Mar 2017, 19:48
od dunx81
Dosta si presao,zaprljan je sigurno.

t

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Poslato: 29 Mar 2017, 21:12
od masaivan
Ja sam do sada prešao 86000km bez nekih većih problema.
U februaru sam radio reatest a istog dana i redovni servis plina.
Preventivno su očišćene dizne, majstor je bio iznenadjen koliko su malo zaprljane, a po njegovim recima i filteri nisu zaprljani (koliko umeju da budu).
Zadnjih godinu dana sipam na Nis-u ista pumpa isti aparat.
Pre toga sam sipao isto nekih godinu dana na Petrolu Slovenačkom.


TT

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 08:43
od ljubitelj
Saša je napisao:
20 Mar 2018, 21:20
ljubitelj je napisao:
20 Mar 2018, 18:35
Lampica nema veze sa sipanim gorivom. Koje god gorivo da se sipa lambda sonda i ECU automatski podešavaju motor prema gorivu, to je opšta poenta elektronskog ubrizgavanja da je neosetljivo na samo gorivo.
Kod TNG konvertvoanih auta lampica se po pravilu pali kada mape TNG sistema nisu dovoljno dobro- precizno- podešene pa je sagorevanje van moguzćeg opsega regalacije ECU sistema ubrizgavanja.
Fuel trim na benzin i na TNG treba da bude u okviru +- 3%, više od toga i lampica se pali jer zaista i postoji greška u radu motora bilo da je prebogata bilo presiromašna mešavina goriva i vazduha.
Da ne valja mapa lampica bi svetlela non-stop. No nema veze, pratiću stanje a i stižu mi kablovi za dijagnostiku, pa ću reagovati na vreme ako zatreba.
Ne funkcioniše EFI sistem sa nadogradjenim TNG ECU tako kako sebi predstavljaš. Neću da te ubedjujem, niti je (osnovna,, benzina) mapa konstanta tokom godina niti kvalitet goriva ima uticaja na mapu(benzina).
Lampica se pali usled problema sa mapom na benzinu, auto nema pojma da postoji uopšte TNG.
Ako želiš možeš se uveriti uvidom u dokumentaciju proizvodjača EFI sistema zbog čega se pali lampica za odstupanje smese sagorevanja i koje su granice tolerancije.

Ima dobar video o ugradnji TNG,baš o kratkom i dugom fuel trimu benzina i povezanosti paljenja lampice, samo je na nemačkom.
Off topic

I meni se povremeno palila lampica dok nisam proučio kako radi komplet regulacija sistema, a rešenje je bilo kao i uvek kod TNG ukonverzije sa neprecizno podešenom TNG
mapom. Korekcijom TNG ECU podešavanja automatski se vratilo u normalu i podešavanje celog EFI benzinskog sistema i naravno lampica se više ne pali.
Kvalitet goriva na sve to nema uticaja, isto je gorivo i pre i posle.


Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 09:21
od Velja
Znači, dobro sam napisao...
Velja je napisao:Ponekad se upali kad je siromašna smeša plin-vazduh, tj softverskim pojačanjem iste može da se reši problem.
Naravno, trošiće malo više :)
Zasnovano iskustveno na primeru Punto/Stag/Rašić :)

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 09:46
od ljubitelj
U pravu si. Dodatno kod Staga je nezgodacija što je u originalnom (prvom uputstvu) pogrešno objašnjeno podešavanje i pogrešno dati primeri mapa.
Ispravno se podešava kontra od onoga što su nacrtali na dijagramu u uputstvu.

Puno mi je trebalo da provalim gde grešim, a onda slučajno naletim na uputstvo za podešavanje Prins uredjaja i bingo, kockice se sklope :P

Uvek, i jedino mapa gasa može da poremeti benzinski ECU koji ostaje uvek glavni i jedini kontroler koji upravlja sagorevanjem goriva. ECU nema pojma da se koristi gas, a time ni kakav je kvalitet ovog ili onog točenog gasa.
Euro 3 i noviji motori su mnogo osetljiviji i imaju užu toleranciju, ono što većina misli da je kao sitnica (5-10% odstupanja mape u svakoj pojedinačnoj radnoj tački motora) je u stvari krupni poremećaj za ECU. I eto lampice.

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 11:26
od Saša
Što ga onda nije poremetila prve dve godine nego evo baš sada kada su počeli da nam prodaju sranje od gasa? Mapu i sve ostalo je inače podesio najbolji majstor u Srbiji (a verovatno i šire). No, videćemo...

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 11:54
od Velja
Smeša TNGa se razlikuje po sezoni, pa možda i to utiče...

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 12:36
od dragvorl
Nije sezonski pravio problem.

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 16:39
od ljubitelj
Motor se haba kao i dizne tokom vremena i prevezenih kilometara. Mape ECU se pomeraju tokom vremena. Radne tačke motora se pomeraju sa predjenim kilometrima, lambda sonde menjaju karakteristiku.
Taj motor u Puntu sa 55km i sa 116,000km nema iste benzinske mape, pa ni TNG korekcija ne može da ostane ista kao u prve dve godine.

Moja TNG mapa danas sa 230k nije ista kao TNG mapa sa 125k, mapa nije konstanta za jedan motor i ne može generički da se podešava TNG po modelu vozila/ motora već individualno za svaki motor i trenutno stanje kilometraže !
--------------------------------
Ceo EFI sistem je zamišljen po principu povratne sprege i mape nije fiksirana. Nije jedna mapa za benzin, ECU koristi različite strategije i različite mape za razne radne režime.
Uopšte nije naivna priča, a na to dodje i usaglašavanje TNG da prati dinamičke promene benzinskih mapa.
Mogu da preporučim Boschovu literaturu koga zanima, kako je ceo EFI sistem komplikovano izregulisan na jednom prostom atmo benzincu sa indirektnim ubrizgavanjem.
Ovi noviji motori sa direkt ubrizgavanjem su tek komplikaciju uz TNG, da to zanemarimo jer tek tu se lampicom još mnogo parametara prati i dojavljuje odstupanje.

Hoću reći, potrebno je mnogo podešavanja u realnoj vožnji TNG mapa da se uštima unutar uske tolerancije. Ma šta pričali to ne može nijedan majstor u servisu stacionarno sa autom koji se ne vozi već je u radionici. Sve i da je najbolji na svetu.
A to slabo ko radi i slabo ko hoće da plati majstora (nekoliko sati vožnje i štelovanja) da tako uradi fino štelovanje TNG.

Dodatno nisu isti ni svi TNG uredjai i algoritmi koje sprovodi ECU gasa, neki bolje neki lošije predvidjaju šta treba da rade po pitanju ubrizgavanja i po pitanju (dodatnog) pomeranja paljenja.
Na TNG treba da koriguje mapa paljenja a to se uglavnom ne radi, pa je to slučaj i sa fabričkom ugradnjom TNG u Punto (nije prilagodjeno paljenje radu na TNG).

Sve su to sitnice u finoći štelovanja a takve su i posledice, lampica se ne pali bez razloga a u 99% slučajeva je razlog neprilagodjena mapa uslovima rada motora.

To je sve rešeno sa savremenim TNG pete generacije koji su samopodešavajući preko CAN BUS i koji stalno menjaju mape tokom rada uredjaja, dinamički se prilagodjavaju.
Tu nema lampice da zasvetli, a gorivo odnosno gas koji se sipa je naravno jedan te isti.
Samo je sistem znatno upeglaniji i prati automatski promene na motoru.

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 21 Mar 2018, 16:46
od dragvorl
Ko sve ugradjuje TNG ta lampica bi po tvojoj prici sijala u svim vozilima, a ocigledno ne sija.

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Poslato: 21 Mar 2018, 17:31
od ljubitelj
Kako znaš da ne sija?
To da kao mora da sija lampica je valjda nešto što se najćešće čuje u vezi gasa u autu...

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Poslato: 21 Mar 2018, 21:29
od dragvorl
Znam jer je x ljudi oko mene ugradilo pa im ne sija.

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Poslato: 21 Mar 2018, 21:53
od Saša
Kao i obično, Ljubitelj u suštini prostu i jednostavnu stvar ponovo mistifikuje, ubacuje pritom gomilu raznoraznih informacija i piše "traktate" za ono što se može reći u jednoj rečenici.

Naravno da lampica ne treba da sija (niti sija stalno kod mene). To su kod kvalitetnog i ispravno podešenog uređaja vrlo retke situacije koje obično signaliziraju da se u tom trenutku dešava nešto što iskače iz predviđenog šablona. Da, šablona. Jedina promenjiva u ovoj situaciji je gorivo na koje vozimo i ako je ono loše - loši će biti i izduvni gasovi, dve sonde na izduvu to registruju i ECU pali lampicu upozorenja. Ne može ECU svojim korekcijama da nadomesti loš kvalitet goriva. Može verovatno u nekom procentu (sigurno postoje neki korektivni faktori tih mapa), ali ako je gorivo baš baš loše - nema šanse. Druga stvar zbog kojih može da se pali ta lampica je otkaz nekog od delova celog sistema. Recimo, neka od tih sondi lagano crkava i jednostavno šalje pogrešne informacije pa se zato pali lampica.

Za 7 godina otkako imam auto i 122.000 pređenih km na gas, "check engine" lampica upalila se (i to na kratko) samo 3 puta (i sve u poslednjih godinu i po dana - baš "slučajno" otkako su krenule muke sa lošim TNG-om) i svaki put bi se ugasila posle novo-sipanog rezervoara goriva. A originalnu mapu niko nije ni pipnuo prvih 4-5 godina - dok mi nisu zamenjene dizne i zbog toga učitan novi firmware u gasni uređaj. Tada je majstor u vožnji koja je trajala nekih 20-tak minuta i sa laptopom na desnom sedištu sve lepo podesio i evo ni to nije pipnuto u proteklih 40.000 km. Jednostavno nije bilo potrebe za tim. I originalnu mapu koja je bila ranije niko nije nikad čačkao, a verovatno je ni pri ugradnji u auto takođe nisu ni pipnuli jer je to jednostavno bila optimalna mapa za ovaj motor preinstalirana još u Landirenzo fabrici, pa su samo sve povezali i... teraj Miško. Ne pada mi na pamet da je čačkam, ali ću naravno da ispratim sve dijagnostikom i vidim zašto se pali (ako se bude ponovo upalila), pa ću zameniti tu sondu ili šta već bude trebalo.

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Poslato: 22 Mar 2018, 09:26
od ljubitelj
Ja znam malo više od nekoliko ljudi iz okoline koji su ugradili gas, nekima ne sija a povelikom broju se više puta upalila.

Saša, lambda sona meri sadržaj kiseonika u izduvnim gasovima. Niti gorivo niti kvalitet goriva ima ikakve veze sa lampicom niti sondama.
A promenljivih faktora koji utiču na potreban odnos 14.7:1 masa je mnogo, gorivo je tek jedan i to mali faktor pri kvalitetu sagorevanja.

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Poslato: 22 Mar 2018, 11:55
od Saša
Gorivo koje sagoreva je mali faktor pri sagorevanju? :D Znači možeš mu sipati đubre kakvo hoćeš, nema to uticaja na sagorevanje? :D

Uporno odbijaš mogućnost lošeg goriva i da ono može tako nešto da napravi. Ili da mi jednostavno crkava neka od tih sondi pa šalje loše podatke... :)

Ja sam imao recimo situaciju da mi auto (nije Punto, no nebitno) potroši 15 litara upravo sipanog benzina za 42 pređena km, jedva sam se dovukao do sledeće pumpe, auto nije mogao da ide brže od 40 km/h, gušio se i krkljao i bojao sam se samo da ne stane, upalila se već i lampica rezerve a napolju mećava i debeli minus... Nekako sam se ipak dovukao, sipao novo gorivo - auto dalje ide normalno, normalna potrošnja... I onda zamisli šta bi tu tek sonde izmerile i kakve bi podatke poslale ECU-u? :D