Aditiv sluzi za zastitu usisnih ventila. Temperatura sagorevanja gasa je zanemarivo razlicita u odnosu na sagorevanje benzina, tipicno 6-8% pri maksimalnom opterecenju motora.Sloba je napisao: Aditiv delimično anulira razliku u temperaturi sagorevanja gasa u odnosu na benzin, naročito ako smeša na gasu nije idealna, podmazuje i čisti naslage sa sedišta ventila što na duže staze sprečava ukopavanje ventila.
Aditiv ne podmazuje nista niti to moze time sto sagori vec sluzi da zameni aditive iz benzina koji su namenjeni stvaranju zastitnog taloga na sedistu ventila.
Dakle, svrha aditiva je da napravi talog koji ublazava mehanicki udar ventila u sediste ventila.
Aditiv se koristi kod glava motora koje su izradjene od mekseg materijala za sediste ventila bilo ovaj na kapalicu bilo kao patrona koja se sipa u rezervaor pre tocenja plina (nemacki sistem).
Motori iz 80tih i 90tih godina konstukcije nemaju potrebe za aditivima po pravilu.
Kao i za sve ostala najcesca ostecenja obicno je uzrok presiromasna smesa plin-vazduh a siromasna smesa povisava temperaturu sagorevanja.
Dakle, ne treba pri izradi mapa stedeti na plinu vec naprotiv treba malo obogatiti smesu a to narocito vazi za podrucje rada motora blizu maksimalnog snazi.
Ionako se retko vozi u tom podrucju pa je ukupna prosecna potrosnja zanemarivo veca a zastita motora je bitno veca.
Kod venturi plinskih sistema treba podesiti u startu da je pad pritiska na mesacu oko 30 kPa i pogoditi krivu usisavanja tako da sa padom vakuuma (tj porastom pritiska) nastaje relativno obogacivanje smese sto kao rezultat daje nesto siromasniju smesu pri manjim obrtajima a nesto bogatiju smesu pri visim obrtajima.
Postoji i mogucnost da se pogodi (podesi) i kontra kriva tako da smesa od bogatije postaje sve siromasnija sa porastom obrtaja.
Kod glava motora koje imaju tvrdja sedista ventila odnosno gde su izduvni ventili punjen i natrijumom nepotrebni su bilo kakavi aditivi vec je dovoljno ispravno podesiti plinski sistem.
Naravno, uvek je korisno u redovnim intervalima kontrolisati zazor ventila tamo gde je predvidjeno da se mehanicki podesava. Moje iskustvo je da interval od 100.000km sasvim zadovoljava kod sistema sa plocicama, na autima koje sam imao.