Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
ljubitelj
Postovi: 6227
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford Focus mk2.5 1.6 16v McGruja style

Post od ljubitelj » 16 Jul 2013, 14:47

Sloba je napisao: Aditiv delimično anulira razliku u temperaturi sagorevanja gasa u odnosu na benzin, naročito ako smeša na gasu nije idealna, podmazuje i čisti naslage sa sedišta ventila što na duže staze sprečava ukopavanje ventila.
Aditiv sluzi za zastitu usisnih ventila. Temperatura sagorevanja gasa je zanemarivo razlicita u odnosu na sagorevanje benzina, tipicno 6-8% pri maksimalnom opterecenju motora.
Aditiv ne podmazuje nista niti to moze time sto sagori vec sluzi da zameni aditive iz benzina koji su namenjeni stvaranju zastitnog taloga na sedistu ventila.

Dakle, svrha aditiva je da napravi talog koji ublazava mehanicki udar ventila u sediste ventila.

Aditiv se koristi kod glava motora koje su izradjene od mekseg materijala za sediste ventila bilo ovaj na kapalicu bilo kao patrona koja se sipa u rezervaor pre tocenja plina (nemacki sistem).

Motori iz 80tih i 90tih godina konstukcije nemaju potrebe za aditivima po pravilu.

Kao i za sve ostala najcesca ostecenja obicno je uzrok presiromasna smesa plin-vazduh a siromasna smesa povisava temperaturu sagorevanja.

Dakle, ne treba pri izradi mapa stedeti na plinu vec naprotiv treba malo obogatiti smesu a to narocito vazi za podrucje rada motora blizu maksimalnog snazi.
Ionako se retko vozi u tom podrucju pa je ukupna prosecna potrosnja zanemarivo veca a zastita motora je bitno veca.

Kod venturi plinskih sistema treba podesiti u startu da je pad pritiska na mesacu oko 30 kPa i pogoditi krivu usisavanja tako da sa padom vakuuma (tj porastom pritiska) nastaje relativno obogacivanje smese sto kao rezultat daje nesto siromasniju smesu pri manjim obrtajima a nesto bogatiju smesu pri visim obrtajima.

Postoji i mogucnost da se pogodi (podesi) i kontra kriva tako da smesa od bogatije postaje sve siromasnija sa porastom obrtaja.

Kod glava motora koje imaju tvrdja sedista ventila odnosno gde su izduvni ventili punjen i natrijumom nepotrebni su bilo kakavi aditivi vec je dovoljno ispravno podesiti plinski sistem.

Naravno, uvek je korisno u redovnim intervalima kontrolisati zazor ventila tamo gde je predvidjeno da se mehanicki podesava. Moje iskustvo je da interval od 100.000km sasvim zadovoljava kod sistema sa plocicama, na autima koje sam imao.

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od maxer » 16 Jul 2013, 18:31

Vrlo iscrpno :rukovanje:

Da li možda znaš kako bi se sve ovo što si rekao odrazilo na motor 1.6 iz Focus-a, treba li njemu aditiv ili ne ?

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12175
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od McGruja » 16 Jul 2013, 18:44

Koliko planiras da predjes sa Focusom? :)

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od maxer » 16 Jul 2013, 18:56

Ne planiram ... vozim kad treba i kad mi ćune ... a čak se razmišljam da napr. naredne godine sa još dvoje saputnika odem do burazera u Norvešku a da u putu posetim još 3-4 određene meni interesantne lokacije, nekih 3300 km. u jednom pravcu (put bi imao 2-3 noćenja).
A iskreno rečeno najviše bih voleo da ga zamenim za neki drugi auto (bez obzira na odlične vozne karakteristike) koji je manje bučan a da ima slično ležanje.

ljubitelj
Postovi: 6227
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od ljubitelj » 17 Jul 2013, 11:50

Mozda znam da Ford, Mazda, Volvo koji su radjeni na bazi opredeljenja da se napravi sto jeftinije imaju generalno oslabljen materijal gde je bilo moguce pa stoga motori nisu u bas dobrim odnosima sa visokooktanskim plinom.
Ima desetine verzija iste familije motora vec prema trzistu posto je Focus trebao da bude univerzalni model za ceo svet, ima motora sa automatskim i sa mehanickim podesavanjem zazora ventila itd.

Pravi odgovor se krije u Fordom uputstvu, ako izricito pise da je predvidjen i za druga goriva osim niskooktanskog benzina onda moze bez kapalice, i moze generalno plin bez posledica po motor.

Ako je varijanta motora samo i jedino za niskooktanski benzin (obicni euro benzin) ja bih zaobisao ideju Forda i plina u istoj recenici (Mazda i Volvo takodje), bez obzira na kapalicu.

Sa druge strane ako planiras da kratko zadrzis auto, malo kilometara upotrebe, velika je verovatnoca da dok je auto kod tebe ne bude bitnih poremecaja motora uz bilo koje gorivo.

Najgora kombinacija motora i plina je resenje gde se ventili ne mogu podesavati vec se menja komplet glava motora ukoliko se smanji mehanicki zazor ventila. Takvog Forda ja uopste ne bih ni razmatrao za kupovinu nakon istega garantnog roka.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 8980
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: Honda Civic 1.8 2014., Nissan QashQai 1.3t 2019

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od dragan » 17 Jul 2013, 12:42

ne mora se toliko filozofirati, koliko uopste kosta 1.6b fordov motor, iz nekog havarisanog auta?
svakako, ako kupis takav motor, ugradis plin i predjes sa njim 40-50 hiljada km ( mozda i manje, zavisi od cene motora, posto je cena tng uredjaja svugde slicna ), bices na nuli, a toliko ces preci sigurno...osim ako nisi totalni divljak, a onda je pitanje koliko bi presao i bez plina...

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od maxer » 17 Jul 2013, 19:24

ljubitelj,

koliko sam ja pročitao na internetu (Ford-ov forum i sl. mesta), Fordov 1.6b motor se smatra izuzetno pouzdanim.
U ostalom on se uz neznatne modifikacije koristi u Formuli Ford http://www.britishformulaford.co.uk/dow ... _final.pdf
Valjda i to dovoljno govori o njegovoj pouzdanosti.

ljubitelj
Postovi: 6227
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od ljubitelj » 17 Jul 2013, 19:46

Ne pricamo o pouzdanosti vec o vrsti materijala sedista ventila u glavi motora, i pogodnosti za odredjena goriva, na duzi rok trajne eksploatacije.

Sa druge strane ne verujem da motor u trkackom autu ima ikakve dodirne tacke sa velikoserijskim ekono motorom. To vazi za bilo koju marku.

@dragan, na 40.000km prihvatljiva mi je zamena svecica i filtera za vazduh i tako to, zamena motora na intervalima malog servisa mi ne deluje kao smislena opcija.
Pretpostavljam da nisi uzeo u obzri da je mnogo ogranicenija ponuda havarisanih vozila u odnosu na registrovane a dodatno i da zamena motora zahteva komplet papirologiju pocevsi od atesta pa do saobracajne dozvole.

Ford ima malo cudnovatu politiku kontrukcije vozila u detaljima koji se ne vide lako spolja jos mnogo decenija unazad, ako je taj konkretan motor (verzija) pogodna za plin super, ako nije pogodno i to eksplicitno pise ne bih ulazio u eksperimente.
Imao sam jedan Ford, dovoljno za moju dozu eksperimenta :)

Dakle, kapalica ili ne treba pitati onoga ko ce vrsiti konverziju motora na plin i kakva je pisana garancija u tom smislu.

Ako je taj 1.6 motor izlazio iz fabrike sa plinom ili na alkohol dilema otpada.

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od maxer » 17 Jul 2013, 20:02

Ovo je OFFTOPIC ali da odgovorim čoveku:
ljubitelj je napisao:Sa druge strane ne verujem da motor u trkackom autu ima ikakve dodirne tacke sa velikoserijskim ekono motorom. To vazi za bilo koju marku.
Ovo što si naveo mena nikakve veze sa onim što sam ti ja rekao tj. linkovao.
U pitanju je Formula Ford: uzimaju se isključivo obični fabrički veliko-serijski motori (samo takvi su i dozvoljeni) koji se zatim delimično modifikuju po strogo propisanim pravilima (navedenim u malopre datom dokumentu/link-u).

ljubitelj
Postovi: 6227
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od ljubitelj » 17 Jul 2013, 20:16

A tako, nisam ni gledao link cim pise Formula racunam da nije na plin predvidjeno. :glavomuzid:
Ako iz linka mozes da protumacis za koje gorivo je predvidjen bas taj motor, i da to jeste plin ili akohol tim bolje za tvoje namere oko prepravke.

Uglavnom, posto neces samostalno ugradjivati pitaj tamo gde ces ugradjivati kakva je situacija za konkretan tvoj motor te i te oznake. Uglavnom postoje tabele sa razvrstavanjem motora u konstrukciono pogodne za plin.

PS. link kaze da stranica ne postoji, greska 404.

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od maxer » 17 Jul 2013, 20:41

Evo, ako može da se upload-uje na forumu ... isti taj fajl.
Prikačeni fajlovi
2009_Tech_Regs_FF_Duratec_1600_Version_03_final.pdf
(822.23 KiB) Preuzet 95 puta

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 8980
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: Honda Civic 1.8 2014., Nissan QashQai 1.3t 2019

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od dragan » 18 Jul 2013, 00:49

@ljubitelj - ne znam za tebe, ali kod mene je interval malog servisa 10.000km max... :)
kako god, fordova sa 1.6b motorima ima brdo, i sigurno se, ako zaista zelis, moze naci i neki taj motor kao rezervni deo, a i deo oko papirologije nije nepremostiv... moj post je u principu bio u smislu da se ugradnja plina u taj motor isplati u svakom slucaju, pa makar ga posle neke kilometraze morao i komplet zameniti ( naravno, postoji i jednostavnija varijanta zamene samo pohabanih delova motora ), a postoje primeri ljudi koji su prevezli 100.000km i i dalje nemaju nikakvih problema...
ja sam se 15.000km dvoumio da li da ugradim plin ili ne, iscitao mnogo kojecega na tu temu, i sad mi je samo zao zasto se nisam ranije odlucio za tako nesto...

ljubitelj
Postovi: 6227
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od ljubitelj » 19 Jul 2013, 19:43

Kod mene je interval oko 40.000km, fabrika propisala 48.000km (30.000 milja) i iskustvo se poklapa sa fabrickom preporukom.

Pitanje teme je ugradnja kapalice, nije da li je jeftinije voziti na benzin ili gas pa ne razumem potenciranje ociglednog u vezi cene troska za gorivo.

Uzgred, 100.000km je obicno period izmedju 2 redovna servisa i nije nikakva spomena vredna kilometraza koju je nekao presao na plin kao pokazatelj kvaliteta ili trajnosti motora ili sta je vec trebalo da znaci taj navedeni "poduhvat".

Da se vratim temi, aditivi sluze da odloze i/ili umanje negativna dejstva plina kao goriva na motor koji nije fabricki (konstrukcijom i materijalima) dorastao tom zadatku. Za svaki konkretan motor, godiste- seriju- tip- varijantutrzista, se manje vise zna kako stoje stvari pa ne treba izmisljati toplu vodu.
Plin se koristi vise od 30 godina kod nas, u svetu i vise, fabrike konstruisu vozila za upotrebu plina vise od 30 godina.

Iskustva sa plinom su ogromna i prelazak po 1/2 miliona km sa istim motorom na plin nije nista neubicajeno u na primer Holandiji i ja bih zaobisao improvizacije sa zamenama motora kao resenjem kada motor nije konstrukciono zreo za plin.

Za Forda i njegove klonove, kapalica ce pre koristiti nego stetiti nevezano za kilometrazu i manje kosta njena upotreba nego zamena motora.

Ili kome se ne svidja kapalica da kupuje aditive u limenci za sipanje pre tocenja plina.

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od djiuliju » 19 Jul 2013, 19:51

Cek samo da razjasnimo nesto, cisto da znamo sa kim pricamo, ako je interval malog servisa na 48 hiljada, ovih 100 hiljada je izmedju koja dva redovna servisa?

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 7029
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od Ji 4Tze » 20 Jul 2013, 00:27

Pa kad mu se motor tek razradi na nekih 100.000 km, šta će mu češći servisi :kezo:
Boringly average, but also perfect for school run mums

Odgovori